Miksi jotkut sosionomi (AMK) -tutkinnon suorittaneet väittävät olevansa oikeita sosionomeja?
Ihan vahingossa joo jättävät tuon (AMK)-osan pois. Uskooko joku?
Kommentit (31)
No eihän AMK issa voi oppia lapsen kehityksestä mitään kuin pintaraapaisun ja näin kuuluu tehdä asenteita.
Sama kuin sissutusarkkitehdin tittelillä paistattelevat amkilaiset. Heh.
Onneksi kioskeissa myydään nykyään kaljaa. Sitä eivät pysty mitkään sosionomit (AMK) estämään.
Omien sosionomi (AMK) koulutuksen aikana yksi ainoa kouluttajista kertoi, että hän on itse yliopistosta valmistunut sosionomi ja että se tutkintonimike on alun alkaen ollut käytössä yliopistossa. Yleensä tieto tulee ihmisille jostain ensimmäisen kerran ja minulle tuo tieto tuli tuolloin. Ei kukaan kouluttajista ikinä eikä koskaan enää palannut tuohon yliopistoissa olleeseen nimikkeeseen. Eivät edes sosionomi (YAMK) koutuksen aikana.
Ehkä tuota nimiketietoa ei kaikilla yksinkertaisesti ole. Yliopiston väki kun käyttää enemmän (VTM tai YTM) nimikettä jos eivät sitten ole sosiaalityöntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Omien sosionomi (AMK) koulutuksen aikana yksi ainoa kouluttajista kertoi, että hän on itse yliopistosta valmistunut sosionomi ja että se tutkintonimike on alun alkaen ollut käytössä yliopistossa. Yleensä tieto tulee ihmisille jostain ensimmäisen kerran ja minulle tuo tieto tuli tuolloin. Ei kukaan kouluttajista ikinä eikä koskaan enää palannut tuohon yliopistoissa olleeseen nimikkeeseen. Eivät edes sosionomi (YAMK) koutuksen aikana.
Ehkä tuota nimiketietoa ei kaikilla yksinkertaisesti ole. Yliopiston väki kun käyttää enemmän (VTM tai YTM) nimikettä jos eivät sitten ole sosiaalityöntekijöitä.
Ei kai se voi olla peruste? Voiko pelkän peruskoulun käynyt sanoa olevansa lääketieteen tohtori, jos kukaan ei ole hänelle peruskoulussa maininnut ettei se koulu riitä kyseiseen nimikkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosionomi Amk tittelin voisi vaihtaa sosiaalikasvattaja Amk -titteliin.
Miksei se voi olla pelkkä sosiaalikasvattaja?
En minä ainakaan ole mikään kasvattaja kun valmistun sosionomiksi ensi vuonna. En missään nimessä ole lasten, nuorten, vammaisten tai edes vanhusten kanssa tekemisissä työelämässä. No ehkä jos päädyn aikuissosiaalityöhön sossulaan. Mutta tarkoitus on tehdä työttömien kanssa töitä, omavalmentaja jne. mutta ei se kyllä kasvatusta ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosionomi Amk tittelin voisi vaihtaa sosiaalikasvattaja Amk -titteliin.
Miksei se voi olla pelkkä sosiaalikasvattaja?
En minä ainakaan ole mikään kasvattaja kun valmistun sosionomiksi ensi vuonna.
Valmistutko Tampereen yliopistosta vai Social- och kommunslhögskolanista? Aika kauan ovat opintosi kestäneet, mutta hyvä kun viimein valmistut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se voi olla peruste? Voiko pelkän peruskoulun käynyt sanoa olevansa lääketieteen tohtori, jos kukaan ei ole hänelle peruskoulussa maininnut ettei se koulu riitä kyseiseen nimikkeeseen.
Periaatteessa kyllä.
Mitä sitten?