Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, miten edetä sisäilmaongelman selvittämisessä?

Vierailija
27.12.2017 |

Miten edetä, kun terkeystarkastajan ottamissa näytteissä ei ollut mitään? Myöskään homekoira ei löytänyt mitään. Silti oireillaan lähes koko perhe ja moni talossa vierailevakin. Oireina lähinnä nielun tukkoisuutta, nenäverenvuotoa ja äänen käheyttä. Oireet helpottuvat, kun poistuu kotoa. Olen todella väsynyt tilanteeseen, kyseessä oma (pankin) uudehko omakotitalo, joten muutto ei valitettavasti tule kyseeseen.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä talon rakennuspiirrustukset tms.? voisiko niistä nähdä jos on jotain esim riskirakenteita?hengitysliitolla on sisäilmapuhelin jossa neuvotaan juuri omakotitalon omistajia

Vierailija
22/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä saako laittaa homekoirayrityksen nimeä, mutta yritin valita luotettavan yrityksen. Koira oli käynyt 1,5 vuoden mittaisen virallisen homekoirakoulutuksen. Tutkimuksen yhteydessä mitattiin myös kosteutta ja ilmanlaatua jollain mittarilla. Tutkimuksessa ei löytynyt yhtään mitään. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystarkastaja varoitteli juuri näiden Voc ym. näytteiden hinnoista.

Yritän vielä selvitellä mitä tuollainen Radon imurin asennus vaatisi.

Kiitos kaikille neuvoista ja lisää vinkkejäkin otetaan ilomielin vastaan. Ap

Vierailija
24/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oli lehdessä juttu, valuihin sekoitettu jotain kuivumista nopeuttavaa kemikaalia joka (oletettavasti) sairastutti perheen

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005497365.html

Vierailija
25/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vocit eli haihtuvat orgaaniset yhdisteet voivat tulla noin 10 000 eri asiasta. Se on silkkaa hulluutta lähteä niitä määrittämään. Eikä niitä voida sitten sanoa, että mistä ne on peräisin. Ikkuna auki ja kunnon tuuletus laskee hetkellisesti pitoisuudet, joten ikkuna pitää olla auki esim. koko ajan. Asunnon vaihto tulee halvimmaksi. Ette nykynenetelmin saa selville alkuperää. Jos joku näin sanoo, niin se on humpuukkia.

Vierailija
26/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin "home sweet home" ryhmässä on paljon vinkkejä ja kokemuksia.

Vierailija
27/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon vaihto ei välttämättä tule halvemmaksi. Uusi omistaja voi haastaa oikeuteen ja syyttää petoksesta, jos ei ole kerrottu etukäteen talon vikoja. Siinä sitten palaa oikeudenkäyntikuluihin parisataatuhatta ja loppupeleissä talokauppa vielä puretaan.

Vierailija
28/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oireet kaikissa huoneissa yhtä pahat?

Vierailija
29/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kammottavia oireita 18-vuotiaana poikaystävän asuntoon muutettuani. Oireet pahenivat aina viikonloppuisin kun tulin opiskelupaikakunnalta kotiin. Silmät verestivät, ihottuma kattoi koko naaman, virtsatietulehdukset seurasivat toisiaan.

Kesti jonkun aikaa, että tajusin meikkaavani aina kotiviikonloppuina, mutta en viikolla. Ja ne virtsikset johtuivat myös jostain mikä kyllä tapahtui viikonloppuisin, ja poikaystävän kanssa, muttei varsinaisesti liittynyt siihen talonn muutn kuin satunnaisena tapahtumapaikkana.

Olin käyttänyt ei-niin-kovin-laadukkaita meikkejä ja saanut kemikaaliallergian. Lopetin meikkaamisen kokonaan, mutta ei se riittänyt. Vielä nykyäänkin saan allergisia reaktioita esim pyykinpesuaineista, kun olen hotellissa työmatkalla. Pyykinpesuaine on 8tse asiassa yksi pahimpia allergisoijia. Sen kanssa lähikontaktissa kun vietetään pitkiä aikoja.

Vierailija
30/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuulostaa nocebolta. Tuttavani ”revitytti” miltei uuden talonsa alkutekijöihin ja mitään ei löytynyt. Sen jälkeen Oireilee joka paikassa, esim. suhteet päättyvät siihen kun huomaa että miesystävän talo onkin homeloukku ja on syvästi loukkaantunut kun joku kehtasi ehdottaa terapiaa.

Vierailija
31/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulotauti psykosomaattisilla oireilla.

Vierailija
32/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkaa nenäverenvuoto ja väsymys, kun kosteusmittari laskee alle 40 %.

Vierailija
33/39 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vakuuttaa, että olisin paljon mielummin luulotautinen kuin tällaisen ongelmatalon omistaja:( Ja tosiaan ongelma ei ole vain minulla, vaan suurimmalla osalla perheenjäsenistä sekä meillä vierailevilla. Lisäksi voin yöpyä hyvinkin vanhoissa, todennäköisesti homeisissakin paikoissa ilman ongelmia. En ole siis mitenkän erityisen herkkä homeelle, hajusteille tmv. Olen todella harvoin sairas muutenkaan.

Vierailija
34/39 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ilmankostuttaja-laitetta.

Mulla tulee vastaavia oireita jos

1) Ilmastointilaite liian kovalla.

2) Sisäilma liian kuiva.

Vierailija
35/39 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iqair tai jenkeistä molekule ilmanpuhdistaja niin oireet helpottaa. Eivät kuitenkaan välttämättä poista ongelmaa.

Asunnon myynti kannattaa myös jos kerta on paperit ettei home tms ongelmaa ole.

Vierailija
36/39 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla ilman kuivuudesta kyse, kun ongelma ei poistu kesän kosteilla ilmoillakaan? Aion kokeilla tuota ilmanpuhdistinta, ehkä siitä on jotain apua. Myyminen pelottaa, koska aivan varmasti ongelmaa alkavat selvitellä myös uudet asukkaat. Ap

Vierailija
37/39 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku pölypunkki allergiatesti kannattaisi.

Vierailija
38/39 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölyallergia on todettu, mutta ei kyllä mitenkään vaivaa itseäni. Siivoilen kyllä vähintään kerran viikossa kotona. Mutta oireilu on liian paikkasidonnaista johtuakseen pölyallergiasta. Jotain talossamme on mikä aiheuttaa hengitystieoireita. Miten tuota mineraalivillakuitupölyä voi tutkia?

Vierailija
39/39 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,meillä samaa ongelmaa 2011 valmistuneessa talossa.Itse epäilen liian kostean betonin pinnoittamista.

Onko selvinnyt oireiden aiheuttajaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä