Influenssa jouluna, mitä tehdä lasten kanssa?
Olemme siis kaikki sairastuneet influenssaan (minä, tyttäret 4v sekä 8v). Nyt viimeiset neljä päivää tytöt maannut ihan surkeina n. 39 asteen kuumeessa :( Ruoka ei juurikaan mene alas, nesteytyksestä olen huolehtinut ja ovat saaneet syödä sekä juoda mitä vain alas menee. Meillä ollaan siis elelty mehuilla, limpoilla ja mehujäillä pari päivää. Nyt alkaa kuitenkin selvenemään että joulu vietetään tässä kunnossa ja kolmisteen. Olen jo perunut vierailun äidilleni, ettei ketään ruveta lomaksi tartuttamaan. Olen siis itsekkin huonossa kunnossa, ja mitään jouluruokia meillä ei valmiina jo ole. En edes tiedä uppoaisiko. Tytöt ovat kuitenkin odottaneet joulua kuukausia ja harmittaa että nyt homma on näin, vaikkei sille mitään mahdakkaan. Onko mitään ideoita, miten saisin edes hieman joulutunnelmaa luotua ja lapsia piristettyä? Ihan itkettää katsoa raukkoja sängyn pohjalla pitkän odotuksen jälkeen :( Mitä tehdä??
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että teillä on juuri influenssa?
Sh-alan ammattilaisena koen tunnistavani oireet ainakin itseltäni; yhtäkkiä noussut korkea kuume, päänsärky, lihaskivut sekä yskä. Soitin myös päivystykseen tilanteesta ja influenssaa sieläkin epäilivät oireiden perusteella, mutta kuulemma kannattaa kokeilla vielä kotihoitoa ellei tilanne pahene tai jos kuumeilu vielä jatkuu.
-ApTai mikä tahansa muu flunssa. Kai tiedät myös ettei ole mitään syytä mennä päivystykseen.
Miksi ei? Sinustako ei ole syytä mennä päivystykseen, jos tilanne pahenee? Oikeastiko ei ole MITÄÄN syytä mennä päivystykseen sairaan lapsen kanssa, jos tällä on influenssa?
Ei sille virustaudille voi mitään tehdä.
Eikä influenssalle, jos olisi siitä kyse (sitä ei voi tietää)Entä jos kuume nousee vain korkeammaksi eikä laske? Entä jos lapsi ei kykene syömään tai juomaan ja kuivuu? Olo vain huononee päivä päivältä?
No tietysti sitten päivystykseen jos tilanne menee niin pahaksi että esim alkaa olla kuivumisen merkkejä ja tarvitaan tippaa. Ihan turha sinne on mennä niin kauan kuin kotonakin pystyy kunnon puolesta sairastamaan. Ei se mitään hupia oo istua kipeenä ruuhkaantuneessa päivystyksessä kun noille taudeille ei oikeasti mitään sen enempää siellä voi tehdä kuin kotonakaan. Bakteeriperäiset taudit on asia erikseen. Niihin tehoaa antibiootti.
Meillä ilmeisesti enterorokkoa...tyttö ollut väsähtänyt/voimaton pari päivää, nyt kurkussa/kitalaessa punaista/punaisia pisteitä. Itsellä nielu näyttää samalta ja kolottanut lihaksia pari päivää.
Hitto mikä ajoitus, ei voi muuta sanoa.
Viettäkää yhdistetty joulu/uusivuosi. Samat asiat mitä olisi jouluna tehnyt voi tehdä myöhemminkin.