Vauvan kanssa etelään,
mutta minkä ikäisen kanssa ensi kertaa. Voisiko jo parin kuukauden ikäisen kanssa lähteä, vaikka Espanjaan, jonne lyhyt lento. Onko kokemuksia.
Kommentit (56)
Pitäkää ne persehedelmänne poissa ihmisten ilmoilta.
Ei mikään ympäristöteko lentää lentokoneella.
Ympäristö ja vauva kiittävät lähilomasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
age is just a number kirjoitti:
Ei vauvoja koneeseen kirjoitti:
Lapset lentokoneessa ovat painajainen muille matkustajille.
Mä olen vapaaehtoisesti lapseton, ja tunnustan että käy hermoille, jos lentokoneessa vauva huutaa. Mutta: tajuatko että ei se vauva tahallaan huuda, paineen vaihtelut sattuu sen korviin ehkä? On kovin pieni vaiva itse kantaa korvatulppia mukana, pääsevätpähän pikkulasten vanhemmatkin joskus aurinkoon.
Tahallaan se kakara sinne koneeseen on tuotu. Pitäisi matkustajakoneissakin olla heittoistuimet.
Tai pitäisi kieltää lentäminen negatiivisista valittajilta. Pysykää itse kotona niin ei häiritse mikään!
Sinäkö sen päätät? Kyllä sr on niin että jos yksi mölyapina häiritsee sataa niin se yksi on joka lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä oo! Puhu omasta puolestasi! Lapset on kivoja, lentokoneessa siinä missä muuallakin!
Täysillä parkuva kersa lentokoneessa useamman tunnin se vasta kiva onkin.
Kännissä mölisevät aikuiset koneessa koko matkan <3 Aaettä!
Noloja ovat myös ne tuijottajat ja huokailijat jotka katsoo muita "pahalla silmällä".
Jääkää kotiin jos ette toisia ihmisiä kestä.
Millä lennoilla on kännissä möliseviä?
Olen lentänyt useamman sata kertaa, ja vain kerran lennolla on ollut humalainen. Tuolloinkin kyseessä oli lähes tyhjässä Oulu-Helsinki-välin koneessa kolmen-penkillä nukkunut kankkusessa mies.
On sulla ollut onni matkassa! Lomalennoilla varsinkin on todella yleistä, muutenkin olen joutunut odottelemaan useampaan kertaan kun koneen lähtö on viivästynyt syystä että humalainen (ja tietysti hänen matkatavaransa ruumasta) poistetaan koneesta.
Jahas: lomalento.
Eipä ole noihin tullut osallistuttua.
Joo lomalennoilla ne känniset matkustajat on
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ei. Siksi lentomatkoja tekevän kannatta pohtia päivittäisessä elämässään valintojaan pienentääkseen hiilijalanjälkeään. Myös Vastuullisen matkailun käsikirja on hyvä kirja vastuuta tunteville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lähtis ennen kuin täyttää puoli vuotta ja saa mpr-rokotteen. Olin tänä vuonna kolmekuisen kanssa Ranskassa ja reissu ja lennot meni joo hyvin, mutta tuhkarokon pelko pilasi reissun, sekä monta viikkoa ennen ja jälkeen sen. Ei enää koskaan vauvan kanssa ulkomaille ilman rokotteita, ei edes Ruotsiin. Pienelle vauvalle tuhkarokko ja tavallinen influenssakin on kuolemaksi.
Etelä-Euroopasta on muuten tänä vuonna löytynyt useita chikungunya-kuumetapauksia, joita levittävät aasiasta tulleet hyttyset. Sitä vastaan ei ole rokotusta ja aikuiselle se ei ole paha tauti, mutta vauvalle sekin on vaaraksi. Tällaisten tautien takia en ikinä lähtisi vauvan kanssa just esim. Aasiaan.
Tällaisia juttuja kun lukee, niin ihmettelen, että miten ne paikalliset lapset pysyy hengissä.
No huonomminhan ne pysyy, kuin maassa jossa kyseisiä tauteja ei ole. Esim. Italiassa, joka on täällä ihan sivistyneessä Euroopassa, on tänä vuonna kuollut lapsia tuhkarokkoon (ja varmaan aivokuumeen takia vammautunut vielä enemmän, mutta niistä ei uutisoida täällä). Toki riski on minimaalinen, mutta kun kyseessä on huvimatka, jonka ajankohdan voi itse valita, niin en ihan ymmärrä miksi se riski pitää ottaa, jos se on vältettävissä lykkäämällä matkaa pari kuukautta siihen asti, että rokotesuoja on kunnossa.
Pienen lapsen kanssa on kätevää, jos imettää, ei tarvitse miettiä mitään ruokajuttuja tai nestetasapainoja.
Lentokoneessa sujui hyvin kahdenkin pienen kanssa, toinen oli siis sen 5 kk ja toinen 2v 4kk. Pienet nukkuu enimmäkseen ja isomman saa aina lahjottua kirjoilla ja rusinoilla yms siihen asti kunnes hänkin lähtöjännityksen uuvuttamana nukahtaa. Nousun ja laskun aikana kannattaa antaa syötävää tai juotavaa niin korvia ei satu (vrt aikuiset syö purkkaa).
Valitsimme lapsiystävällisen hotellin joten muut asukkaat eivät mulkoilleet. Ihana kokemus, suosittelen, lähtisin heti uudelleen jos vain olisi rahaa (lapsia nyt kolme).
Noudattakaa nyt hyvät ihmiset neuvolan suosituksia, ei niitä ole huvikseen keksitty. Ei ulkomaille alle 6 kk ikäisen kanssa, ei edes Ruotsiin. Alle 6 kk ikäisen vastustuskyky ei ole ehtinyt vielä kehittyä riittävästi eikä vauva ole vielä saanut kaikkia rokotteitaan.
Miten lomamatka voi olla tärkeämpi kuin vauvan terveys? Reissuun kyllä pääsee heti kun vauvalla on kaikki rokotteet kunnossa. Lukekaahan netistä perusasiat vauvan immunologiasta, jos pidätte asiaa jotenkin vähäpätöisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ei. Siksi lentomatkoja tekevän kannatta pohtia päivittäisessä elämässään valintojaan pienentääkseen hiilijalanjälkeään. Myös Vastuullisen matkailun käsikirja on hyvä kirja vastuuta tunteville.
Trump on poistamassa kaiken tuen yk:n ilmastojärjestöltä eikä jatkossa siis tee mitään asian eteen.
Siihen verrattuna jonkun suomalaisen lomalento on yks pieru saharassa.
Heti kun Kiina ja Usa oikeasti tekevät asialle jotain lopetan lentämisrn.
Ei rääkyviä kakkavaippoja lentokoneeseen!
Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
age is just a number kirjoitti:
Mä olen vapaaehtoisesti lapseton, ja tunnustan että käy hermoille, jos lentokoneessa vauva huutaa. Mutta: tajuatko että ei se vauva tahallaan huuda, paineen vaihtelut sattuu sen korviin ehkä? On kovin pieni vaiva itse kantaa korvatulppia mukana, pääsevätpähän pikkulasten vanhemmatkin joskus aurinkoon.
Tahallaan se kakara sinne koneeseen on tuotu. Pitäisi matkustajakoneissakin olla heittoistuimet.
Tai pitäisi kieltää lentäminen negatiivisista valittajilta. Pysykää itse kotona niin ei häiritse mikään!
Sinäkö sen päätät? Kyllä sr on niin että jos yksi mölyapina häiritsee sataa niin se yksi on joka lähtee.
Jaha? Sinäkö sitten sen päätät? Vai mikä lakipykälä näin sanoo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä oo! Puhu omasta puolestasi! Lapset on kivoja, lentokoneessa siinä missä muuallakin!
Täysillä parkuva kersa lentokoneessa useamman tunnin se vasta kiva onkin.
Kännissä mölisevät aikuiset koneessa koko matkan <3 Aaettä!
Noloja ovat myös ne tuijottajat ja huokailijat jotka katsoo muita "pahalla silmällä".
Jääkää kotiin jos ette toisia ihmisiä kestä.
Millä lennoilla on kännissä möliseviä?
Olen lentänyt useamman sata kertaa, ja vain kerran lennolla on ollut humalainen. Tuolloinkin kyseessä oli lähes tyhjässä Oulu-Helsinki-välin koneessa kolmen-penkillä nukkunut kankkusessa mies.
On sulla ollut onni matkassa! Lomalennoilla varsinkin on todella yleistä, muutenkin olen joutunut odottelemaan useampaan kertaan kun koneen lähtö on viivästynyt syystä että humalainen (ja tietysti hänen matkatavaransa ruumasta) poistetaan koneesta.
Jahas: lomalento.
Eipä ole noihin tullut osallistuttua.
Lomalennoilla on myös paljon lapsia. Kertaakaan ei ole sattunut kohdalle näitä jotka "huutaa koko matkan" vaikka tän palstan mukaan lapset lähes poikkeuksetta niin tekevät. Ja olen ollut kymmenillä lomalennoilla ja muutenkin lentänyt paljon. Lapset ei oo koskaan häirinneet.
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta voi. Me vietiin 3,5kk iässä vauva jo käymään Ameriikassakin viikko. On niin helppo reissata ihan pienen kanssa.
Helppo vauvan saada tartuntojakin, kun ei ole vielä rokotussuojaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jutella neuvolassa jos olet epävarma.
Ehkä neuvolaa loogisempi keskustelupaikka olisi tässä tilanteessa kyllä Aihe vapaa.