Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko raaputusarpoja lahjaksi? Haittaisiko teitä jos joku voittaisi jotain? Vuosia sitten kaverini voitti lahjastani 20t, muistelen sitä yhä jouluisin katkerana

Vierailija
22.12.2017 |

Vaikka tuosta on jo vuosia aikaa, mutta yhä tuo tulee jouluisin ärsyttävästi mieleen, kun joka nurkalla myydään raaputusarpoja lahjaksi. Joku sellainen joulupaketti se oli, josta voitto tuli. En edes tiedä, mistä niistä arvoista se voitto tarkalleen ottaen tuli, koska kaveri laittoi silloin vaan heti aattona lällätysviestin voitostaan. Yllättävän paljon se sieppasi ja sieppaa vieläkin. Itsekin olen paljon saanut kaikenlaisia arpoja lahjaksi ja ostanut niitä itsekin, mutten ikinä ole voittanut niistä kahtakymppiä enempää. Sitten juuri se kaverille lahjaksi ostettu arpa voittaa 20 000 euroa, saakeli.

Voitte vaikka ottaa tämän jonkinlaisena varoituksena ja tietty kiinnostaisi, onko muille käynyt vastaavaa. Olenko vaan vmäinen ihminen, kun en osannut olla onnellinen kaverin puolesta vaan kaikki tunteeni asiasta olivat ja ovat yhä negatiivisia. Ennen tuon tapahtumista sitä luuli olevansa vaan iloinen jos sillä kympillä tai parilla, jolla arpalahjan kaverille ostaa, kaveri saakin isomman lahjan. Totuus oli kuitenkin toinen.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse voitin kaverin lahjoittamalla arvalla 100 000e. Kaveri pisti välit poikki sen takia. En tajua miksi antaa arpoja lahjaksi jos ei kestä jos toinen niistä voittaa.

Niin vittu varmaan voitit... eipä mulla muuta.

Vierailija
22/53 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti noita tykkää ostella joululahjaksi ja kostin sitten ostamalla läjän hänellekin, yllättäen voitot jäi reippaasti alle maksetun hinna. Veikkaus Vetää Välistä Aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitit kuitenkin yhdessä asiassa. Olet rehellinen nyt itsellesi ;)

Sinkkumies

Vierailija
24/53 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalli Walroussi kirjoitti:

Muistakaa se k eli 20k :DDD

onks toi k niinku kymppi? Voitti kakskymppiä. Eipä ollut suuri voitto.

Sinkkumies

Vierailija
25/53 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olet kyllä veemäinen jos et toisen tuurista ilahdu. Mihin kaveri käytti ne rahat? Vai juksasko vaan voittaneensa?

Ainakin unelmalomalle lähtivät etelään perheensä kanssa, muusta en tiedä. Tuon hän sanoi silloin heti aattona, kun pisti viestiä voitostaan. En myöskään käynyt kyselemään enempiä asiasta. Ei oltu mitään sydänystäviä, mutta kavereita kuitenkin. Siksi kai alunperin arpalahjan ostinkin. Läheisemmät ystävät tuntee paremmin, joten heille osaa ostaa jotain tavaraakin lahjaksi.

Se olisikin ihan eri asia jos jollekin perheenjäsenelle ostaa arpoja ja ne voittavat, koska perheenjäsenet todennäköisesti muistaisivat jotenkin voittoarvan antajaakin. Tässä tapauksessa en saanut kaverilta muuta kuin hieman piikittelevät kiitokset, mutta ei sellaista tietenkään pelkältä kaverilta voisi odottaakaan. Ei olisi pitänyt antaa arpoja lahjaksi, ellei kestä saajan voittoa. :]

Ap

Vierailija
26/53 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta arpoja muutenkaan, niin miksi  lahjaksikaan. Niin mielikuvitukseton lahja.

Vierailija
27/53 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan aina jouluisin vanhemmilleni sekä sisaruksilleni arvat. Olisin todella onnellinen, jos joku heistä voittaisi. Varsinkin kun sukuni ei ole varakkaimmasta päästä. Kavereille tai tuttaville en anna arpoja, koska olisin varmasti katkera jos sieltä sattuisikin napsahtamaan joku 150 000€:n päävoitto.

Vierailija
28/53 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin katkera ja kateellinen (valitettavasti!), että lahjansaajan voitto nyppisi liikaa. Kerran vuodessa ostan arpoja; jouluna koko (oman) perheen yhteiseksi "jännitykseksi".

Vierailija
29/53 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut arpoja. En ole tullut ajatelleeksi tuota vaihtoehtoa, että arvan vastaanottajan voittaessa alkaisi ärsyttää. Pikemminkin olen miettinyt sitä, että jos arvan ostaisin lahjaksi eikä voittoa tule, niin suuttuisikohan vastaanottaja mulle, kun tyhjän sijaan en antanutkaan esim. rahaa tai muuta konkreettista hyötyä. AV:lläkin oli joskus keskustelu, jonka aloittaja oli vihastunut saadessaan rahan sijaan arvan(/arpoja?), josta voittoa ei siis tullut. Tosin siinä tapauksessa tuo arpa ei ollut mikään omasta aloitteesta ostettu lahja vaan muistaakseni aloittaja oli itse toivonut rahaa/lainaa, mutta sen sijaan olikin saanut arvan.

Vierailija kirjoitti:

En edes tiedä, mistä niistä arvoista se voitto tarkalleen ottaen tuli, koska kaveri laittoi silloin vaan heti aattona lällätysviestin voitostaan.

En kyllä ap:n ärtymistä ihmettele, jos voittaja on todella LÄLLÄTELLYT hänelle voitosta. Jos hyvää toivoen ostaisin toiselle lahjaksi arvan ja voitosta tulisi vahingoniloista kettuilua, niin en mäkään varmaan osaisi silloin iloita toisen puolesta.

Vierailija
30/53 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse voitin kaverin lahjoittamalla arvalla 100 000e. Kaveri pisti välit poikki sen takia. En tajua miksi antaa arpoja lahjaksi jos ei kestä jos toinen niistä voittaa.

Ai saakeli. Voin kuule kuvitella kaverisi fiilikset, jotka ovat näköjään olleet vielä ymmärrettävästi paljon karseammat kuin minulla tuon 20 000 euron takia, tuo sinun saamasi summahan on ihan järkyttävä! Etpä tainnut sinäkään muistaa voittoarvan antajaa mitenkään muuten kuin lällättämällä voitosta? Osaatko yhtään miettiä, miltä arvan antajasta mahtoi tuntua? Tuskin.

Me ei tuon voiton saaneen kaverin kanssa oltu alunperinkään hirveän läheisiä (suurin syy siihen, miksi päädyin arpalahjaan), mutta rehellisesti sanottuna tuo hänen voittonsa viilensi välejä vielä entisestään. Siinä tosin olet oikeassa, ettei kannata ostaa arpoja sellaisille, joiden suuristakaan voitoista ei osaa olla iloinen. Se juttu vaan on niin, ettei sitä arpalahjan antaja osaa välttämättä edes ajatella minkään suuren voiton mahdollisuutta lahja-arvoista, mikäli ei ole itsekään ikinä saanut mistään arvoista kummoisia voittoja. Sitä vaan ostaa arpapaketin lahjaksi jos ei keksi muutakaan ja tuntuu, että jotain "kuuluu" ostaa joululahjaksi. Näin ainakin itseni kohdalla. Edelleen kehotan miettimään, miltä itsestä tuntuisi sen voittoarvan antajan saappaissa.

Ap

Vierailija
31/53 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta arpoja koska rahat menee vaan hukkaan, mutta jos ostaisin niin antaisin toki sellaiselle jolle ihan tosissani toivoisin voittoa. Esim yhdellä kaverilla menee vähän huonosti nyt ja tosi mielelläni antaisin hänelle voittoarvan lahjaksi! Mutta sitä kun ei voi päättää mikä voittaa...

Jollekin ns hyväosaisemmalle en välttämättä arpaa antaisi juuri sen voiton takia, haluaisin että rahat tulee tarpeeseen.

Vierailija
32/53 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä antaisin ainoastaan omille vanhemmilleni, koska ovat uhranneet paljon mun eteen.

Jos ostaisin kavereille, sanoisin ehdoksi voitto puoliksi, jos summa ylittää 100 €. Jos ehdot eivät mielytä, lahjasta voi aina kieltäytyä.

Vierailija
33/53 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jotain tuhat euroa kipukynnys. Jos sitä enempää jos kaveri voittaa niin mua alkaa potuttaa ja rankasti. Alle tonnin voitot kaverilla pystyn iloitsemaan aidosti.

Vierailija
34/53 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arpojen ostaminen lahjaksi on todella väsynyttä mun mielestä. Yleensä ei voita yhtään mitään, maksimissaan ihan hiluja. No, kukin vetää tyylillään.

Vierailija
35/53 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lällätellyt ja lällätellyt.. Se hänen viestinsä asiasta oli suunnilleen:"Onkos joulunne mennyt mukavasti? Tää ei varmaan teidän iltaa paranna, mutta ostit tietämättäsi meidän perheelle mm. unelmaloman. ;) Siitä sun antamasta arpalahjasta tuli kakskyt tonnia!!! Me muistetaan sua kyl postikortilla, älä huoli. ;)" En toki enää sanasta sanaan muista viestiä, mutta suunnilleen noin. Etenkin tuo postikorttiheitto ja ;)-hymiöt tuntuivat lällättelyltä. Vastasin itse asialliset onnittelut kuitenkin. Uskon voiton todellisuuteen, koska hän hehkutti asiaa somessakin julkisesti ja myöhemmin julkaisia päivityksiä lomastaan.

Ehkä tämä avaus auttoi vähän, kun mietin, että joku on oikeasti antanut arpalahjan, josta saaja on saanut 100 000 euroakin, mikä on aika paljon enemmän kuin tuo 20 000. Onhan niitä vielä isompiakin voittoja mahdollista saada noista, joten mahdollisesti jonkun lahja-arvasta niitäkin voittoja on tullut. Niin sitä vaan niistäkin yli päästään. Olen ehkä siis pikkumainen, kun vielä vuosienkin jälkeen asia muistuu mieleen ja ärsyttää.

Ap

Vierailija
36/53 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut arpoja sellaisille läheisille, joiden voitosta olisin vain iloinen. Jos itse saisin lahjaksi arvan ja voittaisin ison summan, antaisin osan sille arvan ostajalle.

Vierailija
37/53 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni voitti antamallani arvalla kanssa 20t. Maksoi voitoillaan opintolainani pois, joka sekin oli useita tuhansia. Ollaan aina veljen kanssa autettu/lainattu toisillemme tilaisuuksien mukaan, mutta silti olin yllättynyt noin isosta avusta. Toki olin myös onnellinen hänen puolestaan, kun sai laitettua elämäänsä kuntoon :)

Vierailija
38/53 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai saakeli. Voin kuule kuvitella kaverisi fiilikset, jotka ovat näköjään olleet vielä ymmärrettävästi paljon karseammat kuin minulla tuon 20 000 euron takia, tuo sinun saamasi summahan on ihan järkyttävä! Etpä tainnut sinäkään muistaa voittoarvan antajaa mitenkään muuten kuin lällättämällä voitosta? Osaatko yhtään miettiä, miltä arvan antajasta mahtoi tuntua? Tuskin.

Me ei tuon voiton saaneen kaverin kanssa oltu alunperinkään hirveän läheisiä (suurin syy siihen, miksi päädyin arpalahjaan), mutta rehellisesti sanottuna tuo hänen voittonsa viilensi välejä vielä entisestään. Siinä tosin olet oikeassa, ettei kannata ostaa arpoja sellaisille, joiden suuristakaan voitoista ei osaa olla iloinen. Se juttu vaan on niin, ettei sitä arpalahjan antaja osaa välttämättä edes ajatella minkään suuren voiton mahdollisuutta lahja-arvoista, mikäli ei ole itsekään ikinä saanut mistään arvoista kummoisia voittoja. Sitä vaan ostaa arpapaketin lahjaksi jos ei keksi muutakaan ja tuntuu, että jotain "kuuluu" ostaa joululahjaksi. Näin ainakin itseni kohdalla. Edelleen kehotan miettimään, miltä itsestä tuntuisi sen voittoarvan antajan saappaissa.

Ap

En antanut koska maksoin tuolla rahalla kaikki lainani pois. Olisin toki voinut ostaa jotain kiitokseksi mutta kaveri katkaisi välit ensin. Ikinä en lällätellyt mutta en myöskään piilotellut sitä että voitin kun kaveri kysyi tuliko voittoa niistä mitä antoi

Vierailija
39/53 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostelen lapsille ja miehelle joskus. Kuten esim Veikkauksen joulukalenterin.

Senpä takia juuri, että raha tulisi perheeseen, eikä naapuriin. Lapset ovat saaneet aina rahansa pitää (osa käyttöön, osa säästöön, josta on sijoitettu), mitä ovat raaputuksista saaneet.

Vierailija
40/53 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi helvata näitä lahjaksi antamiensa arpojen voittojen kadehtijoita!

Se vaan on niin, että jos olisit itsellesi ostanut, et olisi voittanut. Et ole ansainnut voittoa.

Ne joille arvan ostit ja sillä voittivat, ovat parempia ihmisiä kuin sinä. Näkee juurikin tuosta reaktiostasi

voiton saanutta kohtaan. Mietipäs tätä.

No tuolta voit ketjusta lukea, miten "kiva" tuon voiton saajan reaktio oli minua kohtaan. :) Mielestäni myös hyväsydämisempi ihminen olisi edes jotenkin muistanut voittoarvan antajaakin, edes illallisella tai jollakin pienellä tai lahjoittanut osan vaikka hyväntekeväisyyteen jos on muka niin hyväsydäminen ihminen. Häneltä sain tosiaan postikortin unelmalomaltaan, en yhtään mitään muuta.

Täällä voi jokainen miettiä omalle kohdalleen, että miltä tuntuisi antaa ison voiton sisältävä arpa jollekin tutulle, jolloin et itse saisi voitosta yhtään mitään, et edes kohteliaana eleenä jotain pientä. Ehkä salaa myös toivon tämän tavoittavan ihmisiä, etteivät tekisi samaa virhettä kuin minä, eli osta lahjaa etäiselle kaverille, koska ei keksi muutakaan. Arpalahjat kannattaa pitää perhepiirissä tai sellaisten ihmisten kesken, joiden suurestakin voitosta osaisi aidosti olla iloinen.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan