Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Pienituloinen" on lähes aina vain suurimenoinen.

Vierailija
25.12.2017 |

Varaa on ties mihin kunnes rahat loppuu.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Tässä kuussa olen syytänyt rahaa lääkäreille, lääkkeisiin, asumiseen ja matkakuluihin.

Noloa.

Mihis olet matkaillut? Ei sinun ole pakko asua Helsingissä ja maksaa siitä maltaita. Ei lääkärille nyt niin hirveästi mene.

Olet yhtä hukassa kuin joku Susanna Koski. Ei nähdä metsää puilta.

Voit toki perustella väitteesi.

Perusteletko omat väitteesi. Heität tänne vain omia mielipiteitäsi, eikä niissä ole faktan häiventäkään. Et nähtävästi edes ymmärrä käsitettä pienituloinen.

Perustelin jo.

Vierailija
22/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Suurimenoisuus" ei liity pienituloisuuden määritelmään millään tavalla.

Itseään "pienituloisiksi" kutsuvat nyt yleensä vaan omaavat varaa tupakkaan, alkoholiin, kuppilassa kahvitteluun, Helsingin keskustassa asumiseen ja ties mihin muuhan vastaavaan törsäykseen.

Tutkimusten mukaan vain 1% pienituloisista asuu Helsingin keskustassa. Löydät tämän faktan googlaamalla.

Linkkaa tutkimukset.

Mitä jos linkkaisit itse. Sinä olet täällä se, joka antaa vääriä tietoja pienituloisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Tässä kuussa olen syytänyt rahaa lääkäreille, lääkkeisiin, asumiseen ja matkakuluihin.

Noloa.

Mihis olet matkaillut? Ei sinun ole pakko asua Helsingissä ja maksaa siitä maltaita. Ei lääkärille nyt niin hirveästi mene.

Olet yhtä hukassa kuin joku Susanna Koski. Ei nähdä metsää puilta.

Voit toki perustella väitteesi.

Perusteletko omat väitteesi. Heität tänne vain omia mielipiteitäsi, eikä niissä ole faktan häiventäkään. Et nähtävästi edes ymmärrä käsitettä pienituloinen.

Perustelin jo.

Missä linkki?

Vierailija
24/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseään "pienituloisiksi" kutsuvat nyt yleensä vaan omaavat varaa tupakkaan, alkoholiin, kuppilassa kahvitteluun, Helsingin keskustassa asumiseen ja ties mihin muuhan vastaavaan törsäykseen.

Tutkimusten mukaan vain 1% pienituloisista asuu Helsingin keskustassa. Löydät tämän faktan googlaamalla.

Linkkaa tutkimukset.

Oletko noin uusavuton?

En ole uusavuton. En nyt jaksa googlettaa mitään ihan vaan, että sinä huudat olkinukkea, koska otin väärän tutkimuksen.

Vierailija
25/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noloa.

OOO, ajatusten Tonava iski taas.  Kyllä hävettäisi olla noin idiootti.

Nyt mentiin haukkumisen puolelle, joten taisin tämän väittelyn viedä.

Et vienyt. Tuo ei ollut haukkumista, vaan pelkkä toteamus.

Tuollaisilla kommenteilla kuin ap:n ei väittelyä voiteta. Väittelyt voitetaan faktoilla, jotka voidaan osoittaa.

Vierailija
26/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä kuinka suurimenoinen voi olla yhden lapsen yksinhuoltaja, joka saa kuukaudessa 1250 € käteen lapsilisineen ja asumistukineen kun vuokraankin menee jo 700 € kuussa. En kauheasti tuolla summalla pysty tuhlailemaan kun pitää opintolainaakin maksaa.

Pakottaako joku asumaan niin saatanan kalliilla alueella?

Hmm. En ole köyhä, mutta mä asuin vuokralla ja 48 neliön kaksiosta oli vuokra 620 euroa ihan pikkukaupungin lähiössä. Nyt on omistusasunto. Halvempi asunto olisi tiennyt pitempää työmatkaa ja työmatkakuluja. Tuosta oli vain 4 km ja kävelymatka tai pyöräilymatka. Eikä verottaja maksa matkoja, vaikka moni tuntuu niin luulevan. Siinä on oma vastuu ja oma vastuun jälkeenkin jää vielä maksettavaa. Verovähennys tarkoittaa vain sitä, että verotettavan tulon määrä pienenee jonkin verran, ts. verottaja "maksaa" pienen osan matkakuluista.

Vierailija
27/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkkaa tutkimukset.

Mitä jos linkkaisit itse. Sinä olet täällä se, joka antaa vääriä tietoja pienituloisista.

Ei minulla mitään linkattavaa ole, koska ei näitä asioita tilastoida, koska ne osuisi liian arkaan paikkaan. Vähän vaikeaa se on tarkkailla kuinka moni käy kuppilassa kahvilla.

Vierailija
28/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tulot on 5000e kuussa ja menot 4900 ja toisella tulot 1500 ja menot 1000, niin pieni pärjää paremmin. Se on sitten eriasia mikä elämänlaatu on. Toisella on iso ok talo, hieno vene, kesämökki ja mersu. Toisella pieni vuokrayksiö ja ruosteinen corolla.

Vierailija
29/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noloa.

Tuollaisilla kommenteilla kuin ap:n ei väittelyä voiteta. Väittelyt voitetaan faktoilla, jotka voidaan osoittaa.

Epäsuoraa haukkumista se oli. On vähän vaikea tutkia ihmisten rahan tuhlaista. Olen tämän itse huomannut ja nyt nostetaan kissa pöydälle niin ehkä joku tutkisi.

Vierailija
30/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noloa.

Epäsuoraa haukkumista se oli. On vähän vaikea tutkia ihmisten rahan tuhlaista. Olen tämän itse huomannut ja nyt nostetaan kissa pöydälle niin ehkä joku tutkisi.

Näin, taas kerran osoitit yksinkertaisuutta.  Pienituloinen tarvitsee useimmiten tulojensa  lisäksi yhteiskunnan tukia, asumistukea (yli puoli miljoonaa työssäkäyvää tarvitsee pakkansa lisäksi yhteiskunnan tukia selviytyäkseen välttämättömistä elinkustannuksista) ja mahdollisesti toimeentulotukea.

Niinpä ne tulot ja menot syynätään hyvinkin tarkkaan Kelan toimesta.

Saatko ap ihan oikeasti hyvän mielen itsellesi mollaamalla heitä, joilla jo muutenkin on ihan tarpeeksi vaikeaa? 

Vierailija
31/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noloa.

Näin, taas kerran osoitit yksinkertaisuutta.  Pienituloinen tarvitsee useimmiten tulojensa  lisäksi yhteiskunnan tukia, asumistukea (yli puoli miljoonaa työssäkäyvää tarvitsee pakkansa lisäksi yhteiskunnan tukia selviytyäkseen välttämättömistä elinkustannuksista) ja mahdollisesti toimeentulotukea.

Niinpä ne tulot ja menot syynätään hyvinkin tarkkaan Kelan toimesta.

Saatko ap ihan oikeasti hyvän mielen itsellesi mollaamalla heitä, joilla jo muutenkin on ihan tarpeeksi vaikeaa? 

Kelan matikka ei ole parhaimmasta päästä. Ihan tavallista poliittista keksustelua tämä on ei mollaamista.

Vierailija
32/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pienituloisilla menee myös ihan tolkuttomasti rahaa Veikkaukseen.

Ei vaan osata yhtään hallita menoja.

Itsekin olen pienituloinen mutta rahaa jää jopa säästöön kun elän fiksusti. Veikkaukseen 0 euroa vuodessa, ei eineksiä, ei tupakkaa, vain vähän alkoa. Raha ei loppukuusta lopu ikinä, menot tietää kuitenkin jo alkukuusta ja sen mukaan mennään koko kuukausi.

Vierailija
33/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika saa palkkaa 800 euroa/kk eikä saa opintotukea, sillä kesällä oli samassa työssä kokoaikaisena. Saa yleistä asumistukea jonkin verran. Hänellä tuntuu silti jäävän säästöön joka kuukausi vähäsen. Pojalla on myös perussairaus, parantumaton pitkäaikaissairaus. Hän ei juo eikä tupakoi ja katsoo hintoja, kun ostaa ruokaa. Tekee ruuat itse, ei osta eineksiä. Lisäksi hänellä on rajoitteita, ei voi syödä esim. vehnää, maitotuotteita, moni mausteita eikä kauraa. Menee maha noista sekaisin.

Kun puhut opintotuesta, unohdit mainita, että poikasi on opiskelija, ja saa päivittäin aterian (myös allergia) hintaan reilut 2€/ateria ja loput 5,90€/ateria maksaa valtio ruuan palvelun tuottajalle=n. 150€/kk etuus, lisäksi monet opiskelijat asuvat opiskelija-asunnoissa, joiden kustannukset ja ylläpito ja nettiyhteydet tuetaan verovaroin, samoin matkakulut/julkinen liikenne, terveyden.hoito jne. jne. ja nämä edut ja tuet puuttuvat muilta pienituloisilta, paitsi opiskelijoilta. Ja yleensä opiskelu kestää vain muutaman vuoden ja on vain tilapäinen elämän vaihe, toisin kuin piti.aik. sairaudet ja työttömyys eli siinä mielessä opiskelijoiden vertaaminen harhaanjohtavaa.

Vierailija
34/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä kuinka suurimenoinen voi olla yhden lapsen yksinhuoltaja, joka saa kuukaudessa 1250 € käteen lapsilisineen ja asumistukineen kun vuokraankin menee jo 700 € kuussa. En kauheasti tuolla summalla pysty tuhlailemaan kun pitää opintolainaakin maksaa.

Pakottaako joku asumaan niin saatanan kalliilla alueella?

Jos asumiseen menee vuokralla 700€/kk niin se ei ole paljon, ei edes silloin, vaikka olisi velaton omistusasunto, kun huomioidaan vastikkeet- lämmitys, sähkö, vesimaksu 30-40€/kk)henkilö, nettiyhteydet, jäte,vakuutukset rempat jne.

Ja 700€ vuokrataso on yleinen koko Suomessa, kaksiosta tai pienestä kolmiosta, jopa maalla, koska ylläpito kustannukset ovat lähes samat.

Vierailija
35/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika saa palkkaa 800 euroa/kk eikä saa opintotukea, sillä kesällä oli samassa työssä kokoaikaisena. Saa yleistä asumistukea jonkin verran. Hänellä tuntuu silti jäävän säästöön joka kuukausi vähäsen. Pojalla on myös perussairaus, parantumaton pitkäaikaissairaus. Hän ei juo eikä tupakoi ja katsoo hintoja, kun ostaa ruokaa. Tekee ruuat itse, ei osta eineksiä. Lisäksi hänellä on rajoitteita, ei voi syödä esim. vehnää, maitotuotteita, moni mausteita eikä kauraa. Menee maha noista sekaisin.

Kun puhut opintotuesta, unohdit mainita, että poikasi on opiskelija, ja saa päivittäin aterian (myös allergia) hintaan reilut 2€/ateria ja loput 5,90€/ateria maksaa valtio ruuan palvelun tuottajalle=n. 150€/kk etuus, lisäksi monet opiskelijat asuvat opiskelija-asunnoissa, joiden kustannukset ja ylläpito ja nettiyhteydet tuetaan verovaroin, samoin matkakulut/julkinen liikenne, terveyden.hoito jne. jne. ja nämä edut ja tuet puuttuvat muilta pienituloisilta, paitsi opiskelijoilta. Ja yleensä opiskelu kestää vain muutaman vuoden ja on vain tilapäinen elämän vaihe, toisin kuin piti.aik. sairaudet ja työttömyys eli siinä mielessä opiskelijoiden vertaaminen harhaanjohtavaa.

Opiskelija-ateria maksaa pitkälle yli 2 euroa eikä voida ajatella että se olisi 150 e kk etuus. Kyllä pienituloinenkin voi syödä 2 e/ateria jos tekee itse ruuan. Mä teen töihin yleensä 1-2 euron aterian joka päivä lounaaksi. Bussilippu maksaa ainakin Tampereella saman opiskelijalle ja ei-opiskelijalle kunhan ottaa kuukausilipun sijasta vuosilipun. Kumpikin 30 e kk. Opiskelija-asunnot on nykypäivänä ihan samanhintaisia kun vapaalla markkinoilla olevat, ei voida laskea säästöksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi