Minkä ikäisenä uskaltaisit vielä tulla raskaaksi?
Kommentit (41)
Siinä iässä kun jaksan itse hoitaa jälkeläiseni ja tehdä töitä maksaakseni sen.
Vierailija kirjoitti:
Olen nelikymppinen enkä käytä ehkäisyä. En ole tullut vielä raskaaksi. Kai se on Jumalan tahdosta kiinni.
Oletko saanut aiemmin lapsia?
Ehkä joku 45 saattaisi olla aika ehdoton takaraja. Nyt olen 36 ja toivon vielä vauvaa.
Niin kauan kuin luoja suo, tietenkin. Eri asia täysin, haluaisinko.
En missään iässä. Synnytys on hirveää kidutusta.
Uskalsin tulla 41-vuotiaana raskaaksi ja lapsen sain 42-vuotiaana. Lapsi syntyi sektiolla, ja kun mulle sanottiin, että seuraavakin syntyy sektiolla, en enää uskaltanut yrittää raskautta.
En yli 35-vuotiaana vartavasten alkaisi enää "tehdä" vauvaa. Riskit kasvavat jyrkästi sekä äidin että lapsen terveyden suhteen ja ne pelottavat. Paitsi ehkä siinä tapauksessa ottaisin riskin, jos ei olisi vielä yhtään lasta ennestään. Toisaalta, jos vahingossa tulisin raskaaksi vaikka nyt 37-vuotiaana, niin en sentään aborttia tekisi!
Sitten kun tiedän pian kuolevani. Joku muu voi ottaa vastuun jälkeläisistä.
En haluaisi tehdä lapsia enää +35 kun riskit kasvaa.
Mutta jos olisin ollut lapseton n.nelikymppinen niin olisin ottanut riskin.
Lapset tehty 27v. ja 32v.
Synnytän kohta, olen 35v ja aiemmin jo päättänyt että tämän vanhempana en enää lapsia hanki.
Mulla raja oli 38v. Sain lapseni 30 molemmin puolin.
En vain olisi halunnut riskeerata enää n. 40v enkä enää haluaisi olla pikkulapset äiti 50v:na.
Täytin juuri 38 ja tein positiivisen testin, kolmas ja viimeinen lapsi.
Nyt olen 40 v., enkä enää uskaltaisi. Paitsi ehkä sitten jos lapsia ei vielä olisi. Siinäkin tapauksessa oltaisiin ihan viime hetkillä nyt. Lapset syntyneet kun olin 23, 25 ja 31v.
Mulla kanssa rajana tuo 35v. Vaikka saattais mullakin mieli muuttua, jos en jo lapsiani ois saanu.
38v synnytin kolmannen lapsen, nyt 41v enkä pelkäisi raskautta jos lapsen haluaisin vielä. Ehkä 45 olisi raja.
Olen 56, säännölliset kuukautiset, ei ehkäisyä.
Tulin raskaaksi 45 vuotiaana ehkäisystä huolimatta. Lapsia oli jo ennestään enkä tod olisi enää halunnut samaa rumbaa käydä uudelleen läpi. En vaan pystynyt tekemään aborttia, joten terve ja upea lapsi syntyi.
Hyvin olemme jaksaneet, mutta yksin en varmaan olisi jaksanut samalla tavalla. Käymme töissä ja elätämme koko katraan itse. Lapsilisät ovat ainoa tuki,jota saamme,joten emme makaa kotona tukia nostamassa. Siitähän olisi heti äläkkä noussut...
Olen nelikymppinen enkä käytä ehkäisyä. En ole tullut vielä raskaaksi. Kai se on Jumalan tahdosta kiinni.