Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön, miten aiot osoittaa aktiivisuutesi seuraavien 3 kk aikana?

Vierailija
26.12.2017 |

?

Vaihtoehdot

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo!

Vierailija
2/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio osoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään mitenkään.

Olen tarjolla ja käytettävissä aivan kuten olen ollut tähänkin asti, minulla on myös olemassa nyt jonkinlainen hinnasto jonka mukaisesti työstäni muodostuva lasku hoidetaan. En ole välttämättä halpa enkä kallis, mutta esim. n. 600 euroa + ALV päivältä lienee ihan kohtuullinen aloitustaso, ja kun tilaat esim. 5 päivän erissä 20 kertaa vuodessa niin saat tuosta sitten itsellesi ns. "koko rahan edestä" minun työtäni ja efforttiani.

Jaa et halua ostaa?

No okei sitten minä siirrän laskuni verovaroista maksettavaksi.

Tarjolla pitää olla, mutta "aktiivisuuden osoittaminen" ei nyt valitettavasti kuulu mitenkään minun palvelutarjontaani, toki potentiaalisten asiakkaiden keskustelen ihan mielelläni, saatan joskus hieman jopa nostaakin tuota hintaani esim. 800 euroa + ALV päivältä ja paremmat asiakkaat sitten esim. 1200 euroa + ALV päivältä.

Vierailija
4/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono provo!

Ei ole provo, vaan pelkkä gallup-kysymys.

T: AP

Vierailija
5/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryn sängystä sohvalle, täytyyhän sitä vähän liikkua.

Vierailija
6/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemalla kokoaikatöitä kuten ennenkin. Itseasiassa olen tällä hetkellä taas määräaikaisessa työsuhteessa, mutta tämän pätkän päättyessä en aio todellakaan osallistua mihinkään aktivointiin koska en ole ollut passiivinen tähänkään asti.

N40

Vierailija
7/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään mitenkään.

Olen tarjolla ja käytettävissä aivan kuten olen ollut tähänkin asti, minulla on myös olemassa nyt jonkinlainen hinnasto jonka mukaisesti työstäni muodostuva lasku hoidetaan. En ole välttämättä halpa enkä kallis, mutta esim. n. 600 euroa + ALV päivältä lienee ihan kohtuullinen aloitustaso, ja kun tilaat esim. 5 päivän erissä 20 kertaa vuodessa niin saat tuosta sitten itsellesi ns. "koko rahan edestä" minun työtäni ja efforttiani.

Jaa et halua ostaa?

Tarjolla pitää olla, mutta "aktiivisuuden osoittaminen" ei nyt valitettavasti kuulu mitenkään minun palvelutarjontaani, toki potentiaalisten asiakkaiden keskustelen ihan mielelläni, saatan joskus hieman jopa nostaakin tuota hintaani esim. 800 euroa + ALV päivältä ja paremmat asiakkaat sitten esim. 1200 euroa + ALV päivältä.

Nyt laskutat veronmaksajia perseellä istumisesta. Onneksi hallitus valmistelee kuitenkin toimeliaisuusmallia, jossa tukia saisi vastikkeeksi yleishyödyllisestä työstä.

Vierailija
8/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakemalla kokoaikatöitä kuten ennenkin. Itseasiassa olen tällä hetkellä taas määräaikaisessa työsuhteessa, mutta tämän pätkän päättyessä en aio todellakaan osallistua mihinkään aktivointiin koska en ole ollut passiivinen tähänkään asti.

N40

Täsmälleen sama vastaus tulee täältäkin.

N46

Vierailija
9/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkamalla ammatillista kuntoutussuunnitelmaani eli korkeakouluopintojani, oltuani nyt joulun ajan pätkätöissä.

t. masennuspotilas

Vierailija
10/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono provo!

Yli 60% mammoista ei aio aktivoitua mitenkään. Jotenkin en yllättynyt.

Vierailija
11/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään mitenkään.

Jaa et halua ostaa?

Nyt laskutat veronmaksajia perseellä istumisesta. Onneksi hallitus valmistelee kuitenkin toimeliaisuusmallia, jossa tukia saisi vastikkeeksi yleishyödyllisestä työstä.

En minä laskuta veronmaksajia mistään. Laskutan vain asiakkaitani.

Veronmaksajat maksaa ainoastaan siitä, jos valtion hallinto ei tee omaa työtänsä eli talouden ohjaamista. Talouden ohjaamisen tarkoitus kiteytettynä on lähinnä kysynnän aikaan saaminen, ja se siis nimenomaan ratkaisee sen, onko minun työlleni asiakkaita vai ei.

Toimeentulotuet yms. ne ovat vain KOMPENSAATIO siitä että em. talouden ohjaamista ei ole tehty riittävästi.

Itse olen tehnyt jo tarjontani ja ammattini ja työnäytteet yms. vain asiakkaiden määrää täytyy nyt lisätä. Muusta ei ole kyse. Hinnoitteluni myöskin perustuu ihan aidosti ja oikeasti markkinoilla aikaansaatuun hintatasoon, eli siihen hintaan mitä viimeisin asiakkaani työstäni maksoi. Ei ole kenelläkään mussuttamista että omassa tarjonnassani olisi nyt jotain väärin.

Vierailija
12/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, tuli vahinko, piti laittaa, että työskentelemällä palkkatyössä! Vai eikö nappi toimi, koska prosentti on 0?!

Minulla on siis tiedossa n. viikon työ, joka tuskin jatkuu, mutta sittenhän sen näkee. Muuten jatkan jo lokakuussa alkanutta ns. kuntouttavaa työtoimintaa, meitä on vaihdellen 8-12 hengen naisryhmä, joka kokoontuu kerran viikossa, sitä toukokuun loppuun. Toki kaikkiin työtilaisuuksiin tartun, mutta muun ryhmän tavoin olen jo tukevasti keski-ikäinen nainen, jolla on terveysongelmia ja koulutus alalle, jolle on valtavasti hakijoita ammattikorkeankin puolelta. Olen siis merkonomi ja tehnyt monenlaista työtä koulutustani hyödyntäen, mutta myös muuta mihin vain olen päässytkin. Oisinpa nuori ja terve, olisi edes jotain mahdollisuuksia.

Kaupunkimme johto on huolissaan korkeista menoista, joita tulee pitkäaikaistyöttömistä ja patistaa siksi "työkkärin" työntekijöitä, mutta kukapa meitä palkkaisi?

Olisiko kenelläkään fiksua yritysideaa,?

Vierailija
13/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtemällä ulkomaille 3 kuukaudeksi. Heippa vaan Sipilä!

Vierailija
14/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N40

Täsmälleen sama vastaus tulee täältäkin.

N46

Sama vastaus täältäkin vaikka en 60v enää duunia saakaan.

Vierailija
15/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään mitenkään.

Jaa et halua ostaa?

Veronmaksajat maksaa ainoastaan siitä, jos valtion hallinto ei tee omaa työtänsä eli talouden ohjaamista. Talouden ohjaamisen tarkoitus kiteytettynä on lähinnä kysynnän aikaan saaminen, ja se siis nimenomaan ratkaisee sen, onko minun työlleni asiakkaita vai ei.

Toimeentulotuet yms. ne ovat vain KOMPENSAATIO siitä että em. talouden ohjaamista ei ole tehty riittävästi.

Itse olen tehnyt jo tarjontani ja ammattini ja työnäytteet yms. vain asiakkaiden määrää täytyy nyt lisätä. Muusta ei ole kyse. Hinnoitteluni myöskin perustuu ihan aidosti ja oikeasti markkinoilla aikaansaatuun hintatasoon, eli siihen hintaan mitä viimeisin asiakkaani työstäni maksoi. Ei ole kenelläkään mussuttamista että omassa tarjonnassani olisi nyt jotain väärin.

Tai mitä jos ottaisit sen pääsi pois sieltä perseestä ja myöntäisit, että loppujen lopuksi se ongelma on vain ja ainoastaan siinä "tarjontasi" laadussa, joka ei kenellekään kelpaa.

Vierailija
16/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, tuli vahinko, piti laittaa, että työskentelemällä palkkatyössä! Vai eikö nappi toimi, koska prosentti on 0?!

Minulla on siis tiedossa n. viikon työ, joka tuskin jatkuu, mutta sittenhän sen näkee. Muuten jatkan jo lokakuussa alkanutta ns. kuntouttavaa työtoimintaa, meitä on vaihdellen 8-12 hengen naisryhmä, joka kokoontuu kerran viikossa, sitä toukokuun loppuun. Toki kaikkiin työtilaisuuksiin tartun, mutta muun ryhmän tavoin olen jo tukevasti keski-ikäinen nainen, jolla on terveysongelmia ja koulutus alalle, jolle on valtavasti hakijoita ammattikorkeankin puolelta. Olen siis merkonomi ja tehnyt monenlaista työtä koulutustani hyödyntäen, mutta myös muuta mihin vain olen päässytkin. Oisinpa nuori ja terve, olisi edes jotain mahdollisuuksia.

Kaupunkimme johto on huolissaan korkeista menoista, joita tulee pitkäaikaistyöttömistä ja patistaa siksi "työkkärin" työntekijöitä, mutta kukapa meitä palkkaisi?

Olisiko kenelläkään fiksua yritysideaa,?

Minä olen kohta viisikymppinen ja ajattelin lukea itseni merkonomiksi, kun oma alani ei työllistä enää. Terve ja hyväkuntoinen olen ja intoa riittäisi, mutta ikärasismi työnantajien puolelta taitaa hankaloittaa urasuunnitelmiani.

Vierailija
17/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään mitenkään.

Jaa et halua ostaa?

Tai mitä jos ottaisit sen pääsi pois sieltä perseestä ja myöntäisit, että loppujen lopuksi se ongelma on vain ja ainoastaan siinä "tarjontasi" laadussa, joka ei kenellekään kelpaa.

Jos sinä palaisit takaisin kohteliaaseen keskustelukäyttäytymiseen ja lopettelisit mauttomuudet.

Kuten jo sanoin, että ongelmaa ei ole tarjontani laadussakaan, koska hinnoittelu perustuu nimenomaan siihen mitä asiakas on itse halunnut työstäni maksaa. Ja on siis tehnyt myös uusintatilauksen.

Eli, laadussa ei ole ongelmaa, ei ole ollut koskaan.

Kysynnän määrässä on ongelma, ja se on nimenomaan valtion hallinnon näppien alla, eli kysytään edelleenkin: Milloin valtion hallinto palailee iki-lomiltaan, ja alkaa hoitamaan talouden ohjaamistoimia kuten olisi pitänyt jo ainakin 10 vuotta sitten tehdä? Tämän seurauksena siis saataisiin aikaan kysyntään riittävän suuria muutoksia jolloin minun kalenterini siis alkaa täyttymään ripeämmin.

Tietenkään en tee mitään tarjoushinnoitteluja, sehän on selvä, minun aikani ja resurssieni käyttäminen MIHIN TAHANSA aktiviteettiin kasvattaa aina automaattisesti edellytettyjen voittojen määrää, ja tämä johtuu tietenkin siitä että MINUN TEHTÄVÄNI EI OLE OLLA JOULUPUKKI. Ei ainakaan kun niin ei ole sovittu. Jos sovitaan, hinnoittelen sen joulupukkihomman sitten vastaavasti.

Kuten jo totesin, mistään työttömyydestä johtuvista tuista on ihan turha itkeä ja ruikuttaa, jos valtio ei edes kysyntää halua hoitaa kuntoon. Se on ihan automaattinen lopputulos että työttömyys ja työttömyys/sosiaalitukien käyttö kasvaa, mikäli työn kysyntää ei hoideta kuntoon.

Vierailija
18/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

?

Miten aiot osoittaa aktiivisuutesi?

näyttämällä persettä.

Vierailija
19/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Lähinnä alan ahdistelemaan työkkäriä erinäisistä kursseista joita voivat sitten tarjota 3 kk välein. 

Vierailija
20/31 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan töiden hakemista niin kuin tähänkin asti. Olen tällä hetkellä myös jonkinlaisessa uraohjauksessa, mikä vaikuttaa olevan enempi yleistä psyykkausta kuin konsultaatiota sen suhteen, mihin minun pitäisi minun tilanteessani suunnata vai pitäisikö yrittää jotain ihan muuta, kun ei koulutus näytä auttavan työpaikan saannissa. Työllistymissuunnitelmassa on lisäksi soveltuviin rekrytilaisuuksiin osallistuminen, niitä pitää katsoa ilmaantuuko työkkärin sivuille. 

Olen tähänkin asti hakenut soveltuviin koulutuksiin, mutta en ole päässyt. Jos sanktiota pukkaa, niin sitten pukkaa. En aio niin pienen rahan takia ruveta mihinkään sirkustemppuihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi