Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko uudehko pesukoneenne pesee pyykkiä. (60 astetta, täystäyttö)

Vierailija
26.12.2017 |

Olen ostamassa edestä täytettävää konetta. Aiempi koneeni pesi täyden 60 asteen pyykin 2 tunnissa sitten siinä on mahdollisuus lyhentää pesuaikaa puoleentoista tuntiin tai tuntiin.

Katsoin netistä nykykoneita. Järkyttävää pesuaikoja. Täysi koneellinen 60 asteessa yli 4 tuntia. Kamalan kauan. Rivarissa ei voi pestä öisin ja harvoin tuollaisia aikoja ehtii säälliseen aikaan olla yhtäjaksoisesti kotona.

Olen ajatellut ostaa aeg:n tai Electrolux:n, kun vain niissä pesuaikaa ja lämpötilaa voi halutessaan säätää. Silti käytän useimmiten sitä täyttä aikaa, kun eihän jollain neljännesajalla voi tulla puhdasta, jos normaali on 4 tuntia.

Kauanko uudella tai uudehkolla koneellanne menee normaalipesussa aikaa 60 asteen täysmäärälle pyykkiä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on varmaan niitä eco ohjelmia? Meillä pesee ecopesu60 noin neljä tuntia. Puuvilla 60 pesee noin neljä tuntia. Itse käytän kuitenkin päivittäispesua 60 asteessa ja noin 1-3 riippuen huuhteluiden määrästä ja ecobubblesta ja lisävedestä ja linkouksesta. Samsungin kone käytössä. Käyttää hyvin vettä. 😄

Vierailija
2/16 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa vain tyytyväisiä kun sitten maailma pelastuu neljän tunnin ohjelmilla mihin tähdätään.Ainakin AEG koneella saa sitten jopa puolitoista tuntia muttei häävi tulos ja ohjelmat sen vajaa kolme tuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Samsungin koneessa on paljon pesuvaihtoehtoja ja niitä saa vielä itse säätää. Eniten käyttämäni 60 asteen ohjelma on reilu 2 tuntia, jota käytän pyyhkeille ja lakanoille sekä likaisemmille vaatteille. Peruspesuna vaatteille on käytän reilun tunnin ohjelmaa.

Vierailija
4/16 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Siemens ja siinä voi valita ecoperfect (säästää vettä ja sähköä), varioperfect (säätää pesuaikaa likaisuuden mukaan tms) ja speed percect (säästää aikaa). Tuolla speed perfect -lisävalinnalla 60 asteen pesu kestää hieman yli 1,5 tuntia.

Vierailija
5/16 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sitä peruspesuohjelmaa missä kestää 2,5 tuntia. Viime vuoden syksyllä ostettu kone. Olen pesujälkeen tyytyväinen. 

Vierailija
6/16 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3h 25 min.

Kaipaan vanhaa konettani joka pesi 1 h 20 min.

Vierailija
7/16 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköä tuollaiset neljän tunnin "eco"-ohjelmat kyllä kuluttavat kun jyystävät rumpua ja siellä olevia vaatteita haaleassa vedessä sen aikaa.  Pikapesu puolestaan on lyhennetty kahteenkymmeneen minuuttiin, missä ajassa ei takuulla tule puhdasta.   Sama olis, eli pesukoneen osto edessä.  Ihmettelen tätä nykymuotia ettei pyöreässä luukussa kahvakaan ole symmetrisesti, vaan sitä kiskotaan auki vinosti luukun saranointiin nähden.  Myös joissakin koneissa luukun sähköinen avaaminen on vissiin joku viritys, jolla koneen käyttövuosia "ympäristöystävällisesti" saadaan vähennettyä. Tosin noista sitten puuttuu kahva kokonaan.

Vierailija
8/16 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuvillaa 3 h, lyhennettynä 1h, super60 tunti ja mix tunti.

Vierailija
9/16 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 kilon kone, lakana ja tyynyliina, tai 11 paria sukkia, 2 tuntia ja 2 minuuttia lyhennetyllä ajalla. Nestemäinen pesuaine, ei huuhteluainetta. 

Vierailija
10/16 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2h 30min, keväällä ostettu Bosch. Joku eco-ohjelma kestäisi yli 3h. Pesen lähes kaikki vaatteet 60 asteessa, paitsi urheiluvaatteet ja jotkut hienommat vaatteet.

Vierailija
11/16 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miele, päältätäytettävä, 6kg. 60 asteessa kahden hengen petivaatteet n. 2 tuntia. Eko-ohjelma kestää jotain kolme tuntia, mutta en sitä ole käyttänyt.

Vierailija
12/16 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Samsung pesee 60 asteisen ohjelman kahdella huuhtelulla vähän reilu tunnissa. Se oli mun ainoa kriteeri pesukonetta viimeksi uusiessa. Eikä ole mikään vesipihi "kuivapesukone" vaan mun mielestä käyttää ihan reilusti vettä. Normaali puuvillaohjelma kestää pyykin määrästä ja valituista lisäohjelmista riippuen noin puolestatoista tunnista reiluun kolmeen tuntiin. Eniten kyllä käytän tuota ensimmäisenä mainitsemaani "päivättäinen pesu" -ohjelmaa joko 60 tai 40 asteisena, koska sillä saa puhdasta normaalilikaisesta pyykistä nopeasti.

Vierailija
13/16 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ehkä noin parivuotias Whirlpoolin kone, voi valita kolmesta eri "likaisuustasosta" ja valitsen yleensä sen keskimmäisen ja sitä pesee noin 1,5 h. Olen sen todennut ihan hyväksi.

Vierailija
14/16 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostamassa edestä täytettävää konetta. Aiempi koneeni pesi täyden 60 asteen pyykin 2 tunnissa sitten siinä on mahdollisuus lyhentää pesuaikaa puoleentoista tuntiin tai tuntiin.

Katsoin netistä nykykoneita. Järkyttävää pesuaikoja. Täysi koneellinen 60 asteessa yli 4 tuntia. Kamalan kauan. Rivarissa ei voi pestä öisin ja harvoin tuollaisia aikoja ehtii säälliseen aikaan olla yhtäjaksoisesti kotona.

Olen ajatellut ostaa aeg:n tai Electrolux:n, kun vain niissä pesuaikaa ja lämpötilaa voi halutessaan säätää. Silti käytän useimmiten sitä täyttä aikaa, kun eihän jollain neljännesajalla voi tulla puhdasta, jos normaali on 4 tuntia.

Kauanko uudella tai uudehkolla koneellanne menee normaalipesussa aikaa 60 asteen täysmäärälle pyykkiä.

Taitaa normaaliohjelma kestää yli kaksi tuntia, eipä tule usein käytettyä. Yleensä pesen pikaohjlemilla jotka ovat 28-64 minuuttia. (LG 8kg kone).

Vierailija
15/16 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ollut aeg:ssä edes eco-ohjelma, jolla se täystäyttö kesti sen yli 3 tuntia. Aeg tai Electrolux kiinnostaa siksi, että niissä tosiaan saa itse Valkama lämpötilaa ja aikaa valmiiden ohjelmien lisäksi.

Mutta on kyllä alkanut epäilyttää, että jos vankkaan 60 astetta ja tunti, niin ei voi millään tulla puhdasta, jos normaali olisi yli 3 tuntia. Ilmeisesti kone hyysätään niin pienillä vesimäärällä, että pesuaikaa oli lisättävä?

Aiempi aeg tosiaan pesi 2 tuntia tai puolyoista tai yhden tunnin.

Joku mainitsi Whirlpoolin, jolla saisi keskilikaiset vaatteet -ohjelmalla puolessatoista tunnissa valmista. Kuulostaa toisaalta hyvältä, mutta onko siinä keskklikaisille vaatteille myös 95 asteen ja 40 asteen ohjelmat?

Mua ihmetyttää, että miksi muilla merkillä kuin aeg:lla ja elektroluxilla ei ole kiinnostusta tehdä koneita, joissa olisi valmisohjelmien lisäksi mahdollisuus valita aika ja lämpötila yhdistelmänä ihan itse.

Vierailija
16/16 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut aeg käytössä nyt 8 vuotta, keskimäärin koneellinen päivässä. Käytän aina pikapesua eli 40 astetta 55 min ja 60 astetta tunti. Olen ollut todella tyytyväinen. Kone on helppo käyttää ja lyhyempiäkin ohjelmia on esim. kuraisten ulkohousujen huuhtelupesuun. Pitkiä ohjelmia käytän vain jos on todella tarvetta, kuten oksennupyykki.