Selvittämätön asia/tapahtuma joka on jäänyt vaivaamaan?
Itsellä on useampia, mutta laitan tähän yhden noin niinkuin esimerkin vuoksi.
Olin n. 15-vuotias kun aloin saada kännykkääni soittoja joltain naiselta joka syytteli minua siitä että olen hänen miehensä panopuu. Olin ujo ja hiljainen enkä tiennyt miten reagoida, joten ilmoitin vain että naisella taitaa nyt olla väärä henkilö kyseessä. Nainen raivostui tästä ja aloitti "niin varmaan" -raivoamisen ja että tietenkin kiellän tekoseni, kuinkas muutenkaan!
Mitä tuohon voi sanoa?
Tämä nainen soitti aina silloin tällöin ja kysyi jotain tyyliin "Niin voisiks kertoa missä mun mies oli tiistaina?". Oli sellainen poissaoleva häiriintyneisyys aina äänessä joka jotenkin kylmäs. Tuli mieleen oma äitini joka oli todella epävakaa.
Viimeisen kerran kuulin tästä naisesta kun olin perheeni kanssa lomalla Espanjassa. Nainen sanoi että on nyt tulossa minua vähän moikkaamaan. Sanoin että tulee pitkä matka (ja kallis puhelu) kun ollaan ulkomailla. Kerroin vielä viimeisen kerran olevani teinityttö jolla ei ole ollut suhdetta kehenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan, ja että isäni sattuu olemaan tässä vieressä jos hän haluaa rupatella. Puhelu katkesi enkä kuullut hänestä enää toiste.
Tässä jäi vaivaamaan kaksi asiaa:
1) Numeroni oli salainen. Sitä ei löytyisi kenenkään kaiman nimellä numeropalvelusta. Kuka antoi numeroni?
2) Nainen tiesi etunimeni, eli soitti minulle nimen perusteella. Onko liian uskomaton sattuma että nainen oli näppäillyt numeron väärin mutta jahtasi samannimistä tyyppiä?
3) Jos olisikin käynyt niin ettei numero jostain syystä olisikaan salainen, liittymä oli isäni nimissä, ei minun.
Tästä kohta 20 vuotta aikaa mutta joskus tulee mieleen mitä häirikölleni kävi. Mistä hän tuli ja minne hän meni? Oliko nörtin näköinen teinityttö hänestä oikeasti uhka, vai olinko väärä henkilö? En edes tuntenut ketään aikuista miestä joka ei olisi ollut minulle sukua. Ja tämä nainen oli selvästi vanhempi, ja naimisissa.
Millaisia mysteerejä ja selvittämättömiä teillä on?
Kommentit (7965)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulun alla minulla oli käytössä paremmat kupit, jotka nostin koneesta pöydälle kuivumaan ennen säilöön laittamista.
Siirtelin niitä siinä etteivät olisi ihan yhdessä kasassa. Hetken päästä huomasin, että ne olivat täydellisessä viiskuviossa, kuin nopan silmät. Pistin jutun väsymyksen ja hajamielisyyden piikkiin. Aivot huijaavat. Kuitenkin olen ihmetellyt, enkö ensin huomannut järjestelleeni niitä kuvioon. Hiukan hätkähdin!Tästä tuli mieleen Youtube video jossa löytökoira alkoi järjestellä erilaisia pehmoleluja kutakin eri kasaan terassille. Sydän siinä suli - sillä ilmeisesti katukoiralla ei ollut muita kavereita aikoinaan ollut kuin ne löytöesineet ja varmaan oli parka tottunut järkkäämään niitä silloin jo eri kasoihin. Näin hän ilmeisesti nyt sitten piti linkkiä omaan menneisyyteensä :(. Erittäin liikuttava tositarina. Olisiko sinunkin alitajuntasi tehnyt tepposet noin?
Miten nämä asiat liittyvät toisiinsa?
No tietysti siten että jokin lapsuudesta tuttu skeema/alitajuinen yllyke laittoi päässäsi järjestämään asiat noin kuten tuon koirankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nähdä kasvokkain ihmiset, jotka ovat kirjoitelleet minusta kaikkea pahaa ja ilkeää nettiin. Kuviani siis varastettiin koneeltani ja alettiin esiintyä minuna. Ilmeisesti on kirjoiteltu asioita mm. masennuksestani, seksuaalisuudestani ja muista hyvin henkilökohtaisista asioista. Pahinta on jutut, että esim. myyn itseäni. Kirjoituksien takia irtisanouduin työpaikastani, sairastuin ja koen sosiaalista häpeää. En ole ollut kymmeneen vuoteen töissä, ja en varmaan koskaan enää tule olemaan työelämässä. Kirjoittelun takia ystäväpiirini on kaventunut ja monet tutut eivät pidä yhteyttä. Lueskelen neuroottisena vauva-palstaa ja mietin, että mikä kirjoitus viittaa minuun. Koneeltani on varastettu hyvin henkilökohtaisia terveystietoja, jotka todellakaan ei kuulu kaiken kansan kuultaviksi.
Toivon ihmisille, jotka ovat aiheuttaneet tämän minulle, kokevan saman ja pahempaa.Oho. Olen kuullut muillekin tapahtuneen samaa. Olisiko jokin vähän organisoidumpikin hanke? Stasihan oli koulutettu tähän ja Stasi koulutti Suomessakin....
Eräässä Pohjoismaassahan kaksi miestä tapasivat vapaa aikanaan luonnossa sattumalta toisensa ja alkoivat vuodattaa miten se elämä oli molemmilla mennyt ja sehän oli mennyt niin sanoin kuin sinulla jne että miehet alkoivat tutkia tarkemmin niitä sattumuksia. Molemmille avioero ja potkut töistä, lapsia kiusattu jne. Kävikin ilmi että Valtio oli laittanut niitten perään oikeasti organisaation tekemaan samaa molemmille. Ja kuinka montakohan uhria niillä olikaan. Kaikki komennukset pilata elämä oli arkistoitu ja arkistot avautuneet lukijoille- niin miehet julkistivat tapauksensa. Hiivatin pelottavaa. Ei ole mitään syytä miksi ei Suomessa olisi samaa.
Nyt ottamaan ne lääkkeet kun ovat näköjään unohtuneet...mars!
Vierailija kirjoitti:
Olin lukiolainen ja eräänä aamuna meikkasin vessassa kun äkkiä peilikuva käänsi päätään ja hymyili, pelästyin niin jumalattomasti että jätin meikkaamisen kesken, valot päälle ja menin bussipysäkille etuajassa!
Jälkeenpäin olen selitellut asiaa itselleni väsymyksellä ja valoilla, vasta vuosia myöhemmin kuulin että ihmisillä ympäri maapallon on ollut vastaavia kokemuksia ja niistä on valokuvia/videoitakin.
Valokuvia ja videoita? Tuskin kukaan ottaa kuvia juuri sillä hetkellä kun noin harvinainen tapaus sattuu... Ja täytyy kai sen olla hallusinaatio. On vaikea keksiä mitään yliluonnollistakaan ilmiötä, joka aiheuttaisi sen että peili näyttää kuvan päin v...a.
Vierailija kirjoitti:
Mies 37v kirjoitti:
Minua on jäänyt vaivaamaan sellainen asia, että minulle on kerrottu, että minä olin todella toivottu ja hartaasti odotettu iltatähti eli melko monta vuotta sisarusten jälkeen syntynyt kuopus. Äiti oli kuuleman mukaan halunnut vielä kerran kokea sen, kun perheessä on vauva ja keskittyä minun kohdallani oikein kunnolla vauvan hoitoon kotona että ei menisi töihin minun ollessani pieni niin kuin hän teki sisarusteni ollessa pieniä ja heitä oli kotona hoitamassa joku vieras lastenhoitaja. Synnyin kun sisarukset olivat 11-20 vuotta vanhoja, mutta niin vain minä jouduin päiväkotiin ollessani juuri täyttänyt vuoden kun äiti meni taas töihin. Myöhemmin olen kuullut sisaruksilta, että en olisi ollutkaan toivottu lapsi vaan olisin saanut alkuni ilmeisesti siksi, kun minua 11 vuotta vanhempi veli oli mennyt pistelemään neulalla isän kondomeja tietämättä mitä ne ovat. Siksi ilmeisesti kondomit olivat pettäneet ja äiti oli tullut raskaaksi.
Tuossa asiassa ei ole mitään ihmeellistä. Muuta kuin se, että 11-vuotias veljesi olisi muka pistellyt kondomeihin reikiä tietämättä mitä ne ovat. Kuinka kenenkään, edes 11-vuotiaan, päähän olisi tullut että pistelempä niihin neulalla reikiä? Pistelikö hän neulalla reikiä kaikkiin mahdollisiin löytämiinsä tavaroihin, joista ei välttämättä tiennyt mitä ne oli? Mitä järkeä?
Eli sisaruksesi syöttivät sinulle pajunköyttä. Keksivät tuollaisen "hauskan" jutun. Sitä paitsi kukaan vanhempi ei puhu tuollaisia asioita lapsilleen, ei edes täysikasvuisille. Voi kenties sanoa, että raskaus oli vahinko, mutta ei mene sanomaan, että kondomi petti.
Luultavasti olit ihan toivottu lapsi, ja vanhemmat olivat ajatelleet että äiti jäisi sinua hoitamaan eikä menisikään enää töihin, mutta tilanne on voinut muuttua ja ajatuksetkin myös. Onkin ollut parempi, että menet hoitoon ja äiti töihin. Mutta olitko tosiaan päiväkodissa jo vuoden vanhana? Oliko silloin jo sellaisia päiväkoteja, joihin lapsen sai noin pienenä? Muistelisin, että kolme vuotta olisi ollut ikäraja. Siitä nuorempia hoidettiin perhepäivähoidossa.
Kyllä nyt vuoden ikäisiä jo otetaan päiväkotiin, pikkuisten puolelle. Minut vietiin tarhaan kun olin 3 kk vanha, äitini meni töihin ja äitiysloma oli tuolloin 70-luvulla tosiaan vain tuo 3 kk.
Vierailija kirjoitti:
Kuka kävi suihkussa ja lähti? Asuin vuosina 2001-2006 kämppiksinä erään ystäväni kanssa, kolmio jossa minä nukuin olohuoneessa ja ystävälläni oli virallinen makuuhuone. Eräänä lauantai-iltana olin yksin kotona, ystäväni oli poikakaverinsa luona toisessa kaupungissa ja luin kirjaa ikkunalaudalla istuen kun äkkiä kuulin miten ulko-ovi kävi ja kohta alkoi suihku kohista , oletin tietenkin ystäväni palanneen jo jostain syystä ja menneen pesulle. Päätin mennä kysymään onhan kaikki hyvin, tilanne oli niin kummallinen mutta luin ensin aukeman loppuun , annoin toisen pesytyä rauhassa. Kun lähestyin kylpyhuoneen ovea havaitsin sen olevan raollaan ja huoneen pimeänä joten vaihdoin suuntaa ja menin ystäväni huoneeseen arvellen tämän olevan pukemassa. Ei ketään siellä, eikä myöskään keittiössä. Mutta kun tein kylpyhuoneeseen valot, ilma oli kosteaa ja lattialla märkä pyyhe! Soitin hämilläni ystävälleni ,oli humalassa ja vakuutti olevansa edelleen Helsingissä. En viekä tänäkään päivänä ymmärrä, kuka siellä suihkussa kävi ! Ei kai kukaan murtaudu toisen kotiin, käy pesulla ja häivy?
Sillä joka kävi täytyi olla avaimet, joten veikkaan että se oli joku huoltomies. Ehkä erehtyi kiireessä asunnosta ja jossain toisessa asunnossa oli tukos putkistossa, viemäri tulvi tai jotain. Sellaiset viat hoidetaan mahdollisimman nopeasti ettei pääse tapahtumaan suurempaa vahinkoa, eli vaikka lauantai-ltana. Varmaan sen asunnon vuokralainen on myös antanut viasta soittaessa luvan mennä yleisavaimilla sisään, ehkä oli itse joutunut menemään töihin tms. Huoltomies laittoi varmaan suihkun päälle tutkiakseen vikaa ja havahtui pian että putki ei olekaan tukossa tms. ja että on väärässä asunnossa. Sitten on vain todennut että kukaan ei ollut onneksi kotona eikä nähnyt, joten vaihtoi kaikessa hiljaisuudessa oikeaan asuntoon. Pyyhkäisi varmaan lähtiessään märät kätensä lähimpään pyyhkeeseen ja vetäisi sen vahingossa kiireellä lattialle. Välttämättä kyseessä ei ole ollut väärä asuntokaan, voi olla että jos jossain asunnossa alimmassa kerroksessa on noussut likavesi viemäristä, niin on pitänyt tutkia missä kerroksessa ylempänä tai lähistöllä on putkistossa tukos. Silloinkaan ei varmaan paljon asukkailta kysellä että saako tulla katsomaan, kun on hätätilanne ja asia on selvitettävä nopeasti että tukos saadaan auki ennen kuin alempiin kerroksiin nousee enemmän vettä ja menee koko asunto remonttiin.
Vaikka sitä luulisi että huoltomiehet käyttäytyy asiallisesti, niin ei ne aina. Meilläkin kävi kerran opiskelijasolussa avaamassa tukkeutuneen viemärin ja sen jälkeen pitkiä limaisia hiuksia ja likapaakkuja oli pitkin kylpyhuonetta ja roikkui vessanpöntön reunoilla ym. Toisella kerralla yksityisellä huoltomies oli heittänyt keittiön allaskaapista hyllyn pois ja kaikki siinä olevat tavarat pitkin keittiötä. En olisi yhtään ihmetellyt jos pyyhekin olisi löytynyt lattialta.
Vierailija kirjoitti:
Olin lukiolainen ja eräänä aamuna meikkasin vessassa kun äkkiä peilikuva käänsi päätään ja hymyili, pelästyin niin jumalattomasti että jätin meikkaamisen kesken, valot päälle ja menin bussipysäkille etuajassa!
Jälkeenpäin olen selitellut asiaa itselleni väsymyksellä ja valoilla, vasta vuosia myöhemmin kuulin että ihmisillä ympäri maapallon on ollut vastaavia kokemuksia ja niistä on valokuvia/videoitakin.
Kuulostaa alkavalta skitsofrenialta. Jos tuollaisia videoita on, niin ne on kyllä näyteltyjä ja käsiteltyjä.
Täällä alkaa jutut mennä niin huonoiksi, että lienee aika lopettaa suosiolla tämänkin ketjun seuraaminen.
Hauskaa oli niin kauan kuin sitä kesti. :-/
Vierailija kirjoitti:
Joskus vuonna 2010 olimme olleet illan humpsuttelemassa mieheni kanssa. Oltiin kyllä joo humalassa kotiin tullessamme, mutta emme mitenkään kaatokännissä vaan ihan sellaisissa sopivissa.
Aamulla mies katsoi puhelintansa ja huomasi, että yöllä (kun olimme jo nukkumassa) minä olin soittanut hänelle kaksi kertaa 5min välein.
Erityisen jännittävän tässä asiassa tekee sen, että et tietääkseni ole koskaan harrastanut unissakävelyä ja puhelimeni oli vetoketjulla suljetussa käsilaukussani eteisessä. Jotenkin sieltä vaan oli kaksi puhelua soitettu..
Tästä tulikin mieleeni viime kesän outo tapahtuma.
Minulla on tapana aina nukkumaan mennessäni laittaa ovet, ikkunat ja verhot kiinni makuuhuoneessa - joku turvallisuustekijä ym ilmeisesti, sillä muuten en saa unta, vaikka olisi kuumakin. Ja nukun aina tosi sikeästi.
No tosiaan yhtenä aamuna sitten heräsin ja ihmettelin oudon viileää ilmaa makkarissani - ja kun tarkemmin katsoin, säikähdin todella, kun ovi oli apposen auki ja tuuletin hyrräsi täysillä olohuoneessa, eikä siis ketään muuta huoneistossa!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona asuessani yöllä heräsin sellaiseen ääneen, kuin joku olisi vetänyt sormiaan huoneeni kiinniolevaa ovea vasten niin että kuului sellainen riipivän kitisevä ääni. Huoneeni oli omakotitalon yläkerrassa, eikä siellä asunut muita ja olisin varmasti kuullut jos joku perheen pilailija olisi portaita karannut alas, niitä kun ei äänettä kuljeta. Aina välillä mietityttää vieläkin, että kuka/mikä sen äänen teki.
Itse herään päiväunilta todella usein siihen, että meidän ovikello soi. Ketään ei oven takana ole ja ihmettelin usein, että miksi meidän ovikelloa käy joku piloillaan soittelemassa. Mutta tämä tapahtui muutaman kerran myös niin, että lapseni oli kotona ja hänelle ihmettelin että miksi kello taas soi.. Hän sanoi ettei ovikello ole soinut lainkaan. Eli unessa tapahtunutta vain ja luulin, että se oli totta. Ehkä sinulla ollut vastaavaa?
No ihan nimenomaan ollut ihan vastaavaa ja monta kertaa! Sitten on outoa, kun oven takana ei olekaan ketään, vaikka on siihen ovikellon soittoon herännyt??!!
Vierailija kirjoitti:
No ei kannata antaa niin helposti. Sana kulkee. Tapailitko vielä molempia samaan aikaan?
Kumpi antaa ja kumpi ottaa - milloin mitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Yläasteella yksi tyttö alkoi väittämään, että olen varastanut häneltä laukun. Moni oli kuulemma nähnyt minut sen laukun kanssa, vaikka en todellakaan vienyt sitä. Muuten saatoin olla sekaisin siihen aikaan, mutta varastanut en koskaan. Kiinnostaisi kuka sen laukun oikeasti vei :(
Ollessani kotipalvelussa vanhusten hoitajana, eräs dementikko mies väitti kiven kovaa, minun varastaneen hänen 10 litran kattilansa, joka oli täynnä riisipuuroa ja vieneen kattilan muka juoksujalkaa autolleni ja huristellut pois. (Minulla ei ole autoa) :-D
Vierailija kirjoitti:
Voiko ihmisellä olla vaan yksi ainokainen kihomato?
Alapeukuista päätellen ei. Ihmettelen tätä kyllä itsekin.
Poikani sai hätäkasteen ja olimme miehen kanssa hölmönä kun nimeksi meinasi tulla Pietari, emme olleet todellakaan sitä nimeä lomakkeeseen laittaneet ! Ja koska muita synnyttäjiä ei sillä hetkellä ollut ja miehen sukunimi on erikoisempi luontonimi on mahdotonta, että lomakkeet olisivat sekoittuneet.
Poika on nyt terve ja reipas koululainen, josta ei onneksi Pietaria tullut :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 37v kirjoitti:
Minua on jäänyt vaivaamaan sellainen asia, että minulle on kerrottu, että minä olin todella toivottu ja hartaasti odotettu iltatähti eli melko monta vuotta sisarusten jälkeen syntynyt kuopus. Äiti oli kuuleman mukaan halunnut vielä kerran kokea sen, kun perheessä on vauva ja keskittyä minun kohdallani oikein kunnolla vauvan hoitoon kotona että ei menisi töihin minun ollessani pieni niin kuin hän teki sisarusteni ollessa pieniä ja heitä oli kotona hoitamassa joku vieras lastenhoitaja. Synnyin kun sisarukset olivat 11-20 vuotta vanhoja, mutta niin vain minä jouduin päiväkotiin ollessani juuri täyttänyt vuoden kun äiti meni taas töihin. Myöhemmin olen kuullut sisaruksilta, että en olisi ollutkaan toivottu lapsi vaan olisin saanut alkuni ilmeisesti siksi, kun minua 11 vuotta vanhempi veli oli mennyt pistelemään neulalla isän kondomeja tietämättä mitä ne ovat. Siksi ilmeisesti kondomit olivat pettäneet ja äiti oli tullut raskaaksi.
Tuossa asiassa ei ole mitään ihmeellistä. Muuta kuin se, että 11-vuotias veljesi olisi muka pistellyt kondomeihin reikiä tietämättä mitä ne ovat. Kuinka kenenkään, edes 11-vuotiaan, päähän olisi tullut että pistelempä niihin neulalla reikiä? Pistelikö hän neulalla reikiä kaikkiin mahdollisiin löytämiinsä tavaroihin, joista ei välttämättä tiennyt mitä ne oli? Mitä järkeä?
Eli sisaruksesi syöttivät sinulle pajunköyttä. Keksivät tuollaisen "hauskan" jutun. Sitä paitsi kukaan vanhempi ei puhu tuollaisia asioita lapsilleen, ei edes täysikasvuisille. Voi kenties sanoa, että raskaus oli vahinko, mutta ei mene sanomaan, että kondomi petti.
Luultavasti olit ihan toivottu lapsi, ja vanhemmat olivat ajatelleet että äiti jäisi sinua hoitamaan eikä menisikään enää töihin, mutta tilanne on voinut muuttua ja ajatuksetkin myös. Onkin ollut parempi, että menet hoitoon ja äiti töihin. Mutta olitko tosiaan päiväkodissa jo vuoden vanhana? Oliko silloin jo sellaisia päiväkoteja, joihin lapsen sai noin pienenä? Muistelisin, että kolme vuotta olisi ollut ikäraja. Siitä nuorempia hoidettiin perhepäivähoidossa.
Kyllä nyt vuoden ikäisiä jo otetaan päiväkotiin, pikkuisten puolelle. Minut vietiin tarhaan kun olin 3 kk vanha, äitini meni töihin ja äitiysloma oli tuolloin 70-luvulla tosiaan vain tuo 3 kk.
Kirjoittajan nimimerkki oli Mies 37 v. eli hän olisi syntynyt v. 1980 tai -81. Riippuu tietysti asuinpaikasta, oliko noin pienten lasten tarhoja vielä silloin. Kummilapseni syntyi v. -82 ja häntä hoiti perhepäivähoitaja aina sinne kolmevuotiaaksi asti, kunnes meni päiväkotiin. Täällä ei ollut mitään vauvojen tarhoja silloin. Joillakin paikkakunnilla sitten ilmeisesti oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 37v kirjoitti:
En ihan ymmärrä mikä tuossa on niin kummallista. Saattaahan sitä tulla raskaaksi vahingossa, ja saattaahan sitä sitten pohdinnan päätteeksi haluta pitää sen lapsen.
Sitä vain ihmettelen, että jos äitini tuli vahingossa raskaaksi, niin miksi hän sitten usein kertoi minulle ja monille muillekin ihmisille, että hän halusi monen vuoden ajan vielä yhtä lasta ja lopulta isä suostui. Eniten minua kuitenkin ihmetyttää, että hän sanoi halunneensa keskittyä oikein kunnolla minun hoitooni ja kasvattamiseeni ollessani pieni eli ei menisi töihin, vaan hoitaisi minua kotona kotiäitinä kun hän kuitenkin meni takaisin töihin kun olin 1-vuotias. Muutenkaan näin jälkikäteen ajateltuna tuntuu, että jokin ei täsmää, sillä tunsin usein olleeni vain ylimääräinen rasite ja liikalapsi perheessäni, en hartaasti toivottu ja odotettu kaikkien rakastama iltatähti. Saman suuntaisia juttuja sain joko tarkoituksella tai vahingossa kuulla esim. sisarusten tai muiden sukulaisten suusta lapsena esim. siihen suuntaan, että "Harmi oli, että sinäkin synnyit". No, näitä asioita ei voi oikein enää keneltäkään kysyä, koska vanhemmat sukulaiset ovat jo kuolleet ja sisarukset taas kieltävät tietävänsä asiasta mitään. Paitsi että minua 11 vuotta vanhempi veli sanoi pari vuotta sitten, että minä sain alkuni, kun hän meni tökkimään kondomeja neulalla ja minä sain vahingossa alkuni eli en ollut mikään harras toive.
Saattoi veljesikin puhe olla lööperiä. Kondomi ei välttämättä edes "petä" vaikka siihen olisi tökkäisty neulalla. Tuollainen neulalla tökkiminen on vaan olevinaan hauska juttu kertoa, voisin minäkin mennä ihan piruuttani sanomaan veljelleni, että synnyit, koska minä puhkoin vanhempien kondomit, heh heh. Mistäpä kukaan voi tietää, missä oloissa ja kohteessa sinut alkuun laitettiin.
Ennemminkin voisit miettiä, miksi olet tuntenut itsesi ei-toivotuksi? Onko sinulle vain sanottu jotain siihen viittaavaa, ja se jäänyt mieltäsi vaivaamaan? Itse asiassa kuka meistä voi väittää olevansa varmasti toivottu ja odotettu? Hyvin hyvin monet raskaudet lähtee alkuun sen kummemmin suunnittematta. Useimmiten raskaus sitten kuitenkin otetaan ilolla vastaan ja näin syntyy mielikuva, että lapsi oli toivottu ja tarkoituksella alkuunpantu. Itse tiedän ihan varmasti olevani vahinko, mutta siihen aikaan ei abortteja noin vain tehty. Mutta enpä tuolla päätäni vaivaa, todennäköisesti vanhempi sisaruksenikaan ei ollut kovin harkittu tapaus. Kerran tarkasteltiin ihan mielenkiinnosta kolmen tyttökaverini kanssa vanhempiemme hääpäivää ja ensimmäisen lapsen syntymäpäivää ja kävi ilmi, että jokainen esikoinen oli saanut alkunsa jo reippaasti ennen häitä. Ei se meitä muuta kuin nauratti.
Joku tarkoitus syntymälläsi on ollut joka tapauksessa, joten ole tyytyväinen että olet ja elät. Etsi oma suuntasi elämässä äläkä anna painoa sisarustesi täysin turhille jutuille.
Olin n.18-vuotias ja lähdössä poikaystäväni luota bussilla kotiin.Näin selkeästi bussin tulevan ja numero ja väri olivat tuttuja.Kaivoin rahakukkaroa laukusta ja seuraavan kerran kun nostin päätäni oli bussi hävinnyt,ohitseni ei mennyt.Jäin odottelemaan seuraavaa bussia.Asiasta on 50 vuotta ja vieläkin vanhana mummona tämä tulee mieleeni ajoittain.En ole mieleltäni sairas
A
Kun olin menossa vihittäväksi ja anoppi juuri ennen sisään astumista kysyi oletko varma mitä olet tekemässä ja sätti omaa poikaansa. Sitten juhlapaikalla mieheni adoptioisä esitteli biologisen poikansa mukulaa uutena ahosena. Niin,enkös minä mennyt naimisiin juuri puoli tuntia sitten eli luulin olevani tuorein suvun jäsen. Thänks
Vierailija kirjoitti:
Onko Sauli Niinistö Jenni Haukion kummi vai ei.
On, mutta älä kerro kellekään.
Vierailija kirjoitti:
Onko Sauli Niinistö Jenni Haukion kummi vai ei.
On, on, mutta onko Barack Obaman vaimo mies - Michael?
Sitä vain ihmettelen, että jos äitini tuli vahingossa raskaaksi, niin miksi hän sitten usein kertoi minulle ja monille muillekin ihmisille, että hän halusi monen vuoden ajan vielä yhtä lasta ja lopulta isä suostui. Eniten minua kuitenkin ihmetyttää, että hän sanoi halunneensa keskittyä oikein kunnolla minun hoitooni ja kasvattamiseeni ollessani pieni eli ei menisi töihin, vaan hoitaisi minua kotona kotiäitinä kun hän kuitenkin meni takaisin töihin kun olin 1-vuotias. Muutenkaan näin jälkikäteen ajateltuna tuntuu, että jokin ei täsmää, sillä tunsin usein olleeni vain ylimääräinen rasite ja liikalapsi perheessäni, en hartaasti toivottu ja odotettu kaikkien rakastama iltatähti. Saman suuntaisia juttuja sain joko tarkoituksella tai vahingossa kuulla esim. sisarusten tai muiden sukulaisten suusta lapsena esim. siihen suuntaan, että "Harmi oli, että sinäkin synnyit". No, näitä asioita ei voi oikein enää keneltäkään kysyä, koska vanhemmat sukulaiset ovat jo kuolleet ja sisarukset taas kieltävät tietävänsä asiasta mitään. Paitsi että minua 11 vuotta vanhempi veli sanoi pari vuotta sitten, että minä sain alkuni, kun hän meni tökkimään kondomeja neulalla ja minä sain vahingossa alkuni eli en ollut mikään harras toive.