Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työllistymissuunnitelman tekeminen itse

Vierailija
27.12.2017 |

Onko kellään kokemusta tästä? Ilmoittauduin työnhakijaksi netin kautta ja täällä vaaditaan, että laadin työllistymissuunnitelman. Mitä olette kirjoittaneet tähän?
Tilanteeni on vielä hieman monimutkaisempi, koska en ole täysin työkykyinen tällä hetkellä ja olen menossa lääkärin vastaanotolle saadakseni lausunnon sairauslomasta, mutta aika on vasta parin viikon päästä, enkä voi tietää, myönnetäänkö saikku vai ei. Pitääkö tämä mainita suunnitelmassa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin sinne ohjeiden mukaan. Lomakkeella oli esimerkkejä, miten voi kirjoittaa. Kysyttiin myös terveystietoja, jotka voivat vaikuttaa työn vastaanottamiseen.

Vierailija
2/6 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siihen kirjoiteta muuta, kuin että "hakija hakee kokopäivätöitä"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitelmat on suunnitelmia, tyrkkää sinne jotain liibalaabaa eihän ne velvoita mihinkään..

Vierailija
4/6 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole koskaan käynyt pienessä mielessäkään, että se pitäisi tehdä jonkun muun. Itsehän minä parhaiten tiedä, mitä kannattaa hakea ja miten haen.

Työllistymissuunnitelmani on lyhyt, ytimekäs ja tehokas. Siinä on tasan yksi lause: "Omatoimista työnhakua".

Toki minä voin rakentaa siitä kolmesivuisen monivaiheisen tarinan 1,5 rivivälillä, mutta tähän mennessä kukaan ei ole sellaista odottanut.

Sairauslomasta et tietenkään mainitse mitään. Vai kuvitteletko sinä höpsö juuri sinulle noin puolesta miljoonasta työnhakijasta tarjottavan työtä jo kahdessa viikossa? Ei hyvä ystävä, itse sinä saat työsi hankkia!

Eri asia, jos sinulla on joku sellainen sairaus, joka voi vaikuttaa työntekoon. Siinä tapauksessa se kannattaa mainita. Ei sillä tosin mitään merkitystä ole. Esimerkiksi voit ilmoittaa, että sinulla on selkävaiva, jonka vuoksi et voi istua pitkään. Silti sinut passitetaan johonkin toimistotyökurssille tai työkokeiluun toimistoon, vaikka itse toivoit vaikka lastenhoitoa tai kiinteistönhuoltoa.

Vierailija
5/6 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei ole tällä hetkellä lääkärin kirjoittamaa todistusta työkyvyttömyydestäsi, niin et ole työkyvytön. Miksi siis mainitsisit siitä? Jostain syystä porukka kirjoitaa työllistymissuunnitelmaan hurjan listan työnhaun esteitä eli on kremppaa siellä ja surua miehen lähdön takia ja lapsella lukihäiriö. Ongelmana on se, että ei niillä ole merkitystä työnhaussa, jos aikoo saada työttömyysetuutta.

Jos työllistymissuunnitelmassa lukee vain "omatoimista työnhakua", niin silloin ei voi saada korotettua päivärahaa, jos menee vaikka työnhakuvalmennukseen.

Vierailija
6/6 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla ei ole tällä hetkellä lääkärin kirjoittamaa todistusta työkyvyttömyydestäsi, niin et ole työkyvytön. Miksi siis mainitsisit siitä? Jostain syystä porukka kirjoitaa työllistymissuunnitelmaan hurjan listan työnhaun esteitä eli on kremppaa siellä ja surua miehen lähdön takia ja lapsella lukihäiriö. Ongelmana on se, että ei niillä ole merkitystä työnhaussa, jos aikoo saada työttömyysetuutta.

Jos työllistymissuunnitelmassa lukee vain "omatoimista työnhakua", niin silloin ei voi saada korotettua päivärahaa, jos menee vaikka työnhakuvalmennukseen.

Jos minun pitäisi mennä työnhakuvalmennukseen, menisin sinne todennäköisesti opettajaksi tai valmentajaksi, mitä lie nykyään ovatkaan. Ei mulla ole tarkoitus millekään hömppäkurssille mennä vaan töihin. 

Se taitaa olla joku eri kohta, jossa kysytään koulutustarvetta. Siihen olen muistaakseni kirjoittanut toisen yliopistotutkinnon suorittamisen loppuun. Ei ole kukaan valittanut, vaikka se ei ole mitenkään edistynyt.

t 4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä