Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakotetaanko 6-vuotias menemään etävanhemmalle?

Vierailija
21.12.2017 |

Sen kummempia erittelemättä tilannetta. Sanon vain että lapsen etu ei aina ole pitää isään yhteyttä. Kuunnellaanko tuon ikäistä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä pakotat.Piste.

Vierailija
2/18 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla, että hänen mielipidettään kysytään, mutta pääsääntöisesti vasta 12 vuotias saa päättää asiasta itse tai hänen mielipiteellään on vaikutusta, kun näitä tapaamisjuttuja mietitään.

Mutta jos isä on kelvoton tai sairas, niin minä olen ainakin hukannut lapset tai on ollut täitä tai oksennustautia, silloin eivät kyllä kelpaa isälleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, tarkennan että isä on psyykkisesti sairas huumeidenkäyttäjä. Kuitenkin oikeus määräsi tapaamiset ilman valvontaa.

Ap

Vierailija
4/18 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeidenkäyttäjäkin on ihminen.

Vierailija
5/18 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että pitääkö lapsen viettää joulu mielisairaan huumeveikon kanssa?

Anna mä mietin vielä vähän aikaa...

Vierailija
6/18 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä jus tässä kyselen. Uhkasakkoja saan ainakin ja kai jopa poliisi voi hakea lapsen. Isän asianajaja vakuutti tuomarin että isä on loistava vanhempi.

Ap

Vierailija
7/18 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumeidenkäyttäjäkin on ihminen.

Tästä en ole aivan varma

Vierailija
8/18 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä jus tässä kyselen. Uhkasakkoja saan ainakin ja kai jopa poliisi voi hakea lapsen. Isän asianajaja vakuutti tuomarin että isä on loistava vanhempi.

Ap

Eipä sulla taida olla vaihtoehtoja. Sit vasta voi tehdä jotain, jos isä on todistettavasti kamoissa/vahingollinen lapselle.

6 vuotiaan mielipide ei vaikuta.

Vierailija
9/18 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hieman huumeista ja mielenvikaisuudesta. Jos se on esim. joskus pössytellyt kannabista ja on masentunut niin miksi ei?

Vierailija
10/18 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten vain maksan uhkasakkoja ja odottelen. Lapsen hakemisen täytäntöönpano on kuitenkin kai pitkä prosessi. Olen sanomattoman ahdistunut asiasta.

Ap

Vierailija
11/18 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten vain maksan uhkasakkoja ja odottelen. Lapsen hakemisen täytäntöönpano on kuitenkin kai pitkä prosessi. Olen sanomattoman ahdistunut asiasta.

Ap

Ei kannata. Teet hallaa lapsellesi ja itsellesi, pahimmillaat päädyt itse etävanhemmaksi.

Vierailija
12/18 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi asian uusintakäsittelyä ja valvottuja tapaamisia. En minä ainakaan lähettäisi lastani, noin pientä vielä, useaksi päiväksi mielisairaan huumeveikon hoteisiin. Ensihätään voisit varmaan ottaa yhteyttä lastensuojeluun.

Vierailija
13/18 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaadi asian uusintakäsittelyä ja valvottuja tapaamisia. En minä ainakaan lähettäisi lastani, noin pientä vielä, useaksi päiväksi mielisairaan huumeveikon hoteisiin. Ensihätään voisit varmaan ottaa yhteyttä lastensuojeluun.

Lastensuojelu ei ota kantaa huoltajuus- ja tapaamisasioihin kuin oikeuden pyynnöstä, eikä muutenkaan etävanhemman luona tapahtuviin asioihin niin typerää kuin se onkin.

Vierailija
14/18 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä todistat sanasi?

Vierailija
15/18 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu nimenomaan laatii lausunnon oikeudenkäyntiä varten.

Vierailija
16/18 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, tarkennan että isä on psyykkisesti sairas huumeidenkäyttäjä. Kuitenkin oikeus määräsi tapaamiset ilman valvontaa.

Ap

Psyykkisesti sairas huumeidenkäyttäjä kuulostaa erittäin pahalta, mutta mikä on totuus?

Mikä psyykkinen sairaus?

Millainen huumeidenkäyttäjä?

Vierailija
17/18 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeudessa on todettu, että isä on hyvä etävanhempi lapselleen, eikä tapaamisia tarvitse suorittaa valvotusti, ihmettelen suuresti millaisia huumeidenkäyttö, mielisairaustodisteita esititte oikeudessa?

Oikeus ne kuitenkin on todennut ne pelkästään väitteiksi, joten tässä haiskahtaa nyt vahvasti äidin yritys etäännyttää lasta isästään.

Vierailija
18/18 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni sananen oikeuslaitoksesta: 10-vuotias on ollut suostuvainen seksiin. Ei oikeudenpäätös ole synonyymi hyvälle päätökselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän