Maidonnousun auttaminen raskaana
Hei!
Olen raskaana vkolla 16 ja olisimme kiinnostuneita kuinka nostaa maito jo rintoihin ennen synnytystä. Ensimmäisen lapsen imetys kaatui n 3vkoon ja haluaisin varmistua että maitoa olisi jo rinnoista ennen syntymää. Neuvolantäti sanoi että voisimme kokeilla pumpata viimeisillä viikoilla jo, mutta maitoa ei voisi vielä luovuttaa esim sairaaloille.
Maidon nousu kaikkine sotkuineen on ihan ok ja miehenikin on valmistautunut siihen että rinnat on nousun jälkeen turpeat ja saattavat suihkuta ilman liivejä. Itseasiassa luulen että mies vain pitäisi siitä.. on ilmoittanut jo kantansa siihen että voi suullaan stimuloida maidon nousun auttamiseksi.
Mutta kuinkahan usein sitäkin pitäisi tehdä?
Meitä ei siis haittaa vaikka maidon saisi nousemaan heti, saisimme hetken itse nauttia rinnoista ennen vauvan tuloa. :)
Ja kyllähän moni imettää vielä edellistä lasta tässä kohtaa raskautta.
Kiitos vastauksesta :)
- ap
Kommentit (3)
356 kirjoitti:
Kyllä maidon tulo on jo tyrehtynyt tuossa kohtaa jos edellistä imetettäisiin.
Sori vaan mut ei pidä paikkaansa! Kyllä olen itse imettänyt viikolle 31-32.
Itse aloittajan kysymykseen en osaa vastata muuta kuin ehkä joku imetystee?
356 kirjoitti:
Juu, ei tyrehdy. Huomenna 40 viikkoa täynnä raskautta ja edelleen imetän esikoista. Se on totta, että useimmilla maidon määrä vähenee keskiraskaudessa, niin myös minullakin, eikä se ole palautunut samaan kuin ennen raskautta, mutta maitoa kumminkin tulee edelleen. Ja ternimaidon saatavuudesta ei tarvitse huolehtia raskausajan imetyksessä. Mun maito on jo hyvän aikaa sitten muuttunut ternimaidontyyppiseksi eli on tällä hetkellä kellertävän kirkasta nestettä, eikä sellaista valkeaa. Mutta jostain syystä esikoiseni ei karsasta sitä, vaikka olin vähän valmistautunut, että tuollainen maito ei ehkä kelpaisi. No, kohta siitä tulee taas "tavallista" maitoa ja määräkin kaiketi noussee.