Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada ystävä ymmärtämään, että olemme " eri viivalla" hänen kanssaan? Ei tunnu oikein..

Vierailija
23.12.2017 |

Meitä on suht iso naispuolinen ystäväporukka. Olemme tutustuneet yliopistolla ja ystävystyneet keskenämme. Meidän porukkaan on kuulunut yksi nainen, joka on amk:ssa ja välillä tuntuu, ettei hänen ole " samalla viivalla" meidän kanssa. Meille on tärkeää ns. Samanhenkisyys ja juttujen ja ihmisen pitää natsata tietyllä tavalla. Siksi olemme miettineet, että miten kertoa tälle ystävälle, ettei meillä ole hänen kanssaan oikeen yhteistä? Haluamme sanoa sen kohteliaasti ja selkeästi, mutta emme oikein tiedä, mikä olisi parhain tapa tähän. Olisiko teillä antaa vinkkejä hienotunteisiin sanoihin?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa ap, silasit juuri ensivaikutelmani tyhmästä blondista: pinnallisuus, ulkokultainen pöyhkeily, raha ja valta puhuu... t. tohtori jolla on kavereita koneistajasta virkatutkijoihin ja kapiaisesta kapteeniin. Se on mielestäni sivistystä ettei katso titteliin tai kuinka monenlaisella haarukalla varustetussa pöydässä osaa etiketin.. noh. Ehkä joskus ymmärrät. Oikea ystävyys.

Vierailija
22/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta onhan meillä nyt aika suuri tasoero :D huoh..yliopisto on korkea-asteisin koulu kuitenkin. En mä hyväksyisi edes miestä, joka ei olisi opiskellut tai opiskelis yliopistolla. Mulla on ainakin itsellä tietyt arvot, mistä en päästä irti ja niihin arvoihin kuuluu just hyvä ura. Mulla on asioita, mihin tähtään ja jos joku ei kykene samalle viivalle, niin ei oo kuulu mun kiinnostuksen kohteisiin. Olen itsevarma nainen :)

Ap

Sori nyt vaan mutta on tosi sääli että noin tyhmä ihminen kun sinä on sattunu ahkeruudella pääsemään yliopistoon. Teet kaverille palveluksen jättämällä hänet rauhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen AMK-inssi. Tienaan 4900 € kuussa. Käykö kateeksi?

Vierailija
24/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katkaista välit nyt jouluna. Esim. seuraavalla tekstarilla:

Hei tyhmä amis, me hienommat kermaperseet emme halua enää hengailla alimman kastin kanssa. Me lähdemme tästä ylhäisön kanssa viettämään arvollemme sopivaa joulua. Hyvästi alhainen otus! Tukehdu kinkkuusi!!!

Vierailija
25/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet AMK: n käyneet ovat paljon fiksumpia kuin yliopiston käyneet. Ainakin sosiaalisten taitojen ja vuorovaikutus taitojen perusteella. Riippuu mistä kulmasta asioita katsoo. Mitä alaa opiskelet? Yliopiston kuuluisi opettaa avarakatseista suhtautumista elämään (asioiden tulkitsemista eri kulmista). Taidat olla vielä kovin nuori ja opintojen alussa. Älä anna opintojen nousta hattuun. Sillä lopulta olemme kaikki samalla tasolla, olipa sitten koulutus mikä hyvänsä. Olemalla kaikkien kaveri, ymmärrät paremmin.

Onhan se kovin nuori. "Meidän porukka", "meille on tärkeää". Tuo massa-aivoisuus tuppaa jäämään vuosien myötä.

Vierailija
26/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatis sun arvot ehkä vähän tarkastusta. Ihmisiä ei voi arvottaa noin.

Vierailija
27/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa ap, silasit juuri ensivaikutelmani tyhmästä blondista: pinnallisuus, ulkokultainen pöyhkeily, raha ja valta puhuu... t. tohtori jolla on kavereita koneistajasta virkatutkijoihin ja kapiaisesta kapteeniin. Se on mielestäni sivistystä ettei katso titteliin tai kuinka monenlaisella haarukalla varustetussa pöydässä osaa etiketin.. noh. Ehkä joskus ymmärrät. Oikea ystävyys.

Kiitos tästä. Hyvää joulua :)

Duunaritaustainen humanisti vasta matkalla tohtoriksi

Vierailija
28/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ammattikoulun käynyt on päässyt vakituisiin töihin heti nuorena, ja palkka juoksee. Toisin kuin nämä pätkätyöläiset humanistit, jotka voi vielä 35-vuotiaana roikkua vanhempien kukkarolla eikä oikein aikuistu muutenkaan.

Tekeminen voittaa puhumisen 6-0.

Vierailija
29/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen juuri se kaveriporukan AMK kun muut on käynyt yliopiston. Olen ajatellut että kylmennän välejä kun en halua tuntea itseäni huonommaksi. Lapsetkin hankin liian aikaisin muihin verrattuna joten eipä oikein ole yhteistä enää lapsuuden kavereiden kanssa. Itse eronnut ja muut vasta menossa naimisiin ja perustamassa perhettä.

Vierailija
30/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vissiin ymmärrä, että AP provoilee?

Vierailija
31/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytä vaikka tämä aloitus kyseiselle ihmiselle. Todennäköisesti hän tajuaa oman parhaansa ja pysyy jatkossa kaukana urposta kanalaumastanne. Eiköhän hän ymmärrä tämän jälkeen panostaa jatkossa ihmisiin jotka ovat hänen arvoisiaan.

Miten niin oman parhaansa? Tuollaisten ihmisten ystävät eivät välttämättä ole ns. heitä parepia ihmisiä, vaan saattavat todellakin olla olleet parhaassa seurassa, mihin tulevat ikinä päätymään.

Vierailija
32/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukutte AP tyhmäksi, mutta sen sijaan meette täydestä selvään provoon? Nyt miettikääpä hetken :) onko pikkasen noloa :D

Vierailija
33/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi :D upposi taas täydestä .. Myötähapeä.

Vierailija
34/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tällaisia ihmisiä on olemassa. Tunnen muutaman. Sietää ei Luojan kiitos tarvitse.

Vierailija
35/35 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanot sille suoraam että oot liian tyhmä meidän seuraan, niin helppoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä