Nuukin lahja, jonka sait tänä jouluna? Saitko jotain ihan omin käsin väkerrettyä?
Kommentit (32)
Käsivoide. Sen hinta oli 2,90 ennen joulua S-ryhmän kaupassa.
Itsetehdyt saattaa olla joo halpoja, mutta myös kalliimpia. Tein kaikille lapsilleni torkkupeitot neuloen ja niiden langat maksoivat 83€/peitto. Minusta se ei ole ihan vähän.
Kaikki lahjat olivat kyllä tosi kivoja! Halvin oli heijastin, vaikka onkin täkeä. Käytän aina heijastimia ulkona, mutta ehkä muihin lahjoihin verratuna oli nuuka.
Vierailija kirjoitti:
Jaa no mä annoin itsetehtyjä lapasia, sukkia ja heijastinaskarteluja enkä oikein koe nuukaksi lahjaa? Se tylsä konvehtirasia 3 pkt kympillä olisi ollut nuuka lahja.
Nyt joulunpyhinä rupean neulomaan jo ensi joulun lahjoja ;)
Sain villasukat. Paras lahja. Itse en ole kyennyt reuman takia neulomaan vuosikymmeniin. Villasukat ovat parhautta.
Sain vahinkotavarakeskuksesta ihonhoitosetin, johon oli unohtunu hintalappu kiinni. Oli todella mieluinen lahja ja oon tyytyväinen ettei muhun tuhlattu kauheesti, vaan sain kaikkea hyödyllistä (:
Vierailija kirjoitti:
Itsetehdyt saattaa olla joo halpoja, mutta myös kalliimpia. Tein kaikille lapsilleni torkkupeitot neuloen ja niiden langat maksoivat 83€/peitto. Minusta se ei ole ihan vähän.
Ja se aika minkä olet käyttänyt tuohon, on vielä arvokkaampaa.
Gonamies kirjoitti:
Arvostan enemmän lahjoja joihin on käytetty aikaa, kuin lahjoja, joihin käytetty rahaa. Rahaa minulla on itsellänikin riittävästi, joten voin kyllä ostaa kaupasta haluamani.
..suurin osa niistä kalliistakin tavaroista on jossain halpamaassa riistopalkoilla teetetty.
Veli antoi käytetyn kortsun, jonka oli pessyt...
Oonkohan mä nyt hirveän nuuka, kun muutaman lahjan tein todella itse.. Parit villasukat, yhden kaulakorun ja yhden kaulahuivin. Ostin kyllä myös lahjoja, mutta käsityöihmisenä joulun alla on ihana väkerrellä jotain pientä ajatellen lahjan saajaa. Ja lisään nyt vielä, että kaikki, jotka multa saivat jotain itse tehtyä, saivat myös jotain ostettua.:P
Itse en saanut tänä jouluna mitään sellaista, josta kuultaisi läpi "pitääkö tollekin antaa jotain"-asenne.:) Vähän etäisemmiltäkin sukulaisilta sain oikein mieluisat lahjat. Yhdestä tuli ihan huono omatunto, kun en itse laittanut takaisin tänä jouluna mitään, oli jotenkin niin ajateltu lahja. (lempi sarjakuvapiirtäjäni kirja) Mutta täytyi opiskelijana vähän karsia ja aloitin neulomisen ja virkkaamisen liian myöhään, enkä ehtinyt tehdä enempää.:/ Pitää muistaa heitä myöhemmin.
Yhden kaverin kanssa on kehittynyt ihan perinteeksi, että annamme toisillemme "nuukia" lahjoja 😅 Siis jotain itsetehtyä askartelua tai vaikka kirja tai koriste-esine kun löytyy antajan kotoa. Joskus ne ovat nappilahjoja, joskus ne pistetään kieroon. Tänä vuonna sain kirjan, luultavasti luen sen kerran ja sitten kierrätän.