Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selvittämätön asia/tapahtuma joka on jäänyt vaivaamaan?

Vierailija
21.12.2017 |

Itsellä on useampia, mutta laitan tähän yhden noin niinkuin esimerkin vuoksi.

Olin n. 15-vuotias kun aloin saada kännykkääni soittoja joltain naiselta joka syytteli minua siitä että olen hänen miehensä panopuu. Olin ujo ja hiljainen enkä tiennyt miten reagoida, joten ilmoitin vain että naisella taitaa nyt olla väärä henkilö kyseessä. Nainen raivostui tästä ja aloitti "niin varmaan" -raivoamisen ja että tietenkin kiellän tekoseni, kuinkas muutenkaan!
Mitä tuohon voi sanoa?

Tämä nainen soitti aina silloin tällöin ja kysyi jotain tyyliin "Niin voisiks kertoa missä mun mies oli tiistaina?". Oli sellainen poissaoleva häiriintyneisyys aina äänessä joka jotenkin kylmäs. Tuli mieleen oma äitini joka oli todella epävakaa.

Viimeisen kerran kuulin tästä naisesta kun olin perheeni kanssa lomalla Espanjassa. Nainen sanoi että on nyt tulossa minua vähän moikkaamaan. Sanoin että tulee pitkä matka (ja kallis puhelu) kun ollaan ulkomailla. Kerroin vielä viimeisen kerran olevani teinityttö jolla ei ole ollut suhdetta kehenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan, ja että isäni sattuu olemaan tässä vieressä jos hän haluaa rupatella. Puhelu katkesi enkä kuullut hänestä enää toiste.

Tässä jäi vaivaamaan kaksi asiaa:

1) Numeroni oli salainen. Sitä ei löytyisi kenenkään kaiman nimellä numeropalvelusta. Kuka antoi numeroni?
2) Nainen tiesi etunimeni, eli soitti minulle nimen perusteella. Onko liian uskomaton sattuma että nainen oli näppäillyt numeron väärin mutta jahtasi samannimistä tyyppiä?
3) Jos olisikin käynyt niin ettei numero jostain syystä olisikaan salainen, liittymä oli isäni nimissä, ei minun.

Tästä kohta 20 vuotta aikaa mutta joskus tulee mieleen mitä häirikölleni kävi. Mistä hän tuli ja minne hän meni? Oliko nörtin näköinen teinityttö hänestä oikeasti uhka, vai olinko väärä henkilö? En edes tuntenut ketään aikuista miestä joka ei olisi ollut minulle sukua. Ja tämä nainen oli selvästi vanhempi, ja naimisissa.

Millaisia mysteerejä ja selvittämättömiä teillä on?

Kommentit (7964)

Vierailija
7681/7964 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksi juttu tuli mieleen aiheeseen liittyen. Eli olin nuori vastavalmistunut ja murehdin kovasti mistä saisin työpaikan tai mihin siis työllistyisin,

Näin sitten kolme kertaa täsmälleen saman tarkan unen, missä näkyi tie minkä varressa oli huolto-asema ja vähän matkan päässä siitä sijaitsi tietyömerkki. Muistin unen aina herätessäni ja ihmettelin että miten tuollaista bensa-asema unta taas.

Unohdin ne unet. Olisikohan puoilen vuoden päästä kun pääsin työhaastatteluun paikkaan alalle mihin kovasti halusin työllistyä. Se sijaitsi vieraassa kaupungissa jonne oli yksin muutettava, joten päätös ja muutos olisi iso. Ollessani bussissa jännittyneenä matkalla haastatteluun, havaitsin ikkunasta että bussini ajoi täsmälleen unessa näkemäni bensa-aseman ohi. Myös se tietyömerkki oli kohdallaan. Paikka tuntui tutulta oudosti tämän vuoksi.

Pääsin heti tähän yhteen elämäni parhaimmista työpaikoista vuosiksi töihin.

Hämmensi kyllä paljon, että miten ihmeessä uneksin etukäteen tuon tienpätkän mikä johti sinne. 

Vierailija
7682/7964 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yksi juttu tuli mieleen aiheeseen liittyen. Eli olin nuori vastavalmistunut ja murehdin kovasti mistä saisin työpaikan tai mihin siis työllistyisin,

Näin sitten kolme kertaa täsmälleen saman tarkan unen, missä näkyi tie minkä varressa oli huolto-asema ja vähän matkan päässä siitä sijaitsi tietyömerkki. Muistin unen aina herätessäni ja ihmettelin että miten tuollaista bensa-asema unta taas.

Unohdin ne unet. Olisikohan puoilen vuoden päästä kun pääsin työhaastatteluun paikkaan alalle mihin kovasti halusin työllistyä. Se sijaitsi vieraassa kaupungissa jonne oli yksin muutettava, joten päätös ja muutos olisi iso. Ollessani bussissa jännittyneenä matkalla haastatteluun, havaitsin ikkunasta että bussini ajoi täsmälleen unessa näkemäni bensa-aseman ohi. Myös se tietyömerkki oli kohdallaan. Paikka tuntui tutulta oudosti tämän vuoksi.

Pääsin heti tähän yhteen elämäni parhaimmista työpaikoista vuosiksi töihin.

Nuorena näin unta tulevista työpaikoista niin, etten enää ihmetellyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7683/7964 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme melko syrjässä ja puomi katkaisee tien joka tuo pihaan,mutta tämän tapahtuessa puomi oli ylhäällä koska oli lapseni syntymäpäivä. Kello oli noin 9 aamulla,puolisoni oli töissä ja synttärisankari pomppi trampoliinilla talon takana,näin hänet kun  tein siinä viime hetken leipomuksia.Ja sitten äkkiä ulko-ovi jyrähti kiinni ja matala,käskevä miesääni huusi "Talon väki esiin!" Ääni ei ollut tuttu mutta ajattelin silti,että joku pelleilee. Pelottavampi vaihtoehto että joku vieras oli tullut talooni,puomihan oli auki. Keittiöstä näkee suoraan eteiseen kun astuu pois hellan luonta,mutta en nähnyt eteisessä ketään. Kukaan ei myöskään tullut keittöön. Enkä kuullut oven käyvän uudestaan. En vieläkään tiedä kuka siellä huuteli.

Vierailija
7684/7964 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joku 4-5 vuotias ja vietin kesää äidin kanssa tätini ja serkkuni kesäasunnolla. Isä joutui olemaan töissä kun äidillä oli vielä kesälomaa. Oli loppukesä. Kesäasunto oli kunnostettu vanha maatalo joka oli alkujaan tädin miehen sukutila. Serkkuni oli tuolloin jo 16-17 -vuotias, joten hänestä ei ollut juurikaan mulle seuraa. Vaistosin että hän ei erityisemmin viihtynyt seurassani joten vähän välttelin häntä.

Yhtenä lauantai-iltana tapahtui, että äitini piti lähteä kesken loman viikonlopuksi töihin tuuraamaan. Jäin siis tätini, tädin miehen ja serkkuni kanssa maalle. Tädin mies pääsi maalle vain satunnaisesti kuten oma isäni, joten täti ja hänen miehensä lähtivät juhlimaan läheiseen kaupunkiin. Serkkuni oli tästä katkera, että hän joutui olemaan la illan mun lapsenvahtina. Hänen seurakseen saapui myöhemmin illalla joku poika mopolla. Pojalla oli mukanaan viinaksia ja tupakkaa. Sitten serkku pisti minut aikaisin nukkumaan peräkamariin ja lukitsi oven etten pääsisi häiritsemään heitä. 

Heräsin yöllä siihen että joku vanha mummo nosti minut ylös sängystä ja kietoi minut jonkinlaisen viltin sisään ja lähti kantamaan minua. Hän sanoi minulle jotain "lapsirukka" ja "tulipalo". Jokapaikassa oli savua kun hän kantoi minut ulos ja pelasti henkeni. Serkkuni ja hänen poikaystävänsä oli jo ulkona ja sinne oli jo tulossa paloautoja.

Myöhemmin ihmettelin kuka se mummo oli mutta kukaan ei ollut nähnyt häntä. Serkkuni väitti alussa että kävelin itse ulos ja äiti ja täti väittivät että serkkuni kantoi minut ulos, minkä jälkeen serkkukin alkoi väittämään että hän kantoi minut ulos. Tulipalo sai alkunsa serkkuni huoneesta mikä oli peräkamarin edessä. Joten huoneeni oli liekkien takana ja ovi oli lukossa! Se outo mummo kantoi mut liekkien ja savun läpi ja serkku ja hänen poikaystävänsä oli jo ulkona turvassa. He jättivät minut lukittuun huoneeseen tekemättä elettäkään pelastaakseen mua. Tämä oli myös mysteeri että kuinka joku voi jättää pienen lapsen lukitun oven taakse palavaan taloon? Olen aivan varma että se oli joku vanha nainen joka kantoi minut ulos eikä serkkuni ja serkku väitti minulle aluksi, että olisin itse kävellyt ulos. olen myös miettinyt olisiko se sitten ollut joku valemuisto jonka mieli kehittää?

Vierailija
7685/7964 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo taitaa olla ihan oikea ilmiö että joskus kun henkilö pelastuu vaikeasta ja vaarallisesta tilanteesta, hän kokee jonkun ihmisen tai asian pelastaneen hänet, mutta sitten selviää ettei sellaista pelastajaa ollutkaan.

Selityksenä on esitetty tietysti enkeleitä, mutta kilpaileva selitysmalli on että pelastuneen ihmisen oma mieli tsemppaa sellaisen kuvitelman avulla selviytymään liian pahasta pulasta.

Vierailija
7686/7964 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessani 80-luvulla meidän kerrostalon pihalla kävi leikkimässä silloin tällöin tyttö jonka nimi oli Sini, lempinimeltään Sikku. Minä ja siskoni ja kaverini leikimme Sikun kanssa ja pari kertaa hän tuli meille kotiinkin käymään. Muutama vuosi sitten otin Sikun puheeksi ollessani käymässä lapsuudenperheeni luona, siskonikin oli paikalla. Että mitähän Sikulle kuuluu nykyään jne. Kukaan ei muistanut Sikkua, sanoivat, ettei mitään sellaista ole koskaan tapahtunut ja että olen kuvitellut kaiken! Tuli melkein riita kun olin ihan varma että muistin oikein, olen tänäkin päivänä!

Vierailija
7687/7964 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on lähdetty nuorena kaverin kanssa seuraamaan. Ei mitään hajua miksi, mutta oli pelottavaa.

Vierailija
7688/7964 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää näitä!

Vierailija
7689/7964 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen  nähnyt unessa olleeni jossain muualla, esim.kaverini makuuhuoneessa. Unessa puhuin kaverin kanssa ja muuta. Kaveri on asunut toisella puolen Suomea, matkaa satoja kilometrejä. Kun myöhemmin olen puhunut kaverin kanssa hän on ihmetellyt outoa vierailuaikaani ja miten pääsin sisään. Hänen kertomansa ajankohta täsmää uneni kanssa.

Näin on käynyt muutaman kerran.

Vierailija
7690/7964 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kokemukseni: Poikani oppi puhumaan  noin 7 kuukautta vanhana ja kertoi aivan uskomattomia tarinoita muunmuassa ettei kuolemaa tarvi pelätä, vaan sitten synnytään uudestaan. Joskus  siihen voi kulua jopa 100 vuotta. Nyt ei  muista mitään vauvana kertomistaan asioista, monia muitakin asioita kertoi... 

Vierailija
7691/7964 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ottanut uuden tatuoinnin ja sehän on alussa  erittäin aristava. Kävin suihkussa tosi myöhään,kello oli varmaan jo 23.00 ja pyyhe päällä sitten makasin säkkituolissa vatsallani,märkä tukka naamalla ja leikkasin kynsiä. Ja silloin sain tökkäisyn,se tuntui hiusvarjan varrelta,suoraan keskelle pohkeen takaosaa ja ikäänkuin varta vasten kohdistettuna tatuoituun aurinkooni. Huusin kivusta ja kiukusta ja nousin vihaisena ylös,jotenkin ajattelin että veli taas kiusaa, kunnes muistin että mullahan on nyt oma koti eikä avaimia kellään muulla .Hiusharja oli sohvalla ja mietin olinko jotenkin jalkoja heilutellessa osunut siihen mutta totesin teoriani mahdottomaksi.En vieläkään tiedä mikä mua tökki.

Tatuoidun alueen hermot

Höpö höpö nyt,minulla on 12 tatuointia eikä ikinä ole valmiissa kuvassa tuntunut että siihen lyötäisiin jollain .D

Vierailija
7692/7964 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka murhasi Olof Palmeen?

Vierailija
7693/7964 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme mieheni kanssa käymässä nukkumaan ja äkkiä kuului tosi kova jysähdys,mieheni kysyi että nytkö Suomea alettiin pommittaa ja minä puolestani arvelin leikkisästi, että ufo varmaan putosi. Ääni oli TODELLA kova. 

Seuraavina päivinä ei uutisissa ollut siitä mitään, Facebookin paikallisryhmässä ei keskusteltu asiasta,  ei mitään,kuin  kukaan muu ei olisi ääntä kuullut.

Vierailija
7694/7964 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme mieheni kanssa käymässä nukkumaan ja äkkiä kuului tosi kova jysähdys,mieheni kysyi että nytkö Suomea alettiin pommittaa ja minä puolestani arvelin leikkisästi, että ufo varmaan putosi. Ääni oli TODELLA kova. 

Seuraavina päivinä ei uutisissa ollut siitä mitään, Facebookin paikallisryhmässä ei keskusteltu asiasta,  ei mitään,kuin  kukaan muu ei olisi ääntä kuullut.

Meillä kans kerran yöllä rysähti naulakko alas ja meteli oli melkoinen eikä siitäkään ollut mitään Facebookin paikallisryhmässä eikä uutisissa.

Vierailija
7695/7964 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kans kerran yöllä rysähti naulakko alas ja meteli oli melkoinen eikä siitäkään ollut mitään Facebookin paikallisryhmässä eikä uutisissa.

Sarkasmi on vaikea laji

Vierailija
7696/7964 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtuiko Juvalla tänä kesänä? Kuulin äänen kun olin ulkona tupakalla klo 23,kumppanini kuuli sen sisäll vaikka ikkuna oli kiinni. Pommin taikka meteoriitin putoaminen sitä todellakin tuli mieleen ja odotin että maa olisi tärissyt taikka ikkunat helisseet.

Vierailija
7697/7964 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin silloin nuorempi ja asuin ex mieheni kanssa hänen suvulleen kuuluvassa talossa maalla. Ex oli töissä ja olin yksin kotona,kello oli noin kahdeksan ja pimenevä huhtikuun ilta. Istuin tietokone- pöydän ääressä ja äkkiä joku konttasi hiton kovaa ikkunan ohi,se näytti alastomalta aikuiselta ihmiseltä. Silmiä hieroen menin toiseen ikkunaan ja siinä se taas meni. Hahmo kiersi taloa ja tajusin että se todellakin oli alaston ihminen eikä eläin. Aioin mennä ulos katsomaan mutta en sitten kyennyt kun tilanne oli oli niin epänormaali,henkilö oli ALASTI ja konttasi todella nopeasti. Suljun vain verhot,sammuttelin valoja  ja varmistin että ovi oli lukittuna.

Vierailija
7698/7964 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin silloin nuorempi ja asuin ex mieheni kanssa hänen suvulleen kuuluvassa talossa maalla. Ex oli töissä ja olin yksin kotona,kello oli noin kahdeksan ja pimenevä huhtikuun ilta. Istuin tietokone- pöydän ääressä ja äkkiä joku konttasi hiton kovaa ikkunan ohi,se näytti alastomalta aikuiselta ihmiseltä. Silmiä hieroen menin toiseen ikkunaan ja siinä se taas meni. Hahmo kiersi taloa ja tajusin että se todellakin oli alaston ihminen eikä eläin. Aioin mennä ulos katsomaan mutta en sitten kyennyt kun tilanne oli oli niin epänormaali,henkilö oli ALASTI ja konttasi todella nopeasti. Suljun vain verhot,sammuttelin valoja  ja varmistin että ovi oli lukittuna.

Miehesi puolihullu velipuoli oli karannut kellarista?

Vierailija
7699/7964 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs pariskunta tervehti yli-innokkaasti minua aina kaupungilla. En millään saanut päähäni, ketkä kyseessä ja alkuun ajattelin, että varmaan erehtyivät henkilöstä, mutta ei, usein jopa etunimellä tervehtivät ja minulla on sen verran harvinainen nimi, ettei varmasti ole sattumaa. Vilkuttivat kerran jopa toiselta puolelta katua kun kävelin huppu päässä pimeällä talvella. Ihan kuin oltaisiin oltu jotain ylimpiä ystäviä.

En millään saanut päähäni, enkä vieläkään tiedä yhtään keitä noi ihmiset oli :D Silti aina tervehdin takaisin, vaikken oikeasti tiennyt ketkä kyseessä. Onneksi eivät alkaneet kysellä enempää, vaikka olisi ollutkin kiinnostavaa tietää. 

Nykyään asun eri paikassa, enkä ole kyseistä paria nähnyt hetkeen.

Vierailija
7700/7964 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomijunttien kendofanius