Minulla on edessä viimeinen jouluni
Kommentit (43)
Sipilä on antanut monelle viimeisen voitelun.
On viimeisen aterian (leipäjonon) aika.
Sinkkumies
Kauhea ajatus että ensi jouluna en enää voisi nähdä jotain läheistäni.
Johan tätä pahaa maailmaa on nähty ihan tarpeeksi. Asiat vaan pahenee koko ajan maailmalla ja Suomen yhteiskunnassa. Olen köyhä ja minulla ei ole yhteiskunnalle mitään annettavaa. Toivottavasti joku saa hyvän mielen siitä että minua ei enää tarvitse tukea rahallisesti millään lailla. Hyvää joulua <3.
Jos minä päättäisin lähteä oman käden kautta niin sitä ennen kyllä kiertäisin vähän muailmoo ja kokeilisin kaikkea extremeä.
Itse asiassa eräs tuttuni sanoi aika tarkalleen vuosi sitten noin. Hänellä oli mielenterveyden ongelmia.
Kuinka ollakaan, se todella oli hänen viimeinen joulunsa. Hän vaan olisi sittenkin halunnut elää.
Sittenkin.
Kannattaa oikeasti miettiä mitä toivoo.
Surullinen, piinattu sielu ov. kirjoitti:
Niin minullakin on. En kestä enää pitkään minuun kohdistuvaa jatkuvaa systemaattista, sieluni tuhoutumiseen ja kuolemaani tähtäävää vainoa ja kidutusta vaan tapan itseni viimeistään ensi vuoden alussa.
Ja kaikki on muiden vikaa...
Viimeinen joulu ei aina tarkoita itsemurha-aietta. Myös sairaus voi viedä elinaikaa. Serkkuni ei näe enää tätä tulevaa joulua, keväällä hän vietti viimeisen äitienpäivän siitä hyvin tietoisena.
Hyvää Joulua myös sinulle ap! Toivotaan että saataisiin vielä muutama hiutale lunta tuohon mustaan maahan, jotta joulu tuntuisi vielä enemmän joululta. Toivottavasti saat viettää viimeisen joulusi rakkaiden ympäröimänä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää Joulua myös sinulle ap! Toivotaan että saataisiin vielä muutama hiutale lunta tuohon mustaan maahan, jotta joulu tuntuisi vielä enemmän joululta. Toivottavasti saat viettää viimeisen joulusi rakkaiden ympäröimänä.
Ap:lle voimia, mutta kuka meistä tietää milloin jää auton alle, tai liukastuu ja halkaiseen päänsä katukiveen tai jotain muuta vastaavaa. Jos noin ajattelee, niin tämä voi olla meille KAIKILLE viimeinen joulu, ja siihen on sentään vielä pari päivää aikaa. Ihme synkistelyä.
Sisareni oli jo ostanut minulle lahjan. Mutta kuoli yllättäen pari kuukautta ennen joulua. Oli jouluihminen. Oli materiaalisesti köyhä, mutta aina oli mietitty lahja. Pari vuotta tästä on nyt. Lahja löytyi, kun piti mennä tyhjentämään hänen asunto.
Tiedän, että monet juuri nyt tuskailee lahjojen kanssa. Jokainen saa ja antaa joskus viimeisen joululahjan jollekulle. Enää ei mun tarvitse miettiä mitä siskolle antaisin. Olisi kiva jos voisin ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauttikaa kaikilla aisteilla, unohtakaa järkeily. Elämistä on vain jokainen hetki jonka elää läsnäolevana eikä ajatustensa sisällä. Jotkut eivät koko elinikänään elä, toiset aloittavat sen kun loppu on lähellä.
Mutta älkää oman käden kautta lähtekö. Maailma tarvitsee eniten juuri niitä ihmisiä, jotka ovat herkimpiä suurimmille kivuille - joilla on tunnekosketus asioihin ja siten myös kosketus siihen miten voi asioita muuttaa, vaikka vain vähän.
Temmoin kaikkia ovia saadakseni oikeutta ja apua. Uskoni loppui ihmisiin ja ihmisyyteen.
Parempi vain lähteä pois.
Mihin ajattelit mennä?
Hyvää viimeistä joulua! Herkuttele kunnolla ja niin edespäin.
Mukava kuitenkin, että hetken jaksoit tässä missä me muut elämme koko elämämme.
Omaiseni yritti itsemurhaa. Se oli järkyttävä tuska kaikille ja sydämestäni toivon, että kukaan ei sellaiseen ratkaisuun koskaan päädy. En voi ymmärtää, miten hän saattoi uskoa, että hänen elämällään ei olisi väliä.
Ap:lla vaikutti olevan vakava sairaus. Toivotan hänelle voimia ja mahdollisimman hyvää joulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuis?
Kaikella on aikansa. Minun aikani umpeutuu ennen kesää. Jotenkin on haikea olo. No, oli minulle hyvä elämä suurimmilta osin.
Yrittäkää ihmiset aina nauttia siitä mitä teillä jo on. Älkää murehtiko sitä mitä vielä puuttuu.
Rauhallista joulua kaikille.
ap
Voiko kysyä mikä sairaus? Lääkärit ilmeisesti antaneet kesään asti sikaa mutta voiko elämä kuitenkin jatkua siitä vielä eteenpäin. Onko sulla lapsia, miestä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauttikaa kaikilla aisteilla, unohtakaa järkeily. Elämistä on vain jokainen hetki jonka elää läsnäolevana eikä ajatustensa sisällä. Jotkut eivät koko elinikänään elä, toiset aloittavat sen kun loppu on lähellä.
Mutta älkää oman käden kautta lähtekö. Maailma tarvitsee eniten juuri niitä ihmisiä, jotka ovat herkimpiä suurimmille kivuille - joilla on tunnekosketus asioihin ja siten myös kosketus siihen miten voi asioita muuttaa, vaikka vain vähän.
Temmoin kaikkia ovia saadakseni oikeutta ja apua. Uskoni loppui ihmisiin ja ihmisyyteen.
Parempi vain lähteä pois.
Älä vielä anna paskiaisten voittaa
vielä se sinunkin päiväsi koittaa.
Jossain on sullekin ihminen aito
jolla on auttamisen taito.
Miks annat vallan kusipäille
turhaan sä nöyristelet näille.
Anna palaa ja eloa jatka
kesken sun on vielä maallinen matka.
Kamasi pakkaa, maisemaa vaihda
vanhoja paikkoja, tuttuja kaihda.
Kun jäät eloon, se kosto on paras
nollille jää sinun onnesi varas.
Ei se elämä kenelläkään herkkua ole mutta hammasta purren mennään eteenpäin ja joskus tuntuu paremmalta ja joskus huonommalta.
Ajattelin että joskus vielä ostan pullon viskiä ja vedän kitusiini. Ajattelin että juon sen raakana ja ehkä taskulämpimänä.
Vainottu ov. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullinen, piinattu sielu ov. kirjoitti:
Niin minullakin on. En kestä enää pitkään minuun kohdistuvaa jatkuvaa systemaattista, sieluni tuhoutumiseen ja kuolemaani tähtäävää vainoa ja kidutusta vaan tapan itseni viimeistään ensi vuoden alussa.
Ja kaikki on muiden vikaa...
Minä en vain jaksa sitä, että olen yrittänyt kaikkeni ollakseni hyvin käyttäytyvä ja kiltti ihminen muita kohtaan, mutta kaikki silti koko ajan valittavat, että kuinka hirveä luonnevikainen hirviö olen ja että minulla ei ole mitään käytöstapoja jne. Et sinäkään varmasti kestäisi, jos saisit koko ajan kuulla sellaisia nimityksiä kuin ihmishirviö, kusipää, sosiopaatti, narsisti, jälkeenjäänyt luuseri, lapsia raiskaava homo runkkari jne.
Onko sulla mahdollisesti asberger? Ihmisillä on sairauksia joille ei voi mitään. Se lähipiirikään ei välttämättä ymmärrä jos ei tietoa asioista tai eivät itse omaa riittävää kykyä toisen sielunmaiseman hahmottamiseen.
Tulee jotenkin surullinen olo kun ajattelee että tämä on jonkun viimeinen joulu vaikka ei henkilöä itse tunnekaan eivätkä kaikki täällä edes halua enää elääkään.