Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettäminen paljastui joulun alla, mennäkö anoppilaan vai ei..

Vierailija
22.12.2017 |

Ollaan oltu miehen kanssa kymmenen vuotta yhdessä ja meillä on pari lasta. Parisuhde oli mielestäni ihan kunnossa, vaikka lapset ja työ veivätkin aikaa luonnollisesti. Mieheni on aina ollut sosiaalinen tapaus, mutta olen luottanut häneen täysin eikä ole käynyt mielessäkään, että olisi pettäjä tyyppiä. Oli pikkujouluaikaan tosi outo ja paljasti viimein, että oli tasan vuosi sitten firman pikkujouluissa pettänyt minua. Kyseessä oli ollut joku miestä n. kymmenisen vuotta nuorempi nainen, ollaan 35v miehen kanssa. Mies sanoi, että on siitä asti katunut asiaa, mutta ei ole pystynyt kertomaan. Kolaus oli todella kova ja jäin vähäksi aikaa ihan sairaslomalle, koska en saanut öisin unta. Mies on osoittanut katumusta ja olemme käyneet pariterapiassa jo pari kertaa. Lapset ala-asteella. Rakastan miestäni, joten en siksi ollut valmis päästämään hänestä heti irti. Haluaisin vielä jatkaa yhdessä, mutta on kuitenkin erittäin vaikeaa rakentaa luottamusta uudestaan ja minulle on ilmaantunut järkyttäväviä riittämättömyyden tunteita. Nyt tässä on vielä sekin, että olemme luvanneet mennä viettämään jouluaattoa anoppilaan. Emme ainakaan toistaiseksi halua kertoa tästä ulkopuolisille, koska olemme päättäneet yrittää. Olen silti henkisesti aivan loppu ja suru & pettymys ei ole vieläkään laantunut miestä kohtaan täysin. Tuntuu kauhealta mennä anoppilaan, vaikka appivanhemmat ovatkin ihania. Menenkö sinne viettämään joulun vai viitsinkö laittaa lapset ja miehen sinne illaksi syömään ja jään itse kotiin "sairaana" ? Tämä on ihan hirveää tiedän sen, jos olisi normaali tilanne en ikinä jäisi pois, vaikka olisi mitä riitaa ollut. Toiset petetyt täällä ehkä ymmärtävät tuskani. Tuntuu, kun sydän olisi pienissä paloissa. Haluaisin myös vertaistukea, jos täältä sitä voisin löytää? Huoh. Niin surullinen joulu tulossa, vaikka lapsille ei tietenkään näytetä, että asiat on pahasti pielessä. :(

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maarakennusalalla töissä ja ei ole kyllä tullut vastaan  kuin kaks miestä, jotka ei varmasti petä vaimoaan. Tai ainakin tällasen kuvan olen saanut heistä. En nyt tarkoita, et mie heilastelen kaikkien ukkojen kanssa vaan kyllä menovesi ja vieraat naiset vie reissutöissä. Olen välillä katsonut vierestä... Onpa melkosta menoa ja kotona ollaan kunnon perheen isää. Eli ei ne pikkujoulut vaan ihan se työelämä. Ja tsemppiä ap:lle. Et varmasti ole ainut petetty tässä maassa.

Vierailija
22/33 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öh, jos nyt mietitään tapahtumaa ihan mekaanisena suorituksena, niin joku kännipäissään(?) pani toista kännistä. Ei kuullosta kovin syvälliseltä ja miehenkään elämää mullistavalta tapahtumalta.

Eihän pettäminen Ok ole, mutta parisuhteessa seksi saa aivan käsittämättömiä mittasuhteita. Ehkä sen takia, että molemmat kokee luopuneensa jostain tms. Eihän kukaan sinkku pistä mitään painoarvoa edellisen viikonlopun panoille enää keskiviikkona.

Ei sentään pelannut perheen taloa tms. korjaamatonta.

Pelas se ap:n luottamuksen. Se on pahempaa, kuin että olisi pelannu talon.

Useimmiten kerran menetettyä luottamusta ei saa enää koskaan täysin takas. Se on todella iso ongelma pitkässä juoksussa. Että silleen. Ei mulla muuta. Hyvät joulut sinnekki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäät kotiin ja kerrot anopille totuuden, eli voit huonosti koska mies pettää.

Vierailija
24/33 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Tapahtunut vuosi sitten ja nyt paljastui ja olette jo kahdesti käyneet terapiassa.

Vierailija
25/33 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh, jos nyt mietitään tapahtumaa ihan mekaanisena suorituksena, niin joku kännipäissään(?) pani toista kännistä. Ei kuullosta kovin syvälliseltä ja miehenkään elämää mullistavalta tapahtumalta.

Eihän pettäminen Ok ole, mutta parisuhteessa seksi saa aivan käsittämättömiä mittasuhteita. Ehkä sen takia, että molemmat kokee luopuneensa jostain tms. Eihän kukaan sinkku pistä mitään painoarvoa edellisen viikonlopun panoille enää keskiviikkona.

Pelas se ap:n luottamuksen. Se on pahempaa, kuin että olisi pelannu talon.

Useimmiten kerran menetettyä luottamusta ei saa enää koskaan täysin takas. Se on todella iso ongelma pitkässä juoksussa. Että silleen. Ei mulla muuta. Hyvät joulut sinnekki.

Meinaat, ettei pitkässä parisuhteessa koskaan valehdella mitenkään muuten? Että muusta päästään kyllä yli helposti, mutta just se joku känninen pano on deal breaker.

Noinhan se yleensä menee, mutta ei siinä järkeä ole pragmaattisesti katsoen. Talon pelaaminen sentään tuhoaisi molempien talouden loppuiäksi. Se pano... Mitä se oikeasti tuhosi? Siis ihan oikeasti, ilman harlekiinipokkarin dramatisointia.

Vierailija
26/33 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin meinasin sanoa että jää kotiin, että mieskin saisi ihan korostetusti ja alleviivatusti tajuta yksinäisyytensä ilman sinua jouluna. Sitten vaan aloin miettimään sinua yksin, lapsetkin muualla. Jos appivanhemmat muutenkin on mukavia, niin ehkä kannattaisi mennä ja yrittää nauttia joulusta juurikin lasten kanssa. Mies toivottavasti tajuaa surullisuutesi eikä oletakaan sinun olevan pirtsakka tonttutyttö..voihan anopillekin vaikka mainita että olet kovin väsynyt.. Hyvää joulua joka tapauksessa!

Vierailija
27/33 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh ! On teillä jutut. Vuosi sitten pettänyt ja nyt pitäisi joku meteli nostaa. Olette te lapsellisia.

Meillä on peuhattu jo yli kolmekymmentä vuotta tuttujen ja tuntemattomien sängyissä. Liitto vaan lujittuu vuosi vuodelta ja rakkaus kasvaa, kun sitä jakaa vähän useammallekin.

Rupea sinäkin ap ottamaan rennosti ja ilakoi vaikka muutaman reippaan nuoren miehen kanssa äläkä jää valittamaan miehesi satunnaista kännipanoa. Ei se järvi soutamalla kulu eikä kulu melakaan.

Minun mieheni tietää hyvin, että ei luultavasti ole biologinen isä kuin enintään puolelle lapsistamme ja silti hän rakastaa kaikkia yhtä paljon.

Vierailija
28/33 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuden lapsen äiti kirjoitti:

Höh ! On teillä jutut. Vuosi sitten pettänyt ja nyt pitäisi joku meteli nostaa. Olette te lapsellisia.

Meillä on peuhattu jo yli kolmekymmentä vuotta tuttujen ja tuntemattomien sängyissä. Liitto vaan lujittuu vuosi vuodelta ja rakkaus kasvaa, kun sitä jakaa vähän useammallekin.

Rupea sinäkin ap ottamaan rennosti ja ilakoi vaikka muutaman reippaan nuoren miehen kanssa äläkä jää valittamaan miehesi satunnaista kännipanoa. Ei se järvi soutamalla kulu eikä kulu melakaan.

Minun mieheni tietää hyvin, että ei luultavasti ole biologinen isä kuin enintään puolelle lapsistamme ja silti hän rakastaa kaikkia yhtä paljon.

Tämä on ensimmäinen tervejärkinen puheenvuoro koko ketjussa. Ottakaa järki käteen nipottajat.

Vierailija
29/33 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai sairaslomalle jäit pettämisen vuoksi. Ei tuo ole mikään sairaus, että ketuttaa. Ryhdistäydy äläkä lintsaa.

Mieti sitten, että tuntuuko ok lähteä.

Vierailija
30/33 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maarakennusalalla töissä ja ei ole kyllä tullut vastaan  kuin kaks miestä, jotka ei varmasti petä vaimoaan. Tai ainakin tällasen kuvan olen saanut heistä. En nyt tarkoita, et mie heilastelen kaikkien ukkojen kanssa vaan kyllä menovesi ja vieraat naiset vie reissutöissä. Olen välillä katsonut vierestä... Onpa melkosta menoa ja kotona ollaan kunnon perheen isää. Eli ei ne pikkujoulut vaan ihan se työelämä. Ja tsemppiä ap:lle. Et varmasti ole ainut petetty tässä maassa.

Juuri näin. Olen siis tuo, joka on miettinyt noita pettämisjuttuja. Itsekin miesvaltaisella alalla ja naisvaltaisella alalla työskennelleenä tiedän, että todella moni pettää, mutta puoliso ei tiedä. Siksi en osaa enää suhtautua niin vakavasti asiaan. 

Moni sanoo, että se olisi kerrasta poikki, jos puoliso pettäisi. No on pettänyt, mutta et tiedä. Yleensä nuo jutut on sellaisia kerran elämässä kännissä johonkin omaan kriisiin. 

Siksi kirjoitin ap.lle. että jos tuntuu, että toisen pitää loppuelämänsä tätä anteeksi pyydellä, niin suurin ongelma ei ole anoppilaan meno, vaan miettiä oikeasti, että kannattaisiko erota, vai jäädä elämään katkeruuteen ja vihaan ja tehdä elämästä lopulta perhehelvettiä. Helpommalla pääsee, kun panee kamat kasaan ja lähtee. Helpompaa kaikille.

Tai sitten miettii sen äijänsä kanssa, että voiko asian käsitellä ja panna sen jälkeen syrjään ja jatkaa elämää. Koska sekin on ymmärrettävä, että vieraissa käy huomattavasti useampi, kuin siitä kärähtää. En oikeasti itsekään tiedä, onko mieheni käynyt vieraissa. Oikeasti ei edes kiinnosta. Hyvin todennäköisesti on, koska niin moni pettää ainakin kerran elämässään. Itse jätin ne jutut väliin, vaikka välillä pitkässä liitossa houkuttikin. Mutta olen liian laiska sellaiseen, joten jätin värkkäämättä ne hommat.

Siksi on parempi aina, että ei ainakaan mene kertomaan, jos päissään erehtyy pökkimään vierasta. Helpommalla pääsee, kun toinen ei tiedä

Vierailija
31/33 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin meinasin sanoa että jää kotiin, että mieskin saisi ihan korostetusti ja alleviivatusti tajuta yksinäisyytensä ilman sinua jouluna. Sitten vaan aloin miettimään sinua yksin, lapsetkin muualla. Jos appivanhemmat muutenkin on mukavia, niin ehkä kannattaisi mennä ja yrittää nauttia joulusta juurikin lasten kanssa. Mies toivottavasti tajuaa surullisuutesi eikä oletakaan sinun olevan pirtsakka tonttutyttö..voihan anopillekin vaikka mainita että olet kovin väsynyt.. Hyvää joulua joka tapauksessa!

Ei tietenkään mene. Mies tajuaa vanhempiensa luona, kuinka sika on ollut ja näkee, kuinka lapsetkin kärsii, kun äiti jäi yksin kotiin, eikä halunnut viettää joulua heidän kanssaan. Tajuavat kyllä, että syy on isän ja isä on sika, kun äiti joutuu viettämään joulun yksin.

Pane äijä kärsimään oikein kunnolla. 

Vierailija
32/33 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen on valitettavasti vähän liiankin yleistä nykyään.

Mä olin ollut ex-miehen kanssa yhdessä 15 vuotta, kun aloin epäillä että pettää. Viimeiseen asti kuitenkin luotin ja luulin tuntevan ihmisen niin läpikotaisin ettei se tekisi mulle sellaista. Järkytys oli aivan hirveä kun jäi sitten kiinni ja myönsi kaiken. Heillä oli ollut pidempään suhde ja väitti että se on nyt ohi ja blaa blaa.

Mutta meillä se oli silloin ero edessä. Mä en olisi voinut enää luottaa kyseiseen ihmiseen ikinä. Valitettava tosiasia on, että kun kerran pettää niin usein pettää uudestaan. Ei tietysti aina ole näin ja jotku pääsee pettämisestä yli, mutta mä en kuulu niihin.

Vierailija
33/33 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska tuo talo-vertaus. Vertauskuvallisesti talo, esim. unissa, merkitsee minuutta. Kyllähän "talo" nyt on rikkoutunut ja se pitäisi rakentaa uudestaan, uusiksi, entisen raunioille. tuleeko parempi tai vahvempi, jää nähtäväksi.

Miehenkin on hyvä kokea, etteivät itsestäänselvyydet, kuten joulunvietto, ole enää samoin kuin ennen. Usein pieniltä tekohetkellä vaikuttavat päätökset, kuten pikkujoulusekoilu, sekoittaakin elämää yllättävän suurella kauhalla ja kauaskantoisesti.