Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperhe-elämä kypsyttää

Vierailija
25.12.2017 |

Olen aivan helvetin kypsä lapsiperhearkeen. Raivostuttaa, että olemme tällaisessa tilanteessa että meillä ei ole mummoja, kummeja, mammoja ja serkkuja turvaverkkona. Meidän lapsia hoidamme me ja päiväkoti tai ei kukaan. Ei ole varahakijaa päiväkodista, ei! Ei ole parisuhdeaikaa ilman lapsia - koskaan. Ei ole aikuisten illanviettoja meillä, eikä me käydä aikuisten illanvietoissa.

Ensimmäisen lapsen syntymästä on 10 vuotta. Töttöröö! Kymmenen vuotta ilman ensimmäistäkään kahdenkeskistä iltaa, lomsta nyt puhumattakaan miehen kanssa. Jotenkin tuntuu siltä, että kun lapset kasvaa ja tulee vapaus mennä, niin menemme sitten mieheni kanssa molemmat ja eri suuntiin.

On vain minä töissä tai minä perheen kanssa.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on semmosta.

Vierailija
2/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette palkkaa ulkopuolista apua? Onko mahdoton ajatus ottaa palkattu lastenhoitaja välillä illaksi? Oletteko selvittäneet vaihtoehtoja??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette palkkaa ulkopuolista apua? Onko mahdoton ajatus ottaa palkattu lastenhoitaja välillä illaksi? Oletteko selvittäneet vaihtoehtoja??

Tämä on rahasta kiinni. Vaikka voishan sitä säästää tätä varten. Voisi olla ihan sen arvoista.

Vierailija
4/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuotta ilman kahdenkeskistä aikaa? Ihan sairasta. Itse en edes laskisi tuota enää edes parisuhteeksi. Miksi niitä lapsia pitää aina tehdä pilaamaan hyvä suhde ja hyvä elämä?

Vierailija
5/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei lapset mene aiemmin nukkumaan? Silloin saisitte aikaa.

Vierailija
6/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmenen vuotta ilman kahdenkeskistä aikaa? Ihan sairasta. Itse en edes laskisi tuota enää edes parisuhteeksi. Miksi niitä lapsia pitää aina tehdä pilaamaan hyvä suhde ja hyvä elämä?

Eipä ajateltu silloin, että kukaan ei hoitaisi meidän lapsia. Edes sitä yhtä iltaa silloin tällöin. Isovanhempia on kuitenkin 4kpl, kummeja useampia jne.

Täytyy vaan laittaa rahaa sivuun ja palkata hoitaja.

Vierailija
7/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei lapset mene aiemmin nukkumaan? Silloin saisitte aikaa.

En vissiin kirjoittanut nukkumaanmenosta mitään? Tietysti lapset menee ennen meitä nukkumaan, eli mitä minä tässä valitan, meillähän on joka ilta yhteistä aikaa, tehdään töitä, ripustetaan ja viikataan pyykkiä jne.

Vierailija
8/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo o. Kyllä se meillä samalta tuntui,mutta nyt 8v on välillä kaverilla yötä ja muutenkin iltaisin 20.00 nukkumassa niin jää aikaa itselleen tai miehelle.

Vierailija
9/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noita asioita ei tule mieleen miettiä ennen lapsen hankkimista?

Vierailija
10/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta lasta teillä ap on?

Vierailija
11/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla asian voisi järkevästi selvittää? Pitäisikö olettaa, että isovanhemmat, jotka kyllä hoitavat sisarusten lapsia eivät meidän lapsia hoidakaan. En kyllä ajatellut suoraan sanottuna lasta halutessani että kuka hoitaa lasta silloin jos haluaisin jonnekin miehen kanssa mennä kahdestaan. Tai ehkä sitä naiivisti ajatteli, että sitten olemme töissä ja on tosiaan sitä rahaa palkata ulkopuolinen. Tai että ympärillämme olisi läheisiä ystäviä ä, joilta voisi saada apua ja vastavuoroisesti auttaa heitä.

Vierailija
12/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta lasta teillä ap on?

Kaksi, 5v ikäeroa. Ei ole villejä, ei allergisia, ei erityistarpeisia tmv.

Vierailija
13/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ei isovanhemmat hoida teidän lapsianne silloin tällöin, jos kerta muita lapsenlapsiaan hoitavat?

Vierailija
14/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on niin, että omat lapset on hoidettava itse tai maksettava niiden hoidosta jollekin. Ethän nyt tosissasi syytä parisuhdeajan puuttumisesta muita ihmisiä? Ei kellään ole velvollisuutta hoitaa ilmaiseksi muiden jälkikasvua.

Vierailija
15/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi ei isovanhemmat hoida teidän lapsianne silloin tällöin, jos kerta muita lapsenlapsiaan hoitavat?

Ovat nyt eläkkeellä ja on omat kiireet.

Vierailija
16/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla asian voisi järkevästi selvittää? Pitäisikö olettaa, että isovanhemmat, jotka kyllä hoitavat sisarusten lapsia eivät meidän lapsia hoidakaan. En kyllä ajatellut suoraan sanottuna lasta halutessani että kuka hoitaa lasta silloin jos haluaisin jonnekin miehen kanssa mennä kahdestaan. Tai ehkä sitä naiivisti ajatteli, että sitten olemme töissä ja on tosiaan sitä rahaa palkata ulkopuolinen. Tai että ympärillämme olisi läheisiä ystäviä ä, joilta voisi saada apua ja vastavuoroisesti auttaa heitä.

Myönnät siis itse, ettet ajatellut asiaa yhtään ennen porsimista. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.

Vierailija
17/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt vaan on niin, että omat lapset on hoidettava itse tai maksettava niiden hoidosta jollekin. Ethän nyt tosissasi syytä parisuhdeajan puuttumisesta muita ihmisiä? Ei kellään ole velvollisuutta hoitaa ilmaiseksi muiden jälkikasvua.

Ei olekaan velvollisuutta. Ei mukaan isovanhemmilla ollut velvollisuutta, mutta silti vietin mummolassa viikon joka kesä ja muutoin he olivat hoitamassa meitä meidän kodissa.

Vierailija
18/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myönnät siis itse, ettet ajatellut asiaa yhtään ennen porsimista. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.

Porsimista? Sinähän se fiksu olet.

Vierailija
19/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan helvetin kypsä lapsiperhearkeen. Raivostuttaa, että olemme tällaisessa tilanteessa että meillä ei ole mummoja, kummeja, mammoja ja serkkuja turvaverkkona. Meidän lapsia hoidamme me ja päiväkoti tai ei kukaan. Ei ole varahakijaa päiväkodista, ei! Ei ole parisuhdeaikaa ilman lapsia - koskaan. Ei ole aikuisten illanviettoja meillä, eikä me käydä aikuisten illanvietoissa.

Ensimmäisen lapsen syntymästä on 10 vuotta. Töttöröö! Kymmenen vuotta ilman ensimmäistäkään kahdenkeskistä iltaa, lomsta nyt puhumattakaan miehen kanssa. Jotenkin tuntuu siltä, että kun lapset kasvaa ja tulee vapaus mennä, niin menemme sitten mieheni kanssa molemmat ja eri suuntiin.

Maksakaa lapsenvahdille : ) ja itse Kai ne lapset tahdoitte, miksi muiden pitäisi ne hoitaa...

Vierailija
20/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksakaa lapsenvahdille : ) ja itse Kai ne lapset tahdoitte, miksi muiden pitäisi ne hoitaa...

Mitä teidän lapsenvahti maksaa? Paljonko maksaa esim. päiväkodista hakeminen ja 1h siihen päälle? Entä ilta esim. Klo 19 - 23?