Miehen perheen luona tylsää
Siellä ei keskustella koskaan mistään. TV on koko ajan auki ja sitä sitten töllötetään vierekkäin sohvalla vaikka sieltä ei tulisi yhtään mitään. Olen aina yrittänyt keksiä jotain puheenpartta siellä vieraillessamme, mutta ehkä se on jopa ei-kaivattua. Mitä luulette? Onko ok, jos otan kirjan mukaan ja luen sitä kun muut katsovat TV:tä? Tuntuu itsestä hurjan epäkohteliaalta, mutta ehkä se on suotavaakin jos muut eivät halua keskustella?
Kommentit (21)
Mun puolisoni perheessä on tapana pitää telkkari päällä ja vielä tosi kovalla, joten ei siinä paljon keskustella. Mulla on siellä aina kirja mukana, eikä kukaan ole ilmaissut pahastuneensa lukemisesta. Vastaan, jos jotain kysytään (harvoin kysytään) ja hymyilen välillä ystävällisesti kirjani takaa. Näyttäis riittävän, joten sillä mennään.
Juu, otan aina pari-kolme kirjaa mukaan että on edes JOTAIN tekemistä.
Jos juttelua ei ole sallittua, lukeminen on ainakin hiljaista.
Ota vaan kirja ja lue sitä. Vastaat jos joku kysyy jotain, mutta eihän ne kysele, kun keskittyvät telsun töllöttämiseen.
Meillä sama. Eivät osaa puhua oikein mistään, aina ollut kuulemma samanlaista. Telkkari pauhaa ja sitä katsotaan vaikka mitä paskaa tulisi. Yli 20v menty näin, pari kertaa vuodessa käydään "kuulumiset" vaihtamassa. Luen lehtiä sohvalla tms. en enää edes yritä jutella mitään kun kukaan ei vastaa. Ihmettelen miten miehestä on tullut niin sosiaalinen ja puhelias vai johtuuko juuri tuosta että vanhempiensa tyyli ahdistaa.
Joo, sama. Tosi tylsää ja puuduttavaa. Ovat myös vähän liian uteliaita ja kyselevät yksityisasioita. En tykkää yhtään.
Onko villi ehdotus että ostatte jonkun lautapelin tai pelikortit?
Olisi edes hetkeksi muuta...Vai onko liian "lapsellista"?
Minusta on ihan selvä, että jos jonkun mielestä on Ok pitää telkkari päällä vaikka olisi vieraita, on myös Ok lukea.
Kiitos vastauksista! Otan luettavaa mukaan hyvällä omatunnolla. Ja otan myös jonkun lautapelin, olisi tosi mukavaa vaihtelua vaikka pelata jotain. Ap.
Toi tylsyys on syy miksi lopulta skippasin joulut exän perheen luona. Koko päivä meni peukaloita pyörittäessa kun muut katselivat töllöä tai pelasivat tietokoneella.
Mulle riittäisi känny ja tabletti.
Mun miniällä on aina neuletyö ja vielä kirjojakin mukana. Nyt ymmärsin, miksi. Hah! Oikeasti me jutellaan ja tehdään samalla käsitöitä. Ja vertaillaan lukukokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Onko villi ehdotus että ostatte jonkun lautapelin tai pelikortit?
Olisi edes hetkeksi muuta...Vai onko liian "lapsellista"?
Alias on just oikea peli, saa ihmiset puhumaan.
Sanaristikko voisi myös toimia, siinä tulee vähän keskustelun tynkääkin kun välillä kysyy jotain sanaa mitä ei oikein tunnu löytyvän:). Kirja ja/tai käsityö on myös ok. Meillä exän kanssa jouluaatto miehen suvun luona oli se jokavuotinen pakkopulla, surkeaa sapuskaa syödessä ja suvun inside- juttuja kuunnellessa se aina meni eikä mikään olisi voinut olla puuduttavampaa. Ajattelin aina kaiholla kotona odottavaa kunnon ruokalastia jonka olin alan puoliammattilaisena väsännyt, miehelle riitti leipä ja kinkku, ei koskaan ymmärtänyt kunnon ruoan päälle.
Jos ehdotti jotakin muuta tapaa viettää joulua, vaikka korpihotellissa tai etelässä niin seurauksena oli itkupotkuraivari, huoh. Nyt oma rauha, vietän joulun omien ja parin hoitolemmikin kanssa:)
Äärimmäisen epäkohteliasta huudahtaa telkkaria kun vieraita talossa. Tulee vähän olo ettei talonväkeäkään vieraat kiinnosta.
Olemme minun ystävien kanssa mökillä viettämässä isoa joulua.. En kestä olla yhtään, kun katson miestäni niin hän on täysin ulkopuolinen, vaikka hän osallistuu keskusteluun noiden kavereiden miesten kanssa. Ei tämä tunnu oikealta ja kävin itkemässä tuolla rannassa. laitoin sieltä textiviestin, että haluan lähteä kotiin ja vietetään kahdestaan ilman jouluruokia. Hirveä olo, kun katsoo sivusta häntä. En halua ääneen mainita asiasta, koska sillon se on muilta niin teennäistä. Nyt tunnin päästä starttaa auto ja keksin jonkun paskaselityksen miksi lähdetään.
Hieno kuulla, etten ole ainoa, jonka joulu menee noin puolison perheen luona. Olen koittanut lukea ja räplätä puhelinta, mutta jostain syystä tuolla on oletuksena se, että pitäisi ja saisi olla kiinnostunut ainoastaan siitä, mitä telkkarista tulee. Vaihtoehtoisesti voidaan juoruta kaukaisista sukulaisista tai naapureista, joita en ole koskaan tavannut, joten edes harvoihin keskusteluihin ei oikein pääse osalliseksi.
Meillä kans telkkaria töllötetään joka kerta eikä keskustella mistään. Ja silti kiukutellaan, että pitäisi käydä useammin kylässä ja viihtyä pidempään. Käymme siis kuitenkin parin viikon välein ja vietämme siellä yleensä lähes koko päivän katsellen jotain tosi-telkkua.
Miehen perhe?
Etkö sinä kuulukaan siihen?
Mulla on kirja ja tabletilla katson omia ohjelmia. Oma koira löytyy myös joten sen kanssa on helppo häipyä tunniksi pihalle. Lapsen kanssa saa tietysti ajan kulumaan kunnes hän käy nukkumaan.
Muut sankarit tosiaan istuu sohvalla ja tuijottaa tv:tä ja haukkuu muita sukulaisia :D kiva kuulla etten ole ainoa kellä on tyyyyyylsää.
Ehdittomasti, kirja mukaan!