Mies kävi käsiksi riidellessä
Riitaannuttiin mieheni kanssa eilen illalla lasten mentyä nukkumaan ihan mitättömästä asiasta, tekemättömistä kotitöistä. Kun sanailua oltiin käyty vasta muutama lause, mies tuli luokseni olohuoneeseen, vetäisi voimalla painavan nahkasohvan irti seinästä ja komensi mut "vittuun siitä sohvalta". Kun kieltäydyin, mies tarttui mua molemmista käsivarsista, nosti sohvalta ilmaan niin että jalkani eivät koskettaneet lattiaa ja paiskasi lattialle. Tästä rytäkästä sain useita isoja mustelmia.
Säikähdin ihan hirveästi, sillä ollaan oltu yhdessä pian 15v eikä mies ole ikinä ollu millään lailla väkivaltainen tai edes aggressiivinen. Säikähdyksissäni pakenin saunaan ja piilouduin lauteiden alle. Vasta adrenaliiniryöpyn hälvennyttyä tajusin että kyllähän mies tietää missä olen kun kylppärin ovi on lukossa mutta en uskaltanut enää sitä avatakaan. Siellä kyyhötin kuuntelemassa miehen rymistelyä olohuoneessa kunnes mies puolilta öin meni nukkumaan.
Aamulla mies kävi hyvin ylimalkaan pyytämässä anteeksi että "siirtämisensä" meni heitoksi mutta se oli kuulemma vahinko. Miten tällaisesta voi mennä eteen päin kun toinen ei edes tajua miten valtavasti satutti fyysisesti ja henkisesti? Voiko häneen enää ikinä luottaa ettei ensi kerralla riidellessä tule jo nyrkkiä? Mies on tänään käyttäytynyt aivan normaalisti, paitsi ettei ole tuota aamullista lukuunottamatta puhunut mulle. En uskalla itsekään häntä lähestyä kun yhtään en tiedä missä mielentilassa on, edelleen vihanen, surullinen, häpeissään...?
Kommentit (81)
Ei tuo ollut "valtavasti satuttamista fyysisesti ja henkisesti", ap olet pussy
Ei tuosta mitään automaattista huostaanottoa tule, ei se ole kenenkään intresseissä eivätkä resurssitkaan riitä sellaiseen, vaikka lääkäri (mahdollisesti??) lastensuojeluilmoituksen tekisikin. Trollit täällä mellastavat, jos Ap:n postaus on aito, niin kyllä sylettää tällaisessa tilanteessa ihmisten tarkoituksellinen harhaanjohtaminen...
Ja Ap kyllä sinulle suosittelisin kanssa ainakin hetkeksi pois lähtöä, rikosilmoituksen tekoa ja ammattilaisiin jatkossa yhteyden ottamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähdit karkuun ja piilouduit? Kannattaa opetella pitämään omia puoliaan..
En tiedä itsekään. Tuo teko aiheutti valtavan voimakkaan pakenemisreaktion, tuntui että käteni ja jalkani toimivat ennen kuin ehdin edes ajatella. Jäisin kyllä kuitenkin kakkoseksi tuolle äijälle käsirysyssä, hän 183cm/90kg ja minä 157cm/54kg.
-ap
Miten voit painaa noin paljon noin pienikokoisena?
Vierailija kirjoitti:
Pahenee tosta vielä. Mua otettiin eka käsistä kiinni, sitten jo kurkusta ja sitten tuli litsari ja sitten tuli nyrkki.
Sinä voit puhua vain omasta puolestasi, jotkut ovat luonteeltaan väkivaltaisia, jotkut taas normaaleja kunnes joskus hetkellisesti pimenee ja pimahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähdit karkuun ja piilouduit? Kannattaa opetella pitämään omia puoliaan..
En tiedä itsekään. Tuo teko aiheutti valtavan voimakkaan pakenemisreaktion, tuntui että käteni ja jalkani toimivat ennen kuin ehdin edes ajatella. Jäisin kyllä kuitenkin kakkoseksi tuolle äijälle käsirysyssä, hän 183cm/90kg ja minä 157cm/54kg.
-ap
Miten voit painaa noin paljon noin pienikokoisena?
Koska olen läski.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ei tuosta mitään automaattista huostaanottoa tule, ei se ole kenenkään intresseissä eivätkä resurssitkaan riitä sellaiseen, vaikka lääkäri (mahdollisesti??) lastensuojeluilmoituksen tekisikin. Trollit täällä mellastavat, jos Ap:n postaus on aito, niin kyllä sylettää tällaisessa tilanteessa ihmisten tarkoituksellinen harhaanjohtaminen...
Ja Ap kyllä sinulle suosittelisin kanssa ainakin hetkeksi pois lähtöä, rikosilmoituksen tekoa ja ammattilaisiin jatkossa yhteyden ottamista.
Valitettavasti tämä aloitus on ihan aito. Yritän tänään puhua miehen kanssa ja jos siitä ei tule mitään, lähden lasten kanssa viettämään joulua sukulaiseni luoksi tunnin ajomatkan päähän. Harmittaa pilata lapsille suunniteltu perhejoulu, eihän tämä yksin mun syytäni oo mutta harmittaa silti.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene edes lääkäriin näyttämään mustelmiasi. Et ole miehen räsynukke, ja jokaisen pitää osata hillitä itsensä ja kävellä vaikka ovesta ulos rauhoittumaan, kuin että käy käsiksi.
Mua on mies kerran lyönyt, oikein kovassa pirtuhumalassa (ei siis mikään kova ryyppäämään, mutta kun otti, niin pellit seis ja käytös muuttui oudoksi) ja piti ranteista kiinni. Käsiini tuli mustelmat. Oltiin menty naimisiin pari kuukautta aikaisemmin. Pakkasin yön aikana kamat. Mies heräsi, kun aloin taksia soittelemaan. Oli hyvin hämmentynyt omasta teostaan ja laittoi korkin kiinni, pysyvästi. Sanoi että ei ole sen arvoista tämä kama, jos viina tekee hulluksi, ei kannata juoda viinaa.
Ja niin se on ollut. Ei ole 17 vuoden aikana väkeviin koskenut, ja juo normisti vain pari kaljaa saunan jälkeen. Meillä ei riitatilanteissa tarvitse pelätä. Ovet pamahtaa ja menemme omiin suuntiimme happea vetämään. Mökötetään, mutta ei kauan.
Olisin todella huolissani siitä, että mies ei edes oikeasti näytä säikähtäneen omaa käytöstään ja anteeksipyyntö on kovin ylimalkainen. 15 vuotta, voit ehkä kerran antaa anteeksi, mutta ehto on, että asiasta pitää kyllä puhua nyt perusteellisesti. Miehen pitää miettiä, mitä tekee riitatilanteissa käsiksi käymisen sijasta. Jos ei lähde terapiaan, miettisin sinuna eri katon alle muuttamista. Tuo oli selvää vallankäyttöä ja alistamista fyysisellä voimalla.
Mihinhän näin pyhien alla pääsisi lääkäriin? Tuskin terveyskeskukseen ottavat tämmöisellä asialla? Valokuvasin mustelmat mutta eihän ne mikään todiste missään nimessä ole kun itse on otettu.
-ap
Ai miten niin itse otetut valokuvat eivät ole mikään todiste. Todisteita ovat kaikki asiat, jotka antavat valaistusta siitä mitä on tapahtunut. Ei sillä ole mitään merkitystä onko valokuvat ottanut sinä itse, lääkäri tai vaikka naapuri.
No siten niin, että moni yrittää lavastaa kostoksi tms ihmisiä syyllisiksi tekoihin, joita eivät ole tehneet. Valokuva voi olla muokattu jälkikäteen. Oletko täysi idiootti, vai miten luulet että oikeus niitä tuomioita jakaa, itseotetuilla valokuvillako sitä ollaan todistamassa :D
Vierailija kirjoitti:
Mene edes lääkäriin näyttämään mustelmiasi. Et ole miehen räsynukke, ja jokaisen pitää osata hillitä itsensä ja kävellä vaikka ovesta ulos rauhoittumaan, kuin että käy käsiksi.
Mua on mies kerran lyönyt, oikein kovassa pirtuhumalassa (ei siis mikään kova ryyppäämään, mutta kun otti, niin pellit seis ja käytös muuttui oudoksi) ja piti ranteista kiinni. Käsiini tuli mustelmat. Oltiin menty naimisiin pari kuukautta aikaisemmin. Pakkasin yön aikana kamat. Mies heräsi, kun aloin taksia soittelemaan. Oli hyvin hämmentynyt omasta teostaan ja laittoi korkin kiinni, pysyvästi. Sanoi että ei ole sen arvoista tämä kama, jos viina tekee hulluksi, ei kannata juoda viinaa.
Ja niin se on ollut. Ei ole 17 vuoden aikana väkeviin koskenut, ja juo normisti vain pari kaljaa saunan jälkeen. Meillä ei riitatilanteissa tarvitse pelätä. Ovet pamahtaa ja menemme omiin suuntiimme happea vetämään. Mökötetään, mutta ei kauan.
Olisin todella huolissani siitä, että mies ei edes oikeasti näytä säikähtäneen omaa käytöstään ja anteeksipyyntö on kovin ylimalkainen. 15 vuotta, voit ehkä kerran antaa anteeksi, mutta ehto on, että asiasta pitää kyllä puhua nyt perusteellisesti. Miehen pitää miettiä, mitä tekee riitatilanteissa käsiksi käymisen sijasta. Jos ei lähde terapiaan, miettisin sinuna eri katon alle muuttamista. Tuo oli selvää vallankäyttöä ja alistamista fyysisellä voimalla.
Ranteista pitäminen ei ole lyömistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasu pitäisi teistä tehdä.
Kyllä se lääkäri tekee.
Mitä se lastensuojelu sitten tällaisessa tilanteessa tekee? Lapset lähtee tietty jos en jätä miestä?
-ap
Ilman muuta lähtee. Väkivaltaisessa kodissa ei sossu lasten anna asua.
No sitten ei auta kuin alkaa täyttää avioerohakemusta ja etsiä asuntoa, lapsiani en tällaisen asian takia aio menettää. Etenkään kuin mitään muuta mätää meidän perhe-elämässä ei ole, ihan tavallista työssäkäyvien ihmisten keskiluokkaista perhe-elämää vietetään päiväkoteineen ja asuntolainoineen.
Ei helvetti, mikä kultainen joulu tästä tuli. Saa lähes joululahjaksi kertoa lapsille että äiti ja isi eroaa.
-ap
No ei nyt sen takia kannata erota että ensimmäistä kertaa 15 vuoteen puoliso menettää malttinsa hetkellisesti.
Eikä senkään takia, että hysteeriset av-mammat kehottavat eroamaan.
Vai hyppäätkö kaivoonkin, jos nyt käsken?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tämä aloitus on ihan aito. Yritän tänään puhua miehen kanssa ja jos siitä ei tule mitään, lähden lasten kanssa viettämään joulua sukulaiseni luoksi tunnin ajomatkan päähän. Harmittaa pilata lapsille suunniteltu perhejoulu, eihän tämä yksin mun syytäni oo mutta harmittaa silti.
-ap
Tarkoitinkin siis että sylettää se että trollit trollaavat tällaisessa tilanteessa, pahoittelut epäselvästä muotoilusta. Varmasti parempi teille ottaa etäisyyttä tilanteeseen, tsemppiä.
Onko miehesi alkanut käyttää jotain bodarien hormoneja, jotka voi aiheuttaa käytösmuutoksiakin? Ei kauhean normaalilta kuulosta, jos ei aiemmin ole ollut mitään vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuosta ole paluuta. Se ehdoton raja fyysisestä kajoamattomuudesta on nyt ylitetty, jatkossa se on helpompaa. Jos annat anteeksi, annat samalla viestin, että annat jatkossakin anteeksi.
Itse olen kodista, jossa väkivalta oli "vain" henkistä, samoin omassa ensimmäisessä liitossani. Se ei mene ohi itsestään tai ajan myötä ja kyllä, jättää jäljet lapsiin. Itsesi ja lasten takia, lähde, olkoon joulunne rauhallinen ja tulevaisuutenne parempi. 🎅
Mistä sinä tiedät mitään kun et ole fyysistä väkivaltaa kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuosta ole paluuta. Se ehdoton raja fyysisestä kajoamattomuudesta on nyt ylitetty, jatkossa se on helpompaa. Jos annat anteeksi, annat samalla viestin, että annat jatkossakin anteeksi.
Itse olen kodista, jossa väkivalta oli "vain" henkistä, samoin omassa ensimmäisessä liitossani. Se ei mene ohi itsestään tai ajan myötä ja kyllä, jättää jäljet lapsiin. Itsesi ja lasten takia, lähde, olkoon joulunne rauhallinen ja tulevaisuutenne parempi. 🎅Mistä sinä tiedät mitään kun et ole fyysistä väkivaltaa kokenut.
Epäilen, että fyysinen olisi ollut jatkoa henkiselle, pääsin vaan pakoon ajoissa. Ainakin exän seuraava vaimo on törmäillyt kömpelyyttään usein keittiön kaapinoviin. Isä onneksi joi itsensä hengiltä jo vuosikymmeniä sitten, joten äitikin vapautui. Hyvää joulua sinullekin.
Vierailija kirjoitti:
Käy nyt hakemassa se lääkärintodistus. Ei lääkäri mitään lasua tee. Sen jälkeen istut miehen kanssa rauhallisesti alas ja kysyt, haluaako hän että ryhdytte toimenpiteisiin suhteenne jatkamiseksi. Parisuhdeterapia ja/tai miehelle kontakti Miessakit ry:hyn tai mikä se on se taho, mikä toimii väkivaltaisten miesten parissa.
Lääkärin velvollisuus on tehdä lastensuojeluilmoitus tässä tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy nyt hakemassa se lääkärintodistus. Ei lääkäri mitään lasua tee. Sen jälkeen istut miehen kanssa rauhallisesti alas ja kysyt, haluaako hän että ryhdytte toimenpiteisiin suhteenne jatkamiseksi. Parisuhdeterapia ja/tai miehelle kontakti Miessakit ry:hyn tai mikä se on se taho, mikä toimii väkivaltaisten miesten parissa.
Oletko itse väkivaltainen mies vai miksi haluat pelotella ap:tä ettei hän menisi lääkäriin?
Tämä on niin epäuskottava ja typerä provo, että ap joutuu vastaamaan itselleen.
Ap, katso peiliin, selvisit hyvin niukasti pahoinpitelysyytteeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse väkivaltainen mies vai miksi haluat pelotella ap:tä ettei hän menisi lääkäriin?
Olen lääkäri.
Ongelma ei mielestäni tässä ole se, että mies kävi käsiksi. Periaatteessahan tuo voisi jäädä ainoaksi kerraksi ja elämä voisi jatkua ennallaan.
Ongelma on siinä, ettei luottamusta enää ole tuollaisen jälkeen. Ap ei uskalla suututtaa miestä, ettei tämä käy käsiksi. Ja jos riitaa tulee, ap pelkää, että mies käy taas käsiksi. Ei niin voi elää, että alkaa hissutella ja varoa omassa kodissaan. Entä jos mies hermostuu lapsiinkin?
Minusta erittäin paljastavaa on se, miten mies suhtautuu ap:n haluun keskustella asiasta ja pyytääkö anteeksi ja katuu, onko aidosti pahoillaan ja ottaa vastuun teostaan. Vai vähätteleekö eikä myönnä toimineensa väärin ja jos oikein huono tilanne on, jopa syyllistää ap:ta tapahtuneesta. Valitettavasti veikkaan jälkimmäistä. Silloin ei auta normaalit keinot. Mulla siis on kokemusta ja jouduin heittämään miehen pois kotoa miettimään eroa, kunnes tuli järkiinsä. Palattiin yhteen ja nyt on mennyt jo 2 v ilman mitään ongelmia. Ainoa vaan, että tiedän, että "se on miehessä" ja voi tulla esiin joskus uudestaankin. Kyllä se on tavallaan alitajunnassani aina. Harmittaa myös se, että hän ei ole ihan sataprosenttisesti myöntänyt kaikkea eli on vähätellyt tapahtumia.