Olen pienen k kaupan siivooja, teen töitä 1h päivässä ja tunti palkkani on 6 euroa
Työpäiviä minulla on 4 viikossa.
Käyn töissä ma, ke, to ja pe!
Päivittäinen työaikani on 1 h ja 18 minuuttia..
Työtunteja viikossa on 5h kokonaista ja tunti palkka 6. 50 ..
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Eikös 5 tuntia ole minimi joka pitää maksaa päivittäin.
4 tuntia.
Inssi kirjoitti:
Mä olen insinööri isossa kansainvälisessä konsernissa.
Virallinen työaikani 8h/pvä, 40h/vko
Jos kk palkan tuntipalkaksi muuttaisi, se olisi n. 23€/h. Lisäksi päälle tulee verottomat kulukorvaukset 400-1000€ kuussa.
Käyn töissä ma-pe, työaika about klo 7-15.Mielenkiintoinen viestiketju tämä, mites teillä muilla työt?
Sinullapa vasta surkea palkka, en kehuisi noilla pennosilla. Taidat olla joku harjottelija vai?
Minä maksan vuokratyöntekijälle 3€/h. Hän siivoaa meillä, mutta vaatii siihen kyllä kaverin siivoamaan vierellä. Hän on ahkera mutta tuottavuus on kaukana siitä 9€/h palkasta. Vaihtoehtona olisi kaiketi että hän käyttäisi kunnan resursseja tukityöpajalla jossa häntä ohjattaisiin askartelemaan lumihiutaleita ym.
Me olemme tyytyväisiä, kunta on tyytyväinen ja työntekijä on tyytyväinen koska hän käy oikeissa töissä ja saa palkkaa 9€/pvä.
Vierailija kirjoitti:
Inssi kirjoitti:
Mä olen insinööri isossa kansainvälisessä konsernissa.
Virallinen työaikani 8h/pvä, 40h/vko
Jos kk palkan tuntipalkaksi muuttaisi, se olisi n. 23€/h. Lisäksi päälle tulee verottomat kulukorvaukset 400-1000€ kuussa.
Käyn töissä ma-pe, työaika about klo 7-15.Mielenkiintoinen viestiketju tämä, mites teillä muilla työt?
Sinullapa vasta surkea palkka, en kehuisi noilla pennosilla. Taidat olla joku harjottelija vai?
Hei. Kiitos viestistäsi, arvostan sitä. Osuit siinä mielessä oikeaan, olen urani alussa vasta, tänä vuonna valmistunut. Luonnollisesti ammattitaidon kehittyessä elää toivo tulokehityksestä.
Mielestäni kehuminen tai morkkaaminen ei ole tässä ketjussa ollut asian ydin, vaan asioista toteamistyyliin neutraali keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Minä maksan vuokratyöntekijälle 3€/h. Hän siivoaa meillä, mutta vaatii siihen kyllä kaverin siivoamaan vierellä. Hän on ahkera mutta tuottavuus on kaukana siitä 9€/h palkasta. Vaihtoehtona olisi kaiketi että hän käyttäisi kunnan resursseja tukityöpajalla jossa häntä ohjattaisiin askartelemaan lumihiutaleita ym.
Me olemme tyytyväisiä, kunta on tyytyväinen ja työntekijä on tyytyväinen koska hän käy oikeissa töissä ja saa palkkaa 9€/pvä.
Höpö höpö, sinä et maksa vuokratyöntekijälle mitään vaikka sulla sellainen olisi, on laissa kiellettyä maksaa suoraan, etkä sinä edes tietäisi paljonko vuokrafirma työntekijöilleen maksaa palkkaa, maksaisit vaan niiden lähettämän laskun. Mikään vuokrafirma ei tuolla palkalla anna työntekijöitään töihin ja oisit kyllä jo vaihtanut työntekijän toiseen jos tilanne olisi tuo, ettei osaa itse tehdä työtänsä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas päivän "haukutaan vuokratyöntekijötä"-viesti.
Vuokrafirmat ei pitäisi listoillaan työntekijää joka ei suoriudu työstään.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Vuokratyöntekijä on kalliimpi kuin talon kirjoilla oleva. Näin oli ainakin Nokialla joku vuosi sitten.
Paljonko se sun palkka oli ap, otsikossa sanoit 6€, kommenttiosiossa 6,5€?
Alle 4 tunnin työpäiviä ei tule käyttää ilman perusteltua syytä. Eli on laillista ??