Onko muita jotka jotka käyttivät lasten joululahjoihin alle 500e?
Hirvittävä tuo Kallein joululahja teinille ketju ,
en oikeasti edes tiennyt että jotkut ostaa lapsille joululahjaksi asuntoja, autoja, hevosia,
ulkomaan matkoja, tuhansia euroja.. 😮 Meidän kuukausitulotkaan ei ole yhteensä niin paljon mitä moni on laittanut yhden lapsen joululahjaan 😮 Meillä 13v kallein lahja oli ompelukone 79e, 11v:lle launchpad 99e ja 6v:lle pipsa possu talo 40e. Kaikki saivat tosi mieleiset lahjat, jokaiselle meiltä 10 pakettia ja yhteensä meni rahaa max 500e, sekin mielestäni iso summa kun ei olla mitään suurituloisia.
Meillä ei osteta joululahjaksi yleensä vaatteita paitsi ehkä yökkäreitä (ja pääasiassa muutenkin vaatteet ostetaan halvalla joko henkkamaukkaa tai ulkomailta, ei mitään hilffigerejä tai luisvuittoneja), eikä puhelimia (ne ostetaan tarpeen mukaan mutta ei mitään iphoneja vaan max 150e luureja), ulkomailla ollaan ainakin yhteensä 1kk vuodesta mutta ei matkoja anneta lahjaksi. Kaikki rahat meillä menee mikä tuleekin, mutta käytetään ne niin hyvin kuin mahdollista perheen yhteisiin kokemuksiin ja elämyksiin, enimmäkseen siis ulkomaille matkusteluun ja perushankintoihin menee tulot.
Ihmettelinpä vaan kuinka paljon täällä pyörii rikkaita, jos lahjat on tuota luokkaa.. itse eksyn tänne lueskelemaan korkeintaan kerran kuussa, nyt vaan sattui tuo ketju osumaan silmään vaikka arvasinkin jo etukäteen että sen lukemisesta voi tulla vaan paha mieli.. mutta ehkä sitten oma elämäni on siltikin rikkaampaa kuin joillain tuohon ketjuun vastanneilla, vaikka rahaa ei juuri ylimääräistä jääkään..
Kommentit (4)
Meillä on kaksi lasta, toiselle ostin lahjan 16€ ja toiselle en mitään.
Elikkä täällä palstalla on vaan niitä rikkaita, tai viisaita jotka ei palstaile 😂
3 -vuotiaan parhaat lahjat , siis hänen mielestään parhaat, maksoivat 4 € ja 5 €.
sulla asiat ja rahat ok, mutta ihan hassu toi kommentti "en tiennyt, että jotkut antavat asuntoja, hevosia yms. lapsilleen". Samoin on sitten toisaalta rikkaita, jotka "eivät tiedä, että on ihmisiä, joiden palkka on alle 2000€/kk tai jopa nuoria sairaseläkeläisiä alle 1000€/kk tuloilla".
Kyllä laput silmillä eletään, huh. Mä ymmärsin jo 10-vuotiaana, että on rikkaita ja köyhiä ja siltä väliltä. Tiesin, että kaikki ei pääse Lappiin laskettelemaan talvilomalla, vaikka mä pääsin. Toisaalta opiskelijana tiesin, että moni asuu porukoiden ostamassa asunnossa, kun itse asuin vuokralla. Millainen ymmärrysvajaus pitää olla, ettei tiedä, että jollain lapsilla oikeasti on omat hevoset ja harrastuksena ratsastus? Tai ei ymmärrä, että ihmiset eivät seiso räntäsateessa leipäjonossa huvikseen, vaan köyhyys on totta 2017 Suomessa, eikä se usein ole millään tavalla oma vika?