Mänttärin kuva-arvoitukset
JOstain syystä edellinen kuva-arvoitusketju ei aukea, joten avataan uusi.
Apuja tarttis nisäkkäiden 59 ja 69. 59 tulee mieleen vain kuningaskalastaja, ja se ei kyllä ole nisäkäs.
Kommentit (55)
Käyttäjä8960 kirjoitti:
Saisinko apuja nisäkkäisiin 46 ja 53 ja ammatteihin 2, 18, 21, 28, 30 ja 36?
46: ko. logon tiedostomuoto + tuollainen kohouma, yleensä ihossa
2. Mitä kaulanauha ( mikä kaulanauha?) teki miehelle?
18. Mitä mies tekee? Tekijä.
21. Mikä kuvassa ensin? + hevosen "haukkumanimi"
28. Taite, tällaista nauhaakin on, siis ......nauhaa. sinne sisään or
30. Valtiolyhenne (vai miksi noita sanotaan) väärinpäin, niinkuin nuo muutkin ovat + Tampereen läntinen kaupunginosa
36. Laivan kuljetuslaatikko, siis iso sellainen ja ja sisään tuo minkä logo
Eläimistä puuttuu 12 ja 34 ja ammateista 11. 12 on Netscapen logo ja "a" toisin päin joten olen pyöritellyt ajatusta eka --> ake, mut en ole päässyt puusta pitkälle. 34 on auto, joten tulee mieleen vaan jaguaari, mut ei oikein jaguaarille näytä..
Ammateista 11 vaikuttais linkkuveitselle tms ja siitä poistetaan rako, väli, mut oon jotenkin jämähtänyt tuohonkin.
Olisiko kenelläkään heittää ajatusta?
Vierailija kirjoitti:
Eläimistä puuttuu 12 ja 34 ja ammateista 11. 12 on Netscapen logo ja "a" toisin päin joten olen pyöritellyt ajatusta eka --> ake, mut en ole päässyt puusta pitkälle. 34 on auto, joten tulee mieleen vaan jaguaari, mut ei oikein jaguaarille näytä..
Ammateista 11 vaikuttais linkkuveitselle tms ja siitä poistetaan rako, väli, mut oon jotenkin jämähtänyt tuohonkin.
12: se on arvosana lyhennettynä ja toisinpäin, yliopistomaailmasta. Ja siihen eteen N.
34 ei ole jaguaari, vaan kauriseläin
11 kesti mullakin pitkään. Kyseessä on rakomitta eli .....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
12: se on arvosana lyhennettynä ja toisinpäin, yliopistomaailmasta. Ja siihen eteen N.
34 ei ole jaguaari, vaan kauriseläin
11 kesti mullakin pitkään. Kyseessä on rakomitta eli .....
Sorry, 34 ei olekaan kauriseläin, vaan yhden sortin antilooppi.
Oon autoissa umpisurkea, mutta en löytänyt kuin Saiga-antiloopin, saiga-auto näytti mun silmään erilaiselle :D
Vierailija kirjoitti:
Oon autoissa umpisurkea, mutta en löytänyt kuin Saiga-antiloopin, saiga-auto näytti mun silmään erilaiselle :D
Ei saiga. Vaan Chevroletin yksi malli.
Kiitos vinkeistä, nyt tajusin eläin 12.
41 ei aukea, vinkkejä kaipaan
Mikä on eläin 23 kuva? Saisinko apua.
Nyt keksin 23. Farkkumerkki vinkkien mukaan järjesteltynä.
Entä eläin 41? Ja ammatti 28?
Nisäkkäiden 35 ja 56 ei aukea millään...vinkkejä?
Nisäkkäät 35: e. Tarkoittaa sanaa eli. Jälkimmäinen e on eli, ja ensimmäinen e on synonyymi sanalle eli :)
Nisäkäs 56: Australialainen laulava veljessarja, jotka muuttivat Englantiin. Yhtyeen nimi oli kaksi isoa kirjainta, kuten esim. W.X. Heidän sukunimensä + loppuun elokuvan synonyymi takaperin -1.
Voisiko joku auttaa ammattien kohdan 4 kanssa? Alusta näyttää puuttuvan kirjaimet G ja I. Toimintalelujen merkistä näyttää olevan kysymys. Onko yläpuolella oleva merkki E? Ei aukea.
Nyt taisin keksiä vastauksen 4:een.
Kun lehti tuli, oli 22.12. Eli miten sanotaan, kun on juuri se päivä? Ja se sana väärinpäin ja kirjainmuutokset.