Päästäisitkö 16v:n Hgin keskustaan uudenvuodenaattona?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Minua ei päästetty ja vieläkin vituttaa. Olen 48.
Sama. Ikää 52v 😁
Ois toi saanut mennä, jos ois halunnut. Oli kavereillaan, siis viime vuonna. Luotin ja luotan häneen, loputtomiin ei voi olla suojamuurina maailmaa vastaan. Syyllisyys on aina väijymässä, tiedetään, mutta on pakko antaa sen omaa elämää, eikä mun pelkoja.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei päästetty ja vieläkin vituttaa. Olen 48.
:D
Mitä tapahtui? Veikö joku heilasi?
Vierailija kirjoitti:
Päästäisin. Onhan 16 vuotias jo lähes aikuinen.
Näin on. Moni asuukin jo omillaan, jos opiskelee isommassa kaupungissa ja lapsuuskoti on jossain pikkukylässä. Hassua jos tuonikäistä pitää vielä paimentaa kuin pikkulasta.
Nykynuoret muuten harvoin dokaavat niinkuin vanhempansa. Sitä pidetään junttimaisena.
Eiköhän uussuomalaiset ole taas suunnitelleet kepposta jos toista.
Ei. Kun ei pääse mihinkään turvalliseen paikkaan sisälle, joutuu vain räjäytetyksi ja raiskatuksi kadulla.
Kyllä voi päästää, siellä tyttöpuoliset voivat päästä tutustumaan monikulttuurisuuteen. Pääsee ringin keskelle saamaan kiinteitä katseita.
Vuonna 1990 olin siellä itse samanikäisenä. Silloin olikin vielä turvallista. Nyt kun siellä pyörii ihan erilaista porukkaa (tiedätte kyllä), niin en missään nimessä päästäisi. Ellei mukana ole isoa porukkaa isokokoisia miespuolisia kavereita, jotka pysyvät tyttöjen kanssa koko illan "turvamiehinä". Ja todellakin hakisin miehen kanssa tytön kaupungilta kotiin, ettei ainakaan tarvitse lähteä minnekään asemalle yksin tai kävellä pysäkiltä yksin kotiin.
Tähän on tultu.
Vierailija kirjoitti:
13, poika sanoo ettei ole mitään perusteita kieltää, koska ei siitä ulkona olosta silloin ole kellekään mitään haittaa. Ja enpä nyt tiedä kasvatuksen pieleen menemisestä, ainakin koulumailmassa sujunut aina kiitettävästi ja ollut pidetty lapsi/nuori.
Luottakaamme siis 13-vuotiaan pojan kasvatusohjeisiin!
Mä pääsin Helsingin keskustaan uutta vuotta juhlimaan 16- vuotiaana, 1990- luvun alkupuolella. Isä kyllä haki aina puolen yön jälkeen autolla kotiin. Kyllähän siellä vähän ryypiskeltiin, mutta ei mitään älytöntä ikinä.
Mulla on nyt vanhin tytär vasta 12v, mutta en varmaan hirveän mielelläni päästäisi häntä stadion neljän vuoden kuluttua. Yrittäisin ehdottaa kavereita meille vaikka, ja jos sitten kuitenkin päästäisin niin hakisin ehdottomasti autolla kotiin.
En todellakaan. Ja pysyttelen itsekin kaukana kaupungin keskustasta.