Mulla ei ole tullut kuukautisia 3 vuoteen
Olen 22v nainen, siinä joskus 18-19v loppu menkat eikä ole sen jälkeen näkynyt. Mitään hormoneja tai lääkityksiä en käytä. Koen olevani perusterve ja myös lääkärissä niin todettiin.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
PCO?
Tutkittu sekin. Ei ollut.
Nainen voi ovuloida ilman kuukautisia. Lisäksi jos fyysisesti kaikki on ns. "kunnossa" voi nainen raskaaksi halutessaan käyttää hetkellistä hormonikuuria, jolla ovulaatio saadaan tulemaan ja raskaus mahdollisesti alkamaan.
Eli vaikkei kuukautisia olisi, niin jos elimet on kunnossa ja fyysisesti kaikki ok niin lapsia on periaatteessa helppo saada tuollaisten hetkellisten kuurien avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettehän te sitten saa lapsia?
Näin minäkin luulin, kunnes tulin raskaaksi 22-vuotiaana, kun kantapään kautta opin ettei tämä sittenkään ole ehkäisyväline. Tein abortin. Kivittäkää... :(
- 4
Ei kivitetä. Abortti on jokaisen henkilökohtainen ratkaisu.
AP on tammikuussa jälleen suuntaamassa erikoislääkärin vastaanotolle asiasta keskustelemaan. Lähinnä yleinen tilannekatsaus täysin omasta toiveesta ja omasta aloitteesta. Olo on oikein hyvä ja terve, sitä en epäile. :)
Mutta eipä siitä käynnistä haittaakaan varmasti ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulle lääkäri sanoi, että voin saada lapsia kyllä vaikkei menkkoja tule. Erikoista. Itse vähän epäilen.
Ap
Noin joka toisella av-mammalla on vahinkolapsi, jonka alullepanemiseen liittyy sanat "en uskonut että voin tulla raskaaksi..."
Prolaktinooma kirjoitti:
Itselläni menkat loppui 16-vuotiaana, 10 vuotta sitten. Pari kk sitten terveystarkastuksessa asia tuli puheeksi, sain lähetteen verikokeisiin ja todettiin prolaktinooma.
Siis aivokasvain? Hui sentään :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin minäkin luulin, kunnes tulin raskaaksi 22-vuotiaana, kun kantapään kautta opin ettei tämä sittenkään ole ehkäisyväline. Tein abortin. Kivittäkää... :(
- 4
Kiitos. Olen silti kyllä vihainen itselleni, että olin tarpeeksi tyhmä luottaessani siihen hienoon itse tehtyyn johtopäätökseen, etten voi tulla raskaaksi vaikka minulla ei ole kuukautisia. Oma moka... En silti kadu, koska olin tosiaan vain tosi nuori ja tosi tyhmä ja olin kuitenkin käyttänyt järkeäni, vaikka puutteellista sellaista. Ei ollut aika lapselle silloin, kun isäkin olisi ollut vain lyhytaikainen "poikkis".
Joka tapauksessa kaikille joilla ei ole kuukautisia: ÄLKÄÄ luottako siihen ehkäisykeinona. Se ei sitä ainakaan aina ole, tässä elävä esimerkki. *vilkuttaa*
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni teistä on alipainoinen tai normaalipainon alarajalla?
Kuukautiset olisi hyvä saada. Luustonkin takia.
Tavallisin syy on alipaino, raju painonpudotus ja/tai muu äärimmäinen fyysinen rasitus. Mutta jos lääkäritkin ovat epätietoisia, taitaa olla jokin erityistapaus tosiaan.
Nainen ilman menkkoja on lottovoitto, mutta tissitön nainen sama kuin repisi sen voittokupongin.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- 4
Ei ole. Siinä kajotaan toiseen ihmiseen. Sama kuin tappaisi lapsensa ja väittäisi sen olevan vain _oma_ asia.
Näin abortin vastustajat suhtautuvat asiaan, joten äläpä vastaile muiden puolesta.
Sinkkumies
Mulla loppui kans joskus 18-vuotiaana. Vähän ennen kuin täytin 23, alkoi uudelleen.
Täälläkin yksi menkaton ja terve. Tai no tulevat ehkä kerran puolessa vuodessa.
Lapsia on2.
Vierailija kirjoitti:
Prolaktinooma kirjoitti:
Itselläni menkat loppui 16-vuotiaana, 10 vuotta sitten. Pari kk sitten terveystarkastuksessa asia tuli puheeksi, sain lähetteen verikokeisiin ja todettiin prolaktinooma.
Siis aivokasvain? Hui sentään :/
Kyllä, pieni kasvain aivolisäkkeen alueella. Hyvänlaatuinen, todella pieni (alle sentin) eikä aiheuttanut mitään muuta kuin että menkat jäi pois. Ei onneksi hengenvaarallinen :)
Miten seksihalut teillä menkattomilla?
Muijalla ei kanssa tule menkkoja ja on täysin haluton,sen mielestä kaikki on ihan ok eikä halua mennä lääkäriin.
Voihan se olla että seksihalut palautuu miestä vaihtamalla?
takautuvasti kirjoitti:
Jos sulla alkaakin vaikka kohta ne ja sit tulee 3 vuoden menkkasatsit kerralla. :)
Hmm. Niin kuin Hohdossa se hissikohta?
Tervetuloa Vauva-lehden palstalle!
Siis mikä juttu tää on?! Mullakin loppu menkat siinä 19-20v ja alkoi uudelleen 24-25v?! Luulin olevani ainutlaatuinen tapaus, näemmä onkin yleistä. Mistä on kyse????? :D
Mulla on 1 lapsi vaikka menkkaongelmia paljon ja ovulaatioita tulee harvoin. :)
On mulla pienehköt rinnat, B-kuppi. En kyllä isompia missään nimessä haluaisikaan, olen oikein sinut rintojeni kanssa. Uskon kyllä myös, että on yhteys menkattomuuten. Mulla ei ole tissit kasvaneet vuosikausiin vaikka olen nuori. Ei kyllä siis yhtään haittaa! :)
Ap