Muistaako kukaan 70-luvun lapsi niitä karvahäntälakkeja?
Ne oli ihania. Kumpa niitä tulisi vielä. Sitten huopatossut oli tietenkin. Nykyajan lapset ei huopatossuja käytä.
Kommentit (26)
No joo. Ennen oli muutenkin karvahattuja hännällä tai ilman. Ei Karpo ainut ollut.
Juu muistan. Olin niin onnellinen, kun sain häntähatun joululahjaksi!
Hyi, joo, mullakin on jäljellä. Aitoa turkista.
Mulla oli sellainen vaalean värinen.
Mä en lapsena tajunnut että se on oikeasta ketusta :(
Vierailija kirjoitti:
Juu muistan. Olin niin onnellinen, kun sain häntähatun joululahjaksi!
Mäkin rakastin omaani! Ja äidillä oli muuten kettupuuhka :) Siinä oli pää mukana. En mä ainkaan jaksa itkeä niitä eläimiä, olivat varmaan eläneet ihan hyvän elämän, tai elleivät, niin jokaisella on osansa.
Minusta on valokuva karvalakki päässä ja huopatossutkin omistin. Meillä päin ne oli vinkkelit.
Vierailija kirjoitti:
Mä en lapsena tajunnut että se on oikeasta ketusta :(
Sillon se oli ihan normaalia. Tekoturkis olis ollut pannassa.
Mä laitoin sen hännän usein hatun etupuolelle ja leikin, että olen hevonen, jonka otsahrjaa se on :D kun se oli siinä silmien edessä/yläpuolella :D
Muistan, meillä oli omillakin lapsilla jotkut feikkiturkis lakit ihan muutama vuosi sitten.
Jep.
Myös valokuvat löytyy. Oli lämmin.
Eivät toimisi enää etelä-suomen loskamoskatalvina.
Siis oli se sellainen oikea häntähattu. Mutta vähän myöhemmin oli sellainen punaista kangasta oleva, jossa oli (teko?)karvainen valkoinen reunus ja valkoinen töpö/häntä päässä.
Mulla oli susilakki ja huopatossut ja ulkona leikittiin vaikka millä pakkasella. Ei sitä enää semmoista suvaita ainakaan sen susilakin osalta.
Minulla oli sellainen ihanan pehmä vaaleanharmaa häntälakki ja punaiset huopatossut :)
Lakissa oli neppari leuan alla niin se pysyi rankemmassakin möyryämisessä mukana ja korvat lämpiminä.
Muistelin joku päivä huopikkaita, että jostain pitäisi sellaiset hankkia. Tepsuttelisin niillä pakkassäällä kaupungissa.
Muistan. Oma kettulakki oli ihanan lämmin ja se on vieläkin tallessa.