Ei meinaa enää 44v jaksaa näitä kuukautisia
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Laitata hormonikierukka niin voinloppua kokonaan.
Ei mulle sovi hormonaalinen ehkäisy.
Joo raskaaksi vaan, muotihan on nykyään että mitä vanhempana sen parempi👍🏼
Vierailija kirjoitti:
Joo raskaaksi vaan, muotihan on nykyään että mitä vanhempana sen parempi👍🏼
Raskaus kestää 9kk, se ei poista kuukautisia loppuiäksi.. -.-
Mulla varmaan loppuu menkat heti nelikymppisenä, koska alko jo 10v. Ei kukaan tullut sillon kysymään miten jaksan niin nuorena niitä, kun muilla alko vasta 15v.
Ei ole kenelläkään tutulla ainakaan vielä tuossa iässä vaihdevuosia.
Itse olen pian 49v. ja nyt on alkanut kierto heitellä ja vuoto on vaan pahentunut...tulee kuin hanasta :(
No sanopa muuta. Alkais jo riittää. Kierto oli tuossa justiin 14 päivää, normaali siellä parissakymmenessä, olen toiveikas että jospa alkaisi hiljalleen heittää sinne toiseen suuntaankin.
46-vuotiaana mä kyllästyin lopullisesti kuukautisiin, kun kävivät koko ajan runsaammiksi ja kivuliaammiksi. Annoin gynen puhua itteni ympäri hormonikierukkaan, vaikka arvelin että yhtä huonosti sopii mulle kuin muu hormonaalinen ehkäisy. Mutta yllätys, sehän toimikin aivan täydellisesti. Vuodot ja kivut loppuivat, mitään isompia sivuvaikutuksia ei ole ollut. Joitakin finnejä, PMS-turvotuksen lievää pahenemista ajoittain.
Ja tosiaan, gyne kertoi etukäteen, mitä vaikutuksia kierukalla voisi olla mutta totesi samaan hengenvetoon, että ne ovat kovin yksilöllisiä ja vain kokeilemalla saa tietää.
Tuskin menkkojen alkamisikä vaikuttaa vaihdevuosiin. Perimä voi vaikuttaa eli kysykää äideiltänne koska heillä alkoi vahdevuodet.
Eikö sillä lopu jos pistää piuhat poikki?
Nauti kun vielä voit.
Vaihdevuodet on pelkkiä ikäviä muutoksia.
Vuoden päästä kuukautisten loppumisesta näytät ja tunnet vanhentuneesi väh viisi vuotta, etkä voi sille mitään.
Rakas ammattivalittaja.
Tänään olet ehtinyt valittaa (ainakin) siitä, että a) mies ei käy katsomassa anoppia sairaalassa, b) mies on absolutisti ja c) sinä et jaksa kuukautisia.
Pystyisitkö millään keksimään jonkin asian, joka sinulla on tänään hyvin?
Mulla tuli rytmihäiriöitä ja ihme hikoilua 44-vuotiaana. fsh-koe osoitti että vaihtarit on käynnissä. Kk.t loppuivat 48v.
Kohtu leikattiin pois nelikymppisenä. Ihanaa elämää sen jälkeen! Nyt on tosin alkanut tulla kuumia aaltoja ja yöhikoilua.
N48
Tämä siirtymävaihe vasta onkin ärsyttävää kun kierto heittelee. Olen siis tottunut säännölliseen 28pv. kiertoon ja nyt ei tiedä koska seuraavat menkat tulee...onko kierto kaksi viikkoa vai 6 viikkoa tai jotain muuta.
Nyt on kiertopäivä 48. eikä menkkoja näy. Ja tämä voi kestää vuosia jos käy huono säkä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sillä lopu jos pistää piuhat poikki?
Ei. Siinä tosiaan vain laitetaan piuhat poikki, kuukautiskierto toimii edelleen normaalisti, mutta munasolu ei pääse kohtuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Rakas ammattivalittaja.
Tänään olet ehtinyt valittaa (ainakin) siitä, että a) mies ei käy katsomassa anoppia sairaalassa, b) mies on absolutisti ja c) sinä et jaksa kuukautisia.
Pystyisitkö millään keksimään jonkin asian, joka sinulla on tänään hyvin?
Mahdoton ajatuskin. Eihän se silloin olisi Ammattivalittaja. Legendaarinen palstailija, jolla ei koskaan ole MIKÄÄN asia hyvin! :D
Laitata hormonikierukka niin voinloppua kokonaan.