Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada ystävä ymmärtämään, että olemme " eri viivalla" hänen kanssaan? Ei tunnu oikein..

Vierailija
23.12.2017 |

Meitä on suht iso naispuolinen ystäväporukka. Olemme tutustuneet yliopistolla ja ystävystyneet keskenämme. Meidän porukkaan on kuulunut yksi nainen, joka on amk:ssa ja välillä tuntuu, ettei hänen ole " samalla viivalla" meidän kanssa. Meille on tärkeää ns. Samanhenkisyys ja juttujen ja ihmisen pitää natsata tietyllä tavalla. Siksi olemme miettineet, että miten kertoa tälle ystävälle, ettei meillä ole hänen kanssaan oikeen yhteistä? Haluamme sanoa sen kohteliaasti ja selkeästi, mutta emme oikein tiedä, mikä olisi parhain tapa tähän. Olisiko teillä antaa vinkkejä hienotunteisiin sanoihin?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sori mut oot kyl vaan liian tyhmä meidän kaveriksi, me ollaan fiksuja yläpuolellasi olevia yliopistolaisia."

Vierailija
2/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä vaikka tämä aloitus kyseiselle ihmiselle. Todennäköisesti hän tajuaa oman parhaansa ja pysyy jatkossa kaukana urposta kanalaumastanne. Eiköhän hän ymmärrä tämän jälkeen panostaa jatkossa ihmisiin jotka ovat hänen arvoisiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. 12-vuotiaitako te olette? Miten hän on joutunut kaveriporukkaanne?

Vierailija
4/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestäkää akateemiset illanistujaiset. Eiköhän amispölö ymmärrä yskän

Vierailija
5/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aina tavattoman surullista että naiset haluavat leikkiä luokkaleikkejä ja kun eivät millään muulla kykene pätemään niin pätevät sitten jollain oppiarvolla.

Mutta jollainhan niiden kanojen täytyy erotella jyvät akanoista.

Vierailija
6/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mammat uskoo taas tähänkin.

Vierailija
7/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan teillä paljon yhteistä. olette naisia, suunnilleen samanikäisiä, opiskelette koulussa.

Vierailija
8/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko miettiny että tämä ystävä voi myös miettiä tapoja kertoa teille, ettei hän haluaisi viettää aikaa tynnyrissä kasvaneiden ihmisten kanssa. Ei vaan kehtaa kieltäytyä seurastanne. Tai hän panna paukuttaa vähintään yhden teistä kumppania.....

Vierailija
9/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta onhan meillä nyt aika suuri tasoero :D huoh..yliopisto on korkea-asteisin koulu kuitenkin. En mä hyväksyisi edes miestä, joka ei olisi opiskellut tai opiskelis yliopistolla. Mulla on ainakin itsellä tietyt arvot, mistä en päästä irti ja niihin arvoihin kuuluu just hyvä ura. Mulla on asioita, mihin tähtään ja jos joku ei kykene samalle viivalle, niin ei oo kuulu mun kiinnostuksen kohteisiin. Olen itsevarma nainen :)

Ap

Vierailija
10/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä provo, mutta voi loukata joitain ylemmyydentuntoisia ihmisiä vetämällä maton heidän altaan. Jouluna pitäisi olla kiltti kaikille.

Vierailija
11/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä provo, mutta voi loukata joitain ylemmyydentuntoisia ihmisiä vetämällä maton heidän altaan. Jouluna pitäisi olla kiltti kaikille.

Luuletko, ettei tällaisia ihmisiä ole olemassa? Minun exäni oli tällainen esimerkiksi. Siksi onkin exä.

Vierailija
12/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta onhan meillä nyt aika suuri tasoero :D huoh..yliopisto on korkea-asteisin koulu kuitenkin. En mä hyväksyisi edes miestä, joka ei olisi opiskellut tai opiskelis yliopistolla. Mulla on ainakin itsellä tietyt arvot, mistä en päästä irti ja niihin arvoihin kuuluu just hyvä ura. Mulla on asioita, mihin tähtään ja jos joku ei kykene samalle viivalle, niin ei oo kuulu mun kiinnostuksen kohteisiin. Olen itsevarma nainen :)

Ap

Sori mutta et vaikuta ulosantisi perusteella kovin tasokkaalta vaan lähinnä teini-ikäiseltä. Veikkaan että se amk:n käynyt tulee menestymään ja ansaitsemaan sinua paremmin.

Vierailija
13/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Enemmän se on alasta kiinni. Jos pitäisi valita ottaisinko amk-sähköinssin vai jonkun kauppasurkean markkinointimuidun tai humanistipiiperön niin todellakin ensimmäinen. Oikeat tieteet yliopistossa on tietysti ykkönen

Vierailija
14/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla se joka lähti jonnekin Latviaan opiskelemaan, kun ei Suomessa ovet avautuneet sitten millään. Tasokas nainen.

Vierailija
15/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et oo sitten nähnyt paljon maailmaa. Näitä on paljon oikeasti. Myös miehet saattavat valita naisia koulutuksen perusteella..

Vierailija
16/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot, että te ette tykkää kun joku oppii asioita käytännössä ja valmistuu ammattiin kun te haluutte olla vaan akateemisia opiskelijoita ettekä tehdä mitään käytännössä.

Kertokaa ettette voi olla ystävä sellaisen kanssa joka valmistuu työelämään nopeammin kuin te, eikä joudu köyhäilemään enää pitkään.

Vierailija
17/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sun kannattas ottaa mallia siitä (luojamuistaaminkä) kauppiksen bloggarista, joka kirjoitti aiemmin tänä vuonna kyltereiden olevan kauniita, ja menestyviä, ja kauniita, sanoinko jo kauniita? Muistatteko, täälläkin oli linkki :D

Vierailija
18/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jaa, välillä oikein häpeän kun olen pelkkä maisteri ja moni ystävä on tohtori. Mutta jostain syystä minun alhainen koulutustasoni ei näytä häiritä heitä.

Minun täytyy kysyä ensi kerralla jos olen liian tyhmä heille kun en ole väitellyt. Opintoviikkoja minulla on 214 kpl. (Nykymaailman pisteissä se olisi ehkä 386 p jos osaan laskea oikein).

Vierailija
19/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kyllä tällainen ystävä. Tai "ystävä". Ei sitä tarvitse mitenkään rautalangasta vääntää, kyllä se amk:lainenkin sen tajuaa silti, ei tajuamiseen tarvita yliopiostokoulutusta. Sen sijaan kysyisin, miten tapasitte siellä yliopistolla kaikki?

Vierailija
20/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet AMK: n käyneet ovat paljon fiksumpia kuin yliopiston käyneet. Ainakin sosiaalisten taitojen ja vuorovaikutus taitojen perusteella. Riippuu mistä kulmasta asioita katsoo. Mitä alaa opiskelet? Yliopiston kuuluisi opettaa avarakatseista suhtautumista elämään (asioiden tulkitsemista eri kulmista). Taidat olla vielä kovin nuori ja opintojen alussa. Älä anna opintojen nousta hattuun. Sillä lopulta olemme kaikki samalla tasolla, olipa sitten koulutus mikä hyvänsä. Olemalla kaikkien kaveri, ymmärrät paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän