Lapset sain juuri nukkumaan ja muistiini palautuikin lapsuuden joulut
Muistan miten äitini aina kohteli minua niin paskasti. Hän ei koskaan välittänyt minusta tai linun tunteistani. Oma etu tuntui hänen toiminnassaan painavan ja minun tunteeni eivät siinä merkitse.
Kommentit (23)
Minä en ole hänen joulujaan pilannut siinä määrin missä hänen elämäänsäkään. Mutta sitli se ei pyydä multa anteeksi.
ap
Hyvää joulua sullekin, ja äidillesi sinne jonnekin. Pitäisit edes pyhät taukoa.
En käsitä mistä se viha voi juontua. Minä en tehnyt mitään ja olen äitini toimesta väärinymmärretty. Jos äitini ei hyväksy sitä että sai minut niin olisi miettinyt sitä etukäteen. Kun lapsi on jo niin sitä pitää yrittää rakastaa eikä vaan yrittää omaa pahaa oloa oksentaa. Mutta niin äitini teki.
ap
Minua rankaisemalla äiti helpotti ehkä omaa tuskaansa, mutta nyt mä kärsin siitä ja samoin perhe. On varmaan hiton ylpeä siitä? Oma lasta haavoittamalla on narsistista yrittää hoitaa omia haavojaan.
ap
Älä tee samallain lapsilles miten äitis sulle teki. Taas on syy jouda ja mököttää pahaan oloon kun yhtäkkiä mieleeni juolahti tämäkin ahdistava asia. Älä lasten joulua pilaa.
Ap, etsi täältä keskustelu "70-luvulla syntyneet, oliko teillä tällaista" (tms)- saat kohtalotovereita. Voimia!
Olen tehnyt valtavan työn että yritän parantua äitini teoita mutta kaikkea en voi antaa anteeksi. Äitini pitäisi hakea apua jotta voin tietää etten ole se syypää ja hän saa sen tietää itsekin.
ap
Muut lapset ovat saaneet joulun rakadtavissa perheissä mutta mä en ole ikinä voinut nauttia jouluta. En edes aikuisiällä paskan perheeni kanssa kun äitini toiminta jätti niin syvät arvet.
ap
Terapia auttaa viina ei kirjoitti:
Älä tee samallain lapsilles miten äitis sulle teki. Taas on syy jouda ja mököttää pahaan oloon kun yhtäkkiä mieleeni juolahti tämäkin ahdistava asia. Älä lasten joulua pilaa.
Mä en voi mitään jos niiden joulu on pilalla. Vaikka yritän niin en pysty unohtaaman mitä mulle on tehty. Miksi mun lapsilla olisi oikeus selvitä liian helpilla ja olla tajumatta elämän epäreiluutta? Minä olen kokenut sen liin rajusti.
ap
Onk ap tropit loppu? Juo viinaa, se auttaa ;)
Äiti pitää itseään niin hyvänä ihmisenä, että kokee voivansa arvostella minua ja mun kotia ja ihan kaikkea. Vituttaa se kun pitää itseään niin täydellisenä minuun nähden vaikka on aikaansaanut sen alistamalla minua. Sen kusiämmän ylimielisyydellä ei ole mitään rajaa ja on hänen vikansa että omat lapseni joutuvat kärsimään hänen aiheuttamasta toiminnasta.
ap
Joudun sanomasn lapsilleni samoja asioita mitä se hullu on sanonut minulle. Hän eivoi muuten ymmärtää aiheuttamansa tuskan määrää. Tätä ei voi kukaan haluta mutta ei voi muuta. Äiti on ahdidtanut mut nurkkaan ja en voi padota kaikkea sisälle.
ap
Sinua ei ole rangaistu vaan hemmoteltu piloille. Sellaisesta tulee tollanen rasittava valittaja.
Vierailija kirjoitti:
Joudun sanomasn lapsilleni samoja asioita mitä se hullu on sanonut minulle. Hän eivoi muuten ymmärtää aiheuttamansa tuskan määrää. Tätä ei voi kukaan haluta mutta ei voi muuta. Äiti on ahdidtanut mut nurkkaan ja en voi padota kaikkea sisälle.
ap
Tää oli hyvä! "Mä en voi sille mitään, että äitini pakottaa minut olemaan ilkeä omille lapsilleni". Eihän sulla olekaan mitään vastuuta omista teoistasi, vastuu on äidillä.
Heitän lasten joululahjat mäkeen jotta äiti ymmärtää miten paskasti se kohteli mua lapsena. Mitään muuta en toivo äidiltä kun anteeksi-sanaa mutta hänen röyhkeydellään sitä ei koskaan kuulu. Äidillä ja muillakaan lapsuuden aikuisilla ei ole selkärankaa koska minun pahoinvoinnista ei haluttu ottaa vastuuta. Narsismin uhri olen mutta äitiä se ei liikauta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Sinua ei ole rangaistu vaan hemmoteltu piloille. Sellaisesta tulee tollanen rasittava valittaja.
Hiton räkänaama sä et tiedä mun lapsujdesta tai mun kohtelusta mitään! Äiti teki väärin mutta ei myönnä narsismiaan ja jatkaa minun pitämistä hirressä. Jos hän olisi hyvä ihminen niin olisi jo minulta pyytänyt anteeksi ja perheeltäni myös, joiden pahaa oloa hän aiheuttaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tää oli hyvä! "Mä en voi sille mitään, että äitini pakottaa minut olemaan ilkeä omille lapsilleni". Eihän sulla olekaan mitään vastuuta omista teoistasi, vastuu on äidillä.
Vastuu on äidillä mutta ymmärrän sarkasmia. En ole mikään tyhmä. Hiton kusiainen voit olla pilaamatta muiden joulua koska et tiedä äidin koko lähipiirilleen aiheuttamaa tuskaa. Minua on turha syyttää mutta niin tietenkin tehdään koska minusta rakennettiin jo lapsena syntipukki.
ap
Ihan kuin mä olisin syyllinen äitini pahoinvointiin. Minä olen kräsimyt ja tottakai reagoin tankaisin äitini tekemään vääryyteen.
ap