Minkä ikäisenä uskaltaisit vielä tulla raskaaksi?
Kommentit (41)
Meillä on pitkäikäinen terve suku, jossa eletään yli 90 vuotiaaksi.
Alle 50 vuotiaana varmaan viimeisen lapsen tekisin.
Jos olisin suvusta, jossa kuollaan 60 vuotiaana, jättäisin lasten teon max 30 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
En yli 35-vuotiaana vartavasten alkaisi enää "tehdä" vauvaa. Riskit kasvavat jyrkästi sekä äidin että lapsen terveyden suhteen ja ne pelottavat. Paitsi ehkä siinä tapauksessa ottaisin riskin, jos ei olisi vielä yhtään lasta ennestään. Toisaalta, jos vahingossa tulisin raskaaksi vaikka nyt 37-vuotiaana, niin en sentään aborttia tekisi!
Uskalsin vielä 42-vuotiaana ja sain ihanan terveen vauvan 43-vuotiaana.
Tätä en itsekään tiennyt mutta helsingissä huippulääkäri ultrassa kertoi että eniten esim.down-vauvoja saavat kolmekymppiset odottajat 😔
Jos elämä ei olisi mennyt niin, että sain lapset nuorena niin ehkä joku 40 olisi ollut viimeinen ikä yrittämiseen.
Nyt omat ovat silloin jo täysi-ikäisiä ja hyvä niin. Kaikkien elämä ei kuitenkaan mene saman kaavan mukaan ja esimerkiksi miehen äiti oli 42 saadessaan mieheni. Hyvä, että sai 😊
33-34. Mulle on tärkeää etten ota tarpeettomia riskejä iän takia. En voisi antaa itselleni anteeksi jos tulisikin ongelmia.
Turha tuijottaa ikää liikaa riskien kanssa. Itse tuntemillani erityislapsilla on ollut nuoret äidit. Kaikki on ikävä kyllä mahdollista tässä elämässä.
Itse olen nyt 43v ja mahdollisesti raskaana. Jos testi positiivinen, saa lapsi tulla. Esikoinen syntyi kun olin 29v.
Yli 30 vuotiaana ei ole enää edes käynyt mielessä yrittää lasta, ei ollut uskaltamisesta kyse vaan tahdosta.
Siihen ikään asti kun itse jaksan kakarat kasvattaa ja elättää omalla työllä.
30. Toinen lapsi tulossa ja ikää nyt 25. Jos kolmekymppisenä vielä kolmannen hankkisin, mieheni olisi jo 36! Miehenkin ikä on hyvä ottaa huomioon...