Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selvittämätön asia/tapahtuma joka on jäänyt vaivaamaan?

Vierailija
21.12.2017 |

Itsellä on useampia, mutta laitan tähän yhden noin niinkuin esimerkin vuoksi.

Olin n. 15-vuotias kun aloin saada kännykkääni soittoja joltain naiselta joka syytteli minua siitä että olen hänen miehensä panopuu. Olin ujo ja hiljainen enkä tiennyt miten reagoida, joten ilmoitin vain että naisella taitaa nyt olla väärä henkilö kyseessä. Nainen raivostui tästä ja aloitti "niin varmaan" -raivoamisen ja että tietenkin kiellän tekoseni, kuinkas muutenkaan!
Mitä tuohon voi sanoa?

Tämä nainen soitti aina silloin tällöin ja kysyi jotain tyyliin "Niin voisiks kertoa missä mun mies oli tiistaina?". Oli sellainen poissaoleva häiriintyneisyys aina äänessä joka jotenkin kylmäs. Tuli mieleen oma äitini joka oli todella epävakaa.

Viimeisen kerran kuulin tästä naisesta kun olin perheeni kanssa lomalla Espanjassa. Nainen sanoi että on nyt tulossa minua vähän moikkaamaan. Sanoin että tulee pitkä matka (ja kallis puhelu) kun ollaan ulkomailla. Kerroin vielä viimeisen kerran olevani teinityttö jolla ei ole ollut suhdetta kehenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan, ja että isäni sattuu olemaan tässä vieressä jos hän haluaa rupatella. Puhelu katkesi enkä kuullut hänestä enää toiste.

Tässä jäi vaivaamaan kaksi asiaa:

1) Numeroni oli salainen. Sitä ei löytyisi kenenkään kaiman nimellä numeropalvelusta. Kuka antoi numeroni?
2) Nainen tiesi etunimeni, eli soitti minulle nimen perusteella. Onko liian uskomaton sattuma että nainen oli näppäillyt numeron väärin mutta jahtasi samannimistä tyyppiä?
3) Jos olisikin käynyt niin ettei numero jostain syystä olisikaan salainen, liittymä oli isäni nimissä, ei minun.

Tästä kohta 20 vuotta aikaa mutta joskus tulee mieleen mitä häirikölleni kävi. Mistä hän tuli ja minne hän meni? Oliko nörtin näköinen teinityttö hänestä oikeasti uhka, vai olinko väärä henkilö? En edes tuntenut ketään aikuista miestä joka ei olisi ollut minulle sukua. Ja tämä nainen oli selvästi vanhempi, ja naimisissa.

Millaisia mysteerejä ja selvittämättömiä teillä on?

Kommentit (7965)

Vierailija
3081/7965 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on jäänyt vaivaamaan, miksi Kummisetä meni naimisiin kummilapsensa kanssa ja tekee vielä lapsen hänen kanssaan?

Sairaille on kaikki mahdollista - aatullakin oli kiihkeä suhde siskontyttöönsä,

Vierailija
3082/7965 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on jäänyt vaivaamaan, miksi Kummisetä meni naimisiin kummilapsensa kanssa ja tekee vielä lapsen hänen kanssaan?

Sinulle tulee varmasti yllätyksenä, mutta suomessakin mafia. 

Ai, onko Sauli Niinistö mafian jäsen???

Vapaa-muurari ainakin sekä illu-minaatti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3083/7965 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni yritti itsemurhaa vuosia sitten tien varressa. Eräs mies oli huomannut tämän jostain syystä jo ennen tapahtuman alkua ja oli seurannut isääni. Mies oli sanonut isälleni "älä tee sitä" vaikka isäni ei vielä siinä vaiheessa ollut tehnyt mitään itsetuhoisuuteen viittaavaa. Oli ilmeisesti soittanut 112 koska poliisi tuli ennen kuin isäni ehti tehdä hommaa loppuun asti.

Miehen henkilöllisyyttä ei saatu selville enkä tänäkään päivänä tiedä kuka hän oli ja miten voisin häntä kiittää. Sanat eivät riitä kertomaan.

Eräs tuttava meni todella tiheääseen ja pimeään kuusimetsään tehdäkseen itsemurhan rauhassa kaataen purkista pillereitä suuhunsa ja viinaa päälle, minkä kerkesi.

Halusi kuolla äkkiä, mutta sitä ei suotu - siihen äärimmäisen tiheään ja syrjäiseen metsään tuli yhtäkkiä mies koirineen joka otti nuo pillerit pois tuolta tutulta ja raahasi hänet tielle ja soitti ambulanssin.

Sitten sitä miestä ei näkynyt enää missään, mutta tuttuni pelastui kuolemalta tuon muukalaisen kautta.

Liekö enkeli? Raamatussa sanotaan, että enkelit voivat ottaa ihan tavallisen ihmisen muodon, kun ovat ihmisten auttamistehtävissä.

Vierailija
3084/7965 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uimahalleissa on (tai on ollut, en ole uimahalleissa käynyt vuosiin) veden alla suodattimia tms, jotka imevät todella kovaa välillä. Ei tarvitse edes uida lähellä reunaa, niin sen virtauksen tuntee.  Muistan, kun joskus ysärillä joku pikkutyttö on hukkunut uimahalliin, kun ei päässyt enää pinnalle suodattimen vetäessä veden alle.  Veikkaan siis, että uimahallissa tarrautujat ovat olleet ylitehokkaita suodattimia.

Näin on. Ei siitä kai ole kauakaan, kun jossain maassa lapsi hukkui, kun oli sukeltanut lähellä pohjaa ja  suodatin imaisi hiukset :(  Silloin vakuutettiin, ettei Suomessa enää olisi tuollaisia altaita. 

Vierailija
3085/7965 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies 37v kirjoitti:

Minua on jäänyt vaivaamaan sellainen asia, että minulle on kerrottu, että minä olin todella toivottu ja hartaasti odotettu iltatähti eli melko monta vuotta sisarusten jälkeen syntynyt kuopus. Äiti oli kuuleman mukaan halunnut vielä kerran kokea sen, kun perheessä on vauva ja keskittyä minun kohdallani oikein kunnolla vauvan hoitoon kotona että ei menisi töihin minun ollessani pieni niin kuin hän teki sisarusteni ollessa pieniä ja heitä oli kotona hoitamassa joku vieras lastenhoitaja. Synnyin kun sisarukset olivat 11-20 vuotta vanhoja, mutta niin vain minä jouduin päiväkotiin ollessani juuri täyttänyt vuoden kun äiti meni taas töihin. Myöhemmin olen kuullut sisaruksilta, että en olisi ollutkaan toivottu lapsi vaan olisin saanut alkuni ilmeisesti siksi, kun minua 11 vuotta vanhempi veli oli mennyt pistelemään neulalla isän kondomeja tietämättä mitä ne ovat. Siksi ilmeisesti kondomit olivat pettäneet ja äiti oli tullut raskaaksi.

Tuossa asiassa ei ole mitään ihmeellistä.  Muuta kuin se, että 11-vuotias veljesi olisi muka pistellyt kondomeihin reikiä tietämättä mitä ne ovat.  Kuinka kenenkään, edes 11-vuotiaan, päähän olisi tullut että pistelempä niihin neulalla reikiä?   Pistelikö hän neulalla reikiä kaikkiin mahdollisiin löytämiinsä tavaroihin, joista ei välttämättä tiennyt mitä ne oli?  Mitä järkeä?

Eli sisaruksesi syöttivät sinulle pajunköyttä.  Keksivät tuollaisen "hauskan" jutun.   Sitä paitsi kukaan vanhempi ei puhu tuollaisia asioita lapsilleen, ei edes täysikasvuisille.  Voi kenties sanoa, että raskaus oli vahinko, mutta ei mene sanomaan, että kondomi petti. 

Luultavasti olit ihan toivottu lapsi, ja vanhemmat olivat ajatelleet että äiti jäisi sinua hoitamaan eikä menisikään enää töihin, mutta tilanne on voinut muuttua ja ajatuksetkin myös.  Onkin ollut parempi, että menet hoitoon ja äiti töihin.  Mutta olitko tosiaan päiväkodissa jo vuoden vanhana?  Oliko silloin jo sellaisia päiväkoteja, joihin lapsen sai noin pienenä?  Muistelisin, että kolme vuotta olisi ollut ikäraja.  Siitä nuorempia hoidettiin perhepäivähoidossa.

Kyllä nyt vuoden ikäisiä jo otetaan päiväkotiin, pikkuisten puolelle. Minut vietiin tarhaan kun olin 3 kk vanha, äitini meni töihin ja äitiysloma oli tuolloin 70-luvulla tosiaan vain tuo 3 kk.

Kirjoittajan nimimerkki oli Mies 37 v.  eli hän olisi syntynyt v. 1980 tai -81.  Riippuu tietysti asuinpaikasta, oliko noin pienten lasten tarhoja vielä silloin.  Kummilapseni syntyi v. -82 ja häntä hoiti perhepäivähoitaja aina sinne kolmevuotiaaksi asti, kunnes meni päiväkotiin.  Täällä ei ollut mitään vauvojen tarhoja silloin.  Joillakin paikkakunnilla sitten ilmeisesti oli. 

Niitä oli 70-luvulla, mutta vähitellen äitiyslomat pitenevät ja lait muuttuivat. 80-luvulla saatiin kotihoidontuki ja viimeistään 90-luvun alussa ei tarhaan otettu alle 3-vuotiaita. Kunta ei auttanut sen ikäisen hoitopaikan haussa, ainakaan meillä. Sitä vanhemmalle se oli lakisääteinen.

Vierailija
3086/7965 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni yritti itsemurhaa vuosia sitten tien varressa. Eräs mies oli huomannut tämän jostain syystä jo ennen tapahtuman alkua ja oli seurannut isääni. Mies oli sanonut isälleni "älä tee sitä" vaikka isäni ei vielä siinä vaiheessa ollut tehnyt mitään itsetuhoisuuteen viittaavaa. Oli ilmeisesti soittanut 112 koska poliisi tuli ennen kuin isäni ehti tehdä hommaa loppuun asti.

Miehen henkilöllisyyttä ei saatu selville enkä tänäkään päivänä tiedä kuka hän oli ja miten voisin häntä kiittää. Sanat eivät riitä kertomaan.

Eräs tuttava meni todella tiheääseen ja pimeään kuusimetsään tehdäkseen itsemurhan rauhassa kaataen purkista pillereitä suuhunsa ja viinaa päälle, minkä kerkesi.

Halusi kuolla äkkiä, mutta sitä ei suotu - siihen äärimmäisen tiheään ja syrjäiseen metsään tuli yhtäkkiä mies koirineen joka otti nuo pillerit pois tuolta tutulta ja raahasi hänet tielle ja soitti ambulanssin.

Sitten sitä miestä ei näkynyt enää missään, mutta tuttuni pelastui kuolemalta tuon muukalaisen kautta.

Liekö enkeli? Raamatussa sanotaan, että enkelit voivat ottaa ihan tavallisen ihmisen muodon, kun ovat ihmisten auttamistehtävissä.

Tyypillinen hallusinaatio, kun ihminen haluaa oikeasti jäädä henkiin. On tapauksia joissa vakavasti loukkaantunut ihminen on päässyt "enkelin" avulla pois mahdottomasta pinteestä jne.

Vierailija
3087/7965 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussi hävisi kirjoitti:

Olin n.18-vuotias ja lähdössä poikaystäväni luota bussilla kotiin.Näin selkeästi bussin tulevan ja numero ja väri olivat tuttuja.Kaivoin rahakukkaroa laukusta ja seuraavan kerran kun nostin päätäni oli bussi hävinnyt,ohitseni ei mennyt.Jäin odottelemaan seuraavaa bussia.Asiasta on 50 vuotta ja vieläkin vanhana mummona tämä tulee mieleeni ajoittain.En ole mieleltäni sairas

A

Kaverini veli näk lapsena saman tapaisen autoharhanäyn. Henkilöauto tuli mutkassa varjoista ääntä pitäen, mutta hävisi valoon päästyään. Ääni vaikeni samalla.

Aivojen temppuja.

Vierailija
3088/7965 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies 37v kirjoitti:

Minua on jäänyt vaivaamaan sellainen asia, että minulle on kerrottu, että minä olin todella toivottu ja hartaasti odotettu iltatähti eli melko monta vuotta sisarusten jälkeen syntynyt kuopus. Äiti oli kuuleman mukaan halunnut vielä kerran kokea sen, kun perheessä on vauva ja keskittyä minun kohdallani oikein kunnolla vauvan hoitoon kotona että ei menisi töihin minun ollessani pieni niin kuin hän teki sisarusteni ollessa pieniä ja heitä oli kotona hoitamassa joku vieras lastenhoitaja. Synnyin kun sisarukset olivat 11-20 vuotta vanhoja, mutta niin vain minä jouduin päiväkotiin ollessani juuri täyttänyt vuoden kun äiti meni taas töihin. Myöhemmin olen kuullut sisaruksilta, että en olisi ollutkaan toivottu lapsi vaan olisin saanut alkuni ilmeisesti siksi, kun minua 11 vuotta vanhempi veli oli mennyt pistelemään neulalla isän kondomeja tietämättä mitä ne ovat. Siksi ilmeisesti kondomit olivat pettäneet ja äiti oli tullut raskaaksi.

Tuossa asiassa ei ole mitään ihmeellistä.  Muuta kuin se, että 11-vuotias veljesi olisi muka pistellyt kondomeihin reikiä tietämättä mitä ne ovat.  Kuinka kenenkään, edes 11-vuotiaan, päähän olisi tullut että pistelempä niihin neulalla reikiä?   Pistelikö hän neulalla reikiä kaikkiin mahdollisiin löytämiinsä tavaroihin, joista ei välttämättä tiennyt mitä ne oli?  Mitä järkeä?

Eli sisaruksesi syöttivät sinulle pajunköyttä.  Keksivät tuollaisen "hauskan" jutun.   Sitä paitsi kukaan vanhempi ei puhu tuollaisia asioita lapsilleen, ei edes täysikasvuisille.  Voi kenties sanoa, että raskaus oli vahinko, mutta ei mene sanomaan, että kondomi petti. 

Luultavasti olit ihan toivottu lapsi, ja vanhemmat olivat ajatelleet että äiti jäisi sinua hoitamaan eikä menisikään enää töihin, mutta tilanne on voinut muuttua ja ajatuksetkin myös.  Onkin ollut parempi, että menet hoitoon ja äiti töihin.  Mutta olitko tosiaan päiväkodissa jo vuoden vanhana?  Oliko silloin jo sellaisia päiväkoteja, joihin lapsen sai noin pienenä?  Muistelisin, että kolme vuotta olisi ollut ikäraja.  Siitä nuorempia hoidettiin perhepäivähoidossa.

11-vuotias ei tiedä miten kondomit myydään -pakkauksessa, johon jää selvä jälki jos niitä tökkii neuloilla. Ne eivät ole irtonaisia, valmiiksi auki rullattuja "ilmapalloja."

Vierailija
3089/7965 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa isälläsi on ollut suhde tähän naiseen ja nainen on ehkä nähnyt sinut isäsi seurassa... Numeron ja nimesi nainen on löytänyt isäsi kännystä..?

Vierailija
3090/7965 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies 37v kirjoitti:

11-vuotias ei tiedä miten kondomit myydään -pakkauksessa, johon jää selvä jälki jos niitä tökkii neuloilla. Ne eivät ole irtonaisia, valmiiksi auki rullattuja "ilmapalloja."

Tai ehkä tietää nykyään, mutta vuosikymmeniä sitten ei tiennyt.

Vierailija
3091/7965 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan pikkujouluissa yksibtyötoveri tuli pikku nosteessa avautumaan että hän ymmärtää kyllä että ei ole munkaan elämä ruusuilla tansssimista. Että tietää miten vaineata mulla on ollut. Ja sitä rataa.

No, mulla oli siihen aikaan yksi vaikea sairaus joka kuitenkin lääkittynä oli ihan huoleton ja sittemin hellitti otteensa kokonaan. Lisäksi olin sinkku ja olin itse asiassa ollut pitkään ilman seksiä, mutta sitähän se vosu ei voinut tietää. Oikeasti elin ihan parasta aikaani, elämässä oli sopivasti jännitystä ja työ kiinnosti, että en käsitä mitä se luuli tietävänsä.

Vierailija
3092/7965 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietomaa deja vu -kokemuksen kirjoittaja kirjoitti:

Taannoin Putouksessa oli sketsi "Tartu Minniin", jossa Jukka Rasilan hahmo veti oman version Jenni Vartiaisen kappaleesta Mä en haluu kuolla tänä yönä. Muistan että tämän esityksen aikana Jenniä kuvattiin yleisössä, mutta jälkeenpäin kun katsoo kyseistä pätkää niin eipä näy Jenniä enää missään. Myös sen jälkeen kun kyseinen jakso tuli suorana, keskustelin tästä parin kaverin kanssa jotka molemmat kielsivät nähneensä Jennin yleisössä. Oisko täällä ketään jotka olis kyseisen jakson nähny ja vois varmistaa mun muistikuvan todeksi tai valemuistoksi. Tässä vielä linkki Rasilan esitykseen muistinvirkistykseksi.

Kyllä oli Jenni katsomossa!

Vierailija
3093/7965 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona asuessani yöllä heräsin sellaiseen ääneen, kuin joku olisi vetänyt sormiaan huoneeni kiinniolevaa ovea vasten niin että kuului sellainen riipivän kitisevä ääni. Huoneeni oli omakotitalon yläkerrassa, eikä siellä asunut muita ja olisin varmasti kuullut jos joku perheen pilailija olisi portaita karannut alas, niitä kun ei äänettä kuljeta. Aina välillä mietityttää vieläkin, että kuka/mikä sen äänen teki.

Itse herään päiväunilta todella usein siihen, että meidän ovikello soi. Ketään ei oven takana ole ja ihmettelin usein, että miksi meidän ovikelloa käy joku piloillaan soittelemassa. Mutta tämä tapahtui muutaman kerran myös niin, että lapseni oli kotona ja hänelle ihmettelin että miksi kello taas soi.. Hän sanoi ettei ovikello ole soinut lainkaan. Eli unessa tapahtunutta vain ja luulin, että se oli totta. Ehkä sinulla ollut vastaavaa?

No ihan nimenomaan ollut ihan vastaavaa ja monta kertaa! Sitten on outoa, kun oven takana ei olekaan ketään, vaikka on siihen ovikellon soittoon herännyt??!!

Minäkin herään silloin tällöin ovikellon soittoon tai puhelimen soimiseen. Tosin kumpikaan ei ole silloin oikeasti soinut vaan kyseessä on jokin unenaikainen aistiharha. Tietääkö kukaan mistä tuo voisi johtua?

Vierailija
3094/7965 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona asuessani yöllä heräsin sellaiseen ääneen, kuin joku olisi vetänyt sormiaan huoneeni kiinniolevaa ovea vasten niin että kuului sellainen riipivän kitisevä ääni. Huoneeni oli omakotitalon yläkerrassa, eikä siellä asunut muita ja olisin varmasti kuullut jos joku perheen pilailija olisi portaita karannut alas, niitä kun ei äänettä kuljeta. Aina välillä mietityttää vieläkin, että kuka/mikä sen äänen teki.

Itse herään päiväunilta todella usein siihen, että meidän ovikello soi. Ketään ei oven takana ole ja ihmettelin usein, että miksi meidän ovikelloa käy joku piloillaan soittelemassa. Mutta tämä tapahtui muutaman kerran myös niin, että lapseni oli kotona ja hänelle ihmettelin että miksi kello taas soi.. Hän sanoi ettei ovikello ole soinut lainkaan. Eli unessa tapahtunutta vain ja luulin, että se oli totta. Ehkä sinulla ollut vastaavaa?

No ihan nimenomaan ollut ihan vastaavaa ja monta kertaa! Sitten on outoa, kun oven takana ei olekaan ketään, vaikka on siihen ovikellon soittoon herännyt??!!

Minäkin herään silloin tällöin ovikellon soittoon tai puhelimen soimiseen. Tosin kumpikaan ei ole silloin oikeasti soinut vaan kyseessä on jokin unenaikainen aistiharha. Tietääkö kukaan mistä tuo voisi johtua?

Sama kuin kuulisi pamauksen nukahtamisen hetkellä. Aivotoimintaa.

Vierailija
3095/7965 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin kuulisi pamauksen nukahtamisen hetkellä. Aivotoimintaa.

Nöin se varmaankin on.

Vierailija
3096/7965 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies 37v kirjoitti:

Ja vanhemmatko sitten muka olisivat lapsilleen puhuneet, että kondomeissa oli reikiä?  Vai kuka tämän reikien pistelemisen oli koko porukalle kertonut?  Mistä muka velipoika olisi saanut aiheen kertoa kaikille, että minähän se muuten silloin 11-vuotiaana ne reiät pistelin?  Vanhempien olisi siis pitänyt kertoa lapsilleen, että silloin kun tuo nuorin lähti alkuun, niin meillä petti kondomi ja että mistähän se johtui.   Ja siitä sitten tämä veli olisi äkännyt, että hänhän semmoisen tempun teki.  Yleensä ei vanhemmat tällaisia asioita lastensa kanssa jaa.  Eli sisaruksilla ei kuuluisi olla minkäänlaista tietoa kenenkään siskonsa tai veljensä alkuunlaiton hetkistä.   

Vierailija
3097/7965 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies 37v kirjoitti:

Ja vanhemmatko sitten muka olisivat lapsilleen puhuneet, että kondomeissa oli reikiä?  Vai kuka tämän reikien pistelemisen oli koko porukalle kertonut?  Mistä muka velipoika olisi saanut aiheen kertoa kaikille, että minähän se muuten silloin 11-vuotiaana ne reiät pistelin?  Vanhempien olisi siis pitänyt kertoa lapsilleen, että silloin kun tuo nuorin lähti alkuun, niin meillä petti kondomi ja että mistähän se johtui.   Ja siitä sitten tämä veli olisi äkännyt, että hänhän semmoisen tempun teki.  Yleensä ei vanhemmat tällaisia asioita lastensa kanssa jaa.  Eli sisaruksilla ei kuuluisi olla minkäänlaista tietoa kenenkään siskonsa tai veljensä alkuunlaiton hetkistä.   

Juuri siksi veljen horinat on mahdottomia.

Toisaalta, ennen lapset vakoilivat vanhempiaan ja sieppasivat keskustelun pätkiä. Totuus paljastui riidan tai aikuisten humalatilan ohessa. Kuviteltiin, etteivät he viattomuuksissaan mitään tiedä.

Sinänsä tällainen sisarusten nokittelu, jota vanhemmat eivät edes aavistaneet, oli yhtä yleistä.

Vierailija
3098/7965 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, että miksi minulla oli syntyessäni pojan sukuelimet vaikka synnuin tyttönä.

Vierailija
3099/7965 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma sel(v)ittämätön kokemus liittyy siihen, kun luulin kuolevani.

Sain teininä joulun aikoihin keuhkokuumeen, jota hoidettiin ensin väärällä diagnoosilla tai sitten nielutulehdus kehittyi keuhkokuumeeksi. Joka tapauksessa tauti pitkittyi, kärsin korkeasta sahaavasta kuumeesta ja hengittäminen oli vaikeaa.

Yhtenä iltapäivänä makasin sängyssäni korkeassa kuumeessa ja olin aivan uupunut. Hengittäminen oli vaikeaa ja tajusin, etten pian jaksa ylläpitää hengitystä. Yritin huutaa apua, mutten pystynyt enää siihenkään. Annoin periksi ja luovutin. Olin aivan varma, että elämäni oli nyt tässä. Rukoilin ja koin aivan uskomattoman rauhan. Olin siis varma nyt myös siitä, ettei kuolemaa tarvitsisi pelätä ja Jeesus ottaa minut vastaan. Sitten henkisin viimeisen kerran. Seuraavaksi heräsin muutaman tunnin päästä vain tämä kokemus mielessäni ja hämmentyneenä siitä, etten kuollutkaan. Mitään unta en muista nähneeni, enkä myöskään kokenut perinteistä ruumista irtaantumista tai valoa, mitä kuolemaa lähellä käyneet usein kokevat.

Asiassa mietityttää siis se, oliko koko kokemus kuumehoureista unta vai olinko oikeasti kuoleman vaarassa. Ja oliko yliluonnollinen kokemani rauha vain omaa kuvitteluani.

Ainakin voin sanoa, etten enää pelkää kuolemaa, koska olen sen kerran jo kokenut. Oli se sitten kuviteltua tai ei.

Vierailija
3100/7965 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnossa, jossa vietin kolmisen vuotta sattui ja tapahtui kaikkea mielenkiintoista. Esimerkiksi kerran ollessani syömässä keittiössä, josta oli suora näköyhteys eteiseen näin, kun vaatekaapista lensi henkari kaaressa lattialle. Ketään ei ollut kaapin lähelläkään. Myös cd- soitin eli omaa elämäänsä, meni useamman kerran itsestään päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi