Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut sosionomi (AMK) -tutkinnon suorittaneet väittävät olevansa oikeita sosionomeja?

Vierailija
26.12.2017 |

Ihan vahingossa joo jättävät tuon (AMK)-osan pois. Uskooko joku?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vaan, mutta nykyään olen laillistettu sosionomi (AMK).

Mitä sitten?

Vierailija
22/31 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän AMK issa voi oppia lapsen kehityksestä mitään kuin pintaraapaisun ja näin kuuluu tehdä asenteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin sissutusarkkitehdin tittelillä paistattelevat amkilaiset. Heh.

Vierailija
24/31 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ei sosiopaatteja.

Vierailija
25/31 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kioskeissa myydään nykyään kaljaa. Sitä eivät pysty mitkään sosionomit (AMK) estämään.

Vierailija
26/31 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien sosionomi (AMK) koulutuksen aikana yksi ainoa kouluttajista kertoi, että hän on itse yliopistosta valmistunut sosionomi ja että se tutkintonimike on alun alkaen ollut käytössä yliopistossa. Yleensä tieto tulee ihmisille jostain ensimmäisen kerran ja minulle tuo tieto tuli tuolloin. Ei kukaan kouluttajista ikinä eikä koskaan enää palannut tuohon yliopistoissa olleeseen nimikkeeseen. Eivät edes sosionomi (YAMK) koutuksen aikana.

Ehkä tuota nimiketietoa ei kaikilla yksinkertaisesti ole. Yliopiston väki kun käyttää enemmän (VTM tai YTM) nimikettä jos eivät sitten ole sosiaalityöntekijöitä.

Vierailija
27/31 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omien sosionomi (AMK) koulutuksen aikana yksi ainoa kouluttajista kertoi, että hän on itse yliopistosta valmistunut sosionomi ja että se tutkintonimike on alun alkaen ollut käytössä yliopistossa. Yleensä tieto tulee ihmisille jostain ensimmäisen kerran ja minulle tuo tieto tuli tuolloin. Ei kukaan kouluttajista ikinä eikä koskaan enää palannut tuohon yliopistoissa olleeseen nimikkeeseen. Eivät edes sosionomi (YAMK) koutuksen aikana.

Ehkä tuota nimiketietoa ei kaikilla yksinkertaisesti ole. Yliopiston väki kun käyttää enemmän (VTM tai YTM) nimikettä jos eivät sitten ole sosiaalityöntekijöitä.

Ei kai se voi olla peruste? Voiko pelkän peruskoulun käynyt sanoa olevansa lääketieteen tohtori, jos kukaan ei ole hänelle peruskoulussa maininnut ettei se koulu riitä kyseiseen nimikkeeseen.

Vierailija
28/31 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosionomi Amk tittelin voisi vaihtaa sosiaalikasvattaja Amk -titteliin.

Miksei se voi olla pelkkä sosiaalikasvattaja?

En minä ainakaan ole mikään kasvattaja kun valmistun sosionomiksi ensi vuonna. En missään nimessä ole lasten, nuorten, vammaisten tai edes vanhusten kanssa tekemisissä työelämässä. No ehkä jos päädyn aikuissosiaalityöhön sossulaan. Mutta tarkoitus on tehdä työttömien kanssa töitä, omavalmentaja jne. mutta ei se kyllä kasvatusta ole.

Vierailija
29/31 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

V: Koska ovat valkoroskaa.

Vierailija
30/31 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosionomi Amk tittelin voisi vaihtaa sosiaalikasvattaja Amk -titteliin.

Miksei se voi olla pelkkä sosiaalikasvattaja?

En minä ainakaan ole mikään kasvattaja kun valmistun sosionomiksi ensi vuonna.

Valmistutko Tampereen yliopistosta vai Social- och kommunslhögskolanista? Aika kauan ovat opintosi kestäneet, mutta hyvä kun viimein valmistut.

Vierailija
31/31 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se voi olla peruste? Voiko pelkän peruskoulun käynyt sanoa olevansa lääketieteen tohtori, jos kukaan ei ole hänelle peruskoulussa maininnut ettei se koulu riitä kyseiseen nimikkeeseen.

Periaatteessa kyllä.