Miksei leipäjonossa saisi kieltäytyä mistään?
Mulle sanottiin viimeksi pahasti, kun olin kieltäytynyt leipäjonossa Fun Lightista. Jonossa takanani ollut nainen ei millään ymmärtänyt, miksen ottanut pahanmakuista lisäaineilla höystettyä vettä, jossa ei ole mitään tarpeellista tai terveellistä. Teinkö muka väärin, kun en halunnut kantaa kotiini ja kulauttaa naama irvessä kurkkuuni täysin turhaa lisäainepommia? Pitäisikö kaikki tarjottu todella ottaa vastaan kiitollista itkua tihrustaen, jotta olisi tarpeeksi avun tarpeessa?
Kommentit (44)
Light juomat tekevät vakavia vatsaoireita monille makeutusaineiden vuoksi, jo pieni määrä, jota sokeriversio ei tee. Myös lisäaineita on noissa.
Se on vähän inhottavaa, kun ne viinit on usein just näitä alle 20 euron viinejä. No olen ottanut ja myynyt puoleen hintaan naapurille, kun se ei ole niin tarkka näistä.
Joku oli Helsingin Malmilla ottanut kuvan kotitalonsa biojäteastian sisällöstä jonne oli heitetty ruisleipiä (Reissumies ymv.) muovipusseineen päivineen. On lähes varma juttu, että leivät oli saatu leipäjonon kautta. Leipäjonot ovat pitkiä ja tarvitsevien määrällä ei näytä olevan loppupäätä. Miksi ottaa vastaan sellaista, mitä ei pysty syömään. Mikäli leivät olisivat menneet tarvitsevalle olisi niistä riittänyt syötävää pitkäksi aikaa. Ymmärrettävästi niin suuren leipäkasan säilyttämiseen olisi hyvä olla pakastin. Sokeroidut, keinomakeutetut runsaasti lisäaineita sisältävät juomat ovat ihan turhia rasitteita elimistölle. Onko kukaan "asiantuntija" rohjennut kertoa mitä ne voivat aiheuttaa meidän elimistölle ja suoliston luontaisille bakteereille. Vähävaraisellakin on oikeus tehdä valintoja omaksi parhaakseen. Kanssajonottajien mielenilmaisuista ei kannata pahastua.🙂
Niinpä. Ei muka "kelpaa" ja olet "nirso" ja "hankala". Pyöritellään silmiä ja tuhahdellaan. Kaikki pitäisi ottaa kiitollisena vastaan, vaikka sille ei mitään käyttöä olisi. Joskus on helpompi ottaa ja heittää roskiin kuin alkaa käydä taistelua ja draamaa tällaisen henkilön kanssa. Varmasti joku näistäkin traumatisoituu eikä enää uskalla sanoa "ei" kun on riittävän monta kertaa tullut jyrätyksi.