Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niska ollut järkyttävän kipeä jo neljättä päivää

Vierailija
28.12.2017 |

Särkylääke ei auta. Tuntuu tulehtuneelta, kipu levinnyt nyt myös hartioihin. Pitääkö mennä sairaalaan vai meneekö ohi itsekseen? Pystyn tekemään kotiaskareet vaikka kipeää tekee. Jotenkin heikko ja välillä pahoinvoiva olo on myös.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla myös flunssainen olo? Voi olla viruksen aiheuttama aivokalvontulehdus. Minulla luultavasti oli viime viikolla. Ensin kouluikäinen tyttöni sairastui lievään flunssaan, tai lievään muuten, mutta hän valitti päänsärkyä neljä päivää. Itse sain saman taudin, oli lievä kurkkukipu, lievä lämpö, lihaksia kolotti, päätä särki julmetusti ja valo sattui silmiin. Päänsärky kesti minulla viisi päivää ja sitten loppui.

Vierailija
2/12 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko leuan rintalastaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys, minullakin oli hiukan pahoinvoiva olo myös. t nro 2

Vierailija
4/12 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärissä näyttämässä.Jos pahat niskajumit ja tulehdusta, pyydä tulehduskipulääkkeitä ja lihasrelaksantteja ensihätään.

Vierailija
5/12 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita terveysneuvontaan.

Vierailija
6/12 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus niskakipu voi olla tosi piinallista ja yöunet menee. Käy lääkärissä, ennen kuin pahenee.

Vierailija
7/12 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselleni oli tuollaista ja aivokalvontulehdus oli. Tosin ensin sai niskajöykkyyteen lääkkeitä.

Vierailija
8/12 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla myös flunssainen olo? Voi olla viruksen aiheuttama aivokalvontulehdus. Minulla luultavasti oli viime viikolla. Ensin kouluikäinen tyttöni sairastui lievään flunssaan, tai lievään muuten, mutta hän valitti päänsärkyä neljä päivää. Itse sain saman taudin, oli lievä kurkkukipu, lievä lämpö, lihaksia kolotti, päätä särki julmetusti ja valo sattui silmiin. Päänsärky kesti minulla viisi päivää ja sitten loppui.

Ei ole flunssaa. Miehellä kyllä on. Päätä ei särje, paitsi jos on kova melu. Niska ja hartiat jomottaa koko ajan, varsinkin jos liikkuu. Ap.

Vierailija
9/12 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapselleni oli tuollaista ja aivokalvontulehdus oli. Tosin ensin sai niskajöykkyyteen lääkkeitä.

Oliko jotain muita oireita? Ei tullut mieleenkään, että tämä aivokalvontulehdusta voisi olla. Täytyy soitella terveyskeskukseen ja kysellä. Ap

Vierailija
10/12 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko jotain muita oireita? Ei tullut mieleenkään, että tämä aivokalvontulehdusta voisi olla. Täytyy soitella terveyskeskukseen ja kysellä. Ap

Oletko kokeillut onko sulla lämpöä?

Vierailija
11/12 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivokalvontulehduksen oireena ovat muun muassa kuume, niskajäykkyys, pahoinvointi, päänsärky, tajunnanhäiriöt, sekavuus ja vakavassa tilanteessa iholle ilmestyvät verenpurkaumat eli petekkiat. Lapsi voi olla itkuinen ja käsittelyarka. Oireet voivat alkaa nopeasti ja potilas voi olla hyvin sairas. Potilas tulee toimittaa nopeasti hoitoon.

Virusperäisessä aivokalvontulehduksessa oireet ovat usein lievemmät. Tosin sekavuutta voi olla, koska tauti leviää helpommin aivokudokseen. Virusperäisessä tautiin voi liittyä myös mm. ihottumaa ja ripulia.

Vierailija
12/12 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivalla niska ja hartiahierronnalla todennäköisesti helpottaa, ei mitää nopeitä rynkytyksiä. Vaan pitkäkestoista ja rauhallista hierontaa. Jokainen mies oppii kun paneutuu siihen kumppaniin hierontaan kunnolla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme