Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kistinuskosta ja Jeesuksesta ei saa keskustella?

Vierailija
27.12.2017 |

Eilen sama juttu sekä jouluaattona.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskovat eivät osaa keskustella asillisesti

Vierailija
22/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjii mehmettejä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joku uskoo kamelikuskien nuotiosatuihin???

Vierailija
24/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun pääsyni aihe vapaalle estettiin kokonaan kommentoituani erääseen aiheeseen liittyvään keskusteluun. Tuli vain teksti ”sivua ei löydy” kunnes vaihdoin ip:n. Hohhoi.

Miten ip:tä voi vaihtaa? Vai vaihdoitko siis konetta?

Vierailija
25/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on turhaa, hihhulit vain paasaavat niissä keskusteluissa eikä ketään kiinnosta.

Tämä!

Julistaminen ja käännyttäminen ovat asiatonta käytöstä palstalla. Perustakaa oma palsta, ei täällä  saa keskustella muistakaan uskonnoista.

No perusta sinä sitten oma Tämä-ketju, saattaisi vaan olla tosi yksinäistä...

Vierailija
26/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aihe vapaa voisi olla paremminkin "Aihe poliittisesti korrekti"

Juu, tai "Aihe osavapaa".

Vierailija
27/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnollisen keskustelun ainoa sisältö on nykyään ateistien haukkuminen. Nyt on pakko tunnustaa että kun homojen haukkuminen rupesi käymään poliittisesti epäkorrektiksi mietin että kenenkähän kimppuun uskovat seuraavaksi siirtyvät. No vastauksen olisi kyl pitänyt olla itsestään selvä, tyhmä minä.

Vierailija
28/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikohan nyt annettua väärä todistus lähimmäisestä :-)

Tässä ketjussa, kuten monissa muissakin uskonnollisissa aiheissa, on kyllä pääasiassa haukuttu uskovia ja heidän uskontoaan.

Vierailija
29/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Ei kiinnosta uskontoaiheet, ihan turhaa skeidaa. Hyvä että poistuu.

Jos sinua ei kiinnosta, älä avaa ketjua. Yksinkertaista.

Vielä yksinkertaisempaa on se, että jessemainosketjuja ei ole laisinkaan. Eipähän pääse käymään edes vahinkoklikkausta. Ateistimodet kunniaan!

Tämähän on "Aihe vapaa-palsta", joten myös kristinuskoa koskevat asialliset keskustelut kuuluvat tänne.

Sinun ei tosiaankaan tarvitse tulla tänne keskustelamaan, jos et pidä aiheesta - se olisikin meille kaikille paras, jos et tulisikaan tänne riitelemään ja haukkumaan kristinuskoamme ja kaikkea siihen kuuluvaa aihetta.

Vierailija
30/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonnollisen keskustelun ainoa sisältö on nykyään ateistien haukkuminen. Nyt on pakko tunnustaa että kun homojen haukkuminen rupesi käymään poliittisesti epäkorrektiksi mietin että kenenkähän kimppuun uskovat seuraavaksi siirtyvät. No vastauksen olisi kyl pitänyt olla itsestään selvä, tyhmä minä.

Voitko ihan rehellisesti väittää.että täällä on enemmän miksi uskovaiset sitä ja tätä - ketjuja kuin miksi ateistit sitä ja tätä? Tänäänkin kun aiemmin kävin täällä, oli joku mauton juttu aiheesta ateistit jättää vanhempansa hoitamatta perinnön toivossa.

Vierailija
31/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko ihan rehellisesti väittää.että täällä on enemmän miksi uskovaiset sitä ja tätä - ketjuja kuin miksi ateistit sitä ja tätä? Tänäänkin kun aiemmin kävin täällä, oli joku mauton juttu aiheesta ateistit jättää vanhempansa hoitamatta perinnön toivossa.

Ja nyt meni näköjään kommentti väärään lainakseen, olisi tietysti pitänyt mennä kommenttiin joka tuli seuraavaksi, aiheesta väärä todistus lähimmäisestä.

Vierailija
32/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä keskisteluissa on aina se ongelma, että ateistit ymmärtävät uskontoja ja uskovien tunnesiteen omaan uskontoonsa. Uskovat sen sijaan eivät ymmärrä ateismia ollenkaan, eivätkä edes yritä ymmärtää.

Ateismi on usein tietoinen valinta. Uskova saattaa olla lapsesta asti kasvatettu uskoonsa, eikä hän ehkä ikinä opi kuuntelemaan muiden uskontojen kannattajia tai uskonnottomia.

Vierailija
33/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt meni näköjään kommentti väärään lainakseen, olisi tietysti pitänyt mennä kommenttiin joka tuli seuraavaksi, aiheesta väärä todistus lähimmäisestä.

Luepa esimerkiksi tämän ketjun kirjoitukset läpi. Ota kynä ja paperia ja merkitse ylös kuinka monta haukkumista löydät uskovaisilta ja ei-uskoisilta.

Voi olla että ennakkoluulosi sokaisee sinua näkemään asioita puolueellisesti, mutta en ole löytänyt ketjusta yhtään kohtaa missä uskovainen olisi jollain tavalla haukkunut ateisteja. Toisinpäin tapahtuvaa mollaamista on kyllä havaittavissa merkittävä määrä.

Tiedän kuinka pahan vallassa maailma on ja ihmiset sen mukana, mutta ripaus armoa, sivistystä ja Jumalan sanaa tekisi monelle Kristinuskoa haukkuvalle palstalaiselle oikein hyvää :-)

Vierailija
34/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateismi=Jumalan kieltämistä=Jumalaa pidetään olemassaolevana mutta halutaan kieltää se.

Agnostikko=Jumalan olemuksesta ei voi olla varmuutta, joten kanta jää epäselväksi toistaiseksi.

Vierailija
35/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistuvat kun joku poistattaa. 

Vierailija
36/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luepa esimerkiksi tämän ketjun kirjoitukset läpi. Ota kynä ja paperia ja merkitse ylös kuinka monta haukkumista löydät uskovaisilta ja ei-uskoisilta.

Voi olla että ennakkoluulosi sokaisee sinua näkemään asioita puolueellisesti, mutta en ole löytänyt ketjusta yhtään kohtaa missä uskovainen olisi jollain tavalla haukkunut ateisteja. Toisinpäin tapahtuvaa mollaamista on kyllä havaittavissa merkittävä määrä.

Tiedän kuinka pahan vallassa maailma on ja ihmiset sen mukana, mutta ripaus armoa, sivistystä ja Jumalan sanaa tekisi monelle Kristinuskoa haukkuvalle palstalaiselle oikein hyvää :-)

Kun juuri tästä ketjusta puuttuu ne ateisteille nillittäjät on helppoa jeesustella, mutta jos olet rehellinen myönnät, että ateisteja ja uskovia haukkuvien ketjujen suhdeluku on erittäin vahvasti kallellaan siihen suuntaan että ateistit saa jatkuvasti tuontyyppistä kuraa niskaan kuin se perinnönodotteluketju oli. Ja sen vastavoimaksi ihmiset ovat taas tosi kettuuntuneita näihin huutelijoihin. Kun homojen haukkuminen alkoi olla so last season, hetken vallitsi uskovien porukoissa hämmennys että mitä nyt. Täällä ei keskusteltu uskonnosta juuri lainkaan. Sitten alkoi miksi ateistit -pommitus, sille tuli vastareaktio ja nyt on varmaan uskovaisilla taas tuttu ja turvallinen olo kun voi uhriutua ja marttyroida oman käytöksen aiheuttamien vastareaktioiden äärellä ja ennustaa lopun aikoja peiliin katsomisen sijaan.

Vierailija
37/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä keskisteluissa on aina se ongelma, että ateistit ymmärtävät uskontoja ja uskovien tunnesiteen omaan uskontoonsa. Uskovat sen sijaan eivät ymmärrä ateismia ollenkaan, eivätkä edes yritä ymmärtää.

Ateismi on usein tietoinen valinta. Uskova saattaa olla lapsesta asti kasvatettu uskoonsa, eikä hän ehkä ikinä opi kuuntelemaan muiden uskontojen kannattajia tai uskonnottomia.

Olin ateisti keski-ikään saakka. Uskonto ilmiönä on minua kiinnostanut aina ja niinpä tuli seikkailtua aikoinaan keskustelupalstoilla ristiin rastiin väittelemässä uskovaisten kanssa kuinka järjettömiin asioihin he voivatkaan uskoa.

Yksikään ateistinen väite ei ole minulle vieras, alkaen vedenpaisumuksen mahdottomuudesta, Jumalan nykyajasta poikkeaviin käsityksiin vanahssa testamentissa, orjuuksineen ja uhreineen.

Sitten vain tapahtui kaikkea mahdollista ja oli vaihtoehtoina itsemurha tai jokin muu ratkaisu elämääni.

Netin keskustelupalsta minut pelasti elämään. Istuin työpöytäni äärellä ladattu pistooli kädessäni ja etsin rohkeutta painaa liipasinta. Vilkaisin netin keskustelupalstaa, missä olin jo aikaa väitellyt uskovaisia vastaan angsteissani. Kirjoitin sinne tilanteestani ja yllätyksekseni he alkoivat rukoilemaan puolestani ja keskustelivat kanssani kuin ystävän, eikä vihamielisen väittelijän joka olin palstalla ollut.

Se päivä muutti elämäni ja siitä saakka olen ollut uskossa, milloin enemmän milloin vähemmän, mutta aina hyvään elämässäni pyrkien ja Jeesuksen opetuksia parhaani mukaan noudattaen.

Vierailija
38/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun juuri tästä ketjusta puuttuu ne ateisteille nillittäjät on helppoa jeesustella, mutta jos olet rehellinen myönnät, että ateisteja ja uskovia haukkuvien ketjujen suhdeluku on erittäin vahvasti kallellaan siihen suuntaan että ateistit saa jatkuvasti tuontyyppistä kuraa niskaan kuin se perinnönodotteluketju oli. Ja sen vastavoimaksi ihmiset ovat taas tosi kettuuntuneita näihin huutelijoihin. Kun homojen haukkuminen alkoi olla so last season, hetken vallitsi uskovien porukoissa hämmennys että mitä nyt. Täällä ei keskusteltu uskonnosta juuri lainkaan. Sitten alkoi miksi ateistit -pommitus, sille tuli vastareaktio ja nyt on varmaan uskovaisilla taas tuttu ja turvallinen olo kun voi uhriutua ja marttyroida oman käytöksen aiheuttamien vastareaktioiden äärellä ja ennustaa lopun aikoja peiliin katsomisen sijaan.

Olen ollut palstalla vasta vähän aikaa, joten jääneet huomaamatta nuo uskovaisten tekemät haukkumiset.

Olen kyllä kuullut uskoontuloni jälkeen nämä tutut tälläkin palstalla esitetyt jutut vanhoista kamelinpaskanuotiolla kerrotuista saduista etc. etc.

Ei se saa minua tuntemaan marttyyriksi, pikemminkin päinvastoin. Ne herättävät minussa suurta samaistumisen tunnetta, sillä samanlaisia argumentteja itsekin nuorena ateistina uskovaisille heittelin.

Eikä minua kyllä marttyyriksikaan saa asetettua, sillä enemmän minä pidän Jeesuksen opetuksen mukaisena Etelä-Amerikkalaista taistelevaa uskoa, kuin länsimaisen liirumlaarumin täyttämää lällyä kristillisyyttä.

Köyhät tarvitsevat mieluummin käteensä aseet joilla ottaa se mikä heille kuuluu, kuin almuja jotka nöyryyttävät sen antajan ja saajan.

Vierailija
39/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut palstalla vasta vähän aikaa, joten jääneet huomaamatta nuo uskovaisten tekemät haukkumiset.

Olen kyllä kuullut uskoontuloni jälkeen nämä tutut tälläkin palstalla esitetyt jutut vanhoista kamelinpaskanuotiolla kerrotuista saduista etc. etc.

Ei se saa minua tuntemaan marttyyriksi, pikemminkin päinvastoin. Ne herättävät minussa suurta samaistumisen tunnetta, sillä samanlaisia argumentteja itsekin nuorena ateistina uskovaisille heittelin.

Eikä minua kyllä marttyyriksikaan saa asetettua, sillä enemmän minä pidän Jeesuksen opetuksen mukaisena Etelä-Amerikkalaista taistelevaa uskoa, kuin länsimaisen liirumlaarumin täyttämää lällyä kristillisyyttä.

Köyhät tarvitsevat mieluummin käteensä aseet joilla ottaa se mikä heille kuuluu, kuin almuja jotka nöyryyttävät sen antajan ja saajan.

Niin, uskovaisille sanotaan että uskotte satukirjaan. Ja uskovaiset vastaa että itse olette tiedeuskovaisia ja uskooko joku tosissaan että rannekello ilmestyi tyhjästä. Ja tällä tasolla peli oliskin reilua. Mutta kun peli ei edes pysy reilulla tasolla. On tosi kiva tulla tänne ateistina, kun saa eteensä aivan karseita juttuja, tyyliin ateistit antaa vanhempiensa kuolla että saavat perinnön, tai että ateistit haluavat tappaa vammaiset ja vanhukset jne. Noita ei yksinkertaisesti ole kiva lukea edes otsikkoina, koska ne ovat niin epäreiluja eivätkä edes vastaa todellisuutta. Päinvastoin maallistuneet Pohjoismaat ovat kaikkein rauhallisimpia kolkkia maailmassa ja täällä on jonkinlainen sosiaalinen oikeudenmukaisuus. Tätä ennen täältä sai lukea karmeita litanioita siitä miten homot ovat sairaita ja perverssejä, toisin sanoen törkeyksiä, mitä ei voisi heitellä millekään muille ihmisryhmille yhtä innolla ja vapautuneesti kuin uskovaiset ovat heitelleet homoille. Mutta herne menee itsellä nenään, kun sanotaan että uskot satuihin.

Vierailija
40/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin todella hämmästynyt yhden ketjun poistamisesta. Minulla oli suuri hätä ja olin ahdistunut. Uskontoketjuun pyysin apua ja sainkin ja oli lohduttava keskustelu meneillään. Mutta hups, sivua ei yhtäkkiä löytynyt.

Ketjussa ei ollut mitään pahaa, vaan siinä keskusteltiin rukousvastauksista ja siitä, miten Jumala ei ole vastausautomaatti, vaan rukouksiin voi tulla vastaus ihan eri tavalla, kuin pyytää.

Ketju antoi minulle paljon lohtua, mutta hups, se vain poistui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi