Zalandon paketista paljastuikin halpislaukku Tiger of Swedenin yli 500e maksavan laukun sijaan
Asiakas kertoo huomanneensa heti paketin avattuaan, ettei kyseessä ole tilaamansa laukku vaan halpaversio. Asiakas sanoo että esimerkiksi hänen äitinsä ei olisi huomannut eroa. Tästä heräsikin kysymys - miksi kukaan maksaisi merkkilaukusta yli 500e jos ei erota sitä halpakopiosta? Asiakashan nimenomaan mainitsi tuon, sillä ajattelee joidenkin asiakkaiden olevan yhtä pihalla kuin äitinsä. Mutta jos asiakas tosiaan tilaa yli 500e laukun, saakin halpakopion ja on siihen tyytyväinen, niin miksi ihmeessä ei vaan suoraan tilannut halpalaukkua?
Joka tapauksessa ikävä juttu tuo oli, jäi vaan tuo kommentti ihmetyttämään.
Kommentit (33)
Ihan oikein sille, joka tilasi. Halpatyövoiman käyttö kostautui taas.
Jos esim. halusi nahkaisen eikä muovista?
Meillekin tuli ihmeen hajuiset lenkkarit, jotka oli selvästi piraatit. Ei niitä voi antaa lahjaksi. Onneksi huomenna on vielä kaupat auki. 120 € meni hukkaan.
Niin, mikähän tuon halpisversion erotti tästä yli 500 maksavasta? Se, ettei kyljessä lukenutkaan Tiger of Sweden? Materiaalista ei puhuttu mitään, ei myöskään ompeleista tai muustakaan oleellista. Kyljessä vain lukikin halpamerkin logo, voi kyynel. Ja koska äiti ei olisi huomannut, niin kertoo vain siitä, ettei niillä todellisuudessa ollut mitään eroa, äiti ei vaan ymmärrä brändien päälle.
Joo, ei kannata kivijalkakaupoista ostaa..
Mullekin lähetettiin nettikaupasta piraattikengät. Mikä idea on käyttää verkkokauppaa, jos ei edes saa ostamaansa tuotetta?
Kivijalkakaupoista sentään jää ilman, jos ei ole, eikä mene satoja euroja turhaan.
Luin tätä facebookissa. Ko nainen oli kovasti sitä mieltä että zalando tekee tätä tahallaan ja tehdäkseen voittoa. Sympatiat menisi hänelle jos ei olisi käyttäytynyt kuin idiootti. Laukun saa kuitenkin palauttaa ja tilattua uuden, oikean tilalle, joten mikähän se riehumisen ja uutisen arvoinen ongelma taas on.
"- Joku olisi voinut luulla, että tämä on sitä mitä piti. Ei esimerkiksi äitini välttämättä erottaisi laukkua aidosta."
Eikö tuo kerro lähinnä asiakkaan tyhmyydestä, jos hänelle voi myydä mitä tahansa? Jos laukun laadulla oli eroa kalliiseen, niin sehän kertoo vain siitä, ettei asiakas ymmärrä mitä on ollut ostamassa ja mikä erottaa laatulaukun heikkolaatuisesta versiosta. Jos taas halpalaukku on materiaaliltaan ja ompelultaan yhtä laadukas kuin se kallis versio, erotuksena vain se, että siinä lukee joku muu merkki, niin eikö sekin kerro vain asiakkaan typeryydestä, jos laukku ei kelpaakaan, kun siinä ei ole ylibrändätyn merkin logoa?
Joku asiakas tilannut nuo kaksi ja palauttanut muka Tigerin, piti laukun ja sai rahat takaisin. Halpis lähetettiin eteenpäin seuraavalle.
Haluaisin tietää, mitä muuta eroa laukuilla olisi kuin se, että toisessa lukee Tiger of Sweden ja toisessa Kiomi?
Vierailija kirjoitti:
Joku asiakas tilannut nuo kaksi ja palauttanut muka Tigerin, piti laukun ja sai rahat takaisin. Halpis lähetettiin eteenpäin seuraavalle.
No sittenhän syyllinen on helppo jäljittää. Kaikki tilaustiedot jäävät tietokantaan Zalandolla. Etsivät vain henkilön, joka on tilannut nuo kaksi laukkua ja BINGO!
Valheella on lyhyet jäljet.
Kolmesti tilannut Zalandolta, en tilaa enää.
Ekalla kerralla takki hajosi viikossa.
Tokalla kerralla kuvan melko kallis valkoinen mekko olikin tullessaan pissankeltainen rääsy. Sain paremman ja kolme kertaa halvemman Hgin keskustan kaupasta.
Kolmannella kerralla tuli valmiiksi kanta irti olevat kengät.
Juu mulle riitti.
Asiakas valittaa, kun Zalando meinaa huijata yli 500 euroa itselleen (varas pakkaamossa kenties?) ja vastauksena hänet oikeasti käsketään maksamaan itse kulut asian korjaamisesta? Täytyykö nykyään aina kannella iltalehdille, jotta saisi asianmukaista kohtelua?
Vierailija kirjoitti:
Meillekin tuli ihmeen hajuiset lenkkarit, jotka oli selvästi piraatit. Ei niitä voi antaa lahjaksi. Onneksi huomenna on vielä kaupat auki. 120 € meni hukkaan.
Zalandolta? Miksi meni rahat hukkaan, onhan niillä palautusoikeus?
Vierailija kirjoitti:
Asiakas valittaa, kun Zalando meinaa huijata yli 500 euroa itselleen (varas pakkaamossa kenties?) ja vastauksena hänet oikeasti käsketään maksamaan itse kulut asian korjaamisesta? Täytyykö nykyään aina kannella iltalehdille, jotta saisi asianmukaista kohtelua?
Ehkä luin jutun huonosti, mutta jäin ihmettelemään, että mitkä kulut. Zalandolla sekä tilaaminen että palauttaminen on postimaksutonta.
Zalando myy B-laatua. En aio tilata sieltä enää mitään. Joka kerta saanut selkeästi huonommat, B-laatua olevat tuotteet kuin kuvissa tai virheitä tuottiden väreissä.
Tuntuu, että siellä nyt töppäillään kunnolla. Tilasin Moschinon laukun ja siitä puuttui dustbag kokonaan.
En tiedä, sotkeeko siellä joku työntekijä tahallaan juttuja.
Kiomi on ihan oma merkkinsä, jota Zalando myöskin myy.
On mulle käynyt monta kertaa että ollutkin eri tuote paketissa mitä piti.
Kerran tilasin henkalta alesta jonkun parin euron neuleen. Siellä olikin pikkutakki joka oli sopiva pojalleni. En palauttanut 😊
Kerran tilasin, olikohan just zalando, lapselleni housut alesta. Paketissa oli puolet halvemmat legginsit ja täysin eri merkki. Palautin ja tein myöhemmin uuden tilauksen kun huomasin että ne housut oli taas tulleet alennuksee . Taas ne samat halppislegginsit lähetettiin! Taas palautin ja hetken päästä ne oli taas myynnissä siellä. Kolmatta kertaa en sortunut. Tiedä sitten montako kertaa nekin myytiin ja palautettiin väärinä 😀😬
Olen tilannut Zalandolta kymmeniä kertoja, koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa. Tilattu tavara on ollut sitä, mitä on tilattukin ja palautukset ovat sujuneet aivan loistavasti.
Ei kai kukaan nyt oikeasti kuvittele, että iso yritys tekisi tuollaista tahallaan? Mielestäni tuo on ihan selkeä tilanne: joku tilaaja on keksinyt oivan keinon tienata rahaa: tilaa Zalandolta kaksi samankaltaista tuotetta, joista toinen kallis merkkitavara, toinen halpa. Tilauksen saavuttua laput irrotetaan ja lähetetään se halpa tuote kalliin tuotteen lappuineen ym. takaisin palautuksena. Tuskin siellä palautuksessa katsovat palautuksia tarkemmin, kurkkaavat sisään, kuittaavat ja tavara lähtee jollekin toiselle tilaajalle. Zalandolle palautuu varmasti niin paljon tavaraa, ettei kukaan niitä palautuksia tarkemmin tarkastele.
Onhan kautta aikojen epärehelliset ottaneet kotiin ns. avokaupalla vaatetta, käyttäneet kerran ja palauttaneet. Itse katson niin kivijalkakaupan kuin nettikaupankin tavarat tarkkaan läpi, ennen kuin lopullisesti ostan tavaran.
Vierailija kirjoitti:
Joku asiakas tilannut nuo kaksi ja palauttanut muka Tigerin, piti laukun ja sai rahat takaisin. Halpis lähetettiin eteenpäin seuraavalle.
Just näin siinä on käynyt. Joku rikollinen tilaaja ollut asialla. Tuo kannattaisi tutkia. Tämä ei varmasti ole Zalandon syytä vaan jonkun epärehellisen paskiaisen. On vaan mennyt palautus siellä läpi kun on laittanut tigerin laulun laput kiinni tuohon Kiomiin. Aargh, että vihaan kaikkia epärehellisiä joista toiset saavat kärsiä.
Ai niin, linkki:
https://m.iltalehti.fi/muoti/201712222200622033_mu.shtml
Ap