Miehellä paljon naisia kavereina; hyvä vai huono asia?
Uudehkolla nykyisellä miesystävälläni on paljon naisia kavereina. Aluksi en niin ajatellut asiaa, mutta nyt puolen vuoden yhdessäolon jälkeen jostain syystä olen alkanut miettimään asiaa. Miten itse ajattelette, onko se hyvä asia? Mistä "johtuu", että naisia on paljon kavereina? Mies on avulias ja mukava naisille, ei lipevä tms. Mutta valmis auttamaan "miesten töissä".
Vaikka en peri mustasukkainen luonteeltani olekaan niin asia on alkanut vaivaamaan. Ei tunnu mukavalta, etä mies pitää yhteyttä näiden muiden kanssa, viestittelee yms. Itsellänikin on miehiä kavereina, mutta kavereina olen pitänyt nyt vain sellaisia miehiä, jotka ei yritä ja hämmennä mitään vaan kunnioittaa sitä, että seurustelen. Lähtökohtaisesti olen itse kokenut niin, että miehet "kavereina" on usein kavereina sen vuoksi, että ovat kiinnostuneita ja ylläpitävätä "kaveruutta" sen vuoksi.
Mutta vapaasti kommentteja ja näkökulmaa asiaan saa laittaa.
Kommentit (32)
Kuulostaa näin miehen korvaan erittäin epäilyttävältä. Monessakin mielessä.
Joissain tapauksissa voi olla hyvä asia, mutta itselläni taas exän kanssa oli päinvastoin. Suurin osa näistä "kavereista" ei ollut oikeasti pelkkiä kavereita. Hänen sanojensa mukaan oli vain kavereita, mutta selviteltyäni asiaa luottamuspulan vuoksi huomasin, että nämä "kaverit" lähettelivät itsestään paljastavia kuvia, halusivat seksiä krapulassa, kiittivät jopa viimeyöstä tai pahoittelivat, että joutuivat seuraavana aamuna töihin, ettei mies voinut mennä sinne yöksi :) nämä siis ennen selvitystä (puhelimen ratsausta) olivat niitä, jotka tykkäilivät joka somekuvasta ja kommentoivatkin jotain. Mies sai myös outoon aikaan puheluita ja monesti meni myös viihdeillan jälkeen puhelin kiinni ja aamulla tuli viestiä "sori akku on loppunut, olin kaverilla yötä"... Ei onneksi asuttu yhdessä ja suhde kesti vajaa 2 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kerro toki!
Luultavasti ainakin entisiä panoja. Pahimmassa tapauksessa nykyisiä. Omista miespuolisista kavereistani oikeastaan kaikki ovat entisiä hoitojani, minkä nykyinenkin tietää.
Vierailija kirjoitti:
Njaa. Mullakin on 80 prossaa kavereista naisia, koska olen naisvaltaisessa työpaikassa. Muita kavereita ei ole, koska niille ei työltä jäisi kumminkaan aikaa. Tosin en koskaan auta ketään paitsi todellisessa hädässä, sen verran olen elämässä oppinut.
Minulla on paljon kavereita. Suurin osa on miehiä mutta naiskavereitakin löytyy seitsemän kappaletta joista yksi on entinen tyttöystävä kahdenkymmenen vuoden takaa. En näe tässä mitään ongelmaa.
M44
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti ainakin entisiä panoja. Pahimmassa tapauksessa nykyisiä. Omista miespuolisista kavereistani oikeastaan kaikki ovat entisiä hoitojani, minkä nykyinenkin tietää.
Enpä haluaisi olla nykyisen housuissa, koskaan tiedä milloin eukolla alkaa vanha suola janottamaan jonkun "kaverin" kanssa.
Mulle tuo on aina ollut kynnyskysymys. En ikinä tapailisi miestä, jolla on paljon naisia kavereina. Olen itsekin perinteinen nainen, joka katsoo miehiä korkeintaan romanttisessa mielessä, joten ainoastaa naiset ovat ystäviäni. Odotan samaa mieheltä. Nykyaika on sairas, jossa sukupuolet sekoittuvat niin pahasti, että naiset ovat tarpeeksi miehekkäitä ollakseen "yksi jätkistä" kaverimiehilleen ja heteromiehetkin niin neitimäisiä, että menevät tyttöystävästä. Ei toki ole minulta pois muiden suhteet, en vaan itselle moista tahtoisi.
Naisten kanssa kaveeraava mies on mielestäni aina joko liian neitimäinen mieheksi tai sitten katala panomies. Kumpaakaan en omalta mieheltäni tahdo.
Mun mielestä on positiivista, että on ystäviä molemmista sukupuolista. Mulla on monta ystävä-/kaverimiestä, joista useimmat ovat parisuhteessa (itse olen sinkku). Kukaan heistä ei ole ikinä osoittanut minkäänlaista kiinnostusta pettää puolisoaan kanssani, enkä minäkään ole heistä seksuaalisessa mielessä kiinnostunut. Varmasti on olemassa miehiä, jotka eivät osaa olla "vain" ystäviä naisten kanssa, mutta on myös monia, joilta se sujuu täysin luontevasti.
Naiset aina vinkuvat jos miehet eivät pidä homoista ja sanovat että eivät ne homot halua panna kaikkia miehiä. Tämä on totta. Mutta ei me heteromiehetkään haluta panna kaikkia naisia.
Ite kerran törmäsin tälläseen mieheen ja vielä nuoreen. Pakostakin tulee mieleen että kaveruutta pidetään yllä myös siinä toivossa että housuihin pääsee. Itselleni kyllä ehdoton turn off.En tiedä voisinko luottaa mieheen jolla on paljon naispuolisia kavereita. Miehet on kuitenkin miehiä.Ei jatkettu tapailua mutta ehdotti jos pysyttäis kavereina. Eli tämän ymmärsin niin että minut on hyvä pitää varalla, jos sattuu alkaa panettaa.
Itse olen mies joka tykkää puhua kovasti esim. tunteista ja sydänsuruista. Oman kokemukseni mukaan miespuoliset kaverini ovat aika kelvottomia sellaisiin keskusteluihin, koska miehet eivät kovin usein niistä puhu, tai sitten heidän tapansa puhua niistä on aika pinnallinen, eli epätyydyttävä minulle. Miesten kanssa voi esim. sauna-illassa heittää jotain hauskaa läppää ja puhua kaikista kevyistä jutuista, mutta jos haluan puhua jostain vakavimmista asioista, kuten vaikka noista aikaisemmin mainituista, naisporukat ja naispuoliset ystävät ovat siihen huomattavasti parempia keskustelukumppaneita. Ja jos minua esim. itkettää jokin asia, naispuoliset ystävät ovat yleensä parempia tukijoita.
Lisäksi olen itse henkilökohtaisesti sitä mieltä, että mies jolla, ei ole ollenkaan naispuoleisia ystäviä, on minusta tylsä ihminen, ja ehkä jopa tyhmä ja sovinistinenkin. Enkä itse voisi seurustella naisen kanssa, joka ei hyväksyisi sitä, että omaan myös naispuoleisia ystäviä.
Terveisin: paljon naispuolisia ystäviä omaava (hetero)mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä haluaisi olla nykyisen housuissa, koskaan tiedä milloin eukolla alkaa vanha suola janottamaan jonkun "kaverin" kanssa.
Millä tavalla se vanha suola janottaisi jotenkin enemmän kuin uusi ihana seikkailu? En minä ainakaan ole vahtimassa kumppaniani jatkuvasti. Mitä, jos alkaakin kiinnostaa vaikka uusi kuuma herkku työpaikalla?
Minusta ihan hyvä asia. Erilaisten ystävien omaaminen on rikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ihan hyvä asia. Erilaisten ystävien omaaminen on rikkaus.
Ai niin, itse olen siis nainen jolla mies-ja naispuoleisia kavereita on suunnilleen puolet ja puolet.
Ei ainakaan minua haittaisi, vaikka miehellä olisi naisiakin kavereina, (kunhan ne ovat vain kavereita). Kyllä jokaisen pitää saada itse valita ystävänsä, ei kumppani sitä voi päättää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan minua haittaisi, vaikka miehellä olisi naisiakin kavereina, (kunhan ne ovat vain kavereita). Kyllä jokaisen pitää saada itse valita ystävänsä, ei kumppani sitä voi päättää.
Eihän tässä ole kyse muutamasta kaverista vaan jos niitä naisia on tosi paljon kavereina!
Hyvä asia, kertoo että mies on sosiaalinen ja jossain määrin sensitiivinen, eikä liian sukupuolirooleihin kangistunut. Tuntemillani naiskavereita omaavilla miehillä on paljon muitakin ystäviä, olivat sitten heteroita/homoja/miehiä/naisia/transihmisiä