Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selvittämätön asia/tapahtuma joka on jäänyt vaivaamaan?

Vierailija
21.12.2017 |

Itsellä on useampia, mutta laitan tähän yhden noin niinkuin esimerkin vuoksi.

Olin n. 15-vuotias kun aloin saada kännykkääni soittoja joltain naiselta joka syytteli minua siitä että olen hänen miehensä panopuu. Olin ujo ja hiljainen enkä tiennyt miten reagoida, joten ilmoitin vain että naisella taitaa nyt olla väärä henkilö kyseessä. Nainen raivostui tästä ja aloitti "niin varmaan" -raivoamisen ja että tietenkin kiellän tekoseni, kuinkas muutenkaan!
Mitä tuohon voi sanoa?

Tämä nainen soitti aina silloin tällöin ja kysyi jotain tyyliin "Niin voisiks kertoa missä mun mies oli tiistaina?". Oli sellainen poissaoleva häiriintyneisyys aina äänessä joka jotenkin kylmäs. Tuli mieleen oma äitini joka oli todella epävakaa.

Viimeisen kerran kuulin tästä naisesta kun olin perheeni kanssa lomalla Espanjassa. Nainen sanoi että on nyt tulossa minua vähän moikkaamaan. Sanoin että tulee pitkä matka (ja kallis puhelu) kun ollaan ulkomailla. Kerroin vielä viimeisen kerran olevani teinityttö jolla ei ole ollut suhdetta kehenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan, ja että isäni sattuu olemaan tässä vieressä jos hän haluaa rupatella. Puhelu katkesi enkä kuullut hänestä enää toiste.

Tässä jäi vaivaamaan kaksi asiaa:

1) Numeroni oli salainen. Sitä ei löytyisi kenenkään kaiman nimellä numeropalvelusta. Kuka antoi numeroni?
2) Nainen tiesi etunimeni, eli soitti minulle nimen perusteella. Onko liian uskomaton sattuma että nainen oli näppäillyt numeron väärin mutta jahtasi samannimistä tyyppiä?
3) Jos olisikin käynyt niin ettei numero jostain syystä olisikaan salainen, liittymä oli isäni nimissä, ei minun.

Tästä kohta 20 vuotta aikaa mutta joskus tulee mieleen mitä häirikölleni kävi. Mistä hän tuli ja minne hän meni? Oliko nörtin näköinen teinityttö hänestä oikeasti uhka, vai olinko väärä henkilö? En edes tuntenut ketään aikuista miestä joka ei olisi ollut minulle sukua. Ja tämä nainen oli selvästi vanhempi, ja naimisissa.

Millaisia mysteerejä ja selvittämättömiä teillä on?

Kommentit (7975)

Vierailija
6521/7975 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle nyt varmaan löytyy ihan luonnollinen selitys, mutta katson yhtä sarjaa joka on kuvattu vuoden 2013 maaliskuussa ja esitetty sitten saman vuoden syksyllä TV:ssä. Yhdessä kohtauksessa soi radiosta taustalla biisi jonka vannon olevan julkaistu tuolloin syksyllä 2013 kun sarjaa jo alettiin esittää. Tarkistin asian myös Youtubesta.

En tiedä voiko olla mahdollista, että joitain pätkiä olisi kuitenkin kuvattu vielä samoihin aikoihin kun sarjaa alettiin julkaisemaan, jolloin tuo biisi olisi päätynyt kohtaukseen taustalle soimaan. Jos joku viisaampi tietää niin kuulen mielellään. :D

Vierailija
6522/7975 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka on mahdollista, että Trumpista tuli presidentti?

Hän asettui ehdokkaaksi ja sai enemmistön äänistä.

USA:ssa ei pelkät äänet ratkaise, vaan valitsijamiehet ja -yllätys- raha!

Trump ei saanut enemmistöä äänistä, mutta sai sopivissa osavaltoissa enemmistön äänistä ja sitä kautta enemmistön valitsijamiehistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6523/7975 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälle nyt varmaan löytyy ihan luonnollinen selitys, mutta katson yhtä sarjaa joka on kuvattu vuoden 2013 maaliskuussa ja esitetty sitten saman vuoden syksyllä TV:ssä. Yhdessä kohtauksessa soi radiosta taustalla biisi jonka vannon olevan julkaistu tuolloin syksyllä 2013 kun sarjaa jo alettiin esittää. Tarkistin asian myös Youtubesta.

En tiedä voiko olla mahdollista, että joitain pätkiä olisi kuitenkin kuvattu vielä samoihin aikoihin kun sarjaa alettiin julkaisemaan, jolloin tuo biisi olisi päätynyt kohtaukseen taustalle soimaan. Jos joku viisaampi tietää niin kuulen mielellään. :D

Mikä sarja

Vierailija
6524/7975 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musiikit lisätään leffaan vasta editointivaiheessa. On täysin mahdollista, että joku levy-yhtiö on tarjonnut sarjalle uutta sinkkua, että saa siitä samalla mainosta. 

Vierailija
6525/7975 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://fi.wikipedia.org/wiki/Albert_Fish

Minulle on käsittämätön asia, että miten noin sairaita ihmisiä kuin tuo Albert Fish voi olla ja miten kukaan ihminen kykenee tekemään noin sairaita tekoja kuin hänkin teki ja vielä niin paljon kuin mitä hän niitä teki. Tuota Wikipedia artikkelia ei todellakaan kannata lukea jos on herkkäluonteinen koska siinä kerrotaan niin kammottavista asioista.

Vierailija
6526/7975 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se syy,jonka vuoksi jouduin 9-vuotiaana vanhempien ja sisarusten ns.sylkykupiksi ilman omaa syytä koko elämäni ajaksi.

Ihan olemattomasta asiasta sain selkäsaunoja,arestia ja tukkapöllyä.Sisko kysyi vanhemmiltaan,miksi hakkaatte ja pieksätte velipoikaa? mutsi karjuii,Ihan muutenpahan vaan!!!

Koko sen ajan,kun asuin siellä,pelkäsin kaikkia ja ne hiivatinmoiset painajaisunet.

Lapsista muut saivat välleen,mitä pyysivät(taskurahaa,etc)minä en saanut ajatellakaan,edes siihensuuntaan.

Huusin vanhemmilleni monta kertaa,että olin täysin syytön toisten tekemään rötökseen.

Missään vaiheessa ja koskaan ei vanhempani kysyneet veljeltäni ja sen koulukavereilta. Olinko todella syyllinen ja olinko edes mukana tapahtuma päivänä. Sen muistan tarkkaan, että taksi vei koululaiset kouluun ja kotiin pitkän matkan takia. Taksiauto oli Dodge Dart ja se oli uusi. Kuljettajan nimi tiedossa. Olisi pitänyt pyytää taksin ajajaa koululle todistamaan, kuka oli tapahtuma päivänä kyyditettävänä.

Vierailija
6527/7975 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se syy,jonka vuoksi jouduin 9-vuotiaana vanhempien ja sisarusten ns.sylkykupiksi ilman omaa syytä koko elämäni ajaksi.

Ihan olemattomasta asiasta sain selkäsaunoja,arestia ja tukkapöllyä.Sisko kysyi vanhemmiltaan,miksi hakkaatte ja pieksätte velipoikaa? mutsi karjuii,Ihan muutenpahan vaan!!!

Koko sen ajan,kun asuin siellä,pelkäsin kaikkia ja ne hiivatinmoiset painajaisunet.

Lapsista muut saivat välleen,mitä pyysivät(taskurahaa,etc)minä en saanut ajatellakaan,edes siihensuuntaan.

Huusin vanhemmilleni monta kertaa,että olin täysin syytön toisten tekemään rötökseen.

Missään vaiheessa ja koskaan ei vanhempani kysyneet veljeltäni ja sen koulukavereilta. Olinko todella syyllinen ja olinko edes mukana tapahtuma päivänä. Sen muistan tarkkaan, että taksi vei koululaiset kouluun ja kotiin pitkän matkan takia. Taksiauto oli Dodge Dart ja se oli uusi. Kuljettajan nimi tiedossa. Olisi pitänyt pyytää taksin ajajaa koululle todistamaan, kuka oli tapahtuma päivänä kyyditettävänä.

Oli sama taksi ja kuljettaja eräänä iltapäivänä, kun palailimme kotiin. Dodgessa oli kujettajan lisäksi tilaa etupenkillä kahdelle matkustajalle. Autossa oli rattivaihde systeemi. Jostakin syystä kuljettaja joutui jarruttamaan voimalla. Etupenkillä istunut tyttö painautui kojelautaa päin ja etu ylähampaat raapaisi pellin pintaan aika huimat jäljet. Itkuhan tytöltä pääsi, mutta onneksi hampaita ei mennyt rikki. Turvavöitä ei ollut autossa ollenkaan, ei ainakaan käytössä kenelläkään.

6528/7975 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin työporukalla joskus 2004 Pukkilan vanhassa meijerissä yöpymässä, toisessa kerroksessa mihin johti niin jyrkät portaat että piti ottaa kengät jaloista päästäkseen sinne ylös. Muutama yö meni ja yksi miehistä alkoi aamupalalla valittaa että tuntuu öisin kuin joku tuijottaisi sängyn vierellä. Olin vähän yllättynyt koska itsestäkin tuntui jotain epämukavaa meidän huoneessa, mutta olin kuitannut ne mielikuvituksena. Sitten eräs miehistä heräsi, keskustelu oli jatkunut kun muut alkoivat vitsailla asiasta, niin hän vei kaikki katsomaan omaan huoneeseensa erästä taulua. Siinä mustahiuksinen nainen leijui niiden jyrkkien portaiden yläpuolella, muistaakseni sen rikkinäinen hame lepatti eikä jalkoja näkynyt.. siis kammottava synkkä taulu. Voin kertoa että tuli hiljaista. Ei koskaan saatu selville mikä taulun historia oli ja liittyikö se oikeaan tapahtumaan.

Et ole pisara meressä; olet kokonainen meri pisarassa. -Rumi

Vierailija
6529/7975 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän vanhassa asunnossa jääkaappi oli joku ihmeen portaali jonkun toiseen jääkaappin. Kerran sieltä löytyi jotain venäläistä energiajuomaa vaikka emme juo energiajuomia, kerran eineslihapullia jota emme ikinä osta ja   kerran kissanruokaa, vaikka meillä ei ole kissaa. Naureskelimme aina että "katsotaan, mitä jääkaappi tänään tarjoaa" ja "mahtaa  tyyppi ihmetellä missä sen energiadrinksut on!" Tämä portaali toimi vain yhteen suuntaan sillä meiltä ei koskaan  hävinnyt mitään.

Nykyisessä kodissa on oikeastaan ikävä näitä ylläreitä :D

Whaat, miten tämä on mahdollista?

Vierailija
6530/7975 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet äänet lisätään kohtausten päälle. Biisit myös tehdään välillä paljon aikaisemmin kuin ne julkaistaan. Ja ei ole mahdotonta että niitä käytetään jossain ennen julkaisua artistin luvalla, varsinkin jos kysy on esim soundtrackistä

Vierailija
6531/7975 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet äänet lisätään kohtausten päälle. Biisit myös tehdään välillä paljon aikaisemmin kuin ne julkaistaan. Ja ei ole mahdotonta että niitä käytetään jossain ennen julkaisua artistin luvalla, varsinkin jos kysy on esim soundtrackistä

*Kyse

Vierailija
6532/7975 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää

Vierailija
6533/7975 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaisa-petteri kirjoitti:

Miten pieneen kaappiin mahtuu niin paljon homoja?

Se ei olekaan mikään tavallinen kaappi. Sen kautta pääsee Narniaan, Aslanin eheytettäväksi.

Vierailija
6534/7975 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tuon sekopään tekstit on oppinut erottamaan joukosta, niin niitä ei tarvitse enää lukea. Sen tyylistä ei voi erehtyä.

Miten tunnistat ne lukematta?

Vierailija
6535/7975 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tuon sekopään tekstit on oppinut erottamaan joukosta, niin niitä ei tarvitse enää lukea. Sen tyylistä ei voi erehtyä.

Miten tunnistat ne lukematta?

Ensimmäinen lause riittää.

Vierailija
6536/7975 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset

Vierailija
6537/7975 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 84 kesälomalla lukiosta. Kesätyö oli alkamassa vasta juhannuksen jälkeen. Pänttäsin ruotsia koska olin siinä huono. Äitini yhtäkkiä halusi minut mukaani. Ajattelin automaattisesti että hän haluaa apua jossain, rehusäkin kantamisessa tai muussa vastaavassa.

Kyläkaupana pihassa hän sanoi että voin jäädä autoon. Myöhemmin näin hänen tulevan kaupasta, laittavan kassit takapenkille. Laitettuaan tavarat takapenkille hän häipyi jonnekin.

Jatkoin lukemista (minulla oli menossa hyvä scifi-kirja).

Kohta oveni avattiin ja äitini oli siinä sanoen että nouse ylös seisomaan auton viereen  äläkä vilkuile yhtään mihinkään. Ehkä outoa mutta olin kiinnostunut kirjastani enemmän kuin mistään muusta.

Siinä vaiheessa heräsi tietty mielenkiinto joten katselin auton sivupeilistä että äitini keskusteli joidenkin ihmisten kanssa.

Äitini tuli takaisin ja ajoimme takaisin maatilalle.

Menin huoneeseeni. Kävin jossain vaiheessa ulkona. Isäni tuli töistä kl 4 (pm) jälkeen.

Kuulin kun äitini puhui isälleni : "ne oli kuin kaksi marjaa. sillä toisella oli kamera ja kuvasi kaikkea". Sitten äitini ilmeisesti huomasi että olin paikalla ja kävi sulkemassa oven joten enempää en kuullut.

Vierailija
6538/7975 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin ensimmäisessä omassa asunnossani, johon oli avain vain minulla ja vanhemmillani. Kerran kävin kaupassa ja kun tulin kotiin, niin keittiön pöydällä oli silmälasit joita ei niissä taatusti ollut siinä kun minä lähdin kauppaan. Tämä oli todella outo juttu, koska minulla ei ollut tai ole vieläkään silmälaseja käytössä joten minun lasini ne eivät olleet ja sen tiedän, että vanhempani eivät olisi asunnossani käyneet sillä aikaa kun olin poissa. He asuivat kohtalaisen kaukana minusta joten olisi ollut aika epätodennäköistä, että he olisivat tulleet käymään luonani ilmoittamatta sitä minulle ja käyneet omalla avaimellaan sisällä asunnossani kun en avannut ovea kun soitin sitä. Kummallakin vanhemmillani oli tuolloin jo silmälasit mutta nämä eivät selvästikään olleet kummankaan heidän lasinsa. Soitin heille ja he sanoivat, että eivät olleet käyneet luonani tai unohtaneet lasejaan minulle eivätkä he tunnistaneet laseja kun heidät seuraavan kerran nähdessäni näytin ne heille. En vieläkään yli 20 vuoden jälkeen tajua, että mistä lasit pöydälle ilmestyivät kun olin poissa.

Toisen kerran saman keittiön seinällä olevaan hyllykköön oli yllättäen ilmestynyt valokuva jossa oli 2 nuorta naista vierekkäin. Tästäkään kuvasta en tajua, että mistä se oli ilmestynyt ja ketkä kuvan naiset olivat sillä kukaan sukulainen tai tuttava jolle näytin kuvaa ei tuntenut heitä. Kuva oli vain yllättäen ilmestynyt sinne hyllykköön sillä pari päivää aikaisemmin sitä ei ollut vielä siellä.

Vierailija
6539/7975 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 84 kesälomalla lukiosta. Kesätyö oli alkamassa vasta juhannuksen jälkeen. Pänttäsin ruotsia koska olin siinä huono. Äitini yhtäkkiä halusi minut mukaani. Ajattelin automaattisesti että hän haluaa apua jossain, rehusäkin kantamisessa tai muussa vastaavassa.

Kyläkaupana pihassa hän sanoi että voin jäädä autoon. Myöhemmin näin hänen tulevan kaupasta, laittavan kassit takapenkille. Laitettuaan tavarat takapenkille hän häipyi jonnekin.

Jatkoin lukemista (minulla oli menossa hyvä scifi-kirja).

Kohta oveni avattiin ja äitini oli siinä sanoen että nouse ylös seisomaan auton viereen  äläkä vilkuile yhtään mihinkään. Ehkä outoa mutta olin kiinnostunut kirjastani enemmän kuin mistään muusta.

Siinä vaiheessa heräsi tietty mielenkiinto joten katselin auton sivupeilistä että äitini keskusteli joidenkin ihmisten kanssa.

Äitini tuli takaisin ja ajoimme takaisin maatilalle.

Menin huoneeseeni. Kävin jossain vaiheessa ulkona. Isäni tuli töistä kl 4 (pm) jälkeen.

Kuulin kun äitini puhui isälleni : "ne oli kuin kaksi marjaa. sillä toisella oli kamera ja kuvasi kaikkea". Sitten äitini ilmeisesti huomasi että olin paikalla ja kävi sulkemassa oven joten enempää en kuullut.

Jos sun äiti ei halunnut sun kuulevan mitä puhuu joidenkin kanssa, niin miksi ihmeessä käski nousta pois autosta? Varmasti ulkona kuulet/näet enemmän kuin autossa

Vierailija
6540/7975 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin ensimmäisessä omassa asunnossani, johon oli avain vain minulla ja vanhemmillani. Kerran kävin kaupassa ja kun tulin kotiin, niin keittiön pöydällä oli silmälasit joita ei niissä taatusti ollut siinä kun minä lähdin kauppaan. Tämä oli todella outo juttu, koska minulla ei ollut tai ole vieläkään silmälaseja käytössä joten minun lasini ne eivät olleet ja sen tiedän, että vanhempani eivät olisi asunnossani käyneet sillä aikaa kun olin poissa. He asuivat kohtalaisen kaukana minusta joten olisi ollut aika epätodennäköistä, että he olisivat tulleet käymään luonani ilmoittamatta sitä minulle ja käyneet omalla avaimellaan sisällä asunnossani kun en avannut ovea kun soitin sitä. Kummallakin vanhemmillani oli tuolloin jo silmälasit mutta nämä eivät selvästikään olleet kummankaan heidän lasinsa. Soitin heille ja he sanoivat, että eivät olleet käyneet luonani tai unohtaneet lasejaan minulle eivätkä he tunnistaneet laseja kun heidät seuraavan kerran nähdessäni näytin ne heille. En vieläkään yli 20 vuoden jälkeen tajua, että mistä lasit pöydälle ilmestyivät kun olin poissa.

Toisen kerran saman keittiön seinällä olevaan hyllykköön oli yllättäen ilmestynyt valokuva jossa oli 2 nuorta naista vierekkäin. Tästäkään kuvasta en tajua, että mistä se oli ilmestynyt ja ketkä kuvan naiset olivat sillä kukaan sukulainen tai tuttava jolle näytin kuvaa ei tuntenut heitä. Kuva oli vain yllättäen ilmestynyt sinne hyllykköön sillä pari päivää aikaisemmin sitä ei ollut vielä siellä.

Jos tämä on totta, niin hyi kamala!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan