Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön, miten aiot osoittaa aktiivisuutesi seuraavien 3 kk aikana?

Vierailija
26.12.2017 |

?

Työtön, miten aiot osoittaa aktiivisuutesi seuraavien 3 kk aikana?

Vaihtoehdot

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitenkään. Lähinnä alan ahdistelemaan työkkäriä erinäisistä kursseista joita voivat sitten tarjota 3 kk välein. 

No kurssien haku työkkäristä on osa aktiivisuutta --- et vaan voi vaikuttaa itse siihen järjestääkö työkkärisi kursseja, jonne he hyväksyvät sinut. Siinä se aktiivimallin salakuoppa.

Vierailija
22/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No arvioin vaihtoehtoja näin:

A) työpaikkoja ei ole suurimmalle osalle eikä niiden saamiseen voi työtön itse vaikuttaa vaan riippuu täysin työnantajista. (Pitää muistaa myös että julkinen sektori on merkittävä työnantaja Suomessa, hallituksen osalta on kuitenkin enemmänkin leikattu näitä työpaikkoja ja vastuu työllistämisestä sysätty ykistyissektorille, jota ei velvoita mikään laki tai asetus olemaan aktiivinen työttömien työllistäjä.)

B) Yrittäjänä toimiminen on aika hankalaa, koska tuskin voi olla työttömyyskorvausta saava yrittäjä, jos omistaa toimivan yrityksen. Jos on työtön yrittäjä, oletettavsti ongelma on kysynnässä ja markkinoissa, eikä miihin välttämättä voi yrittäjä itse vaikuttaa paljonkaan.

C) Osallistumalla työllistymistä edistäviin palveluihin, hmmm.... tämäkin riippuu täysin siitä mitä palveluja, kuinka paljon, ja kenelle tarjotaan eli TE-hallinnon itse päätettävissä sen mukaan mitä eduskunta on budjetissa päättänyt.

E) "Ei mitään" no tämä on tietenkin se vaihtoehto, jossa tulee suoraan leikkausta työttömyyskorvauksesta, joten tämä lisää valtion säästöjä. Tosin kurjistaa työttömän omaa asemaa.

Joten  veikkaisin että vaihtoehto D eli "kiukuttelemalla asiasta AV:lla" voisi olla eniten yhteiskunnallisesti vaikuttava teko. Nythän valtamedia on suhteellisen vähän käsitellyt koko aktiivimallialakia.

Jos AV:lle kirjoitetaan tarpeeksi mielenkiintoisia ketjuja aiheesta, voisi ainakin iltapäivälehdet innostua nostamaan ne sivuilleen. Luultavasti heitä kuitenkin kiinnostaisi enemmän se, miten anoppia vihataan tai kuinka seksiä voi harrastaa pingispallo perziissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono provo!

Yli 60% mammoista ei aio aktivoitua mitenkään. Jotenkin en yllättynyt.

Lasketaanko täällä kaikki miehet ja jonnetkin nyt "mammoiksi"? 

Vierailija
24/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en pääse töihin menen entiselle työpaikalleni tai sen kilpailijalle jonnekin cv-kurssille joka on täysin turha, mutta palaapahan verorahoja siihenkin.

Vierailija
25/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono provo!

Yli 60% mammoista ei aio aktivoitua mitenkään. Jotenkin en yllättynyt.

Lasketaanko täällä kaikki miehet ja jonnetkin nyt "mammoiksi"? 

Tietenkin. Palstan kaikki omasta tai ei-omasta tahdostaan lapsettomat/perheettömät, miehet, naiset, muun sukupuoliset, alaikäiset pojat sekä taaperoikäiset tytöt sekä impotentit eläkeikäiset miespuoliset rasistit lasketaan kaikki AV-mammoiksi :D

Vierailija
26/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työharjoittelun miesystävän yritykseen. Saan yhteiskunnalta enemmän etuuksia kuin kotona ollessa ja erinomaiset suositukset CV:hen lisättäväksi.

Vierailija
27/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No arvioin vaihtoehtoja näin:

A) työpaikkoja ei ole suurimmalle osalle eikä niiden saamiseen voi työtön itse vaikuttaa vaan riippuu täysin työnantajista. (Pitää muistaa myös että julkinen sektori on merkittävä työnantaja Suomessa, hallituksen osalta on kuitenkin enemmänkin leikattu näitä työpaikkoja ja vastuu työllistämisestä sysätty ykistyissektorille, jota ei velvoita mikään laki tai asetus olemaan aktiivinen työttömien työllistäjä.)

B) Yrittäjänä toimiminen on aika hankalaa, koska tuskin voi olla työttömyyskorvausta saava yrittäjä, jos omistaa toimivan yrityksen. Jos on työtön yrittäjä, oletettavsti ongelma on kysynnässä ja markkinoissa, eikä miihin välttämättä voi yrittäjä itse vaikuttaa paljonkaan.

C) Osallistumalla työllistymistä edistäviin palveluihin, hmmm.... tämäkin riippuu täysin siitä mitä palveluja, kuinka paljon, ja kenelle tarjotaan eli TE-hallinnon itse päätettävissä sen mukaan mitä eduskunta on budjetissa päättänyt.

E) "Ei mitään" no tämä on tietenkin se vaihtoehto, jossa tulee suoraan leikkausta työttömyyskorvauksesta, joten tämä lisää valtion säästöjä. Tosin kurjistaa työttömän omaa asemaa.

Joten  veikkaisin että vaihtoehto D eli "kiukuttelemalla asiasta AV:lla" voisi olla eniten yhteiskunnallisesti vaikuttava teko. Nythän valtamedia on suhteellisen vähän käsitellyt koko aktiivimallialakia.

Jos AV:lle kirjoitetaan tarpeeksi mielenkiintoisia ketjuja aiheesta, voisi ainakin iltapäivälehdet innostua nostamaan ne sivuilleen. Luultavasti heitä kuitenkin kiinnostaisi enemmän se, miten anoppia vihataan tai kuinka seksiä voi harrastaa pingispallo perziissä.

Oikein. Vaihtoehto D on loppujenlopuksi se ainoa vaikuttamismahdollisuus, jota voi halutessaan toteuttaa vaikka joka päivä.

Seuraavaksi tärkein vaikutusmahdollisuus ovat eduskuntavaalit 4 vuoden välein, mutta se tapahtuu liian harvoin voidakseen yhtenä 5 miljoonasta tehdä kovinkaan suurta vaikutusta. Isomman vaikutuksen saa aikaan vaikkapa kirjoittelemalla muutaman kerran viikossa asioista omat näkemyksensä ja perustelut niille.

Kannattaa sekin huomata, että joskus NÄMÄKIN tekstit saattavat tavoittaa myös huippuasemissa olevat poliitikot, se on ihan fakta asia, mikäli keskusteluketju sattuu osumaan oikeisiin asioihin oikeaan aikaan. Muistan esim. Timo Soinin maininneen asiasta niin, että ilmeisesti esim. Taloussanomien keskustelupalstaa on seurattu, vaikka varmaan poliitikkona sellaisen perusteluna käyttäminen vähän hankalaa. Mutta siis tärkeätä se, että MYÖS poliitikkojen silmiin osuu joskus nämäkin kommentit, eli kannattaa kirjoitella juttunsa ajatuksella jotta niillä olisi mitään vaikutusta.

Vierailija
28/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin vastaanottamasta nollasopimuksen työtunteja samantien kun tuo malli hyväksyttiin eduskunnassa, nyt alotan ensi kuussa kuntouttavan työtoiminnan, jotta sinä veronmaksaja saat maksaa siitä, kun minä käyn keilaamassa sinun piikkiisi, kokkailemassa ja millon mitäkin turhaa.. :) Eikö olekkin kannattavan tämä malli, kun vei viimeisetkin työhalut.

Vierailija
29/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
30/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilusopimus jo tehty, alkaa tammikuussa.

Vierailija
31/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aktivoidaan kirjoitti:

Minä lopetin vastaanottamasta nollasopimuksen työtunteja samantien kun tuo malli hyväksyttiin eduskunnassa, nyt alotan ensi kuussa kuntouttavan työtoiminnan, jotta sinä veronmaksaja saat maksaa siitä, kun minä käyn keilaamassa sinun piikkiisi, kokkailemassa ja millon mitäkin turhaa.. :) Eikö olekkin kannattavan tämä malli, kun vei viimeisetkin työhalut.

Jaa, minä taas aion tehdä keikkatöitä nollasopimuksella kuten tähänkin asti, koska enemmänhän mulle niin tulee rahaa kun ilman noita keikkoja.

Tuo aktiivimalli on typerä ja hyödytön, jossa tukia leikataan ja laitetaan se työttömän syyksi, ihan niinkun jokaisen olisi muka helppoa yhtäkkiä löytää työtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan