Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi me kansalaiset emme voisi alkaa auttamaan syrjäytyneitä nuoria?

Vierailija
22.12.2017 |

Lahjottamalla nuorille rhaa jotta nämä saisivat asiansa kuntoon. Tiedän mitä on elää syrjäytyneenä. Asiat kasvavat äärettömiin mittasuhteisiin, on paha olla jo hetki ja sieltä ei omin avuin nousta ylös. Siinä tarvitaan ulkopuolelta tulevaa energiaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rn ainakkan keksi mitään järkevämpää tässä elämäässä kuin tämä auttamien.

Vierailija
2/18 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäytynyt nuori saa jo nyt sossusta rahaa, yhteiskunnalta ilmaisen asunnon jne. Autan mieluummin sitä nuorta, joka opiskelee tosissaan ja tekee elämälleen jotain eikä lorvi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilön yksityiselämä ei kuulu tippaakaan muille

Vierailija
4/18 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raha auta. Täytyy nuoren haluta opiskeleen, töihin, harrastamaan. Kun pääsee sossutuille niin kuka sen jälkeen haluaa pudota vielä pienemmille rahoille opiskelijaksi. Täytyy olla oma halu ja motivaatio. Sitä ei rahalla saa.

Vierailija
5/18 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkillinen logiikka ap:lla. Eikö olisi kuitenkin parempi että alettaisiin rakentaa pilvenpiirtäjiä ja ottaa ennenäkemättömiä teknisiä kehitysaskelia?

Vierailija
6/18 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syrjäytynyt nuori saa jo nyt sossusta rahaa, yhteiskunnalta ilmaisen asunnon jne. Autan mieluummin sitä nuorta, joka opiskelee tosissaan ja tekee elämälleen jotain eikä lorvi.

Jo mutta kun syrjäytyneelle nuorelle se ei ole terveen tasapainoisen elämän perusta, johon rakentuu se perusta ja runko joka taas edesauttaa elämässä jaksamaan eteenpäin.

ap

Vierailija
7/18 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että raha on syvin ongelma. Ennemminkin tukiverkostojen puuttuminen, huonot perhesuhteet, kotoa ei ole tullut kannustusta, lapsuuden traumat, epämääräisesti vaikuttava kaveripiiri. Tukea haluaisin antaa, vaikka olemalla kuuntelevana korvana, ymmärtämällä ja ohjaavana. Kelpaisikohan?

Vierailija
8/18 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopajoo. Yritäpä itse käydä läpi vaikea masennus, syrjäytyminen, totaalinen yksinäisyys, ja siitä nousta reippaasti opiskelemaan ja suorittamaan kursseja tavoitetahtia.

Itse olen yrittänyt opiskella lähemmäs 10 kertaa, tehnyt pieniä työpätkiä aina kun jaksan. Mutta voimat ei riitä, ei yksinkertaisesti riitä. Eikä motivaatio, ei minulla ole perhettä, en halua ostella mitään, en halua edes herätä aamulla. Mikä järki rääkätä itseään kun on helpompaa kuolla pois.

Vierailija
9/18 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo mutta kun syrjäytyneelle nuorelle se ei ole terveen tasapainoisen elämän perusta, johon rakentuu se perusta ja runko joka taas edesauttaa elämässä jaksamaan eteenpäin.

ap

Rahako on? Jotkut syrjäytyneet nuoret eivät ole vastuullisia rahan käytön suhteen, joten sinun logiikallasi rahoitat muotivaatteiden, meikkien, irtoripsien, tatuointien, alkoholin, tupakan, nuuskan myyntiä. Näetkö muuta ongelmaa syrjiytyneissä nuorissa, kuin että kaikki mikä tulee, meneekin?

Vierailija
10/18 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkillinen logiikka ap:lla. Eikö olisi kuitenkin parempi että alettaisiin rakentaa pilvenpiirtäjiä ja ottaa ennenäkemättömiä teknisiä kehitysaskelia?

Kyllähän meillän on ihan hyvin pulat uunissa siinä mielessä että meilä on järki päässä, että ei lauota kliseisiä p#skaakaan tarkoittavia argumentteja ja pidetä yllä sellaista glamouria. Amerikkalaisethan siinä maksavat kun kiina tulee ja vie markkinat nyt. Kylä suomalaiset perinteet ovat sydämeeni juurtuneet, mutta niitä tulisi vain osata tuolla maailmaala käyttää oikein.

ap

Vierailija
11/18 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopajoo. Yritäpä itse käydä läpi vaikea masennus, syrjäytyminen, totaalinen yksinäisyys, ja siitä nousta reippaasti opiskelemaan ja suorittamaan kursseja tavoitetahtia.

Itse olen yrittänyt opiskella lähemmäs 10 kertaa, tehnyt pieniä työpätkiä aina kun jaksan. Mutta voimat ei riitä, ei yksinkertaisesti riitä. Eikä motivaatio, ei minulla ole perhettä, en halua ostella mitään, en halua edes herätä aamulla. Mikä järki rääkätä itseään kun on helpompaa kuolla pois.

Joopajoo, itselläni samanlainen historia, tavallaan vieläkin. yksinäisyydessä. En luota kehenkään. Järki oli opiskella, käydä töissä mitä sai, vaikka työt eivät vastanneet koulutuksia. Kitkuttaminen kannatti.

Vierailija
12/18 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän meillän on ihan hyvin pulat uunissa siinä mielessä että meilä on järki päässä, että ei lauota kliseisiä p#skaakaan tarkoittavia argumentteja ja pidetä yllä sellaista glamouria. Amerikkalaisethan siinä maksavat kun kiina tulee ja vie markkinat nyt. Kylä suomalaiset perinteet ovat sydämeeni juurtuneet, mutta niitä tulisi vain osata tuolla maailmaala käyttää oikein.

ap

Aha. Monesko sidukka menossa?

Vierailija
13/18 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä aiot auttaa syrjäytynyttä kun tämä ei ilmesty yhteenkään tapaamiseen.

Voit tietty koettaa maksaa 50e/ilmestyminen... 100e/kerta jos ajoissa.

Vierailija
14/18 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että se ensimmäinen askel on  se vaikein, kehittymisprosessi on haastava, mutta jos jaksat kaiken tämän,  ja kehityt, opit ja ymmärrät, niin uskallan väiittää, että sinun aivojen kemiassakin biologisessa mielessäsikin tapahtuu prosesseja että sinä oikeasti kehityt ihmisenä monessakin mielessä varsinkin jos verrataan siihen, että jäät yksin pieneen tyhjiöösi jossa kaikki negatiiviset ajatuksesi kasvavat mittasuhteissaan niin suureksi että sinä et kykene enää käsittelemään ja käsittämään sitä asiaa, sen jälkeen tulee se epätoivo ellei pääse eteenpäin.

ap

Vierailija
15/18 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, kun tässä maassa ei muita olekaan kuin lapsille sitä, nuorille tätä -organisaatioita.

Sairaita, köyhyydessä eläviä vanhuksia ei ole muodinmukaisesta auttaa.

Vierailija
16/18 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, kun tässä maassa ei muita olekaan kuin lapsille sitä, nuorille tätä -organisaatioita.

Miksi esim nämä vanhukset eivät saa toisistaan seuraa?

ap

Vierailija
17/18 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden lasten vanhemmilla on keinonsa kerjätä. Älypuhelimet ja tietokoneet on näillä vanhemmilla ja lapsilla. Köyhillä vanhuksilla ei ole tietokonetta, eikä taitoa. Älypuhelin tai lankapuhelin on puheluihin vastaamista ja soittamista varten. Ei heillä ole taitoa, eikä moraalia kerjätä. Monet auttaisivat juuri syrjäytyneitä, yksinäisiä ja köyhiä vanhuksia, mutta ongelmana on ollut, että miten heidät löytää. Vanhus kodissaan, jossa ei kukaan käy, miten heidät löytää? Kerropa se. He, jotka vähistään laittavat johonkin kirkon tai muihin tunteisiin vetoaviin keräyksiin euronsa, jotta tuntisivat olevansa yhteiskunnassa jotenkin tärkeitä, olemassaolevia, merkityksellisiä.

Vierailija
18/18 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi esim nämä vanhukset eivät saa toisistaan seuraa?

ap

Koska ainoa ja todella rohkea tapa oli heidän aikanaan laittaa lehteen ilmoitus. Silloinkin "seuranhakijat" olivat lähinnä rohkeita miehiä, joukossa saattoi olla pari auervaaraa.  Ei vanhuksilla ole taitoja -keinoja- mahdollisuuksia, miten he voisivat etsiä seuraa. Täysin vastapuolinen tapa on nykynuorisolla, jotka taitavat netin ja somen käytön. Jos joku vanhus yrittää esim. luoda profiilin ja ottaa kontaktia somessa, ensimmäinen reagointi on jonnelta etteikö papparainen ole saanut pi***a. Voi miettiä nykysukupolvien moraalia, kyllä, miten köyhää se on.