minua ahdistaa jo nyt vanhempieni ikääntyminen, vaikka heillä ikää vasta 48v ja toinen täyttää kohta 50v.
Tuossa aiemmassa ketjussa joku kauhisteli kuusikymppisten vanhempiensa ikääntymistä.
Omat vanhemmat lähenevät 50v ikää ja jo se pelottaa minua. Ovat ihan ok kunnossa, mutta isällä ylipainoa yli parikymmentä kiloa, joten toten ei taida kovin vanhaksi elää, ellei laihduta.
Missä iässä teidän vanhemmista on alkanut toden teolla näkyä, että ikää alkaa olla?
MInä olen 19v ja veljeni 11v.
Kommentit (14)
Mä olen 47 enkä tunne itseäni vanhaksi ja raihnaiseksi ollenkaan. Minua lähes 30 vuotta vanhemmat vanhempanikin ovat hyväkuntoisia ja isovanhemmat elivät lähes 100-vuotiaiksi.
Kyllä Ap nyt ehtii sitten ahdistella vuosikymmeniä, kannattaisi ottaa ihan rauhallisesti.
jessus. Ap, sun vanhemmat on vielä suhteellisen nuoria. Elinikää voi olla jäljellä vaikka yli 40-vuotta.
täällä Porvoossa meillä vanhainkodit ja palvelutalot täynnä viisikymmpisiä. Voit toimittaa vanhempasi tänne hoitoon.
Sulla menee elämä sitten pitkälti ahdistuneena elämiseen. Miehen isä täytti juuri 80 vuotta ja on vielä hyvässä kunnossa.
Ei hitto. Täytän kohta 47 vuotta, mutta pidän itseäni vielä nuorena. Omat lapseni ovat ala-asteella.
Joo, kaveri kuoli kun oli 46v. Varmaan sydäri vaikkei kerrottu.
Olen 48v, mies 49v. Nuorin lapsemme 7v. Ikä ei paina, kilot kylläkin.
50 jälkeen huomasin että vanhempani alkoivat muistuttaa mummua ja pappaa.
Sitä ennen mietin arpooko ihmiset onko minun lapseni minun vai äitini, jos jossain kävimme kun näytti niin nuorekkaalta.
Olenitse 45v. Muistan kyn isäni täytti 80-luvulla viisikymmentä ja tuntui ikälopulta silloiselle kolmetoistavuotiaalle. Älä sp murehdi asioilla joille et voi mitään vaannsuti elämästäsi tässä hetkessä
Kyllä itseänikin jo vähän alkaa huolestuttamaan, kun vanhempani lähestyvät 60veetä. Mummot kun kuolivat kummatkin suhteellisen "nuorina" ollessani n. kymmenvuotias joten äidin puolesta vähän pelottaa, kun ei tuo naisväki tunnu kovin pitkään suvussa porskuttavan, vaikka heidän pitäisikin elää miehiä pidempään.
Eipä vanhemmistani vielä ikä näy. Isä 59v ja käy monta kertaa viikossa pitkillä juoksulenkeillä, useita harrastuksia ja haastava työ, erittäin menevä ja hyväkuntoinen tyyppi. Äiti 57v, myös ihan ok fyysisessä kunnossa, harrastaa liikuntaa ja opiskelee uutta alaa. Loppusuoralla opinnot jo ja aikoo freelancerinä sitä ammattia sitten harjoittaa vielä kauan ns. eläkeiässäkin.
Nuorekkaita molemmat omalla tavallaan. Ainoa milloin hetken voi ahdistaa tuo vanhenemisajatus itseä on kun isä saattaa puhella kuinka toivoo että alzheimerin tautiin keksittäisiin ratkaisu hänen elinaikanaan,
kun molemmilla vanhemmillaan se havaittiin 75-80 vuotiaina ja jännittää iskeekö se hällekin joskus.
Mutta ihan nuorekkailta vanhempani minusta tuntuvat ja kaikki isovanhempani on eläneet yli 80 vuotta niin ei tuo niin ahdista. Turha miettiä liikoja etukäteen.
Hiukan kyllä hämmästyttää nykyinen partamuoti kun kolmikymppiset hiukan tukevat kaverit jo näyttävät setämiehiltä kun vielä askelkin sitten lyhentynyt.
selvä. Minulla työkaveri, josta tulee äiti keväällä. Ikää hänellä 48v.