Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naurettavaa, kun täällä on aina vähintään kymmenen aktiivista ketjua työttömien aktiivimallista

Vierailija
27.12.2017 |

Käyttäisitte vaikka työpaikan etsimiseen kaiken sen ajan, jonka käytätte asiasta itkemiseen. Eihän tuo malli muutenkaan pakota, kun vaivaiset 1,5 tuntia VIIKOSSA työskentelemään... Senhän nyt tekee vaikka puhelinmyyntiä lämpimikseen kotona, kun juo aamukahvia.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihenhän se menee, että työttömät ottavat vastaan vaikka puhelinmyyntiä ja sitten loppuu tukien tulo kokonaan, mutta provikallakaan ei pärjää, joten karenssi. Itse en ole työtön, mutta ihmisille tyrkyttäminen ja huoraaminen on ainoat hommat, mihin en lähtisi, en vaikka ei mitään tulisi mistään.

Edelleenkin ap, töihin ei nykyaikana mennä. Niihin pitää jatkossakin päästä ja mikä firma haluaa järjestää työtilat parin tunnin takia? Työntekijästä on aina muitakin kuluja kuin palkka, oli työsuhde minkä mittainen tahansa. Vapaaehtoistyö(velvoite) olisi juuri parempi ajatus. Mulla olis omassani heti tarjota tuo 1,5-2 tuntia viikossa yhden illan opettamisella ja vapaaehtoisia palkattomia me kaikki ollaan. Viikonloppuisin voisi tulla tekemään vähän pitemmän vuoron.

Vierailija
22/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä naurettavampaa on se, että työttömien vihaajat löytävät aina tiensä kaikkiin näihin ketjuihin veisaamaan sitä samaa virttä "sohvalla makaavista työhaluttomista lusmuista, joilta pitäisi ottaa kaikki tuet pois." :-D

No johtuisiko tuo siitä, että kun teiltä kysyy mitä töitä aiotte hakea tai muuten aktivoitua, niin suurin osa vastauksista on sarjaa "en mitään", "en mitenkään" ja "ei kiinnosta". Vähemmästäkin alkaa perse ruvella raatava veronmaksaja hiiltyä.

Mikset sitten vaadi työn puolittamista? Sinullekin puolikas työaikaa ja puolikas palkka, jollekin työttömälle sitten ne toiset puolikkaat. Perseesikin säästyisi ruvilta. Kaikki olisivat tyytyväisiä ja työttömyys häviäisi Suomesta.

Hah! Ja sinäkö olisit muka tyytyväinen puolikkaaseen palkkaan? Just eilen täällä uhottiin kuinka ei evääkään heilauteta, ellei palkka ole vähintään kolme tonnia kuussa. Ja joku rantojen Penako laitettaisiin puoleksi päiväksi hammaslääkäriksi alan ammattilaisen tilalle? Salli mun nauraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on sitten niitä ihmisiä, joiden mielestä puhelinmyyntiä on Suomessa ihan liian vähän. Itse olen eri mieltä, minusta se voitaisiin lopettaa kokonaan. Aloittaja voisi myös kertoa oman työpaikkansa nimen, niin jokainen samalla paikkakunnalla asuva työtön voisi mennä sinne hoitamaan aktiivivelvoitteensa pois. Kyllähän vastuullisella firmalla pitää olla jokaiselle halukkaalle työtä tarjota.

Puhelinmyynti oli vain esimerkki siitä, miten helposti tuon 1,5h saa täyteen. Jos haluat takertua siihen, niin aloita vaikka ketju puhelinmyynnin tarpeellisuudesta.

Työttömälle tarjotaan myös muita vaihtoehtoja, jos 1,5h viikossa tuntuu mahdottomalta. Siinäkin mielessä malli on reilu.

ap

Onko työttömällä mahdollisuus mennä 1,5 tunniksi vapaaehtoistyöhön, jolla voi osoittaa aktiivisuutensa? Aivan, ei ole. Työnantajille olisi pitänyt säätää pakko ottaa työntekijöitä aktiivimallin hommiin. Väkisin kun ei minnekään mennä töihin.

Edelleen, vaihtoehto tarjotaan, jos työllistyminen 1,5h viikossa ei onnistu. Mikä siinä on pointtina, että aktiivisuus pitäisi pystyä osoittamaan vapaaehtoistyöllä? Vapaaehtoistyö on tietysti vapaaehtoista, eikä sillä mitään työllisyysvelvotteita pidäkään pystyä hoitamaan.

ap

Täälläkin aina ehdotetaan, että työttömät pitäisi pakottaa vanhainkoteihin ulkoiluttamaan vanhuksia. Sittenkö se ei käykään, jos joku haluaa tehdä sitä vapaaehtoisesti?

Vierailija
24/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sen verran absurdi asia, että useampikin ketju olisi paikallaan. 

Vierailija
25/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä naurettavampaa on se, että työttömien vihaajat löytävät aina tiensä kaikkiin näihin ketjuihin veisaamaan sitä samaa virttä "sohvalla makaavista työhaluttomista lusmuista, joilta pitäisi ottaa kaikki tuet pois." :-D

No johtuisiko tuo siitä, että kun teiltä kysyy mitä töitä aiotte hakea tai muuten aktivoitua, niin suurin osa vastauksista on sarjaa "en mitään", "en mitenkään" ja "ei kiinnosta". Vähemmästäkin alkaa perse ruvella raatava veronmaksaja hiiltyä.

Mitä ihmettä se näille kyselijöille kuuluu, mitä kukaan aikoo tehdä. Kaikilla on oikeus yksityiselämään. 

Jos vastaus on että "en aio tehdä yhtään mitään", niin mikä tuossa jää sinusta vielä epäselväksi?

Vierailija
26/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen, vaihtoehto tarjotaan...

ap

Ai niitä kursseja? Niitähän pitää sitten järjestää paljon nykyistä enemmän ja paljon nykyistä laadukkaampia...

Ammatikseen ansioluetteloita kirjoittaville on aika vähän kysyntää. Lääkäreille taas olisi aina hommia. Miksei meillä ole työvoimapoliittista lääkärikoulutusta? -Ja jos tulisi koulutettua liikaa lääkäreitä, niin valtio voisi vaikka lähettää halukkaita ulkomaankeikoille Kuuban malliin.

Vierailija
27/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa, kun täällä on aina vähintään kymmenen aktiivista ketjua työttömien aktiivimallista

Käyttäisitte vaikka työpaikan etsimiseen kaiken sen ajan, jonka käytätte asiasta itkemiseen. Eihän tuo malli muutenkaan pakota, kun vaivaiset 1,5 tuntia VIIKOSSA työskentelemään... Senhän nyt tekee vaikka puhelinmyyntiä lämpimikseen kotona, kun juo aamukahvia.

Joo ja vielä naurettavampaa on se että jo pitkälti yli 10 tuhatta kansalaista on käynyt allekirjoittamassa kansalaisaloitteenkin aktiivimallin lakkauttamiseksi.

Onhan se nyt vähän hölmöä että omia etuja pitää ajaa tälläkin tavoin, miksei kaikki voisi vaan suosiolla olla ystäviä keskenään, ja lahjoittaisitte esim. kaikki omaisuutenne ja työpanoksenne minulle ihan ilmaiseksi?

Ai, eikö se olekaan hyvä bisnes?

Enkö minä saakaan pakottaa aktiivitoimenpiteillä teitä luovuttamaan minulle teidän resurssejanne täysin ilmaiseksi?

Vierailija
28/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset sitten vaadi työn puolittamista? Sinullekin puolikas työaikaa ja puolikas palkka, jollekin työttömälle sitten ne toiset puolikkaat. Perseesikin säästyisi ruvilta. Kaikki olisivat tyytyväisiä ja työttömyys häviäisi Suomesta.

Hah! Ja sinäkö olisit muka tyytyväinen puolikkaaseen palkkaan? Just eilen täällä uhottiin kuinka ei evääkään heilauteta, ellei palkka ole vähintään kolme tonnia kuussa. Ja joku rantojen Penako laitettaisiin puoleksi päiväksi hammaslääkäriksi alan ammattilaisen tilalle? Salli mun nauraa.

Kyllä olisin. Minulla ei ole mitään kannustinloukkuja, asunto on maksettu eikä velkaa ollenkaan, joten puolikkaalla palkalla pärjäisin mainiosti.

Miksi haluat rappioalkoholistin hammaslääkäriksi? Mikset jotain akateemista? Minäkin voisin tehdä hoitoalan töitä vaikkei minulla ole sinne koulutusta. Sinunkin hommat sujuisi ihan puolen päivän opettelulla.

Vierailija
29/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö me voitaisi sopia niin, että aktiivimalli toimenpiteineen otetaan käyttöön, mutta tehdään se niin päin, että ne aktiivitoimenpiteet on työttömien tehtävissä olevia toimia. Eli jos esim. joku ei suostu palkkaamaan, työttömällä on sen jälkeen oikeus kerätä kaikki työttömät kaverit mukaan ja käydä aktivoimassa em. palkanmaksajaa laittamaan nimensä paperiin, ja mitään neuvotteluja siinä ei käydä vaan työtön saa itse määrätä paljonko työnantaja maksaa ja mitä työtön antaa palkan vastineeksi.

Ei tässä mielestäni pitäisi olla yhtään sen enempää ongelmaa kuin siinäkään mistä nyt on eduskunnassa sovittu. Ihan tasa-arvoista toimintaa ja työpaikkoja ja palkanmaksua alkaa syntymään kummasti.

Vierailija
30/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomatkaa miten lusmuilua puoltavia kommentteja tässäkin ketjussa yläpeukutetaan. Ei edes haluta ymmärtää asian toista puolta.

Vierailija
31/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tajua asioita, et vaan tajua. Mene metsään. äläkä tule takaisin ihmisten ilmoille. Kaikki kiittävät.

Vierailija
32/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä se näille kyselijöille kuuluu, mitä kukaan aikoo tehdä. Kaikilla on oikeus yksityiselämään. 

Jos vastaus on että "en aio tehdä yhtään mitään", niin mikä tuossa jää sinusta vielä epäselväksi?

No se, että mitä se sinulle kuuluu. 

Vierailija
33/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on sitten niitä ihmisiä, joiden mielestä puhelinmyyntiä on Suomessa ihan liian vähän. Itse olen eri mieltä, minusta se voitaisiin lopettaa kokonaan. Aloittaja voisi myös kertoa oman työpaikkansa nimen, niin jokainen samalla paikkakunnalla asuva työtön voisi mennä sinne hoitamaan aktiivivelvoitteensa pois. Kyllähän vastuullisella firmalla pitää olla jokaiselle halukkaalle työtä tarjota.

Puhelinmyynti oli vain esimerkki siitä, miten helposti tuon 1,5h saa täyteen. Jos haluat takertua siihen, niin aloita vaikka ketju puhelinmyynnin tarpeellisuudesta.

Työttömälle tarjotaan myös muita vaihtoehtoja, jos 1,5h viikossa tuntuu mahdottomalta. Siinäkin mielessä malli on reilu.

ap

Sinäkö ne kaikki lehdet ja sähkösopimukset ostat?

Eikös tuossa mallissa kuitenkin velvoiteta saamaan palkkaa?

Puhelinmyynnissä on provikkapalkkaus?

Ap on itse puhelinmyyntifirman pomo, ei tullut kauppoja, SORI!

Vierailija
34/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naurettavaa, kun täällä on aina vähintään kymmenen aktiivista ketjua työttömien aktiivimallista"

Sinun aloituksesi nyt ainakin oli naurettava.

Vierailija
35/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäreilusta kohtelusta on syytäkin valittaa. Aktiivimalli ei aktivoi, vaan rankaisee. Vaikka haet 100 työpaikkaa, niin sinua rankaistaan, kun en saa työtä. Se taas ei ole työhaluisen työnhakijan oma vika.

Käytä sinä ap aikasi työntekoon sen sijaan, että tulet lyömään lyötyä. Saatat sinäkin joskus joutua kepitettävien suureen joukkoon.

En ymmärrä ketä tässä lyödään. Myös vaihtoehtoja tarjotaan, jolloin mitään rangaistusta ei tule.

Totta kai voin joutua työttömäksi ja olen ollutkin. Olisin hyvin voinut käyttää enemmänkin aikaa etuuteni saamisen eteen.

Nykyisin olen yrittäjä ja käytän aikani miten haluan.

ap

Montako 1,5h työllistä aiot yrittäjänä työllistää? Ihan palkalla sitten, eikä makseta väärin sos maksuja, vaikka helposti tottumuksesta tuliskin.

Vai ajattelitko "työllistää" kokeilujoita ilman palkkaa? Pelle olet.

Vierailija
36/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisin. Minulla ei ole mitään kannustinloukkuja, asunto on maksettu eikä velkaa ollenkaan, joten puolikkaalla palkalla pärjäisin mainiosti.

Miksi haluat rappioalkoholistin hammaslääkäriksi? Mikset jotain akateemista? Minäkin voisin tehdä hoitoalan töitä vaikkei minulla ole sinne koulutusta. Sinunkin hommat sujuisi ihan puolen päivän opettelulla.

Siinä tapauksessa vaikutat olevan poikkeus, joka vahvistaa säännön. Harva työtön on valmis lähtemaan edes täydellä palkalla töihin, saati sitten puolella, jos kyse on esim. siivoustyöstä. Mitä taas tulee hammaslääkärin työhön, niin jokainen voi tykönään miettiä päästäisikö ennemmin koulutetun ja asiansa osaavan hammaslääkärin vai puoli päivää opetelleen maallikon, akateemisen tai ei-akateemisen, ronkkimaan suutaan.

Vierailija
37/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se, että mitä se sinulle kuuluu. 

Jos luetunymmärtämisesi on tuolla tasolla, niin ei tarvinne ihmetellä työttömyyttään.

Vierailija
38/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa vaikutat olevan poikkeus, joka vahvistaa säännön.

Mikset itse ole poikkeus ja suostu tekemään puolella palkalla töitä? Tekopyhää siinä "kiitellä" toista, kun et selvästi itsekään olisi sellainen työtön, joka ryhtyisi mihin vain.

- eri vastaaja

Vierailija
39/39 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomatkaa miten lusmuilua puoltavia kommentteja tässäkin ketjussa yläpeukutetaan. Ei edes haluta ymmärtää asian toista puolta.

Se, mitä sinä kutsut lusmuiluksi, on samalla myöskin markkinoiden tapa huolehtia siitä, että mitä tahansa markkinoilla tehdäänkin ja sovitaankin, on periaatteena aina se, että kannattavuus toimii ajurina em. markkinan toiminnalle.

Eli, jos sinä sanot että joku lusmuilee, markkinan näkökulmasta kyse voi olla myös siitä että potentiaalinen toiminta tai sopimus ei ole riittävän kannattava että siihen kannattaisi nähdä vaivaa.

Näin se vaan tää markkinaehtoisuus maailmassa toimii, se kannattaa suosiolla karvoineen niellä, koska jos maailma muuttuu siihen suuntaan että aletaan tekemään kauppoja pakolla Kummisetä-tyyliin, olemme silloin jo muutoinkin täydessä anarkiassa jossa ryöstely käynnissä koko valtion laajuisesti.

Tuskinpa kannatat sellaistakaan talousmallia, että ajetaan koko valtio hajalle siksi että markkinaehtoista vapautta neuvotella sopimuksistaan ja kaupoistaan ei taattaisi kaikille?

Nämä asiat on paljon isomman mittakaavan juttuja, kuin pelkästään jotkin mitättömien työttömyystukien ympärillä pyörivä turha poliittinen ikivalittaminen ja ruikuttaminen.

Hoitakaa talous kuntoon niin työttömyys vähenee ihan normaalia markkinaehtoista tietä.

Jos ei ole halua hoitaa taloutta kuntoon näin, sitten ei kannata valittaa työttömyydestäkään.