Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä työtä aktiivimallityötön voisi tehdä sinun työpaikallasi?

Vierailija
28.12.2017 |

Joka hakee vaikka sitä parin tunnin työkeikkaa. Ilman koulutusta ja motivaatiokin vähän niin ja näin.
Kenen työpaikalle voidaan vaan ottaa joku koffipena aktivoitumaan?
Meillä tulee ainakin heti vastaan hygienia- salassapito ja esim rahankäsittelymääräykset. Hoitoalallako piti olla joku rikollisuustarkistus? Mites kuljetusala? Rattiin vaan joku sarjarattari tai pelkäävä permanettipirkko? Tai kiinteistöhoito? Yleisavaimet kaikille 😂

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku laskea mitä toi minimissään maksaa työnantajalle? Siihen mukaan myös perehdytys, joka on yleensä vähintään pari päivää. Ja perehdyttäjän palkkakulut. Tietokone ja kännykkä? Työterveyssopimukset?

Eli voittoa tulee korkeintaan, kun työtön on rampannut jo pari kolme vuotta samassa firmassa 3 kk välein. En sit tiiä, onko tossa vähän riskiä yrityksen kannalta. Yhtään kokoomuslaista linjoilla? KesKustalaista?

Tässä on edelleen sellainen ajatus taustalla, että kolmenkin vuoden päästä halutaan luimuilla kotona toisten rahoilla. Ei pienintäkään ajatusta, että kolmen vuoden päästä tehdään jo täyttä työpäivää.

Sitähän se hallitus hakee, eikä sitä että te saisitte vain vähän sivutuloja ja voisitte päätöiksenne luimuilla kotona tuilla.

Ei se ole itseistarkoitus, uskokaa jo, vaan aktivoida teidät TÖIHIN.

Sinkkumies

Vierailija
62/115 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan mielestä varmaan ihan mitä tahansa. Sen mielestä kun töissä käydään muutenkin ihan työn ilosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avustaa asukkaiden hoidossa ja kodinhoidossa: syöttää, tiskata astioita, pestä pyykkiä, järjestellä kaappeja, putsata pyörätuoleja ja rollaattoreilta. Toimin esimiehenä vaikeavammaisten yksikössä. Noihin "ei kiireellisiin" (syöttäminen ei siis lukeudu niihin) hommiin varattu aika häviää yleensä sairaslomien, asukkaiden akuuttien lääkärikäyntien yms. vuoksi. Kyseisiä tehtäviä pitäisi normijärjellä varustetun aikuisen osata tehdä.

Ja kuka vahtisi ettei putsaa kaappeja omiin taskuihin? Ei yleistystä työttömiä kohtaan vaan kaikki tietää että röyhkeimmät kehtaa varastaa vaikka haudasta. Ja aina löytyy joku joka keksii tämän huippusuunnitelman, pääsee kollaamaan kaappeja ym ihan luvan kanssa.

Esimies on vastuussa siitä ketä ottaa töihin myös niihin työllistämisen töihin eikä paikkoja sellaiset saa jotka ei työstä motivoidu tai joiden taustoista löytyy tieto varkauksista yms.

Minä motivoidun rahasta, mutta teen kyllä työni sen eteen aina niin hyvin kuin osaan. Riittääkö motivaatioksi? Vai pitääkö työtä myös rakastaa ihan sen itsensä takia, jotta sinne pääsee; teeskennellä että "voi tämä olisi niin unelmatehtävä minulle"?

Vierailija
64/115 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näistä kommenteissa huokuu käsitys työttömistä osaamattomina, täysin tumpeloista ihmisistä, joilla ei ole mitään taitoja tai kykyä oppia mitään? Olen järkyttynyt asenteestanne työttömiä kohtaan.

Vierailija
65/115 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhana Vartiaisella, Kokoomuksen ihan ikiomalla ajatusten Tonavalla on tähän ratkaisu: Puhelinmyyynti. Työpaikkoja on kuulemma runsaasti tarjolla.

Vartiainen puolustaa aktiivimallia

Aika hyvin kaverilta, joka itse elelee yhteiskunnan tuilla kansanedustajana

No mutta sehän on kiva että ongelma ratkaistaan sillä että 300 000 suomalaista tekee puhelinmyyntityötä muutaman tunnin kuukaudessa. Sillä toki ei ole merkitystä ettei saa mitään myytyä. Siltä päivältä jää saamatta työttömyyskorvaus ja palkkaa ei tipu. 

Vai meniskö sittenkin vähän toisin? Kun puhelinfirma saa kuitenkin vielä itse päättää ketä se palkkaa.

Hahahaha, mun ensimmäinen reaktio jostain puhelinmyyntiin pakottamisesta oli että en v***ssa tekisi. Mut sitten ottaisinkin sen huumorilla.

"Anteeksi että soittelen. Missään nimessä en tahtoisi teitä häiritä. Soitan koska minut pakotettiin puhelinmyyntiin aktiivisuuspisteiden takia. Olisiko teillä hetki aikaa?" tai jotain vastaavaa

Ei sun enää seuraavana päivänä tarttisi mennä töihin joten älä suotta vaivaudu ensimmäisenäkää menee täysin hukaan sekin.

Vierailija
66/115 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille voisi palkata kerran kuussa vaikka 20 työtöntä iltapäiväksi. Voisivat pitää kokousta ja juoda kahvia ja olla saamatta mitään päätöstä aikaiseksi. Voitaisiin kerätä siihen palaveriin asiat, joita aina vatvotaan muutenkin loputtomasti, mutta näin se turhanpäiväinen vatvominen tulisi halvemmaksi ja me muut voitaisiin keskittyä tekemään sekin aika jotain järkevää.

Vierailija
67/115 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen virhe aloituksessa, että motivoitumatonta en palkkaa. Motivoituneille opiskelijoille meillä on ollut paljonkin päivän parin töitä. Aina löytyy uusi tulija, jos haluaa tehdä esim. vain 18 tuntia, mutta motivaatiota pitää olla, että palkkaan ja oikea asenne työhön.

Sinkkumies

Ai jaa, palkkaat vain opiskelijoita. No eihän se sitten mitään meitä aktivoitavia auta. Opiskelijahan on jo valmiiksi aktiivinen.

En palkkaa vikisijöitä. Tässä malliesimerkki huonosta asenteesta. Ottakaapa opiksi!

Sinkkumies

Mikä tuossa asenteessa on väärää? Riemustako työttömän kuuluisi kiljahdella, kun ei joutunutkaan töihin?

Älä ikinä valita työvoimapulaa, jollei työhalukkaat työttömät kelpaa. Äläkä muutenkaan valita laiskoista työttömistä, jos et ole työttömiä valmis palkkaamaan. Muidenko ne pitäisi palkata vaikka ei itsellesi kelpaa?

Vierailija
68/115 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille voisi palkata kerran kuussa vaikka 20 työtöntä iltapäiväksi. Voisivat pitää kokousta ja juoda kahvia ja olla saamatta mitään päätöstä aikaiseksi. Voitaisiin kerätä siihen palaveriin asiat, joita aina vatvotaan muutenkin loputtomasti, mutta näin se turhanpäiväinen vatvominen tulisi halvemmaksi ja me muut voitaisiin keskittyä tekemään sekin aika jotain järkevää.

Olet siis töissä eduskunnassa?

Sinkkumies

Vierailija
69/115 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen virhe aloituksessa, että motivoitumatonta en palkkaa. Motivoituneille opiskelijoille meillä on ollut paljonkin päivän parin töitä. Aina löytyy uusi tulija, jos haluaa tehdä esim. vain 18 tuntia, mutta motivaatiota pitää olla, että palkkaan ja oikea asenne työhön.

Sinkkumies

Ai jaa, palkkaat vain opiskelijoita. No eihän se sitten mitään meitä aktivoitavia auta. Opiskelijahan on jo valmiiksi aktiivinen.

En palkkaa vikisijöitä. Tässä malliesimerkki huonosta asenteesta. Ottakaapa opiksi!

Sinkkumies

Mikä tuossa asenteessa on väärää? Riemustako työttömän kuuluisi kiljahdella, kun ei joutunutkaan töihin?

Älä ikinä valita työvoimapulaa, jollei työhalukkaat työttömät kelpaa. Äläkä muutenkaan valita laiskoista työttömistä, jos et ole työttömiä valmis palkkaamaan. Muidenko ne pitäisi palkata vaikka ei itsellesi kelpaa?

Keksit väitteitä mitä en ole sanonut. Niitä kutsutaan webin ihmeellisessä maailmassa olkinukeiksi. Huoh ;(

Sinkkumies

Vierailija
70/115 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään.

Yksi narkkari opiskelija jo varasti työpaikalta huumeita. Seuraava työtön ituhippi varmaan räjäyttäisi koko puljun, kun jos tajuaisi, mitä kaikkia töitä siellä tehdään. 

Sitäpaitsi meidän työpaikalle ei palkata suomalaisia, sinne otetan ainoastaan m@muja ilmaistyötö tekeviksi 'harjoittelijoiksi' suomalaisten veronmaksajien rahoilla.

Vierailija
71/115 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki olettavat että työttömällä ei ole mitään työkokemusta. Tunnen useammankin, joilla on 20-30 vuoden työkokemus, mutta kun työnantaja ei halua yli neljäkymppistä töihin.

Vierailija
72/115 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avustaa asukkaiden hoidossa ja kodinhoidossa: syöttää, tiskata astioita, pestä pyykkiä, järjestellä kaappeja, putsata pyörätuoleja ja rollaattoreilta. Toimin esimiehenä vaikeavammaisten yksikössä. Noihin "ei kiireellisiin" (syöttäminen ei siis lukeudu niihin) hommiin varattu aika häviää yleensä sairaslomien, asukkaiden akuuttien lääkärikäyntien yms. vuoksi. Kyseisiä tehtäviä pitäisi normijärjellä varustetun aikuisen osata tehdä.

Ja kuka vahtisi ettei putsaa kaappeja omiin taskuihin? Ei yleistystä työttömiä kohtaan vaan kaikki tietää että röyhkeimmät kehtaa varastaa vaikka haudasta. Ja aina löytyy joku joka keksii tämän huippusuunnitelman, pääsee kollaamaan kaappeja ym ihan luvan kanssa.

Esimies on vastuussa siitä ketä ottaa töihin myös niihin työllistämisen töihin eikä paikkoja sellaiset saa jotka ei työstä motivoidu tai joiden taustoista löytyy tieto varkauksista yms.

Minä motivoidun rahasta, mutta teen kyllä työni sen eteen aina niin hyvin kuin osaan. Riittääkö motivaatioksi? Vai pitääkö työtä myös rakastaa ihan sen itsensä takia, jotta sinne pääsee; teeskennellä että "voi tämä olisi niin unelmatehtävä minulle"?

Kyllähän raha usein riittää työn motivaatioksi.

Itse en ole sellaisessa esimies asemassa että voisin palkata ketään työhön aktivoitumaan mutta kyllä aktiivinen työnhaku edistyy niiden tehtävien puitteissa joita työpaikalla tehdään työllistämistöinä, kuntouttavan työtoimintaa yms. Aikanaan myös vastaavat tehtävät ovat vaikuttaneet myös siihen miksi itse olen nykyisessä työssään.

Vierailija
73/115 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa lähdetään siitä että työttömät on idiootteja. Se on oikeasti suurin ajatteluvirhe ja valitettavasti kansanedustajat on kanssanne samaa mieltä. Oikeasti meillä on kymmeniä tuhansia vastavalmistuneita koulutettuja nuoria jotka eivät ole löytäneet työtä. Ongelma ei ole työttömät vaan se että meillä ei ole palkanmaksajia. Että päästäisiin ratkaisuun pitäisi ensin päästä yhteisymmärrykseen ongelmasta.

Tässä tilanteessa kehoitan kaikkia nuoria vastavalmistuneita muuttamaan ulkomaille, siellä koulutustanne ja osaamistanne arvostetaan.

Vierailija
74/115 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työtön ei osaa mitään mistä työpaikalla haluttaisiin maksaa, suosittelisin työtöntä hakeutumaan koulutukseen niin ei aktiivimallit vaivaa. Omalla työpaikallani on krooninen työvoimapula, mutta vaaditaan korkeakoulututkintoa.

No niin. Ala ja yritys tähän, kiitos. Varmaan alkaa löytymään teille työntekijöitä. Jos siis jaksatte maksaa palkkaakin. 

Meinaat todella ettei Suomessa ole tyylin 10.000 korkeakoulutettua työttömänä?

Vierailija
75/115 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blaa kirjoitti:

Miksi näistä kommenteissa huokuu käsitys työttömistä osaamattomina, täysin tumpeloista ihmisistä, joilla ei ole mitään taitoja tai kykyä oppia mitään? Olen järkyttynyt asenteestanne työttömiä kohtaan.

Vai olisko sittenkin kyse asenteesta firmoja kohtaan. Puolet ollut ainakin provoilu sargasmia.

Vierailija
76/115 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhana Vartiaisella, Kokoomuksen ihan ikiomalla ajatusten Tonavalla on tähän ratkaisu: Puhelinmyyynti. Työpaikkoja on kuulemma runsaasti tarjolla.

Vartiainen puolustaa aktiivimallia

Aika hyvin kaverilta, joka itse elelee yhteiskunnan tuilla kansanedustajana

Voisiko joku puhelinmyytifirma pudottaa tuon Vartiaisen maan pinnalle ja pyytää yhdeksi päiväksi myymään Aku Ankkaa tai kalsareita puhelinmyyjänä, niin nähdään miten hyvin kaveri haukkuisi itse hintansa.

Vierailija
77/115 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vois tulla hieromaan, siivoomaan, kahvin keittäminen, viihdyttämään (kertomaan vitsejä, laulamaan ja soittamaan musiikkia tai pitämään jonkun esityksen) ja välillä voisi tuurata palkkaa nostavia työntekijöitä ja tehdä heidän töitään ruokataukojen aikana.

Vierailija
78/115 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, minä myös voisin tehdä. Minulla pitkäaikaissairaus, jonka takia en pysty 100% työaikaan. Pätkätyössä kukaan ei kuitenkaan huomaa sairauttani ja jaksan lyhyet pätkät ok. Turhauttaa kuitenkin, sillä haluaisin jotain töitä tehdä (ja välillä teenkin pätkähommia). Täysin osaamatonkaan en ole, korkeakoulutettu, mutta myös käytännön hommia tehnyt. Kaikesta aktiivisuudesta rangaistaan, opiskellakaan en te-toimiston mukaan saa menettämättä työttömyysetuutta. Lapsellisena hankala heittäytyä tyhjän päälle. Pätkähommia silti teen välillä vaikka työttömyysetuuden maksu siirtyy käsittelyn takia yli 1.5kk. Aiheuttaa kyllä kauheaa ahdistusta välillä. Hankala kun yhteiskunta toimii niin, että olet joko 100% työtätekevä tai sitten surkea työtön, jolla ei ole ihmisarvoa.

Vierailija
79/115 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään minun alaani liittyvää, olen tutkijana yliopistolla. Ehkä yliopiston vahtimestari tarvitsisi apua luentosalien järjestelyyn, tai kanslisti kirjeiden postitukseen. Ei semmoisesta työstä kyllä kukaan mitään maksa.

Varsinainen yliopiston ydintyö vaatii vähintään maisterin paperit, vakituiseen virkaan pitää olla tohtori. Opiskelijakin voi jotain pientä apuhommaa saada esim. tutkimusavustajana. Mutta töihin ilman mitään alan koulutusta? Never.

Työttömänä on kymmeniä tuhansia maistereita, lisensiaatteja ja tohtoreita. Mistä syntyi käsitys, että työtön pystyy korkeintaan luentosalien järjestelyyn ja kirjeiden postitukseen. Itse esim. olen opettanut yliopistolla kursseja silloisen oman työni ohessa.

Eiköhän se yliopiston reksytointi riipus siitä, ettei rahaa ole palkata. Taidat itsekin olla apurahalla...Sulla kävi tuuri, mutta siellä on taatusti kymmeniä tai satoja sellaisia jotka ei apurahaa saaneet ja ovat nyt työttömiä, jotka kelpaavan siis järkkäilemään luentosaleja ja postittamaan kirjeitä.

Vierailija
80/115 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blaa kirjoitti:

Aika vähän on sellaisia töitä mitä kukaan voisi tehdä kannattavasti varttitunnin perehdytyksellä.

Koeaika on ollut 4kk ja sekin on hallityksen mukaan liian lyhyt aika selvittää että onko uudesta työntekijästä hoitamaan työtään ja koeaikaa ollaan muuttamassa pidemmäksi.

Miten ihmeessä kukaan voi kuvitella että yrityksiä kiinnostaisi palkata tai ottaa edes ilmaiseksi työttömiä aktivoitumaan pariksi päiväksi? Sehän maksaa yritykselle kun se irrottaa jonku työntekijän opastamaan aktivoitujaa. Ihan turha vaiva muutaman tunnin vuoksi.

Koko malli on pelkästään työttömyysturvaleikkuri, ellei yrityksiä myös aktivoida ja pakoteta osallistumaan toimintaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän