Rv 30 ja 4kg tullut :/
Ei sinänsä painonnousu mitään, mutta olen ylipainoinen ja myös lievä raskausdiabetes, paasto oli juuri sen 5,3.
Olisiko mahdollista ettei nouse enää sinne rv 40 asti?
Terkkarikin vähän kauhistelee. Äitipolilla ei puututtu.
Kommentit (11)
Neljä kiloa ei kuulosta vielä paljolta, istukka, veri, vesi ja vauva jo selittävät nousun. Onko ruokailussa mahdollista vielä petrata?
Itsellä rv 26 eikä paino ole vielä noussut, eli oma painoni on hieman pudonnut. Olen noudattanut raskausdiabetes ruokavaliota hieman vähemmillä hiilareilla.
Raskausaika ei ole mikään sopiva hetki ryhtyä laihdutuskuurille. Jos neuvolassa on kiinnitetty huomiota painosi kehittymiseen, suhtautuisin siihen vakavasti.
Oma painoni nousi koko raskausaikana vain 9 kiloa ja olin normaalipainoinen ennen raskautta. Että ei sen tavoitteen tietysti tarvitse sekään olla, että raskaus automaattisesti nostaa painoa 20 kiloa.
Ite syöny ihan terveellisesti ja panostanukki siihen etten lihois ja silti tullu semmonen n.10 kg rv 35 mennes, vaikka ei ois tarvinnu nousta kyllä yhtään. Hävettää törkeesti, mutta minkäs teet. Sitten vaan imetyksen loputtua kunnon dietti päälle.
Mun mielestä kuulostaa tosi vähältä 😐 itsellä tullut nyt 39 viikkoon mennessä 16kg. Tosin painoin 55kiloa ennen raskautta. Ei tosiaan kannata kitkutella ja väkisin yrittää laihduttaa. Kun syö terveellisesti ja liikkuu paljon niin ei pitäisi mitään hirveitä kiloja tulla. Älä stressaa
Mulla BMI raskauden alussa 35. Huomenna RV 40+0. Paino noussut 11 kg. Sokerit ja muutkin kunnossa. Toivon, että imetys veisi fläsää mennessään, toki tässä olisi tarkoitus muutenkin korjata ruokavaliota ja lisätä liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Raskausaika ei ole mikään sopiva hetki ryhtyä laihdutuskuurille. Jos neuvolassa on kiinnitetty huomiota painosi kehittymiseen, suhtautuisin siihen vakavasti.
Oma painoni nousi koko raskausaikana vain 9 kiloa ja olin normaalipainoinen ennen raskautta. Että ei sen tavoitteen tietysti tarvitse sekään olla, että raskaus automaattisesti nostaa painoa 20 kiloa.
Jos ap on ylipainoinen ei ole mitään hätää tuossa 4kg painonnousussa. Tuohan on ihanteellista! Todellisuudessa painoa on tullut ehkä 6kg jolloin ap on hieman laihtunut. Ei paha
Itsellä rv 38 ja kiloja tullut lähemmäs 20kg. Normaali painoinen olin kyllä ennen raskautta, mutta nyt aika tanakassa kunnossa...
Hyvä vaan ettei tule liikaa painoa kun jo ennestään on tankki.
Eikö nämä tämmöiset asiat pitäisi miettiä/hoitaa kuntoon jo ennen raskautta...? Turha enää tuossa vaiheessa taivastella mitään.
Itse olin viikolla 38 kun lapsi syntyi -200g lähtöpainoon. En vetänyt kaksin käsin moskaa suuhuni raskauden varjolla tai syönyt kahden edestä. Terveellinen ruokavalio ja saa pysymään painon kurissa.
No omg. 4kg. Mulla rv 40 menossa ja tullut reilu 20kg lisää.