Selvittämätön asia/tapahtuma joka on jäänyt vaivaamaan?
Itsellä on useampia, mutta laitan tähän yhden noin niinkuin esimerkin vuoksi.
Olin n. 15-vuotias kun aloin saada kännykkääni soittoja joltain naiselta joka syytteli minua siitä että olen hänen miehensä panopuu. Olin ujo ja hiljainen enkä tiennyt miten reagoida, joten ilmoitin vain että naisella taitaa nyt olla väärä henkilö kyseessä. Nainen raivostui tästä ja aloitti "niin varmaan" -raivoamisen ja että tietenkin kiellän tekoseni, kuinkas muutenkaan!
Mitä tuohon voi sanoa?
Tämä nainen soitti aina silloin tällöin ja kysyi jotain tyyliin "Niin voisiks kertoa missä mun mies oli tiistaina?". Oli sellainen poissaoleva häiriintyneisyys aina äänessä joka jotenkin kylmäs. Tuli mieleen oma äitini joka oli todella epävakaa.
Viimeisen kerran kuulin tästä naisesta kun olin perheeni kanssa lomalla Espanjassa. Nainen sanoi että on nyt tulossa minua vähän moikkaamaan. Sanoin että tulee pitkä matka (ja kallis puhelu) kun ollaan ulkomailla. Kerroin vielä viimeisen kerran olevani teinityttö jolla ei ole ollut suhdetta kehenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan, ja että isäni sattuu olemaan tässä vieressä jos hän haluaa rupatella. Puhelu katkesi enkä kuullut hänestä enää toiste.
Tässä jäi vaivaamaan kaksi asiaa:
1) Numeroni oli salainen. Sitä ei löytyisi kenenkään kaiman nimellä numeropalvelusta. Kuka antoi numeroni?
2) Nainen tiesi etunimeni, eli soitti minulle nimen perusteella. Onko liian uskomaton sattuma että nainen oli näppäillyt numeron väärin mutta jahtasi samannimistä tyyppiä?
3) Jos olisikin käynyt niin ettei numero jostain syystä olisikaan salainen, liittymä oli isäni nimissä, ei minun.
Tästä kohta 20 vuotta aikaa mutta joskus tulee mieleen mitä häirikölleni kävi. Mistä hän tuli ja minne hän meni? Oliko nörtin näköinen teinityttö hänestä oikeasti uhka, vai olinko väärä henkilö? En edes tuntenut ketään aikuista miestä joka ei olisi ollut minulle sukua. Ja tämä nainen oli selvästi vanhempi, ja naimisissa.
Millaisia mysteerejä ja selvittämättömiä teillä on?
Kommentit (7965)
Kävelytin kissaani suoralla hiekkatiellä jonka toisella puolella iso niitty ja toisella vanhankodin takaseinä melkein tiessä kiinni, oli aurinkoinen syyspäivä eli näkyvyys oikein hyvä. Vastaan käveli vaunujen kanssa vaalea farkkutakkinen nainen ja vaunujen edellä ajoi pyörällä lippispäinen pikkupoika, kumarruin ottamaan kissan syliin ja siinä meni puoli sekuntia mutta kun katsoin taas eteeni ,nainen vaunuineen ja poika pyörineen olivat poissa. Eivät kai kummitukset päivänvalossa liiku, mutta en ymmärrä miten tuollainen porukka voi noin vain kadota!
No tää ei oikeastaan ole selittämätön tapaus, kun kyseessä oli tod.näk. joku mielisairas ja/tai juoppo, mutta asuin joskus vähän kyseenalaisella alueella ja päivisin näin usein erään naisen kävelemässä kerrostalojen välistä tietä edes takaisin. Yleensä en öisin ulkoillut, mutta kerran koirallani oli ripuli ja se pyysi keskellä yötä ulos niin hämmästys oli suuri, kun tuo sama nainen oli keskellä yötäkin taahaamassa sitä tietä edes takaisin ja sillä kertaa jopa huikkasi mulle tien toiselta puolen, että sattuisko mulla olemaan tupakkaa. Vähän kylmäävä olo jäi tuosta, vaikka ei nainen mitenkään uhkaava ikinä ollut ja päivisin ei ikinä ottanut keneenkään mitään kontaktia, mutta sitten keskellä yötä yhtäkkiä kysyikin tupakkaa.
Tämä ei ole mystinen mutta hauskanpuoleinen.
Olin Helsingissä työpaikan koulutuksessa, keskustahotellissa yötä. Lähdin kevätiltana kävelemään. En antanut pään johtaa, vaan menin sinne minne jalat vei. Avonaisista liikekeskuksen ovista sisään, kävelin HM:n liikkeeseen. Kävelin edelleen 'jalkojeni perässä' ja ne veivät pyöreän alennusvaaterekin luo.
Auta armias, pissahätä (kun pysähdyin, tietty alkoi). Oli pakko huomamattomasti kumartua estääkseni lirahduksen. Rekin alla lattialla oli kultainen ranneketju. Annoin ketjun myyjälle. Toivottavasti sinä, kuka lienetkin, löysit hukkaamasi ketjun.
Tämä tapahtui noin vuonna 2006.
Itse uskon, että äidinvaisto on oikeasti kuin ylimääräinen aisti.
Oma lapseni on vielä niin pieni, etten itse ole mitään kummoisia "äidinvaisto kokemuksia" saanut, muuta kuin että tiesin ennen testiä ja oireita olevani raskaana, lapsemme sukupuolen sekä pari terveydellistä seikkaa, mutta en näitä pidä kovinkaan ihmeellisinä ja voivat hyvin olla sattumaa.
Oma äitini taas on ihan omaa luokkaansa tässä. Esimerkiksi kun siskoni oli matkalla toisella puolella maapalloa, eikä pariin päivään pystynyt olemaan missään yhteydessä, näki äitini unen ettei siskollani ole kaikki hyvin. Hän oli aivan paniikissa kun ei heti saanut tähän yhteyttä. Myöhemmin selvisi, että siskoni oli sairastunut todella vakavasti tuona aikana. Minusta äitini on myös unien kautta nähnyt asioita joita hän ei mitenkään voinut tietää muuten. Oli teininä todella kuumottavaa kun tuntui etten voinut salata häneltä mitään.
Viimeisin oli kun tulin raskaaksi. Kun kerroin tästä äidilleni hän vain totesi, että on jo tiennyt jonkun aikaa ja odottanut milloin kertoisin. Tämänkin hän oli nähnyt unessa.
Aika moni on kertonut noista kaksoisolennoista eli doppelgängereistä. Ilmiö ei ole edes kovin harvinainen. Ehkä ihmisillä on loppupeleissä aika pieni geenipooli, joten sattumalta yllättävän monetkin voivat muistuttaa toisiaan.
Tässä julkkisten kaksoisolentoja:
Tässä tosielämän kaksoiskappaleita:
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole mystinen mutta hauskanpuoleinen.
Olin Helsingissä työpaikan koulutuksessa, keskustahotellissa yötä. Lähdin kevätiltana kävelemään. En antanut pään johtaa, vaan menin sinne minne jalat vei. Avonaisista liikekeskuksen ovista sisään, kävelin HM:n liikkeeseen. Kävelin edelleen 'jalkojeni perässä' ja ne veivät pyöreän alennusvaaterekin luo.
Auta armias, pissahätä (kun pysähdyin, tietty alkoi). Oli pakko huomamattomasti kumartua estääkseni lirahduksen. Rekin alla lattialla oli kultainen ranneketju. Annoin ketjun myyjälle. Toivottavasti sinä, kuka lienetkin, löysit hukkaamasi ketjun.
Tämä tapahtui noin vuonna 2006.
Mainitsitko myyjälle myös lirauttaneesi rekin alle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin lapsi, oli pihamme eräänä kesänä outojen ötököiden valtaama. Ne olivat ruskeita ja näyttivät vähän hämähäkeiltä, mutta niillä oli erilainen vartalo ja 4 tai 6 jalkaa. Talomme kivijalka ja seinustan kukkapenkit olivat niitä täynnä, ja muutamia tuli myös sisälle. Autostakin niitä löytyi. Muistan, että se kesä oli harvinaisen kuuma; en tiedä olisiko helle voinut vaikuttaa niihin jotenkin. Sen yhden kesän jälkeen ötököitä ei enää näkynyt, vaikka yhtä kovia helteitä kyllä tuli.
Koskaan ei selvinnyt, mitä ihmeitä ne olivat. Kukaan tuttumme ei silloin tiennyt, enkä ole löytänyt tietoa netistä nyt myöhemminkään. Tuo kesä oli aivan 2000-luvun alkua, en tiedä olisiko tällainen outo ötökkäinvaasio ollut silloin jossain muuallakin?
Kuulostaa tutulta!
Ja sanoisin että olisi 2002 loppukesä, odotin nimittäin esikoistani silloin.
Oli tosiaan todella kuuma, olin päivällä kaupungille menossa ja aivan kuin jossain creepyssä elokuvassa, painostava ilma, ja ilma sakeana tummia lentäviä ötököitä jotka laskeutuivat esim. liikennemerkkien ja kaikkien ihmistenkin päälle!
Kuulema lentomuurahaisia ja niiden parittelun aikana etsivät pystysuuntaisia helposti lähestyttäviä kohteita hommiaan varten :D
En ole koskaan myöhemmin törmännyt mihinkään vastaavaan.Vähän offtopicia: Joku sanoi telkkarissa vähän aikaa sitten, että sattumoisin kaikki 2000-luvun kuumimmat kesät on osuneet niille vuosille, jolloin pelataan futiksen MM-kisat. Nämä kesät on siis v. 2002, 2006, 2010 ja 2014. Nyt kun on ollut surkeita kesiä monta vuotta peräjälkeen, ensi kesän 2018 pitäisi olla kuuma, ja silloin pelataan jälleen jalkapallon maailmanmestaruudesta.
Jos se pitää paikkaansa, niin onhan se vähän erikoista sattumaa kyllä.
Ja tämähän toteutui!
Vierailija kirjoitti:
(Alustuksena: pyrin puhumaan puhelimessa asiat aina mahdollisimman nopeasti, mieluummin hoidan yhteydenpidon tekstiviesteillä.)
Todella usein kun lopetan puhelun, niin ruudulla näkyy puheliaikana 01.11. Tämä on myös syntymäpäiväni. Katson myös kelloa monesti tuohon aikaan tai 11.11.
Toki tämä voi selittyä sattumallakin, ja sillä, että vaan kiinnitän huomion noihin aikoihin. Mutta usein niitä tulee.
Hyvää syntymäpäivää! 😊
Vierailija kirjoitti:
Itse uskon, että äidinvaisto on oikeasti kuin ylimääräinen aisti.
Oma lapseni on vielä niin pieni, etten itse ole mitään kummoisia "äidinvaisto kokemuksia" saanut, muuta kuin että tiesin ennen testiä ja oireita olevani raskaana, lapsemme sukupuolen sekä pari terveydellistä seikkaa, mutta en näitä pidä kovinkaan ihmeellisinä ja voivat hyvin olla sattumaa.
Oma äitini taas on ihan omaa luokkaansa tässä. Esimerkiksi kun siskoni oli matkalla toisella puolella maapalloa, eikä pariin päivään pystynyt olemaan missään yhteydessä, näki äitini unen ettei siskollani ole kaikki hyvin. Hän oli aivan paniikissa kun ei heti saanut tähän yhteyttä. Myöhemmin selvisi, että siskoni oli sairastunut todella vakavasti tuona aikana. Minusta äitini on myös unien kautta nähnyt asioita joita hän ei mitenkään voinut tietää muuten. Oli teininä todella kuumottavaa kun tuntui etten voinut salata häneltä mitään.
Viimeisin oli kun tulin raskaaksi. Kun kerroin tästä äidilleni hän vain totesi, että on jo tiennyt jonkun aikaa ja odottanut milloin kertoisin. Tämänkin hän oli nähnyt unessa.
Minulla on myös unimaailma, joka kertoo. En tietenkään joka ikinen yö näe mitään merkittävää, mutta silloin kun näen, sen vain tietää. Samanlainen oli mummoni ja äidilläkin on näitä. Tämä alkoi n. 11-vuotiaana, kun näin ensimmäisen merkittävän uneni. Minulla on unissa symboleita, joiden merkityksen itse ymmärrän.
Esim. Näin unta ystävästäni, joka istui mustiin pukeutuneena kahvilassa. Hänellä oli päässään baskeri, jossa oli yksi vaaleanvihreä lehti. Ymmärsin tästä, että ystäväni jolla on ollut pitkään surua, on vihdoin saanut toivoa.
En ollut kuullut tästä ystävästä aikoihin ja hän käveli minua vastaan kadulla. Kertoi, että ovat vuosikaudet yrittäneet lasta, hän masentui, mutta oli nyt raskaana.
Olen nähnyt unia edesmenneistä, joiden kanssa juttelen aivan normaalisti. Saanut viestejä, että he tulevat hakemaan kohta tiettyä henkilöä mukaansa.
Tai että henkilö X on epäluotettava, kuten paljastuikin. Ja että erään pariskunnan avioliitto on tyhjä ja kylmä - he erosivat. Olen nähnyt myös tulevia lapsia ja syntymiä.
Ei tässä kai mitään erityistä ole, kaikki näkevät unia, alitajuntahan niitä tuottaa. Sieltä sitten vain nousee asioita, joihin ei arkikiireissä ole kiinnittänyt varsinaista huomiota.
Tosin tuollaiset sairaus- ja kuolinenteet ovat mietityttäneet, koska mistä minä tiedän, että joku jota en ole aikoihin nähnyt, on sairaana tai kuolee kohta? Ja varsinkin, kun joku jo kuollut tulee siitä unessa minulle sanomaan.
Selittämätöntä.
Asun vanhassa kerrostalossa. Aina, kun menin kellariin, tuli tietyssä kohdassa käytävää ahdistava olo.
Kerran pihalla juttelin erään alkuasukkaan kanssa, joka oli ollut talossa koko ikänsä eli 80+ vuotta. Hän muisteli, että he menivät Helsingin pommituksia suojaan kellariin. Tässä yhdessä kohdassa eräs vanha mies oli saanut stressin vuoksi sydänkohtauksen ja kuollut. Hänen isänsä oli lääkäri, muttei saanut tuota miestä elvytettyä.
Minua hieman kylmäsi.
Ihmettelen kun palkkaa ei makseta. Käsittämätöntä vaikka on työsopimus ja työtä tehty peräsuoli pitkänä yli kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasi oli mattalasia, eli meillä ei ollut sellaista lasia esillä.
Kellarissa oli mattalasi, joka oli siellä, taululasi. ( Se oli otettu pois taulusta ja vaihdettu kirkkaaseen lasiin.)Eli tämä suuri kasa sirpaleita oli lattialla.
Muutama sirpale oli nostettu toiselle puolelle pöydän päälle 😥
Joku lamppu tai lasinen lampunkupu hajonnut itsestään katossa tai seinällä, sirpaleet voivat lentää kauaskin?
Uskoisin kyllä että tästä sirpalemysteeristä kirjoittanut on etsinyt ja koittanut löytää kaikki mahdolliset järkevät selitykset asialle. Varmasti on tutkinut läheiset lamput jne. Ihmeellistä että niin moni täällä kirjoittaa niitä luontevia selityksiä asioille, ihan kuin kertojat eivät itse olisi älynneet mahdollisuuksia miettiä, etsiä ja rajata. 😀
Vierailija kirjoitti:
Joskus 2001, 2002 joimme alkoholia ystäväni kanssa luonani, ystäväni oli koneella jossain keskustelupalstalla ja alkoi jutella erään miehen kanssa.
Äkkiä näin vaalean miehen joka käveli pitkin pihaa kuin jotain etsien ja huusi sitten " Annika ! Annika !" eli minun nimeäni, menin pelästyneenä kyykkyyn ja mies huusi " Sä et tullut, Annika!" Livahdin sisään ja laitoin ystävälleni viestin että annoitko sä hullu mun osoitteen sille kundille, ystäväni kielsi antaneensa. Ilmoitin että no joku tuolla nyt mylvii nimeäni pitkin pihaa! ystäväni kielsi edelleen asian.
Asia vaivaa yhä, eli oliko kyseessä "treffikumppanini" ja mistä tämä tiesi osoitteeni?
Oliko mies mahdollisesti ollut it-alalla ja selvittänyt ip-osoitteesi?
Itse vierailin 90-luvulla eräässä chatissa ja juttelin usein saman miehen kanssa. Vaihdoin usein nikkiä, ja jopa kirjoitustyyliäni, mutta aina hän tunnisti minut.
Tämä nyt ei ole tietenkään niin mystista, kuin mitä sinulle sattui.
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää miten TAVJA:n kaltainen ihminen on ikinä voinut tulla valituksi presidentiksi ja vielä kahdesti.
Vain universumi ja ihmisen tyhmyys on ääretöntä ja ensimmäisestä en ole aivan varma. A. Einstein
Minusta se on selittämätöntä, miten joku voi ylentää itsensä muiden yläpuolelle ja mitätöidä toisten mielipiteet ja valinnat n a i s v i h a n takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää miten TAVJA:n kaltainen ihminen on ikinä voinut tulla valituksi presidentiksi ja vielä kahdesti.
Vain universumi ja ihmisen tyhmyys on ääretöntä ja ensimmäisestä en ole aivan varma. A. Einstein
Minusta se on selittämätöntä, miten joku voi ylentää itsensä muiden yläpuolelle ja mitätöidä toisten mielipiteet ja valinnat n a i s v i h a n takia.
kyseessä ei ole nai v iha, vaan puhtaasti henkilöön menevä asia, Ta VJA on ensimäinen nais puolin ky r pä jonka olemassa olo on lääketieteellisesti todistettu ja samalla Suomen kautta aikojen pa skin pressa.
No mitäs hän on sitten tehnyt ansaitakseen tämän lapsellisen kiukuttelusi? Olet ilmeisesti aiemminkin kirjoitellut tänne tuota samaa kamaa, olet vissiin vähän jäänyt tähän asiaan vellomaan? Jotain henkilökohtaistako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen samaa mieltä tuon Tarjan kritisoijan kanssa ja olen nainen enkä todellakaan ole naisvihamielinen. Halonen oli surkea presidentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen samaa mieltä tuon Tarjan kritisoijan kanssa ja olen nainen enkä todellakaan ole naisvihamielinen. Halonen oli surkea presidentti.
Voitaisiinkohan siirtyä pois politiikasta, takaisin selittämättömiin asioihin. Halosen haukkumisille on omia ketjuja ennestään.
Uskon että Raamattu on totta. Eli henkivallat ovat todellisia. Juopottelu on syntiä eli uskon että näkemäsi oli paikalle tullut riivaajahenki.
Olin joskus Lapissa mökissä jossa alkoi yöllä riivaajahenget riehua mm ovi aukesi itsestään.
Kun kävin vessassa tunsin että selkäni takana on joku mutta ei näkynyt mitään. Uskon että se oli riivaajahenki.
Rukoilin ääneen "Jeesuksen nimessä, saatana väisty" jolloin näytti kuin vessan valo olisi kirkastunut.
Poistuttiin kyllä kaverin kanssa sitten mökistä. Oli kyllä jo päivällä outo olo siitä mökistä. Uskon että sillä oudolla ololla Herra halusi varoittaa että ei pidä mennä siihen mökkiin.
Riivaajat eivät kuitenkaan voi päästä uskovan sydämeen koska siellä on Pyhä Henki.
Lue Raamattua niin asiat avautuvat sulle
**kuormanohjauksesta (kääk kännykkä! )