Selvittämätön asia/tapahtuma joka on jäänyt vaivaamaan?
Itsellä on useampia, mutta laitan tähän yhden noin niinkuin esimerkin vuoksi.
Olin n. 15-vuotias kun aloin saada kännykkääni soittoja joltain naiselta joka syytteli minua siitä että olen hänen miehensä panopuu. Olin ujo ja hiljainen enkä tiennyt miten reagoida, joten ilmoitin vain että naisella taitaa nyt olla väärä henkilö kyseessä. Nainen raivostui tästä ja aloitti "niin varmaan" -raivoamisen ja että tietenkin kiellän tekoseni, kuinkas muutenkaan!
Mitä tuohon voi sanoa?
Tämä nainen soitti aina silloin tällöin ja kysyi jotain tyyliin "Niin voisiks kertoa missä mun mies oli tiistaina?". Oli sellainen poissaoleva häiriintyneisyys aina äänessä joka jotenkin kylmäs. Tuli mieleen oma äitini joka oli todella epävakaa.
Viimeisen kerran kuulin tästä naisesta kun olin perheeni kanssa lomalla Espanjassa. Nainen sanoi että on nyt tulossa minua vähän moikkaamaan. Sanoin että tulee pitkä matka (ja kallis puhelu) kun ollaan ulkomailla. Kerroin vielä viimeisen kerran olevani teinityttö jolla ei ole ollut suhdetta kehenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan, ja että isäni sattuu olemaan tässä vieressä jos hän haluaa rupatella. Puhelu katkesi enkä kuullut hänestä enää toiste.
Tässä jäi vaivaamaan kaksi asiaa:
1) Numeroni oli salainen. Sitä ei löytyisi kenenkään kaiman nimellä numeropalvelusta. Kuka antoi numeroni?
2) Nainen tiesi etunimeni, eli soitti minulle nimen perusteella. Onko liian uskomaton sattuma että nainen oli näppäillyt numeron väärin mutta jahtasi samannimistä tyyppiä?
3) Jos olisikin käynyt niin ettei numero jostain syystä olisikaan salainen, liittymä oli isäni nimissä, ei minun.
Tästä kohta 20 vuotta aikaa mutta joskus tulee mieleen mitä häirikölleni kävi. Mistä hän tuli ja minne hän meni? Oliko nörtin näköinen teinityttö hänestä oikeasti uhka, vai olinko väärä henkilö? En edes tuntenut ketään aikuista miestä joka ei olisi ollut minulle sukua. Ja tämä nainen oli selvästi vanhempi, ja naimisissa.
Millaisia mysteerejä ja selvittämättömiä teillä on?
Kommentit (7965)
Ei ole yhteistä pyykkitupaa eikä kuivaushuone käytössä muuhun kun lakanoihin, yhellä kaverilla on kyllä varaavain että päästään sisään jos oma hukkuis jonnekkin mutta asuu toisella puolella kaupunkia eikä yhtään sen tapainen pelleilijä.
Välillä kyllä tunne että joku koittaa saada meidät syyttämään toisiamme.
Olin 20v, nuori ja hullu kun kiipesimme silloisen poikakaverin kanssa kerrostalon katolle makoilemaan, tupakoimaan ja katselemaan taivasta. Oli elokuun loppu tai syyskuun alku, en muista ihan varmasti mutta minulla oli farkkutakki joten kovin myöhäinen syksy ei voinut olla. Äkkiä alkoi matala jymisevä ääni josta tuli mieleen matalalla lentävä lentokone ja melkein odotimme, että kohta joku jumbojetti pyyhkäisee pään yli ! Mitään ei kuitenkaan näkynyt, taivas oli tummien pilvien peitossa ilman valon häivääkään ja ääni kulki ylitsemme kadoten kuuluvista. Ukkonen se ei ollut ja lentokoneesta olisi näkynyt valot, joten mikä se oli? Ufo?
Vierailija kirjoitti:
Olin 20v, nuori ja hullu kun kiipesimme silloisen poikakaverin kanssa kerrostalon katolle makoilemaan, tupakoimaan ja katselemaan taivasta. Oli elokuun loppu tai syyskuun alku, en muista ihan varmasti mutta minulla oli farkkutakki joten kovin myöhäinen syksy ei voinut olla. Äkkiä alkoi matala jymisevä ääni josta tuli mieleen matalalla lentävä lentokone ja melkein odotimme, että kohta joku jumbojetti pyyhkäisee pään yli ! Mitään ei kuitenkaan näkynyt, taivas oli tummien pilvien peitossa ilman valon häivääkään ja ääni kulki ylitsemme kadoten kuuluvista. Ukkonen se ei ollut ja lentokoneesta olisi näkynyt valot, joten mikä se oli? Ufo?
Maanjäristys?
Vierailija kirjoitti:
Ukkonen ei aina sada ja salamoi. Varsinkin elokuussa.
Sonja kirjoitti:
Muistoja että lapsuudessa on ollut lähellä hukkua kun jalka sotkeutunut köyteen ja olen sitten kaatunut veneen reunan yli veteen. Isä kummiskin väittää ettei semmosta koskaan ole tapahtunut.
Isän näkökulmasta tapahtuma on ollut paljon vähemmän dramaattinen. Niinpä se ei ole jäänyt hänen mieleensä.
Vierailija kirjoitti:
Lämpövoimaloista voi joskus kuulua jyminää, kun laitteet päästää liikoja höyryjä.
Vierailija kirjoitti:
Kerroit taivaan olleen tummien pilvien peitossa, silloinhan koneen valot eivät välttämättä näy. Joskus kone on paljon kauempana kuin mihin äänen perusteella katseleee.
Intia Lapsi ov. kirjoitti:
Kerroin täällä aikaisemmin, kuinka minulla on selvä muisto siitä, että minut jätettiin illalla yksin päiväkotiin koska vanhemmat eivät hakeneet minua sieltä ajoissa ja hoitajien piti lähteä sieltä kotiin. Tänään sitten selvisi, että olin oikeasti ollut yksin siellä päiväkodissa, mutta olin ollut siellä viikonlopun yli 4-vuotiaana. Vanhemmat kun olivat unohtaneet hakea minut sieltä eivätkä saaneet minua kotiin kuin vasta maanantaina iltapäivällä.
Eniten minua ihmetyttää, että kuinka osasin toimia silloin viisaasti ja aikuismaisesti. Sen sijaan, että olisin paniikissa alkanut itkemään ja parkumaan lattialla maaten kuten näin jälkikäteen olisin kuvitellut toimivani niin minä kuljeskelin ympäriinsä siellä päiväkodissa, katselin ikkunoista ulos kuinka siellä oli hienoa kun oli täysin pimeää ja katuvalojen loisteessa näkyi satavaa lunta ja puut näyttivät ihan satupuilta lumen peitossa ollessaan. Sitten söin siellä keittiössä esim. näkkileipää, hedelmiä, säilykelihaa, kasviksia ja join vettä, mehua, maitoa ja myös limsaa, jota siellä olin. Olin myös omalla osastollani ja yöt nukuin päiväunien nukkumahuoneessa omassa sängyssäni, jossa nukuin päiväunet.
Tämä tapahtui siis Intiassa 1990-luvun alussa ja on ihan totta.
Osasitko 4-vuotiaana avata säilykelihatölkin? Saitko edes limsapullon korkkia auki?
Mistä Ari Lindströmin ja Marco de Wittun riita sai lakunsa? Nythän koko SKE on ihan tuuluajoilla ja Marcokin pakeni eilen poliisia, ei olisi tullut kuulonkaan vanhoina hyvinä aikoina kun kaikki oli vielä suurta ja hienoa!
Tunkion karahka kirjoitti:
Mistä Ari Lindströmin ja Marco de Wittun riita sai lakunsa? Nythän koko SKE on ihan tuuluajoilla ja Marcokin pakeni eilen poliisia, ei olisi tullut kuulonkaan vanhoina hyvinä aikoina kun kaikki oli vielä suurta ja hienoa!
Mitä nää täällä kyselet? Eikö sovittu että ei huuvella näistä!
Vieralija kirjoitti:
Ei tuossa mitään mystiikkaa ole. Tähän ketjuun on tarkoitus kirjoittaa omia kokemuksia, ei mitään maailmanpoliittisia tapahtumia. Viestisi ei liittynyt ketjun aiheeseen.
Ei aloitusotsikko poissulkenut muita kuin omia kokemuksia, mutta tuo kommentoimasi oli psykoottisen ihmisen kommentti, ja varmaan siksi poistettiin..
Vierailija kirjoitti:
Olin päiväkodissa (n. 5 v.) ja päiväkodin ikkunasta oli suora näkymä viereiselle tontille, jossa rakennettiin taloa. Söimme välipalaa ja katselimme työmiehiä kävelemässä tellingeillä. Totesin vieruskaverilleni:"Katsokaa, kohta tuo mies tipahtaa alas!" Ja niin tosiaan kävi. Muut työmiehet menivät katsomaan kaveria ja paikalle tilattiin ambulanssi. Se oli iso juttu päiväkotilaisille, me seisoimme laumana ikkunalla ja seurasimme tilannetta. En tajua, mistä tuo tieto mieleeni etukäteen tuli.
Tässä hiljattain ajettiin miehen kanssa auton perässä, jossa oli katolle (!) lastattuna sohva ja kaksi nojatuolia. Sanoin miehelle, että jätä turvaväliä, kohta nuo tippuu. Meni muutama sekunti, ja kuorma alkoi pudota.
Olimme perheen kanssa ajelulla syksyisellä maaseudulla. Tie oli melko mutkainen ja mielestäni mies ajoi liian lujaa. Sanoin - hiljennä vähän kohta on hirviä tiellä. Mies hiljensi ja ihmeeksemme seuraavan mutkan takana tietä ylitti 3 hirveä kaksi isompaa ja yksi pienempi. Olisimme todennäköisesti törmänneet niihin, ellei joku olisi laittanut sanoja suuhuni.
Makkara ov. kirjoitti:
Minulle on aina ollut mysteeri, että miksi uskovaisia ei suljeta mielisairaaloihin. Oikeasti jos joku on niin vaikeasti psykoottinen, että uskoo johonkin yli 2000 vuotta sitten kirjoitetun satukirjojen satuhahmoihin, niin hänen paikkansa on hullujenhuoneella.
Tiedoksesi, että Vanhan testamentin vanhimmat osat on kirjoitettu n. 3000 vuotta sitten. Yhtä hyvin voisi ajatella, että ei-uskovaiset suljettaisiin mielisairaaloihin, kun eivät usko ilmiselvään asiaan. Sinne joutaisivat myös joulupukkiin ja hammaskeijuun uskovat lapset.
MISSÄ IHMEESSÄ KAIKKI SUKKANI OVAT??!!🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää, mikä mun olemuksessa on sellaista, että se vetää ihmisiä puoleensa. Nimenomaan ei-toivottuja sellaisia. Mun ei tarvitse kuin istua jossain paikallani, niin aina joku ihme hiippari tulee juttelemaan/haastamaan riitaa/pyytämään milloin mitäkin. Samoin jos ollaan kaveriporukan kanssa yöllä liikkeellä, niin kaikki känniläiset tulee mun luo. Vaikka en sanoisi mitään ja yrittäisin olla kuin en olisikaan, niin MULLE tullaan aina rähjäämään tai yritetään iskeä. Kaveritkin ovat alkaneet naureskella tätä.
Kävin nuorena juttelemassa kerran diakonissan kanssa, vaikka en uskovainen olekaan. Kerroin tästä piirteestä, ja hän totesi, että toisissa ihmisissänon vaan semmoinen sisäinen valo, joka toimii kuin majakka yössä.
Nuorena katsoin vielä kaikkia silmiin, nyttemin olen julkisilla paikoilla herkemmin kiukkuisen oloinen, että saan olla rauhassa :D
En muista että varsinaisesti riitaa olisi tultu haastamaan, mutta tosi usein joku erikoisempi ihminen, laitatienkulkija tai jonkin sortin rajoittuneisuudesta kärsivä tulee minulle juttelemaan. Mistä vaan, milloin vaan. Ja kilttinä ihmisenä on kauheeeeen vaikea saada heitä sit lähtemään :P
Minulle myös monesti tuntemattomat ihmiset tulevat juttelemaan ja avautumaankin. Esim. baarissa ollessani voi olla että joku masentuneen/ärtyneen/vihaisen oloinen ihminen yhtäkkiä tulee luokseni juttelemaan mukavia ja vaikka kertomaan ongelmistaan. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän olen saanut kommentteja, että vaikutan ihanalta ihmisiltä, heille tulee hyvä mieli kun katsovatkin minua joten heidän oli pakko tulla kertomaan se minulle. Hetken juteltuaan he menevät takaisin jatkamaan omia juttujaan, eivät siis yritä iskeä tai mitään. En ole ikinä kokenut tarpeelliseksi vältellä heitä, vaan kuuntelen mitä heillä on asiaa ja jatkamme kumpikin hyväntuulisena matkaamme. Ja kyllä, nämä ihmiset ovat monesti sellaisia, joilla tuntuu olevan jonkinlaisia ongelmia.
Itselläni on aivan samanlaisia kokemuksia! Minulle myös jostain syystä usein ihmiset haluavat tulla avautumaan ja yleensä näitä kaikkia ihmisiä yhdistää jonkinlainen mielenterveydellinen ongelma. Myöskin kaikkia eksiäni yhdistää sama piirre, vaikka muuten he ovat täysin erilaisia. Ja siis ennenkuin joku luulee, että "tietoisesti" etsin rikkinäisiä ihmisiä, niin muutama eksistäni on alkuun vaikuttanut oikein kunnollisilta ja tasaisilta ihmisiltä, ongelmat ovat ilmenneet vasta myöhemmin. Tuntuu vaan, että vedän jotenkin rikkinäisiä ihmisiä puoleeni. Ja siis minua ei myöskään haittaa jos joku haluaa tulla avautumaan, kuuntelen mielelläni. Monta kertaa minulle on myös ihmiset (humalaiset tosin) tulleet vaan toteamaan kuinka minusta hehkuu hyvä/olen ihmeellinen. Muutamasti minulle ollaan myös sanottu, että olen enkeli ja ulkomuodoltani siis en millään tasolla muistuta enkelikuvitusten tyyppistä enkeliä.
Tähän vielä outona lisänä lisättäköön, että kun äitini odotti minua hän kävi jolla new age parantaja tyypillä. Tämä parantaja oli halunnut "katsoa" minua ja todennut, että tämä lapsi on kaunis, aivan kuin kristalli. Kiitti vielä päälle kun oli saanut "nähdä tämän ihmeellisyyden". Itse en siis usko näihin juttuihin ja minusta tämä on vain hauska tarina. Onhan se ihan mieltälämmiyättävä tunne, että olemassa olollaan voi parantaa jonkun fiilistä. :DOlet uudenajan lapsi, kristalli tai indigolapsi. Olet tullut maaapallolle auttamaan apua tarvitsevia <3
Nyt vasta luin tämän! Et ole kyllä ensimmäinen, joka esittää tämän indigolapsi teorian ja olen niistä jotain lukenutkin. Piirteet myös sopisi minuun, mutta suhtaudun näihin vähän niinkuin horoskooppeihin eli jokainen löytää niistå aina jotain samaistuttavia piirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parikymppisenä asuin kerrostalon ensimmäisessä kerroksessa ja asuntoni oli ainoa siinä kerroksessa, oveni vieressä oli hissi. Huolimatta siitä, että olin parhaassa biletysiässä elämäni pyöri opiskelun ympärillä ja olin kotihiiri, monesti valvoin myöhään yöhön kahvia lipitellen ja nenä kiinni kirjassa.
Muutin elokuussa ja pari viikkoa muuton jälkeen kuulin jonkun juoksevan portaita korkokengissä taikka puukengissä, en kiinnittänyt asiaan sen kummemmin huomiota sillä oletin jonkun naapurin kiirehtivän bileisiin tai jotain. Mutta kun ääni alkoi toistua, huomasin muutaman oudon seikan jotka nostivat niskakarvani pystyyn. Ensinnäkin, en koskaan kuullut kopinaa aamuisin tai päivisin ja lisäksi ulko-ovi ei koskaan käynyt , askeleet vain lakkasivat kuulumasta. Rappukäytävään ei myöskään sytytetty valoa! Kuka hullu nyt ravaa huvikseen pimeässä portaikossa korkkarit jalassa?
Kerran avasin oveni ja huusin pimeään että kuka siellä on, vastausta ei tullut mutta tuon yön jälkeen ääni muutti pysyvästi reittiään niin että askeleet kopisivat alas, oveni ohi ja loppuivat seinään (kirjaimellisesti) aivan kuin kopistelija olisi häiriintynyt siitä että huutelin sille.
Oveni takaa alkoi myös kuulua raapimista ja kerran ovikelloni soi, kahdelta yöllä ilman että ulko-ovi olisi avautunut tai rappuun sytytetty valoa. En kehdannut puhua ongelmistani kellekään, enkä kysyä naapureilta kuulivatko he öisin rapusta mitään...
Kevättalvella olin ollut tavoistani poiketen bilettämässä ja tulin aamuyöstä kotiin hilpeässä laskuhumalassa, kun kaivelin pihalla avaimiani näin oven takana rapussa kaksi punaista pistettä jotka näyttivät silmiltä, minua tuijottivat punaiset silmät pimeästä. Tilasin taksin takaisin ja lähdin vanhemmilleni yöksi, asunto meni välittömästi vaihtoon (tai siis heti kun uuden sain). Toivotin mielessäni onnea seuraavalle onnettomalle asukkaalle ja mietin jo puolitosissani että jätänkö lapun "älä huutele kopistelijalle!"
Tämä tapahtui 90-luvun puolessa välissä Etelä-suomessa eikä asia tule jättämään minua rauhaan niin kauan kuin elän. Naapurin kiusantekoa vai jotain yliluonnollista, en tiedä.
ä
Ehkä se oli Tyyne Puustisen haamu!
Asunnossani haisi pieru, vaikka en ollut edes pieraissut! Tämä tapahtui siis 1990-luvun alussa Intiassa, keskellä lumisadetta kun olin menossa näkkileipäostoksille.
Onks teillä yhteinen pyykkitupa/kuivaushuone? Se selittäisi noi oudot jutut.