Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedän kirjan, jonka lukeneista kukaan ei ole köyhä.

Rikascash
22.12.2017 |

Karrikoidusti.

Kirja on Robert T. Kiyosakin rich dad poor dad.
Kirja on kirjoitettu amerikkalaisesta näkökulmasta ja kaikki ei päde suomessa. Suomennoksessakin olisi pararantamisen varaa.

Jokatapauksessa jos olet lukenut kirjan tai luet, et varmasti ole köyhä tai tule pysymään köyhänä.
Kirjan lukeminen muutti elämäni ja kaiken mitä olen oppinut työstä ja rahasta. Olen nykyisin varakas. Kirjan luin 6 vuotta sitten, kun eräs liikemies suositteli sitä minulle, hän oli kukenut sen kanssa nuorena ja oli vaurastunut.

Jos et ole lukenut niin lue!! Kirjan saatavuus on vain todella huono vaikka lainoksia on myyty useita miljoonia.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan lukenut kirjaa? Jos olet niin mitä mieltä olit?

Kirja vertaa kahden keski-ikäisen miehen tapoja suhtautua rahaan, työhön ja vaurastumiseen.

Poor dad on käytännössä tavallinen amerikkalainen ja rich dad vuorostaan vauras mies joka hoitaa raha-asiansa pitkäjänteisesti ja fiksusti.

Kirjan esimerkit on todellisia ja kirjoittaja vaurastui multimiljonääriksi tämän tuttava perheen rich dadin ohjeilla.

Vierailija
2/66 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun ajattelin että Raamatun lukija olisi rikas. Henkisesti rikas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lestadiolaiset ovat tainneet lukea nolemmat kirjat.

Vierailija
4/66 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ajattelisit niin?

Vierailija
5/66 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet edelleen puppet mastereiden orjana, niin kauan kuin palvot rahaa.

Vierailija
6/66 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet edelleen puppet mastereiden orjana, niin kauan kuin palvot rahaa.

Köyhäkö ei ole?

En ole ikinä tavannut rikasta jota harmittaisi raha.

En ole ikinä tavannut köyhää jolle ei kelpaisi raha.

Puppet mastereita ei ole olemassa. Tai no on, tahoja jotka ovat pitkään omistaneet osakkeita ja kiinteistöjä. Ei ole mitään tiettyä sukua tai henkilöä joka ohjaisi maailmanmarkkinoita miten haluaa, paitsi EKP ja FED tietysti paljon korkopolitiikallaan vaikuttavat.

Vierailija
7/66 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos aloittaa kirjan lukemisen velkaisena ja erittäin pienituloisena. Milloin olen rikas?

Rikkaaksi on vaikea päästä. Varakkaaksi länsimaalaisena naurettavan helppo. Uskaltaisin väittää että max. 10 vuotta niin asiasi ovat reilassa, max. 30 vuotta niin olet varakas.

Vierailija
8/66 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivistätkö kirjan opit lyhyesti. Kiinnostaa.

Vierailija
9/66 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos aloittaa kirjan lukemisen velkaisena ja erittäin pienituloisena. Milloin olen rikas?

Rikkaaksi on vaikea päästä. Varakkaaksi länsimaalaisena naurettavan helppo. Uskaltaisin väittää että max. 10 vuotta niin asiasi ovat reilassa, max. 30 vuotta niin olet varakas.

No eikö se ole sitten aika huijausta nimetä kirja RICH dad, poor dad:iksi?

Miten tiivistäisit kirjan tärkeimmän opetuksen?

Vierailija
10/66 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rich Dad Poor Dad on suositeltavaa luettavaa kaikille palstamammoille. Kiyosaki kirjoittaa niin yksinkertaisesti, että tyhmempikin tajuaa. Asiasisältö on amerikkalaiseen tyyliin kuorrutettu jouhevalla tarinankerronnalla.

Toinen suositeltava kirja on David Bachin Automatic Millionaire. Siinä Bach esittelee yksinkertaisen yhden kohdan ohjelman, jolla tavallisesta palstamammastakin tulee miljonääri.

Vierailija
11/66 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö se ole sitten aika huijausta nimetä kirja RICH dad, poor dad:iksi?

Miten tiivistäisit kirjan tärkeimmän opetuksen?

Hienoa, että kiinostuitte. Lyhyt tiivistelmä alla, mutta lukekaa kirja oikeasti. Ei kirjaa voi selittää muutamalla lauseella.

Älä ota ikinä velkaa elämiseen, poislukien asunto- laske sekin kulueräksi.

Kun saat palkan pay first for yourself. Eli ensimmäiseksi ostat osakkeita tai laitat rahan sivun odottamaan tuottavaa investointia: rahastot, osakkeet tai vuokra-asunnot.

Pidä taloutesi ja kassavirtasi aina positiivisena, joka kuukausi pyrkii siihen, että tuottava varallisuutesi kasvaa esim. 300 eurolla.

Pidä elintasosi suhteellisen matalana niin kauan ennekuin tekemäsi sijoitukset alkavat tuottamaan.

Kiyosakin vaimo osti luksusmersun, ei maksanut itse sitä vaan hänen vuokralaisensa sen jälkeen kun oli kerännyt 20 vuotta vuokra-asuntoja.

Luonnollisesti pyri tienaamaan mahdollisimman hyvin ja yritä edetä työelämässä, kun etenet pidä elintaso alkuun matalana ja jatka sijoittamista.

Kysy! Jos tunnet varakkaan ihmisen, yrittäjän tms. Kysy miten hän on saavuttanut sen. Tätä kysymistä voi hyödyntää muissakin kuin raha-asioissa. Kysy aina.

Aloita oma liiketoiminta jos mahdollista.

Jne. Todella vaikea tiivistää kirjaa viestiin, kirjan lukemisestakin jo 6 vuotta aikaa.

Vierailija
12/66 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikastuuko varmasti? Mitä jos ei ymmärrä lukemaansa?

Vierailija
13/66 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rich Dad Poor Dad on suositeltavaa luettavaa kaikille palstamammoille. Kiyosaki kirjoittaa niin yksinkertaisesti, että tyhmempikin tajuaa. Asiasisältö on amerikkalaiseen tyyliin kuorrutettu jouhevalla tarinankerronnalla.

Toinen suositeltava kirja on David Bachin Automatic Millionaire. Siinä Bach esittelee yksinkertaisen yhden kohdan ohjelman, jolla tavallisesta palstamammastakin tulee miljonääri.

Allekirjoitan täysin tämän. Kirja on siksi hyvä, koska se on yksinkertainen; ei mitään vaikeaa talousteorioita alkuun. Kirjasta kiinnostuin talouteen ja olen lukenut sen jälkeen todella paljon aihepiirin kirjoja. Tämä kuitenkin simppelein ja tehokkain.

Kirjan lukemalla kenestä tahansa länsimaalaisesta tulee miljonääri. Oikeasti.

Älä väitä, että ei voi jos et ole lukenut kirjaa.

Vierailija
14/66 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiyosaki kirjoittaa niin yksinkertaisesti, että tyhmempikin tajuaa. Vaikeampaa on toteuttaa ohjeita, koska ne vaativat pitkäjänteisyyttä ja säästäväisyyttä, kun suurin osa ihmisistä taas on impulsiivisia, lyhynjänteisiä rahantuhlailijoita.

Vierailija
15/66 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pommin varmasti. Ei heti tietenkään. Rikastuminen vie aikaa, köyhtyä voi hetkessä.

Realistinen aika päästä varakkaaksi keskituloiselle tavallisella pulliaiselle on 20 vuotta.

Jos et ymmärrä kirjaa et osaa lukea.

Vierailija
16/66 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen ihmisiä joiden suurin piirtein ainoa mittari elämässä on raha. Ei kyetä mitenkään uskomaan että aivan kaikki muut eivät kumarra sitä mammonaa ihan niin paljon. Aivan kaikkea ei mitata rahassa. Maailman tärkein asia ei ole jatkuva, loputon talouskasvu.

Vierailija
17/66 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun pitää menot pieninä, pärjää.

Selitä se röökipelle-kaljasiepolle, joka ei itse laita ruokaa. Rikkaus on outo sana, mutta köyhäkin voi olla vakavarainen, kun hoitaa käytännön asiat eikä ole niin avuton.

Vierailija
18/66 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuinka rikas on rikas? 200.000 e vai 1.000.000 e? Oleellinen kysymys.

Vierailija
19/66 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuinka rikas on rikas? 200.000 e vai 1.000.000 e? Oleellinen kysymys.

Sijoitusvarallisuus 200k, velkaa 0€, kiinteät kuukauden menot 1k, palkka 3k. Ikää 28v

En ole siis rikas, vain varakas ikäisekseni. Tulen väkisinkin olemaan miljonääri, kunhan en myy tuottavaa omaisuuttani. (Toki ostan lisää niin kauan, että töissä ei tarvitse käydä vaan varallisuuteni elättää minut ja perheeni.)

Vierailija
20/66 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen ihmisiä joiden suurin piirtein ainoa mittari elämässä on raha. Ei kyetä mitenkään uskomaan että aivan kaikki muut eivät kumarra sitä mammonaa ihan niin paljon. Aivan kaikkea ei mitata rahassa. Maailman tärkein asia ei ole jatkuva, loputon talouskasvu.

Hah. Ei se minullekaan raha ole tärkein. Ei edes toisiksi tärkein.

Ei rahasta ole haittaakaan. On rentouttavaa, että pysyn halutessani kiertämään maailmaa vaikka 3 vuotta tai ostaa mitä haluan, jos haluaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi