Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhus hoivakotiin, neuvoja.

Vierailija
25.12.2017 |

Vanhusten parissa työskentelevät hoitajat ja vanhusten omaiset, antaisitteko näkökulmia. Isäni pääsee pitkäaikaispaikalle, kannattaako hakea paikkaa yksityiseltä puolelta vai kaupungin yksiköistä? Onko kaupungin syrjäisemmiltä alueilta helpompi saada paikka, jos hakisi ensisijaisesti sieltä? Siis pienestä liitoskunnasta. Kiitos, jos kerrotte mielipiteitä ja kokemuksia.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko näkemyksiä?

Vierailija
2/20 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon riippuu siitä kuka on yksityisen hoivakodin omistaja. Isot yhtiöt tavoittelevat voittoa, joka näkyy hoidon laadussa, koska kustannukset halutaan minimiin.

Käy tutustumassa eri paikkoihin. Mene vaikka viikonloppuna yllättäen niin pääset haastattelemaan työntekijöitä ja aistimaan heidän asenteitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta, että yksityiset firmat tavoittelevat voittoa, mutta totta on myös se, että myös kaupungin paikoissa on tasotonta hoitoa :( Ihmiset eivät ymmärrä kuinka minimissä vanhustenhoidossa mennään. Jopa pesulapuissa ja vessapaperissa säästetään.

Vierailija
4/20 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisissä paikoissa hoitajat joutuvat monesti vastaamaan pyykkäämisestä sekä osittain ruoanlaitosta ja siivoamisesta. Se on pois hoitotyöstä.

Jos minun omaisestani olisi kyse, pyrkisin kaupungin ylläpitämään paikkaan.

Vierailija
5/20 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille,

T. Ap

Vierailija
6/20 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisissä paikoissa hoitajat joutuvat monesti vastaamaan pyykkäämisestä sekä osittain ruoanlaitosta ja siivoamisesta. Se on pois hoitotyöstä.

Jos minun omaisestani olisi kyse, pyrkisin kaupungin ylläpitämään paikkaan.

Näin on myös kaupungin ylläpitämissä paikoissa :(

Vierailija
7/20 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lh yksityisessä paikassa, jolta kaupunki ostaa palvelun. Esim. tänään 2 hoitajaa, 10 hoidettavaa ja keittiö-, siivous-, ym. työt päälle. Viikonloppuna ei ole sairaanhoitajaa, siivoojaa tms. paikalla. Kaikki vedetään minimillä, tai alle. Olen ollut myös kaupungin paikassa töissä ja siellä oli aivan eri meininki, paljon enemmän kaikkea, resursseja ja annettavaa!

Vierailija
8/20 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiseen usein pääsee nopeammin ja helpommin. Eivät ole vastuussa jatkohoitopaikan järjestämisestä jos paikka ei jostakin syystä ei sovellu.

Vierailija
9/20 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiseltä puolelta on paljastunut viimeisten vuosien aikana aika karuja tapauksia. Jos olisin samassa tilanteessa, niin pyrkisin saamaan omaiselleni paikan kaupungin puolelta.

Vierailija
10/20 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin ylläpitämiä paikkoja suljetaan tai ne myydään ulkomaisille sijoitusyhtiöille. Kunnat ostavat näistä sitten paikkoja, joihin on lähes mahdoton päästä. Suoraan ostettuna samat paikat maksavat 4000-5000 €/kk.

Tästä ei ihan hirveästi edes puhuta, siihen törmää vasta kun on oman omaisen kanssa pulassa.

Vierailija
11/20 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lh yksityisessä paikassa, jolta kaupunki ostaa palvelun. Esim. tänään 2 hoitajaa, 10 hoidettavaa ja keittiö-, siivous-, ym. työt päälle. Viikonloppuna ei ole sairaanhoitajaa, siivoojaa tms. paikalla. Kaikki vedetään minimillä, tai alle. Olen ollut myös kaupungin paikassa töissä ja siellä oli aivan eri meininki, paljon enemmän kaikkea, resursseja ja annettavaa!

Kuulostaa luksukselta! Meillä kaupungin paikassa 2,5 hoitajaa ja 17 hoidettavaa ja keittiö. siivous-, ym. työt päälle. Viikonloppuna on joskus sairaanhoitaja, mutta ei siivoojaa tms.

Vierailija
12/20 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityiseltä puolelta on paljastunut viimeisten vuosien aikana aika karuja tapauksia. Jos olisin samassa tilanteessa, niin pyrkisin saamaan omaiselleni paikan kaupungin puolelta.

Niin on paljastunut myös kaupungin paikoista. Kupittaa ym.

Vierailija
13/20 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiseltä voidaan myös potkia ulos herkästi jos on kovin hankala vanhus, muistisairaus pahenee tms.

Vierailija
14/20 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen järjestön tai säätiön ylläpitämä paikka on paras vaihtoehto. Se on yksityinen mutta tuotto käytetään toiminnan kehittämiseen eikä viedä veroparatiiseihin.

Vierailija
15/20 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yksityisellä ja helsingillä töissä ja jos omasta omaisesta olisi kyse niin kaupungin paikka ehdottomasti.

Vierailija
16/20 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä näkökulmia, kiitos. Attendon paikat jotenkin tökkää ja tämä keskustelu vahvisti käsitystäni

Ap

Vierailija
17/20 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on ollut kunnallisessa hoivakodissa melkein neljä vuotta. On ollut hyvä ja toimiva palvelu. Vuoden alusta siirtyy Attendolle jolla huono maine ja koko ajan oikeusjuttuja ja vireillä. Kauhulla odotan mitä tulee tapahtumaan.

Vierailija
18/20 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut attendolla töissä norjassa, oli ihan peestä, jos suomessa samanlaista niin välttäisin.

Vierailija
19/20 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi liikaa johtopäätöksiä siitä, että hoitajat joutuvat tekemään yksityisellä enempi töitä. Omia sukulaisia on ollut yksityisessä säätiössä ja viihtyivät hyvin.

Siinä vaiheessa kun kunto heikentyy selvästi, kaikissa palvelutaloissa tuppaa resurssit loppumaan ja oikea paikka olisi vuodeosasto.

Vierailija
20/20 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa luksukselta! Meillä kaupungin paikassa 2,5 hoitajaa ja 17 hoidettavaa ja keittiö. siivous-, ym. työt päälle. Viikonloppuna on joskus sairaanhoitaja, mutta ei siivoojaa tms.

Jouluna on hiljaista, tää on luksusta!

Hoitajamitoituksia välillä lasken, niin kovin usein on se 0,3. Eipä siihen lakia / seurantaa ole. Onneksi ei itse ole tarvitsijan asemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi