Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedän kirjan, jonka lukeneista kukaan ei ole köyhä.

Rikascash
22.12.2017 |

Karrikoidusti.

Kirja on Robert T. Kiyosakin rich dad poor dad.
Kirja on kirjoitettu amerikkalaisesta näkökulmasta ja kaikki ei päde suomessa. Suomennoksessakin olisi pararantamisen varaa.

Jokatapauksessa jos olet lukenut kirjan tai luet, et varmasti ole köyhä tai tule pysymään köyhänä.
Kirjan lukeminen muutti elämäni ja kaiken mitä olen oppinut työstä ja rahasta. Olen nykyisin varakas. Kirjan luin 6 vuotta sitten, kun eräs liikemies suositteli sitä minulle, hän oli kukenut sen kanssa nuorena ja oli vaurastunut.

Jos et ole lukenut niin lue!! Kirjan saatavuus on vain todella huono vaikka lainoksia on myyty useita miljoonia.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni luki kirjan ja rikastui?:)

Vierailija
62/66 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä ja kastonut hänen vidoitaan monta kertaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minä kun ajattelin että Raamatun lukija olisi rikas. Henkisesti rikas.

Paremminkin ahdistunut, jos lukee loppuun asti, siis myös Ilmestyskirjan.

Vierailija
64/66 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet edelleen puppet mastereiden orjana, niin kauan kuin palvot rahaa.

Anna siis rahasi minulle! Täällä kyllä löytyy käyttöä jos sinulle suo raha pelkkää mielipahaa ja orjuutta.

Vierailija
66/66 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraalin säilyttäminen ja vaurauden haaliminen on käytännössä mahdoton yhtälö, jommasta kummasta joutuu tinkimään enemmän tai vähemmän, ennemmin tai myöhemmin.

Miksi lyhyen ihmiselämän päämäärän tulisi olla maksimaalinen vaurastuminen, samaan aikaan kun miljoonat ja taas miljoonat eivät saa ostetuksi tarvitsemiaan lääkkeitä, elävät kaduilla tai hökkelikylissä sekä kuolevat nälkään?

Miksi tuottavaa työtä ei voisi tehdä ahkerasti vain siksi että työnsä ylimääräisillä hedelmillä voisi auttaa mahdollisimman monia itseään epäonnekkaampia? Tai tehdä töitä vähemmän ja panostaa siihen mikä elämässä on arvokkainta, kuten ihmissuhteisiin. 

Kuinka paljon materiaa ja rahaa ihminen oikeastaan tarvitsee varmistaakseen perustarpeensa ja kokeakseen olonsa turvalliseksi? Missä kulkee maaginen raja, jonka jälkeen ahnehtivinkaan ihminen ei enää tarvitsisi enempää? 

Maailman vauraus ei ole rajaton, joten jos yksi ottaa paljon, jää muille väistämättä vähemmän

Vaurauden kerääminen pankkitilille tai sijoituksiin on kitsautta, ahneutta ja pelkoa. Onhan vallan hassu ajatus, että samalla kun sinulla lojuu sijoitustilillä tyhjänpanttina satatuhatta tai miljoona euroa, jossakin muualla lapsia kuolee nälkään koska heillä ei ole muutamaa senttiä leivänkannikkaan. "Sinun" rahasi voisivat palvella hyvää paremminkin. 

Vaurauden kerääminen vain näyttääkseen muille on pikkusieluisuutta, tarvetta pörhistellä rintaansa mitä moninaisemmin ilmenemismuodoin kohottaakseen itseään suhteessa muihin. 

Totuus on, että rohkein, vapain, tasapainoisin, onnekkain ja rikkain on se, joka ei sydämessään tahdo omistaa mitään, ei tavaraa, rahaa, statusta tai ihmissuhteita. Hänellä on jo kaikki mitä hän tarvitsee, eikä hänen onnensa koidu koskaan muiden tappioksi. 

Tiedän, että monet ns uskovaiset ovat toteuttaneet edellä lainaamiani lauseita yhtä huonosti kuin kuka hyvänsä kadunmies, jos ei monesti vielä paljon huonomminkin kuten kirkkommekin, mutta yhtä kaikki ne on lausunut mies jonka olettaisin ymmärtäneen mistä hän puhui. 

Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle. Täällä tekevät koi ja ruoste tuhojaan ja varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.

"Kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen. Siellä ei koi eikä ruoste tee tuhojaan eivätkä varkaat murtaudu sisään ja varasta.

"Missä on aarteesi, siellä on myös sydämesi.

Kukaan ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista rakastaa, hän toista vihaa; jos hän toista pitää arvossa, hän toista halveksii. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa.

Mammonan palveleminen on itsensä palvelemista, Jumalan palveleminen on koko ihmiskunnan palvelemista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi