Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein pesette päällysvaatteita? Neuleet, farkut, collarit jne.

Vierailija
28.12.2017 |

Otsikossa kysymys.

Tuli tämä mieleen kun monet sanoo täällä, että vaatteet menee helposti huonoksi pesusta ja pestähän niitä pitää.

Itse en pese neuleita ja farkkuja juuri koskaan. Käytön kierrätystä, tuuletusta ja pakastamista. Hyvänä ja raikkaana pysyvät.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päällysvaatteet on ulkovaatteet, eli takit ja toppahousut ym. ei  kai niitä pestä kuin silloin kun on tarvetta.

Farkut ja neuleet on sisävaatteita, samoin kuin alusvaatteetkin, vai riisutko kaikki muut kuin alusvaatteet aina pois kun tulet sisätiloihin?

Ja kyllä, minä vaihdan kaikki puhtaat vaatteet joka aamu suihkun jälkeen, paitsi rintaliivit. Kyllä minulla housujen haarat haisee illalla kun töissä on tuntikausia istunut ja sitten jonkinverran liikkunut, en myöskään halua puhtaaseen kainaloon laittaa paitaa jossa on edellisen päivän dödöjäämät.

Minulla ei neuleissa ja collareissa ole dödöä kun tapaan käyttää aluspaitaa. Kannattaa kokeilla.

ei ihme, että ihmiset kulkee niissä kympin rytkypaidoissa kun ei raaskita ostaa kunnollista koska vaatteet pilataan pesussa.

Vierailija
22/32 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päällysvaatteet ovat takit ja ulkohousut.

Alusvaatteet, päällysvaatteet, ulkovaatteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kotona melkein aina hametta ja muuallakin enemmän niitä  kuin housuja, joten kerran kuussa niiden farkkujen  peseminen riittää.

Neuleita joita käytän, n. 2 krt/viikko .

Alusvaatteet tietysti vaihdan joka päivä ja viikon pyykin pesen kerralla.

Samoin paidat.

Vierailija
24/32 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaakohan täällä kukaan vedestä käytön mukaan? :D

Vierailija
25/32 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päällysvaatteet on ulkovaatteet, eli takit ja toppahousut ym. ei  kai niitä pestä kuin silloin kun on tarvetta.

Farkut ja neuleet on sisävaatteita, samoin kuin alusvaatteetkin, vai riisutko kaikki muut kuin alusvaatteet aina pois kun tulet sisätiloihin?

Ja kyllä, minä vaihdan kaikki puhtaat vaatteet joka aamu suihkun jälkeen, paitsi rintaliivit. Kyllä minulla housujen haarat haisee illalla kun töissä on tuntikausia istunut ja sitten jonkinverran liikkunut, en myöskään halua puhtaaseen kainaloon laittaa paitaa jossa on edellisen päivän dödöjäämät.

Muuten samaa mieltä, mutta ihmettelen, miten ilkeät panna likaisia rintsikoita päällesi. Rinnat ja kainalot hikoilevat, ja rintaliivit kuuluu pestä päivän käytön jälkeen.

Onko sinulla jotkin erikoisliivit jotka kiedotaan kainaloidenkin kautta?

Vierailija
26/32 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina haistelen housuista, että tarviiko pestä. Neulejuttuja en käytä.

Vierailija
27/32 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia pesukoneita teillä on jo ne pilaa ja kuluttaa vaatteet? Se on nimenomaan lika, rasva yms. joka pilaa vaatteet kuin vaatteet, etenkin kun jätetään pinttymään. Iho erittää uskomattoman paljon kaikenlaista vuorokauden aikana. Vaihdan joka päivä puhtaat alushousut, rintsikat ja sukat enkä ole vielä koskaan saanut kulutettua niitä käyttökelvottomiksi pesemällä. Samoin vaihdan paidan joka päivä, sukkiksia pidän pari päivää, samoin muita housuja tai hametta. Neule menee pyykkiin 1-3 päivän käytön jälkeen riippuen missä ja minkä vaatteen kanssa olen sitä pitänyt. Ulkovaatteet pesen 1-3 kertaa kaudessa.

Vierailija
28/32 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut pesuun parin kerran jälkeen, mitä ihmettä? Niitähän tulisi pestä mahdollisimman harvoin. Mä pesen parin kuukauden välein, tosin mulla on useat farkut käytössä.

Vierailija
29/32 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkkuja kannattaa pestä harvoin jotta ne pysyy värissään kunnolla ja saavat aidomman patinoitumisen.

Vierailija
30/32 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks teidän farkkuihin tule ns. polvipusseja jo parin käyttökerran jälkeen? Mun pitää pestä ne sen takia et saisin ne takaisin kuosiin. Ihan sama onko pillit missä joustoa vai boyfriendit mitkä melkein kokonaan puuvillaa Ja mustiin farkkuihin tarttuu kaikkea vaaleeta nöyhtää ja ne pitää pestä. Mistä löydätte farkkuja joita voi pitää pari kuukautta ilman pesua???

Vierailija
31/32 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmmmm.... Eli illalla menet likaisena sänkyysi nukkumaan ja aamulla suihkuun, sitten putipuhtaat päällysvaatteet ja likaiset rintsikat? 😬 Mielenkiintoista.

Minä käyn iltaisin suihkussa, niin on mukava puhtaana nukkua puhtaissa lakanoissa. Tiedän, että joidenkin mielestä on ällöä se, että yöhikien kanssa lähtee päivän touhuihin. Arvatkaas mitä? Mun mielestä päivän hiet ja bakteerit on vielä ällömpää uniseuraa!! 😅

Mä hikoilen muutenkin melko vähän, eli pärjään joskus ilman dödöä päivän. Mutta normaalisti aamulla pesen kasvot ja laitan dödön, puhtaat sukat ja liivit (alushousut on vaihdettu illalla suihkun jälkeen), muut vaatteet pesen tarpeen mukaan. Esim. neuleen alla olevaa pitkähihaista mun ei tarvitse pestä joka päivä, kun ei haise kainaloista hielle!

Treenin ja seksin jälkeen tietty aina suihkuun, eli kyllä iltasuihkukin jää väliin jos olen iltapäivällä tai alkuillasta suihkussa jo käynyt. 😉

Vierailija
32/32 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks teidän farkkuihin tule ns. polvipusseja jo parin käyttökerran jälkeen? Mun pitää pestä ne sen takia et saisin ne takaisin kuosiin. Ihan sama onko pillit missä joustoa vai boyfriendit mitkä melkein kokonaan puuvillaa Ja mustiin farkkuihin tarttuu kaikkea vaaleeta nöyhtää ja ne pitää pestä. Mistä löydätte farkkuja joita voi pitää pari kuukautta ilman pesua???

Kokeilemalla selviää, osa on niin ohutta ja löyhää kudosta, että venyy. Ainakin jos ei ole strechia, joka tosin ei kuulu farkkuihin ollenkaan. Etsi raw demin ja paksumpaa materiaalia.

Housuja (vaatteita) saa kuosiin pelkästään sumuttamalla kosteaksi ja antamalla kuivua tai sitten kevyellä liotuksella haaleassa vedessä.